Ihmettelen suuresti miksi ihmiset eivät enää sitoudu ja mene naimisiin?!?
Muukin syy kuin en halua. Naimisiin meneminen on ollut elämäni paras päätös ja liitto on onnellinen. Ei ole mitään järkeä olla sitoutumatta tai elää lainsuojattomana susiparina!
Kommentit (188)
Vierailija kirjoitti:
Vapauttaan arvostaa kun katselee teitä toksisia lahkolaisia.
Niin lahkolaiset kuin homo- ja lesboparit eivät kuulu tähän aloitukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahdistaa ajatuskin avioliitosta. Kosittu on aikanaan, mutta sain miehen puhuttua ympäri että ei kannata.
Mikä siinä ahdistaa?
Ehkä jonkinlainen päätösvallan antaminen toiselle. Mielellään hoidan itse omat ja lasten asiat enkä ota ohjeita tai neuvoja muilta. Lopulta kyse on rahasta. En myöskään usko avioliittoon, sen verran on tullut eroja nähtyä. En voisi sanoa tahdon, kun en usko koko hommaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avioero on yksi elämäni parhaimpia hankintoja.
Tahdottaessa vain myötämäessä harvoin toimii....avioliitto on niin myötä- kuin vastamäessä.
Joskus vaan sattuu kohdalle huono puoliso jonka kanssa ei kukaan onnistu koska vika on hänessä. Ja se siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tahdottaessa vain myötämäessä harvoin toimii....avioliitto on niin myötä- kuin vastamäessä.
Joskus vaan sattuu kohdalle huono puoliso jonka kanssa ei kukaan onnistu koska vika on hänessä. Ja se siitä.
Onnellinen avioliitto ei toimi toista syyttämällä. Syy löytyy peilistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahdistaa ajatuskin avioliitosta. Kosittu on aikanaan, mutta sain miehen puhuttua ympäri että ei kannata.
Mikä siinä ahdistaa?
Ehkä jonkinlainen päätösvallan antaminen toiselle. Mielellään hoidan itse omat ja lasten asiat enkä ota ohjeita tai neuvoja muilta. Lopulta kyse on rahasta. En myöskään usko avioliittoon, sen verran on tullut eroja nähtyä. En voisi sanoa tahdon, kun en usko koko hommaan.
Lapsia ilman avioliittoa? Mitä viddua.
Vierailija kirjoitti:
Luin kaikki kommentit ja huh kun täällä on ahdasmielisiä ja avioliittoa vastaan olevia kommentteja. Mää puolestani aijon kosia tyttöystävääni viikon päästä koska halutaan sitoutua. Tämä on meijän mielipije mutta koetaan asia hyvänä olkootkin muut mitä mieltä tahansa. =) Antaa kaikkie kukkie kukkia.
Kumppaniin voi sitoutua muutenkin kuin avioliitossa eläen. Avioliitto perustuu vain lähinnä valheeseen ja itsensä pettämiseen. Parempi olla rehellinen itselleen kuin valehdella.
Vierailija kirjoitti:
Minua olisi ahdistanut jos mies ei olisi kosinut alun alkuunkaan. Avoliittoon en usko ja susiparina en halunnut elää.
Edelleen monille naimisiinmeno = häät. Ja kultaa sormessa merkiksi muille. Nuo on vaan pintaa. Häiden hintalappu ei kerro mitään suhteen ja sitoutumisen tasosta.
Omat vanhempani paheksuivat, kun saimme lapsen emmekä olleet tai ole vieläkään naimisissa. Vanhempieni avioliitto oli parisuhteen irvikuva ja se päättyi todella rumiin riitoihin. Mutta saivatpahan lapset avioliitossa, ei siinä mitään että kaikki tarvitsivat terapiaa aikuisina. Minulla on hyvä ja onnellinen suhde ilman avioliittoa, en koskaan aio mennä naimisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin kaikki kommentit ja huh kun täällä on ahdasmielisiä ja avioliittoa vastaan olevia kommentteja. Mää puolestani aijon kosia tyttöystävääni viikon päästä koska halutaan sitoutua. Tämä on meijän mielipije mutta koetaan asia hyvänä olkootkin muut mitä mieltä tahansa. =) Antaa kaikkie kukkie kukkia.
Kumppaniin voi sitoutua muutenkin kuin avioliitossa eläen. Avioliitto perustuu vain lähinnä valheeseen ja itsensä pettämiseen. Parempi olla rehellinen itselleen kuin valehdella.
Tuommonen on pelkkää ihtelleen valehtelua. Parempi pysyä yhessä ja naimisissa, on turvallisempi olo. Kyl ne kukat kukkii sielä naimattomienki laitumel.
Vierailija kirjoitti:
Edelleen monille naimisiinmeno = häät. Ja kultaa sormessa merkiksi muille. Nuo on vaan pintaa. Häiden hintalappu ei kerro mitään suhteen ja sitoutumisen tasosta.
Omat vanhempani paheksuivat, kun saimme lapsen emmekä olleet tai ole vieläkään naimisissa. Vanhempieni avioliitto oli parisuhteen irvikuva ja se päättyi todella rumiin riitoihin. Mutta saivatpahan lapset avioliitossa, ei siinä mitään että kaikki tarvitsivat terapiaa aikuisina. Minulla on hyvä ja onnellinen suhde ilman avioliittoa, en koskaan aio mennä naimisiin.
Vastustat avioliittoa vanhempiesi takia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä ahdistaa?
Lapsia ilman avioliittoa? Mitä viddua.
Siinä hommassa ei miestä tarvita kuin sen minuutin. Omalle tyttärelle olen ohjeistanut että naimisiin ei tarvi mennä ja ihailee äidissään näitäkin asioita. Asenne on että me naiset pärjätään aina, siihen ei miestä tarvita.
Avioero on parasta, mitä 300 eurolla saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mikään pakko enää tahtoa jos kumppani pettää toistuvasti luottamuksen ja käyttäytyy epäkunnioittavasti puolisoaan kohtaan.
Vastamäilläkin on rajansa.
Vierailija kirjoitti:
En tunne henkilökohtaisesti ketään, joka ei haluaisi sitoutua parisuhteeseen. Tunnen muutamia, jotka eivät ole vielä löytäneet puolisoa, mutta hekin toivovat sitä kovasti. Suurin osa ystävistäni ja esim. kaikki työkaverini ovat parisuhteessa.
T. N30
Sulla on ihan friikki ystäväpiiri. Varmaan kuulutte johonkin lahkoon.
Kunhan elää tarpeeksi kauan, huomaa että naimisiin meno on turhinta tässä maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Kunhan elää tarpeeksi kauan, huomaa että naimisiin meno on turhinta tässä maailmassa.
Minulla kävi toisinpäin! Olin ennen yksinäinen susi kunnes tapasin elämäni naisen ja menimme naimisiin. Lapsettomuustuomio on ollut vaikeinta käsitellä, mutta siitäkin huolimatta olemme onnellisia ja rakastamme toisiamme.
Ei avioliitto sitouta ihmisiä mitenkään. Puolet aviopareista eroaa. Kyllä se on lapset ja asuntolaina, jotka sitoo ihmiset yhteen. Ei papin aamen.
En oikein ymmärrä mitä ihmettä saisin jostain väkisin sitoutumisesta ja vielä niin että siihen otetaan digi-ja väestötietovirasto mukaan lomakkeineen.
Olen parisuhteessa mutta en näe tarvetta ihmeemmin sitoutua. Ehkä tulee joku parempi vastaan myöhemmin minkä kanssa voikin yhtäkkiä haluta sitoutua, mistäs sen tietää, mutta ei nyt tunnu siltä että siinä olisi ihmeemmin järkeä. Minulla on melko hyvä palkka, säästöjä, oma asunto ja asuntolaina, en tarvitse kulujen jakajaa tai paperilla varmistettua että eron hetkellä saan ryöstettyä toiselta hänen rahojaan. Siinähän ne avioliiton hyödyt pitkälti kai ovat.
Toivon että iso osa ketjun höyrähtäneistä avioliittofanaatikoista ovat trolleja, toisaalta onhan niitä kaiken maailman vanhanaikaisia tai vaikka himouskovaisia olemassa joille oma elämäntapa on ainoa oikea.
Menimme naimisiin, koska halusimme. Elämä ei muuttunut sen erikoisemmin, kuin sukunimen vaihdolla ja avioehtoa laatiessa pelisäännöt mietittiin. Jos emme olisi halunnut naimisiin, niin elämä ja suhde olisivat siitä huolimatta jatkunut.
Ei ole parempaa syytä kuin en halua.