Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parhaat villasukkalangat?

Vierailija
18.09.2022 |

Mitä käytätte sukkiin? Itse ostin kasan 7 veljestä lankaa. Kauniit värejä ja nyt olisi urakkaa ennen joulua. No parasta rentoutusta katsoa netflix hömppää ja heilutella puikkoja. Aluksi itselle kuitenkin polvisukat.

Kommentit (228)

Vierailija
121/228 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 veljestä sopii mulle, kutoen ja virkaten. Ihana tuo väriskaala.

Vierailija
122/228 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan kirppareilta halvalla villapuseroita ja muita villavaatteita ja puran niistä langat kerälle. Monissa vanhoissa ehjissä villavaatteissa on todella hyvät ja lämpimät (lue jo valmiiksi vanuneet) langat. Teen näistä langoista sukkia ja teriä rikkimenneisiin sukkiin.

Minua kiinnostaa, että miten kerit nuo purkulangat? Jos villapuserossa on sivusaumat, niin nehän täytyy leikata auki. Siitähän seuraa, että saat purettua sellaisia reilun metrin pätkiä, mitkä pitää sitten solmuilla yhdistellä. Sukkiinhan tulee miljoona solmua tuolla tekniikalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/228 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostan kirppareilta halvalla villapuseroita ja muita villavaatteita ja puran niistä langat kerälle. Monissa vanhoissa ehjissä villavaatteissa on todella hyvät ja lämpimät (lue jo valmiiksi vanuneet) langat. Teen näistä langoista sukkia ja teriä rikkimenneisiin sukkiin.

Minua kiinnostaa, että miten kerit nuo purkulangat? Jos villapuserossa on sivusaumat, niin nehän täytyy leikata auki. Siitähän seuraa, että saat purettua sellaisia reilun metrin pätkiä, mitkä pitää sitten solmuilla yhdistellä. Sukkiinhan tulee miljoona solmua tuolla tekniikalla.

No ei vaan se saumakin tietysti puretaan, ei leikata. 

Vierailija
124/228 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neulotkaakin tantat sitten VAIN ITSELLENNE. Kukaan alle 60-v ei halua niitä teidän rumia villasukkianne.

Kummasti vaan haluaa. 

Vierailija
125/228 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun suosikkilanka sukkiin on Schachenmayr REGIA Premium Silk. Suurin piirtein Novitan Venlan paksuista lankaa. tulee ihanat!

Käytän myös aikapaljon Drops Fabelia, joka on huomattavasti edellistä edullisempaa.

Vierailija
126/228 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menita  sekä Helsingissä (Korkeavuorenkadulla?) että Espoossa (soukan ostarilla) ja Snurre  Kampissa.

Vierailija
127/228 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Villasukat on jotain 1800-luvun pula-aikojen vetoisten piilopirttien juttuja. Nykyajan taloissa on keskuslämmitys ja tarkenee paljain jaloin ympäri vuoden.

No katsotaan ensi talven säästötalkoissa, miten tarkenet.

Itse pidän villasukkia kesät talvet pahimpia hellejaksoja lukuun ottamatta.

Töissäkin minulla on villasukat, täällä on todella kylmät lattiat (kunta säästää lämmityksessä aina).

Vierailija
128/228 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menita  sekä Helsingissä (Korkeavuorenkadulla?) että Espoossa (soukan ostarilla) ja Snurre  Kampissa.

Tämä oli vastaus kysymykseen onko PK-seudulla muita lankakauppoja kuin Lankamaailma.

Vierailija
129/228 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Novitan lankoihin en koske pitkällä tikullakaan. Huono laatu ja rumat värit. 

Tykkään mm. Regian 4-säikeisestä ja Filcolanan Arwetasta, jos haluan yksiväristä. Louhittaren Väiskiä valitsen, jos haluan erikoisemmin värjättyä.

Vierailija
130/228 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin juuri alpakan villalankaa. Sika kallista 20€ 50g kerä, mutta tiedän että tämä on parasta. Kilon ostin kun sain 15% alennusta, eli 340€:lla ostin lankoja.

Teetkö noin kalliista alpakasta sukkia :o

Njääh, hän vain kertoi ostaneensa ja saaneensa myös alennusta. Parasta se on, muttei välttämättä villasukkiin, sen myös tiedämme.

Vierailija
131/228 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat sukkalangat on Arwetta classic ohuisiin ja Sandnes perfect paksuihin sukkiin. Novitan langat rikkoo mun sormet, lisäksi seiskasta neulotut hiostaa ja haisee.

Vierailija
132/228 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

7 veljestä sopii mulle, kutoen ja virkaten. Ihana tuo väriskaala.

Värikartta vaihtuu kaksi kertaa vuodessa, hankala löytää lisää lankaa jos työ on jäänyt kesken ja lanka loppunut.

Vierailija
133/228 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina valitellaan, miten käsityöt ei mene kaupaksi, mutta jos joku osaa oikeasti neuloa jotain tämmöisiä villasukkia, niin ainakin itse ostaisin.

https://www.kirjavinkit.fi/avainsanat/villasukat/

Vaan millä hinnalla?

Hmm. Jos ne olisi oikeasti kestävät ja laadukkaat, niin ehkä jotain 40e tienoilla voisin niistä maksaa?

Pitihän se arvata, että käytännössä ilmaiseksi pitäisi tehdä. Pelkät langat maksavat hunajaa, ja tuon tyyppisten neulomiseen menee kymmeniä tunteja.

Voi se olla enemmänkin. Riippuu tietenkin laadusta ja millaiset ne muutenkin ovat. Minusta 40e sukkaparista ei myöskään ole "ilmaiseksi".

Et ole selvästikään ikinä tehnyt villasukkia etkä varsinkaan kirjoneulesukkia.

En olekaan enkä ole niin väittänyt. Viimeksi neulonut joskus ala-asteella. Tuo on vain kuluttajan näkökulma.

Ihan validi näkökulma. Sinun täytyy ja kannattaa tyytyä tehdasvalmisteisiin sukkiin.

Miksi pitää vittuilla? Kirjoitin, että voi se olla enemmänkin sukista riippuen. Eipä ihme, ettei mene käsityöt kaupaksi, kun asenne on tuo. Joku vähän fiksumpi selittäisi erilaisista langoista, niiden hinnoista ja siitä kuinka paljon aikaa menee erilaisten kuvioiden tekemiseen ja perustelisi hintansa sillä. Ei me kaikki tosiaan olla mitään neulojia.

Ei tuo ollut mitään vittuilua, vaan ihan vakavissani olin. Kannattaa ostaa tehdasvalmisteisia sukkia, jos ja kun ei suostu maksamaan käsin tehdyistä käypää hintaa. Kuten jo totesin, en itsekään raaski 200 euroa villasukista maksaa, joka lienee edes jotakuinkin "oikea" hinta.

Näytä mulle, millä laskelmalla sä saat villasukkien oikeaksi hinnaksi 200e

Vierailija
134/228 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina valitellaan, miten käsityöt ei mene kaupaksi, mutta jos joku osaa oikeasti neuloa jotain tämmöisiä villasukkia, niin ainakin itse ostaisin.

Vaan millä hinnalla?

Hmm. Jos ne olisi oikeasti kestävät ja laadukkaat, niin ehkä jotain 40e tienoilla voisin niistä maksaa?

Pitihän se arvata, että käytännössä ilmaiseksi pitäisi tehdä. Pelkät langat maksavat hunajaa, ja tuon tyyppisten neulomiseen menee kymmeniä tunteja.

Sehän on teidän mummojen ainoa harrastus paskojen kirjaston kirjojen lisäksi.

Mitäs hlvettiä taas? Miksi aina naisten suosimat harrastukset on muka noloja ja puuhastelua? Ja mitä vikaa mummoissa on? Lisäksi kyllä nuoretkin nykyään on innostuneet käsitöistä ja neulomisesta. Ihme dissaamista. Olisi mielenkiintoista kuulla, mitä harrastuksia tämä arvostelija sitten kelpuuttaa?

Vierailija
135/228 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaan millä hinnalla?

Mitäs hlvettiä taas? Miksi aina naisten suosimat harrastukset on muka noloja ja puuhastelua? Ja mitä vikaa mummoissa on? Lisäksi kyllä nuoretkin nykyään on innostuneet käsitöistä ja neulomisesta. Ihme dissaamista. Olisi mielenkiintoista kuulla, mitä harrastuksia tämä arvostelija sitten kelpuuttaa?

Nykyisin on myös miehiä, jotka neuvovat. Noloja ovat ne, jotka pilkkaavat muiden harrastuksia. Kukin harrastakoon sitä, mistä itse tykkää.

Vierailija
136/228 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaan millä hinnalla?

Nykyisin on myös miehiä, jotka neuvovat. Noloja ovat ne, jotka pilkkaavat muiden harrastuksia. Kukin harrastakoon sitä, mistä itse tykkää.

Tarkoitin tietysti, että miehet neulovat.

Vierailija
137/228 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaan millä hinnalla?

Exä vähätteli leikkimielisesti näitä naisten juttuja, tosiasiassa hän arvosti käsityön tekijöitä.

138/228 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mistään löydä kasvivärjeillä värjättyjä lankoja. Tiedättekö te joitain liikkeitä, jotka sellaisia myyvät.

Vierailija
139/228 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adlibriksellä(nettikirjakauppa)on myös hyvä lankavalikoima.

Algawo Saksassa toimittaa nopeasti ja hintataso edullinen.

Vierailija
140/228 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seiskaveikka on pahinta jaskaa mitä kaupoissa villalankana myydään enkä kutoisi siitä sukkia edes anopilleni. Laatu meni kuralle silloin kun tuotanto siirrettiin Suomesta pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi