Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Parhaat villasukkalangat?

Vierailija
18.09.2022 |

Mitä käytätte sukkiin? Itse ostin kasan 7 veljestä lankaa. Kauniit värejä ja nyt olisi urakkaa ennen joulua. No parasta rentoutusta katsoa netflix hömppää ja heilutella puikkoja. Aluksi itselle kuitenkin polvisukat.

Kommentit (228)

Vierailija
221/228 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seiskaveikka on kestävä, mutta kutittaa ihoa. Itse kudoin siitä myös lapsia, niin ihoa kutiaa, sama on nalle lanka, kutisee iholla.Muytta kuuten on erittäin kestäviä sukat ei mene rikki millään.

Vierailija
222/228 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku testannu sukissa sitä 7 veljestä naturea? Toimiiko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/228 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos paljon teille vinkeistä - siskoni on hyvä neulomaan, mutta pienituloinen eläkeläinen. Itse en osaa neuloa ollenkaan.

Olen teidän neuvoistanne vaarin ottaneena tilannut hänelle isot kasat lankoja sekä Lankamaailmasta että nyt tuolta Algawosta, niin on puuhaa syksyn ratoksi :)

Ihana sinä!

Vierailija
224/228 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun Seiska tuli lankamarkkinoille, se oli todella laadukas lanka, mutta nyt jo monta vuotta laatu on ollut heikompi. Neule nyppyyntyy nopeasti, kun taas vanhat neuleet pysyvät hyvin vuosikausia. Langan paksuuskin vaihtelee.

Tein pari vuotta sitten siitä sukat, kun piti kokeilla, onko laatu vielä surkea. Oli se. Paksuja ja ohuempia kohtia, nöyhtäpalloja. Karkea lanka ja langassa paha haju. Kestävä mutta sukkien pohjassa kasvaa jotain vaaleaa sähköistä karvaa. Polyesteri vissiin tunki ulos lyhyiden kuitujen välistä. :D

Uskon jo. Kudon fabelilla, jannella ja Maijalla tästedes. Eipä ole kädet verillä. 

Oli paljon muitakin hyviä lankoja  mainittu.

Vierailija
225/228 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

NO MIKÄ SITTEN ON PARASTA LANKAA???

Itse olen kutinut varmasti 500+ sukkaparia viimeisten 40 v aikana

eikä lasten Nallea tai aikuisten 7-veljestä mitkään halpiskaupan langat voita. 

Miehelläni on 40 v. takaa omalla erityisraidoituksella kudittuja sukkia 120-180 paria.ä

Jotkuja ihan ilokseni parsin varpaista ja harvemmin kantapäistä ja ihmettelen

mikä ihminen minä silloin aikanani kutiessani olen ollut!?

Vielä ei ole heitetty kovin montaa sukkaa roskiin.

Viimeisenä palveluksena ne on käytetty hyvin vaihteleviin tarkoituksiin;

-tikkaiden yläpään suojina katon, veneen, sisäseinän yms suojina

-käteen pujotettuna pölypesien vangitsemisiin, hankalien roskien keruuseen,

hassujen otusten sorminukkeihin ja hienoja raidallisia kärmeitä kasaten,

ja ties mihin, käyttöä on ollut.

JA JATKAN 7-VELJEKSEN ja  NALLEN käytt

Rouva on hyvä ja jatkaa vaan, jos on hyväksi todennut. Kunnioitettava määrä sukkia on teidän puikoilta pudonnut.

Minulla on mummuni kutomat 50- vuotiaat ja kohta 40- vuotiaat 7-veikasta kudotut sukat ihan priimaa vielä, vanhempia on parsittu kyllä.

Kuten myös uudempia seiskaveikkasia. Minäkin pidin ennen Novitan lankoja hyvinä, ja mummu kutoi niillä myös paljon. 

Nythän muuten rummutetaan kovasti kestävää kehitystä, laatua ja kulutuksen pienentämistä uutena keksintönä.

Teillä ja teidän sukupolvellanne on ollut homma hallussa koko ikänne. Olkaa vain merkkiuskollinen, hyvä se on kotimaista suosia. 

Kutomisen iloa ja rauhaa kaikille -  paitsi länsisuomalaisille neulomisen iloa. 

Ei kun sukanvartta soukentamaan, kukin lempilangoillaan!

Vierailija
226/228 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seiskaveikka on kestävä, mutta kutittaa ihoa. Itse kudoin siitä myös lapsia, niin ihoa kutiaa, sama on nalle lanka, kutisee iholla.Muytta kuuten on erittäin kestäviä sukat ei mene rikki millään.

Se italialainen teki lapsen puusta, sinä useamman langasta. :)

Vierailija
227/228 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tekis mulle villasukat? Entiset on puhki. -m

Vierailija
228/228 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Austerman Step, Regia