***ENSIKOT vko 44***
Kommentit (80)
Missä kaikki on, nauttimassa ihanasta pakkaspäivästä kenties... Tai höm, töissä! ;) Tulkaahan nyt rupattelemaan, kerrankin kun mä oon linjoilla ni muut on hävinneet! =D
Moi Naksu, mä ainakin oon täällä! Ja seuraavaksi sitä romaania.
En oo vielä muistanut kiittää ja kehua Killaa meidän esittelyistä. Hienoa työtä, kiitos vaivannäöstäsi! Meillä on myös ihania lapsia lähipiirissä. Varsinkin sellasten kanssa, joiden vanhemmat tietää meidän lapsettomuudesta, on tosi helppoa ja mukavaa olla.
Onnea Kepardiinalle häävalmisteluihin!
Brooke ja Piggeliina, niistä pitkistä kierroista vielä. Jännää, miten lääkärit suhtautuu niin eri tavalla asioihin. Mulle lääkäri nimittäin sanoi, että kierrot olis hyvä saada siihen 30 päivään. Mutta tiedän kyllä niitä, jotka on plussanneet ties miten pitkästä kierrosta, joten toivoa on onneksi :) Mulla myös oli kierrot pillereiden lopettamisen jälkeen vielä pidemmät.
Oon Elisan ja Biancon kanssa ihan samaa mieltä pillereistä, että niitä määrätään tosi kevyin perustein eikä puhuta mitään mahdollisista haitoista. Mulle niitä määrättiin alunperin pco:n hoitoon (Diane Novaa), vaikka en ite sillon edes tiennyt koko pco:sta. Näpyt pysyi poissa ja kierto oli säännöllinen, mutta muuta hyvää niissä ei ollutkaan. Ehkäisyvaikutus oli erittäin tehokas, koska ei edes tehnyt mieli mitään, minkä vuoksi olis tarvinnut ehkäistä ;)
Bianco, muakin rasittaa taistella aknea vastaan ihan kuin teininä! Nyt tiedän, että mun aknen syynä on se pco, joten en paljon voi siihen edes ite vaikuttaa.
Piristystä Apilalle! Toisten vauvauutiset voi tosiaan olla ihan musertavia, vaikka niiden puolesta olis iloinenkin. Sitä aina vaan ihmettelee, että miks kaikille muille muttei meille.
Tosi jännät paikat Desellä! Tuu jo kertomaan, mitä testi näyttää!! Oon ihan varma, että se on plus!!!
Naksu, en oo kyllä kuullut, että hoikkuus vaikuttaisi jotenkin epäsuotuisasti kohdun limakalvoon! Alipaino varmasti vaikuttaa, mutta normaalipainon ei luulisi vaikuttavan. No, ei se lääkäri tietty varmaan ihan lämpimikseen puhele, vaan varmaan jotain tietääkin aiheesta. Mukava, että oot positiivisella mielellä!
Mukavaa, Tuisku, että teilläkin meni lääkärissä hyvin! On se aina mukavaa, että edes välillä on rauhallinen mieli. Ihan tuttua on mullekin, että välillä jaksaa kyllä antaa ajan kulua, mutta toisinaan pitäis tapahtua heti.
Me päädyttiin menemään yksityiselle, kun oltiin henkisesti niin loppu ettei olis jaksanut tylyjä lääkäreitä. Jotenkin pelkäsin, että julkisella puolella kohdellaan tylysti. Oon kuitenkin kuullut, että näin ei läheskään aina ole, joten aion pyytää yksityiseltä lähetteen ja siirtyä julkiselle ainakin jonoon. En ihan tarkkaan kyllä tiiä, miten se tapahtuu. Yksityisellä ei oo varaa kovin montaa hoitoa tehdä. Julkisella meille varmaan tehtäis inssejä, koska simpat ei kuitenkaan oo ihan priimaa. Kun taas yksityisellä lääkäri oli sitä mieltä, että ne ei lisää todennäköisyyttä kovinkaan paljon, eli omaa stressiä ei kannata niillä lisätä. Tiedä sitten, mikä se lopullinen totuus on. En ollut muuten, Trixie, kuullut noista 80-90 prosentin todennäköisyyksistä. Varmaan se tosiaan tarkoittaa sitä, että noin monta prosenttia tulee hoitojen avulla loppujen lopuksi raskaaksi, kuten Milkakin arveli.
Tosi kivaa, että Milkalla oli hyviä uutisia!
Ihanaa, viikonloppu tulee!!
ON: Oviksen perusteella odottelen menkkoja ens viikolla, joten eipä tässä voi muuta kuin odotella. Kp 32/30-47 on nyt.
-Vannis
Tervehdys vaan meikäläisenkin puolesta! Eilen en ehtinyt koneelle ollenkaan, meinas tulla jo vierotusoireita ;o)
[color=green]Jessica[/color]: miten sulla meni se aukiolotutkimus? Eikös se nyt tässä ollut ihan näinä päivinä? Tuuhan kertoon kuulumisia.
Ja oon kyllä lukenut silmät selässä osan tekstiä, kun en ollenkaan huomannut onnitella [color=green]Kepardiinaa[/color] tulevista häistä. Eli onneks olkoon sulle. On sitten mukavaa mietittävää tulevina kuukausina!
[color=green]Amalialle[/color]tsemppiä laparoskopiaan. Toivottavasti kaikki menee hyvin. Tsemppiä sulle.
Hyvähyvä [color=green]Aftis[/color] että oot hommanu uusia harrastuksia. Kyllä aina tollasissa tekemisissä unohtuu ne arkiset asiat ja saa muuta mietittävää. Ja hyvä kun selvis toi jatkohoito eli tsemppiä tulevaan inssiin. Pidetään peukkuja.
[color=green]Dese ja Brooke[/color]: täällä jännitän ihan hirveesti teidän puolesta! Tulkaa jo ihmeessä kertomaan kuulumisia ja toivottavasti olis plussauutisia. Peukut ja varpaat pystyyn!
[color=green]Milkalla[/color] oli lääkäri menny ok. Hyvä juttu. Onnea nyt ovispongailuun.
[color=green]Elisaday[/color] kyseli prolaktiiniarvoista ja mitä tarkottaa jos arvot on kohollaan. Mun mielestä se tarkottaa sitä, että munasolu ei välttämättä silloin irtoa ja kierroissa on jotain häikkää. Koskas sä saitkaan ne tulokset?
Oon muuten kans miettiny, et en kyllä ala enää syömään " sitten joskus" minkäännäköstä e-pilleriä, vaikka kuinka mainostaisivat ettei siitä oo mitään vaaraa. Mä pidän enemmin nää mun megkierrot. Nyt ollaan oltu jo 5 vuotta ilman mitään ehkäisyä eli näyttää siltä, ettei meikäläinen mitään pillereitä edes tarvitse.. *huokaus*
[color=green]Naksuko[/color] kyseli niistä inseminaation yhteydessä syötävistä hormooneista? Eikös ne voi aloittaa esim. kp 7 eli ei tarvii aloittaa heti samana päivänä kun menkat alkaa. Mä ainakin sain sellasen käsityksen. Onnee kuitenkin teille inssiin. Onko se muuten eka?
[color=green]Biancolle[/color] kans tsemppiä inssiin. Kun kyselit vasta-aineesta, niin meille sanoi lääkäri, et joskus naisen kohdunsuun lima saataa hylkiä miehen siittiöitä ja silloin toi inseminaatio on tosi hyvä vaihtoehto, kun ne siittiöt pystytään viemään siitä keinotekoisesti ohi. Tohon ois kans jotain testimahdollisuuksia, eli pitäs pupuilla kotona ja sitten muutaman tunnin sisällä ne pystyis klinikalla ottaan testin, että pääseeko simpat kohdunsuusta läpi. Mut jos inssi tehään, niin sillonhan se on ihan se ja sama tekeekö tota testiä. Onnee teille kamalasti.
Huiskutuksia myös [color=green]Killalle, trixielle, apilalle, vannikselle ja tuiskutiuskulle[/color] ja kaikille muille jotka mahdollisesti unohdin.
ON: Mä metsästin oviksen ke-to välisenä aikana ja kp oli 32-33. Taas oli selvät ovisoireet ja pupuiltu on. Katsotaan mitä tuleman pitää. Oon jo kyllä melkein menettäny toivoni luomuplussaan eli kevättä odotellaan kun silloin on se inssi. Ei pety niin pahasti, kun ei osaa odottaakkaan mitään.
Perjantaiterkuin
Piggeliina
Minun täytyy myöntää että en ole käynyt kertaakaan lukemassa Vauvakuume-puolen enskoja sen jälkeen kun tehtiin tämä siirtyminen. Mulla on nettailuaika töissä vähän rajallista, ja kotona harvemmin edes avaan konetta, joten pakko tehdä vähän karsintaa. Ja kaikki " parhaat tutut" siirtyikin samaan aikaan tänne.
Täällä jatkuu ensi viikon odottelu, jolloin menkat pitäis alkaa. Vannis, mennään siis aika samoissa, mulla nyt kp 30/33. Kauheasti en toivoa elättele, mutta vähän kuitenkin. Mahaa on vähän nipistellyt oudosti, mutta luulen että se johtuu rautalääkkeistä joita sain kun kävin viime viikolla verta luovuttamassa.
Mä olen joskus miettinyt hoikkuuden/alipainon vaikutusta raskautumiseen. Itse olen omasta mielestäni ihan sopiva, mutta painotaulukoiden mukaan alipainon rajoilla. En vaan liho enempää, vaikka söisin miten paljon. Mutta kaikki mun sukulaiset on kyllä yhtä hoikkia, enkä tiedä että kenelläkään olisi ollut vaikeuksia raskautua, päin vastoin monet ovat saaneet monta lasta tiheään tahtiin.
Moni oli käynyt tutkimuksissa ja saanut tuloksia. Varmaan hieno tunne, kun asiat vihdoin lähtee rullaamaan eteenpäin, vaikka ei kaikki esille tulevat asiat olisikaan niin mukavia. Meillähän on tarkoitus mennä ensi vuoden alussa tutkimuksiin, jos ei nyt sitä ennen tapahdu mitään. Olen päättänyt, että yksityiselle mennään. Jotenkin kuvittelen, että siellä saa parempaa hoitoa, ja ainakin nopeammin. Kallistahan se tietysti on, mutta ei näitä asioita mun mielestä oikein voi mitata rahassa. Tuntuuhan se kyllä jotenkin väärältä, että toiset saa ihan tuosta vaan ilmaiseksi niin monta lasta kuin tahtovat, ja itse pitäisi " ostaa" se lapsi jopa tuhansilla euroilla. Mutta ehkä se lopputulos on kuitenkin hinnan arvoinen!
Mukavaa viikonloppua kaikille, palailen varmaan vasta maanantaina pinoutumaan!
Naksuu, täällä ollaan! Töissä pitää vähän kiirettä yhden projektin parissa, niin se ikävästi häiritsee mun nettailuani ; )
Mä olen ihan samoissa fiiliksissä ton aukiolotutkimuksen kanssa - pelottaa ihan sairaasti, mitä jos torvet tukossa ja sit kauheen pitkä odottelu ivf:ään ja mitä jos ivf ei " toimi" ? Kauhuskenaarioita riittää!! Mut hienoa et siellä tutkimuksissa päästiin kuitenkin eteenpäin. Nyt sun varmaan pitää kasvatella rasvakudosta talven varalle : ) Me ollaankin ehkä molemmat ens viikolla aukiolotutkimuksessa? Piggeliina ainakin oli kysellyt; mulla siis tiistaina se ihanuus edessä!
Oonalle piti kanssa laittaa iso huiskutus, oon miettinyt monesti että missä mahdat mennä... Tsemppiä kovasti ja hali ison päätöksen johdosta! Ja olet tietysti enemmän kuin tervetullut tänne meidän kanssa mietiskelemään vauvajuttuja (tai pikemminkin vauvattomuus-).
Tuiskis ja Bianco olivat ainakin molemmat saaneet hyviä tutkimusuutisia, onnittelut niistä! Joku muukin ehkä oli käynyt tutkittavana, mutta ei jäänyt mieleen, sorry vaan.
Brooken piinistely jatkuu, samaten kuin Vanniksen, bd bd bd bd teille - niin ja missäs Dese luuraa? Ei kai vaan pimitä meiltä plussatietoja?
Killalle virtuaalinen piristysruiske Turuust, kyllä ne päivät menee niin ettet huomaakaan kun ollaan taas siinä kierron puolivälissä! Meillä on muuten nyt ihan samat kp:t, täällä kanssa kp 6 menossa tänään. bd bd bd meillekin.
Kepardiina pääsee suunnittelemaan häitä, ihquu! Mä olen ihan samaa mieltä ettei elämän kaikkia juttuja voi lykätä mahdollisen raskautumisen takia. Onnea teille! Ja kyllähän nykyään tosi monet menee vatsa pömpöllään naimisiin : ) Ja varmaan vielä useammat tuoreet vanhemmat " sanovat toisilleen tahdon" samalla kun vaavi kastetaan.
Mä haluaisin tiedustella että miten teidän miehet on suhtautuneet tuohon simppanäytteen antamiseen? Meillä mies stressasi siitä jo monta päivää etukäteen (tyksissä tosi tarkat ajat koska näytteen voi viedä). Meillä oli tyksistä saatu purkki kotona, missä näytteen sai kuljettaa sairaalaan heti aamusta. Oli kyllä tosi vaikee projekti saada näyte ulos äijästä! Mietin vaan, että miten se onnistuu sitten kun esim. inssiä varten tarvitaan matskua, luulisin että sitten on paineet vielä kovemmat...
Nyt kaikille oikein mukavaa viikonloppua! Tämä lähtee viettämään tyttöjen kanssa laatuaikaa heti huomenna aamulla ja palailee mahd. kotiin joskus sunnuntai-iltana.
Halituksia
Jessicalta
Nyt tulee pelkkää omaanapaa, ei aivot kykene muuhun. Sori.
Kiva, että oli kaipailtu ja uteliaina odotettu tilannekatsausta. No, ehdin sitten testailemaan vasta tänään iltapäivällä ja kaikeksi pettymykseksi negahan sieltä pamahti. Olishan se nyt ollutkin ihan liian mukava viikonlopun aloitus jos plussa olis ruutuun paukahtanut. Ketuttaa ihan vietävästi, oikeastaan ihan itkettää. Tädistä ei ole vilaustakaan näkynyt eikä olotila tädin tulemiseen edes viittaa, esim. tissit ovat kipeämmät kuin koskaan. Luultavasti se tättärä kaahaa kiukkuisesti paikalle yhtäkkiä yllättäen. Pitäisi kai soitella taas gynelle ja kysellä jatko-ohjeita. Niitä lugejahan syön nimenomaan kierron tasoittamiseksi ja nyt sitten kävi näin. Voi P! Kaipa sitä voisi vielä itseään lohduttaa, että ehkäpä se ei vielä vaan näkynyt testissä. Testi oli apteekin oma, joka kaiketi ei ole se herkin. Mutta päiviäkin on nyt jo 34, joten eiköhän sen toivotun tuloksen olisi pitänyt jo jotain merkkiä antaa.
Elämä on syvältä! Ei voi muuta sanoa.
Parempaa viikonloppua teille muille!
~dese kp 34/27-28
Desejo negasta!! Voisiko sun kannattaa vielä tehdä toinen testi jos kerta menkkoja ei kuulu? Mutta jos tulos ei muutu, niin tiedän täsmälleen miltä susta tuntuu, pettymyksen pettymys:(. Ei oo kivaa. Toivotan sulle rohkeutta, kyllä sinä sieltä itkun jälkeen nouset, jostain sitä voimaa aina sitten saa ja taas uskaltaa katsoa toiveikkaana eteenpäin, ties vaikka seuraava kerta olisi se tärppi!
Moni tosiaan on käynyt lääkärillä aloittelemassa selvityksiä. Biancolla oli hyviä uutisia että miehen simpat ok, ja Tuiskutiuskullakaan ei munasarjoista löytynyt ainakaan pahaa pulmaa, onnea kumpaisellekin! Brookelle peukkuja piinailuun! Piggeliina toivotaan vielä kovasti että se luomuplussa tulisi! Mutta ymmärrän kyynisyytesi, mulla on vähän samaa, että älä toivo niin et pety. Ja silti sitä aina sitten toivoo...
Naksu toivotaan että saat aukiolotutkimuksen sopivalle päivälle ja muutenkin saat noita mieltäsi painavia asioita selvitettyä. Mikä se myooma tarkalleen on (anteeksi tietämättömyys)?
Mullakin on ollut monenlaista kieroilua että pääsee aina töistä klinikalle - tosin pitää olla kiitollinen siitä, että on sentyyppinen työ josta voi häippästä välillä. Tallinnaan tai muualle jos lähden klinikalle niin asiat mutkistuvat, se on sitten parin viikon hotellireissu joka kerta. Mutta minähän jouduin pomolle kertomaan koko jutun silloin kun km tuli, ja hän totesi että jos hoidan työni niin kaipa voin ulkomailla käydä. Ei kai nyt ihan riemunhyppyjä pomolta voinut olettaakaan mutta harmitti: tietenkin hoidan työni, niinhän olen koko ajan tehnyt vaikka välillä hammasta purren j*mankauta! =)
Killa tylsää jos koet että olet yksin projektissasi, että mies ei innostu:(. Luulen että aika monella on noin mutta eihän se tietty lohduta. Toivotaan että hän innostuisi asiasta kun pääsette tutkimuksissa ja hoidoissa etenemään, olittekos te jo klinikalla (anteeksi lahopää)? Ja eikös hän kumminkin ole suostunut asiaa edistämään? Jos haluat lohduttavaa vertailukohtaa, niin munhan exäni ei suostunut koko lasta yrittämään..
Halaukset kaikille joita en maininnut nimeltä (vaikka on nämä kaksi ikkunaa koneella auki niin silti vähän vaivalloista skrollailla kaikkia viestejä yhtä aikaa;) !
[color=CD00CD]Naksu[/color]: mitä kummaa! Eikö se flunssa jo jätä sua rauhaan! Inhottavaa! :/ No mutta kerrankin mäkin toivon sulle tätsää kyläilemään, niin saisit se ajan ssg:hen pian! :)
[color=CD00CD]Vannis[/color]: mä oon kanssa miettinyt, että samalla kun aloitetaan hoidot, niin pyytäisi lähetteen julkiselle. Voisi sitten niitä hoitoja käydä vähän molemmissa.
[color=CD00CD]Piggeliina[/color]: peukut on kuitenkin sulle pystyssä, kun kerran oviksen saitte hyödynnettyä! *bd*
[color=CD00CD]Brooke[/color]: en mäkään ole paljon ehtinyt tai halunnutkaan käydä kuumeilupuolella kurkkimassa. Se Hoytin plussa oli kyllä kiva uutinen, kun niilläkin omat vaikeutensa on ollut ja Saran km oli tietty kurja juttu. Munkin ajatus tosta yksityisestä on se, että ainakin pääsee nopeammin hoitoon ja voi myös valita lääkärinsä eli jos ekan kanssa ei ois kemiat kohdanneet ois voinut pyytää toiselle. Julkisella se on vähän vaikeampaa.
[color=CD00CD]Jessis[/color]: tsemppiä aukiolotutkimukseen! Peukut on pystyssä, että se menee hyvin! *bd* Mun mies mies jännitti sitä simppanäytteen toimittamista ihan hirveesti, mutta hyvin se kai lopulta meni. Sen piti tehdä se kotona, mutta ei saanut aikaiseksi hakea purkkia labrasta etukäteen, joten meni sitten sinne hommailemaan. Totesi vaan jälkeenpäin, että tuntui aika surulliselta puuhastella yksin siellä ankeahkossa huoneessa...
[color=CD00CD]Dese[/color]: voi kurjuus, pahoittelut negasta! :( Missä se plussa (tai tätsä) oikein viipyy?! :/
[color=CD00CD]Milka[/color]: kiitti tsemppauksesta! :) Kyllä se tosiaan monella on niin, ettei miehet innostu tai ainakaan näytä sitä intoa sillai kuin naiset. Onneksi tosiaan edes suostui lähtemään koko touhuun mukaan, kun luulin jo yhdessä vaiheessa, ettei se halua lapsia ollenkaan! Tutkimuksissa me käytiin jo viime talvena ja niihin se yllättäen lähti ihan helposti. Itseään ei ollut niin innokas tutkimaan, mutta kun lekuri totesi, että seuraavalla käynnillä pitää sitten simppatestien tulokset olla valmiina, ei uskaltanut väittää vastaan! :D Tämän päivän Hesarissa muuten haastateltiin Eve Mantua; ootko lukenut sen " Musta tulee perhe" -kirjan?
Tuli mieleen keskustelusta, että onko kellekkään tehty sitä [color=CD00CD]vasta-aineselvittelyä[/color] tai mikä se onkaan nimeltään eli että tutkittaisiin onko simpat hengissä yhdynnän jälkeen? Yhdelle tutulle on tehty se vuosia sitten, mutta onkohan näin että sitä ei enää nykyään tehdä? Kellään tietoa?!
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Killa
Voi [color=limegreen]dese[/color], kurja nega! Toivotaan nyt että jotain tapahtuisi pikaisesti!
Meille kanssa lääkäri sanoi kun käytiin, että mun painoindeksi on niin alhainen, että se voi vaikuttaa raskautumiseen. Mutta [color=limegreen]Brooken[/color] linjoilla tässä: en vaan liho vaikka söisin mitä, ja yleensä siis syönkin kuin hevonen. Tuo [color=limegreen]Naksun[/color] info siitä, että MIKSI se alipaino vaikuttaisi heikentävästi raskausmahdollisuuteen, oli kyllä ihan uusi ja mielenkiintoinen. Etenkin, kun mulla tuo luteaalivaihe tuntuisi olevan aika lyhyt. Mutta toisaalta kun menkat on sitten taas tosi runsaat, niin luulisi sitä limakalvoakin olevan riittämiin...
Kiitos [color=limegreen]Piggeliina[/color] vasta-ainekommentista ja tsempityksestä. Täytyy vähän surffata netissä, ja haeskella tietoja tuosta vasta-aineesta. Mutta varmaan juuri tuota se tarkoittaa, mitä kerroit, koska lekuri oli miehelle sanonut, että se saattaa hyvinkin olla syynä että ei raskauduta, ja että inssin pitäisi silloin auttaa. [color=limegreen]Killa[/color] kyseli kanssa, että voiko sitä jotenkin selvitellä: siitä ei ole harmainta aavistustakaan. Pitäisi itse aina soittaa eikä laittaa miestä asialle, se ei yleensä tajua yhtään kysyä enempää kuin mitä huomataan kertoa. En saanut tänään soitettua klinikalle kun töissä ei tullut sopivaa väliä että olisi voinut hipsiä puhumaan rauhassa. Ja onnea muuten oviksesta, älä nyt ihmeessä menetä toivoa, vaikka tiedän kyllä että on helpompi olla toivomatta jos vaan pystyy, jottei sitten pety...
Kiitos [color=limegreen]Jessicalle[/color] myös onnitteluista! Kyselit tuosta miehen innokkuudesta simppanäytteen antamiseen. Mun mies ei kanssa asiasta ollut mitenkään innostunut, mutta suhtautui tapansa mukaan aikalailla stoalaisen rauhallisesti ja sai homman hoidettua suhteellisen helposti. Kotona mies sen näytteen oton hoiti sovittuna aamuna, ja kuskasi sitten saman tien klinikalle.
Mietittekö muuten koskaan, että tunnettekohan ketään täältä IRL? Mulla aina joskus käy mielessä, että mistäs sen tietää, vaikka joku tuttu tai työkaveri täällä palstailisi ja samojen ongelmien kanssa painiskelisi...
Heilutuksia kaikille, ja rentouttavaa viikonloppua!
bianco
Moikka kaikille!
Aktiivisena keskustelu käy edelleen, hienoa!
Kiitos aukiolotutkimukseen kommentoineille eli ainakin amalia78, trixie2, afternoon, piggeliina, milka1, naksu ja bianco. . Ei se toimenpide nyt ihan hirvittävän kamalalta kuulostakaan, joten eiköhän siitä sitten hengissä selvitä kun sen aika on. Enemmän pelottaa se tulos, minulla kun aihetta epäillä että ongelma on siellä. Se tuntuisi kyllä ihan kamalalta tuomiolta. Elinkautiselta.
Kiitos myös kaikille ihanille enskoille, jotka onnittelivat hääpäivän päättämisen johdosta! Se sentään on asia, joka saa hymyn huulille!
Jessica kyseli, että miten miehet ovat suhtautuneet simppanäytteen antamiseen. Meillä mies oli sitä mieltä, että on tosi pieni vaiva käydä näyte antamassa, kun vertaa siihen mihin kaikkeen tutkimuksiin ja " ronkkimisiin" minä joudun. Suhtautuminen tuntui tosi hyvältä, sillä kyllähän nainen joutuu nämä asiat käymään läpi sekä fyysisesti että henkisesti, mies enemmänkin vain henkisesti.
Dese, olen tosi pahoillani negasta! Mikäli täti ei pariin päivään ilmesty, testaa ihmeessä uudelleen. Onhan se edelleen mahdollista, että positiivinen tulos ei vielä näy. Toivotaan sitä! db db db
Naksu, toivottavasti saat sen tädin pian paikalle, jos se on tullakseen. Tuntuu pitkältä ajalta odottaa niitä tutkimuksia. Älä suotta maalaile itsellesi kauhukuvia ennakkoon, sillä kun ei voita mitään. Surraan sitten porukalla jos surettavaa on, mutta ei ennakkoon...jookos?
Milka, hienoa että olet fyysisesti kunnossa. Ja toivottavasti myös henkisesti. Ainahan tuollainen kokemus jättää jäljen sydämeen, mutta toivotaan että mieli olisi jo toiveikas uuden alun suhteen.
Elise Day, harmillisia uutisia siitä prolaktiiniarvosta. Mutta tuollainen " vähän kohollaan" ei kyllä kerro vielä mitään. Toivottaavasti saat pian selkoa tilanteeseen. Olen samaa mieltä siitä pilleriasiasta, niitä annetaan ihan liian helposti ja myös tosi nuorille... Ainakaan minä en osannut ottaa huomioon kaikkia sivuvaikutuksia ja tuntui että kaikkien niiden vuosien aikana joita pillereitä söin tuntui että jopa turruin niihin. Vasta pillereiden lopettamisen jälkeen huomasin olevani iloisempi, energisempi ja seksuaalisesti aktiivisempi. Iho tosi on alkanut oireilla noin negatiivisena lopetusoireena :(
ON: Tätiä häädetään, joten ei mitään kerrottavaa. Tuskastuttavan pitkästyttävä alkukierto aluillaan.
Huiskutuksia koko aktiiviselle enskapoppoolle! Nyt perjantai-illan viettoon!
Kepardiina
Eipä ole tullut kirjoiteltua pitkään aikaan, kun on ollut jotenkin saamaton ja väsynyt.
Oon kyllä lukenut selaillen teidän juttuja, mutta en ole jaksanut kirjoittaa.
ISO VILKUTUS kaikille ensikoille, oon kaikessa piinailuissa yms. mukana, vaikken kirjoittelekkaan usein, luen kuulumisia kuitenkin melkein päivittäin. =)
Omassa navassa ei mitään uutta. Kp17/28-30 on nyt menossa ja terojen syömisen tässä kierrossa oon aloittanut, oviksesta ei ole tietookaan (en ainakaan tunnista sitä ja luulen että meidän lapsettomuus on osittain siitä kiinni etten ovuloi kai ollenkaan). Kymmenen päivän päästä on sitten se kauan odottamani lääkäri naistentautien polilla, josko vihdoin sais järeet aseet käyttöön ja tietäs missä mennään.
Vajaan kahden tunnin päästä alkaa isot juhlat, joten tulin toivottelemaan pikaisesti hyvää viikonloppua! Ovistestit ei näyttänyt muuta kuin haaleaa viivaa loppuviikon, joten kai se ovis oli sitten tiistaina, jos oli ollenkaan. Ja kyllä vain sain miehen fiilikseen mukaan sittenkin tiistaina, joten ajoitus oli ainakin oikea.
Nyt on pakko jatkaa järjestelyjä. Paljon vilkutuksia kaikille, palaan huomenna palstalle tod.näk. hyvin krapulaisena..:D
-Tuittu-
Täällä ainakin aurinko helottaa :) ja kävin aamulla ulkoilemassa pitkästä aikaa oikein reippaasti, sillä kaipa tässä tosiaan saa nyt palailla normaaliin elämään kaikin tavoin, kun kroppa on km:stä palautunut. Kiitos onnitteluista:).
Olen itse asiassa ollut ihan kummallisen hyvällä tuulella pari päivää, tuntuu ihan että häh, eihän tää ole normaalia =). Psyyke on vielä tosi epävakaa, sen tiedostan, mutta hyvä ainakin ettei toistaiseksi ole tullut km:n takia esim. masennusta (kopkop). Yritän ottaa nyt rauhallisesti etten taas mene siihen pakkomielteiseen hysteriaan, jossa olen ollut tämän projektini kanssa!
Mutta niin, piti sanoa teillekin kun nyt monet olette joutumassa hyväksymään sen, ettei luomuvauvaa ehkä tule, ja pelottaa kuulla tuloksia klinikalta. Niin sen voin vaan todeta, että ihminen sopeutuu mihin vain, se on mieletön se voima joka meissä on (siksi olemme planeetan laajimmalle levinnyt laji:).
Jos joku olisi sanonut mulle vuosi sitten, että joudun yrittämään ja pettymään kuukausi kuukauden jälkeen, elämään keppikerjäläisenä, ja että sitten vihdoin kun plussaan, saan keskenmenon, niin olisin varmaan päättänyt etten hommaan edes ryhdy!
Mutta niin se vaan on, että asia kerrallaan sopeutuu. Ja musta on helpottavaa ajatella, että järkytys, epäusko, vihakin, ne kuuluvat kaikki psyyken keinoihin handlata uusi tilanne. Sen jälkeen alkaa sopeutumisvaihe, ja sitten taas osaa etsiä uutta voimaa jatkaa kohti seuraavia yllätyksiä:).
Toivottavasti näistä ajatuksista olisi teille jotain apua omissa tilanteissanne!
Sitten muutama kommentti:
Vannis varmasti hyvä että päätitte mennä yksityiselle, jos vaan rahaa on, niin kyllä voi maksaa siitä ettei tartte kitua niin pitkään.
Piggeliina sulla vaikuttaa olevan tosi fiksu mies, kiva juttu, tollasen mäkin haluan löytää jos (kun!) taas siipan löydän!
ElisaD: tsemppiä prolaktiiniasian tulosten odottamiseen, toivotaan ettei se ole mikään sen pahempi juttu, ja tosiaan lähes kaikkeahan voidaan hoitaa, muista se!
Kepardiina: se ei ole elinkautinen vaikka sulla olisikin röörit tukossa (mutta peukkuja ettei ole!). Kova paikka se sulle varmasti on, mutta eikö ole ihanaa, että sellaistakin asiaa voidaan nykyään hoitaa.
Trixie hienoa ettei se vatsaontelojuttu ollut sen pahempi, kuulosti aika hurjalta!
Bianco: tiedätkö mäkin olen miettinyt että oisko tuttuja listalla! Siskolle kerroin mun nikin ja se kävi täällä kerran lukemassa, mutta se tuntu kummastakin niin oudolta että se lupasi ettei enää tule;).
Killa mä olen kans kuullut tosta Mantun kirjasta, ja voisin ehkä hankkia käsiinikin. Pelkään vaan että siinä sivuutetaan lapsen käytännön " hankkiminen" ja keskitytään vaan siihen että " kun olet uskaltanut tehdä päätöksen" ja seuraavassa hetkessä puhutaankin jo synnytyksestä tms... Tällaiset ottaa todella päähän, esim. jos Setan sivuilla yritin etsiskellä tyyppejä joiden kanssa olisin voinut pelätä hh-lakia yhdessä, niin siellä oli sellasia että " olin YHDEN kerran inssissä, ei toiminut, mitä ihmettä, olenpa pettynyt, nyyhnyyh" ... !!
Kathylle heilutus!
Meitä on niin monta että aina tulee tällaisia romaaneja =)
hienoa että saitte ajoituksen nappiin:):)
Viettäkää hauskoja juhlia ja unohda kaikki nämä lapsiasiat siksi ajaksi!
Täällä taas... Eiliseksi suunniteltu juhliminen kutistui miehen työvuorojen muuttumisen myötä pariksi siideriksi, jotka uskalsin nauttia ihan hyvällä omallatunnolla... En kyllä tosissani edes odottele mitään, mutta... eihän sitä voi täysin sulkea poiskaan ennen kuin täti porhaltaa paikalle tai teen sen negatestin! Ehkä joskus alkuviikosta voisin testailla, jos ei mitään kuulu ennen sitä. Mutta varmaan tää johtuu vaan siitä prolaktiiniongelmasta tai jostain.
Piggeliina: sain tosiaan sen tuloksen torstaina, ja kipaisin heti saman tien uusintatestiin, jonka tuloksia odotellaan. Kiitokset kaikille muillekin, jotka olivat vastailleet kysymyksiini aiheesta! Ja meillähän todettiin viime viikolla simppojenkin olevan ihan henkitoreissaan, joten aikamoinen ihme olis, jos tässä vielä luomusti tärppäis!
Pahoitteluja munkin puolesta Deselle negasta, on varmaan tosi turhauttavaa ja masentavaa, kun piti just saada säännöllisempi kiertokin... Toivottavasti kuitenkin saat selvitettyä, mistä oikein kiikastaa.
Samanlaisia kommentteja tuli täälläkin vastauksena tuohon e-pillerijuttuuni kuin mitä olen muuallakin kuullut. Onhan se kieltämättä tehokas ehkäisymuoto, jos vie halut kokonaan... :) Ja minäkin olen päättänyt, että vaikka tässä joskus vielä ihme tapahtuisi, en kyllä enää niitä nappeja naamaani pistä. Ei taida olla tarvettakaan. Tosin siellä ICSI- ym. hoidoissa sitten joutunee syömään vielä " hieman" vahvempiakin hormoneja, mutta onpahan sitten ainakin hyvä syy siihen!
Jessica kyseli miehen suhtautumisesta simppanäytteen antamiseen. Kyllähän sitä meilläkin jännitettiin ja vähän epäilytti onnistuminen, mutta yllättävän helposti itse " toimenpide" kai loppujen lopuksi onnistui! Meillä mies halusi olla ihan yksinään kotona tekemässä sen, mutta voihan siinä toki myös toinen auttaa, jos niin halutaan... Ja aivan totta, Kepardiina, että naiset tässä(kin) asiassa joutuu kuitenkin kärsimään paljon miehiä enemmän, joten simppanäytteen antamista voitaneen pitää ihan kohtuullisena vaivannäkönä! Paitsi meidän tapauksessa mies nyt kyllä joutuu erilaisiin lisätutkimuksiinkin :(
Vannis oli vähän pohdiskellut julkisen ja yksityisen puolen eroja... Mulla on ainakin pelkästään positiivista sanottavaa julkisen puolen lääkäreistä, hoitajista ym., ovat ainakin tähän mennessä olleet todella empaattisia ja vakuuttavia, ainut huono puoli onkin sitten tuo jonotus... Meillä meni niin, että toukokuussa käytiin omalla lääkärillä arvauskeskuksessa, josta lähete sairaalaan... jonne saatiinkin sitten kutsu " jo" lokakuulle! Nyt kun vihdoin päästiin sille ensikäynnille, onkin asiat edenneet yllättävänkin rivakasti niin, että ollaan nyt kuukauden sisään tehty mulle jo kierronkartoitus, ultra ja miehelle simppa-analyysi ja jatkotutkimukset aloitettu. Varmaan sitä mahdollista ICSI:ä saa sitten taas jonottaa ihan tarpeeksi kauan. Katsotaan sitten, riittäisikö meillä jossain vaiheessa rahat hypätä yksityiselle kokeilemaan onneamme.
Vielä tuohon painokeskusteluun, että täällä ei ainakaan liene sellaista ongelmaa, ettei rasvakudosta löytyisi tarpeeksi... Pikemminkin päinvastoin, vähän voisi kyllä lähteäkin, mutta eipä nuo lääkärit ole siitä mitään maininneet. Itsestäni taas tuntuu paremminkin siltä, että kaikki TOSI hoikat tutut ja julkkiksetkin onnistuu aina raskautumaan heti, kun taas kurvikkaammilla (siis en nyt puhu mistään suuresta ylipainosta, lähinnä normaalipainosta tai muutamasta liikakilosta) tuntuu jostain syystä kestävän paljon pitempään. Yksikin tuttu tuli raskaaksi ekasta kerrasta vaikka käytti ehkäisyä ja oli niin anorektisen laiha, että täti vieraili n. kerran vuodessa eikä hänellä ollut mitään tietoa kierron vaiheista tai siitä, tapahtuiko siellä ylipäätään mitään... teki sitten abortin. Ja toisilla vaan pitäis olla kaikki kunnossa mutta silti voi joutua odottelemaan vuosikausia... :(
Vai tuntuuko aina vaan siltä, että kaikki muut vaan raskautuu? Kyllä olen tässä muutaman kerran vakavasti harkinnut ;), että pitäis varmaan laihduttaa itsensä n. 40-kiloiseksi, alkaa käyttää kaikkia mahdollisia huumeita ym. ja löytää joku yhtä luotettava isäkandidaatti, niin kyllä varmaan alkaisi heti tapahtua... Siltä ainakin välillä tuntuu. Elämä ei ole reilua, ei. Mutta kuten Milka mainitsi, jostain kummasta sitä vaan aina löytää voimavaroja jatkaa eteenpäin - pakkohan se on! Tosiaan, me kaikki varmaan joudutaan käymään kaikki nuo mainitsemasi negatiivisetkin tunteet tässä läpi, että pystyttäisiin jatkamaan. Lisäisin ainakin itselleni listaan tuon suunnattoman kateuden, joka välillä nostaa päätään... ja todella, suoranaisen vihan varsinkin sellaisia ihmisiä kohtaan, jotka raskautuu silmänräpäyksessä ja sitten kohtelee lapsiaan huonosti ja jaksaa valittaa kurjaa elämäänsä. On kai se parempi myöntää, että me kaikki käydään läpi hirveän vaikeita asioita, jonkinlaisesta kriisistäkin kai voisi puhua, vaikka olenkin aina inhonnut koko sanaa... Mutta päivä kerrallaan. Aina tulee huonompia ja parempia päiviä ja kaikki on vielä epävarmaa - mikään ei siis ole myöskään mahdotonta!
Huiskutukset kaikille! muillekin! Teitä on tosiaan niin paljon, ettei kaikkien juttuja ehdi mitenkään kommentoida kerralla, kun mulla tuppaa muutenkin olemaan taipumusta tähän asiasta eksymiseen ja romaanien väsäämiseen... Olette kuitenkin kaikki mun mielessä!
Nyt vois tääkin lähteä vaikka vähän ulkoilemaan tuonne auringonpaisteeseen.
Halauksin
ED
että toivottavasti en loukannut tuolla laihdutusjutullani niitä teistä, jotka haluaisivat muutaman kilon lisää... Ei teilläkään varmasti ole helppoa. Tarkoitin vain sitä, että aina tuntuu siltä, että kaikkein epätodennäköisimmät tapaukset (ja ne, jotka eivät edes haluaisi) raskautuvat ja toiset taas eivät sitten millään.
Ja nyt pois.
ED
Ja kylmää, melkein 20 C pakkasta.
Afternoon, kiva kun olet löytänyt mukavaa puuhaa!
ED kyllä mä kuitenkin olen optimisti niiden hoitojen suhteen. Kyllä me ne omat nyytit saadaan ihan varmasti!! Hienoa, että lääketiede on kehittynyt. Ja niistä jonoista.. Toisaalta mieli on malttamaton ja tekis mieli rynnistää sinne yksityiselle, ja toisaalta tuntuu, että henkisesti voisi tehdä ihan hyvää, että on aikaa rauhassa kypsytellä asioita. Mene ja tiedä miten pääteään, täytyy odottaa se lopullinen diagnoosi kuitenkin ensin vielä. Sulla oli se prolaktiini korkeella, toivottavasti ei tuo mutkia matkaan! En siis itse tiedä mitä se oikein mittaa tai tarkoittaa..
Milka, kiva kun olet toipunut!! Jospa seuraava yritys tuottaa tuloksen!
Pakko kommentoida tota aukiolotutkimusta vielä. En jännittänyt sitä juurikaan etukäteen, mutta mulla se oli niin kivulias, että meinasin pyörtyä. Yksilöllistähän se on, ja onneksi ilmeisen harvinaista tommoinen kipu, mistä sitten johtunee. Mutta juuri sen kivun takia kai lääkäri ei sitten saanut asiaa selville, eli joko putket on tukossa tai kivun aiheuttamat supistukset estivät nestettä etenemästä.
Vannis, mulla on julkisen puolen lääkäreistä on ainakin tähän asti vain hyvää sanottavaa, esim. tuo aukiolotutkimusen tehnyt oli aivan ihana ja empaattinen ihminen. Ja tässäkin asiassa varmaan yksilöllistä, joku lääkäri joka toisen mielestä on mukava ei miellytä toista ollenkaan.
Naksu nyt yksi iso askel eteenpäin on otettu! Mulle suunniteltiin samaan tapaan noita hoitoja, mutta kun kysyin niin lääkäri sanoi, että inssi tehdään aukiolotutkimusta seuraavaan kiertoon. (toisin siis kävi) Toivottavasti kaikki menee hyvin ja pääsette pian " itse asiaan" eli insiin. :) Ja siitä myomasta - kyllähän sekin voi varmasti olla monessa eri kohdassa, joten luota lääkäriin eläkä murehdi!
Killalla on varmasti ollut mukava viikonloppu, siinä ne alkukierron päivät kuluu!
Piggeliinalle huiskutuksia, jospa luomuplussa yllättäis sut! :)
Tuiskutiusku, teilläkin asiat etenee, hyvä juttu!
Dese, pahoittelut negasta, mikä tilanne nyt? Ja entäs toinen piinailija Brooke?
Jessica, meillä miehen simppanäyteen anto suijui ihan hyvin, kotona itsekseen. Jatkossa kyllä voi paineet kasvaa ja homma hankaloitua..
Mites Tuitun juhlat meni?
Huiskutuksia kaikille!! Nyt ruuanlaittoon ja ulkoilemaan,
amalia
Hiljainenpa on viikonloppu ollut täällä! Itse en ehtinyt koneen ääreen, kun oli se ihana kummityttö yökylässä ja vaati tädin 100% huomion! :) Mä niin haluan oman palleron!
[color=43CD80]Bianco[/color]: kyllä mietin aika ajoin, jos tunnenkin jonkun täältä ja varsinkin, että jos joku tunnistaa mut, mutta ei kerro... Erityisesti, kun tiedän parin tutun täällä palstailleen/palstailevan (ei tosin täällä l-puolella)! En mä täällä varsinaisesti mitään salaisuuksia paljasta, mutta sellaisia asioita kuitenkin, että en niitä kasvokkain monelle kertoisi. Jonkun verran kuitenkin kun olen itsestäni asioita kertonut, joista joku voisi mut tunnistaa. Toisaalta jätän kertomatta tiettyjä asioita, joista ihan varmasti mut tunnistaisi.
[color=43CD80]Kathy[/color]: pidähän meidät ajantasalla, kun oot käynyt lekurissa!
[color=43CD80]Tuittu[/color]: toivotaan, että simpat löysi oikeaan osoitteeseen! *bd* Ainakin ajoitus oli hyvä! :)
[color=43CD80]Milka[/color]: mä olen ajatellut lukea tuon kirjan jossain vaiheessa ihan mielenkiinnosta. Tosiaan en yhtään tiedä miten siinä asiaa käsitellään. Aamutv:ssä kerran haastateltiin Eveä ja toista naista joka oli raskaana (yksin) ja jotenkin kumman ruusuinen kuva koko asiasta tuli. Esim. mikä korvaan sorahti oli se että eniten pelkäsivät (varsinkin se raskaana oleva) miten tulevat pärjäämään rahallisesti lapsen kanssa. Kun omia tuttujani kuunnelleena kyllä siihen aika paljon kaikenlaisia muitakin huolia liittyy. En sitten tiedä johtuiko se lyhyestä haastatteluajasta, ettei siinä päästy sen syvemmälle asiaan, vaan jäi kovin pinnalliseksi. Nää sivut on varmaan sulle tutut, mutta laitanpa vielä linkin jos joku muu on kiinnostunut http://voimakirja.vuodatus.net/ .
Hups, aika kuluu; pitää lähteä vielä vähän liikenteeseen! Palaillaan!
Killa
Voi itku, Dese! Se kuulosti jo niin lupaavalta. No nyt vaan katse kohti seuraavaa mahdollisuutta :)
Pakko on tässä itsekin taas sopeutua siihen, että hoitoihin nyt mennään. Tätsy nimittäin tuli eilen, ja oltiin kyllä molemmat ihan maassa. Kyllähän te tiedätte, miltä se tuntuu. Silmät vieläkin ihan turvoksissa... No nyt on taas elämä voittanut ja pakko on vaan tästäkin taas selviytyä. Ihan totta, Milka, että ihmeellisesti sitä vaan sopeutuu kun on pakko.
Kiitos, Amalia ja Elisa, rohkaisusta julkisen lääkärien suhteen. Sellainen käsitys mullakin on ollut, että julkisen huono puoli on lähinnä jonotus.
Vilkutuksia kaikille ihanille enskoille!
Nyt aloitan siis clomit 1tbl päivässä ja joskus kp 13 aikoihin katotaan ultralla, saako ne jotain aikaan. Toivotaan parasta!
-Vannis
Voi, Oona oli kirjoitellut! Onpas sun elämässä tapahtunut paljon! Kunpa kaikki selviäis ja menis toiveiden mukaisesti nyt jatkossa! Tiedä vaikka kaikki loksahtais paikoilleen piankin ¿ ja vaavi sais alkunsa! Sinkku tai seurusteleva, vauva ei ole mahdottomuus! :) Mukavaa ois susta kuulla jatkossakin, mut ymmärrän kyllä ettet oo jaksanu/ollu kiinnostunut palstailusta nyt... Kovasti tsemppiä toivottaa tämä ja *halaa*
Vannis, EE, Piggeliina - kaikille hurjat huiskutukset!
ED: Pahoittelut simppatestin tuloksista! Otta varmasti koville, mutta onneks hoidot ovat edistyneet ihan älyttömästi ja lähes mikään ei oo mahdotonta!!
Toi sun kirjoitus miehen suhtautumisesta asiaan vois olla mun kirjoittama! Meillä siis aivan sama tilanne, mies ei vaan kertakaikkiaan jaksa innostua, ja sekös mua riepoo! Kai se vaan on hyväksyttävä, että tää juttu ei miehelle oo niin iso... Toisaalta ketuttaa, kun tietää että on myös miehiä, jotka tosissaan toivovat lasta!!!
Milka: Höpsis, täällä saa olla just siinä mielentilassa kun on, ilot ja surut puretaan tänne! Enkä mä ainakaan voi väittää, että mitenkään yltiöpositiivisena enää jaksaisin asian suhteen olla, aika mieli maassa edetään täälläkin...
Tuittu: Eiköhän ne aamuiset tasavahvat viivat olleet se plussa...? Se lh-huippuhan voi olla tosi lyhyt aika, ja sen takia just sen löytäminen voi olla ihan hakuammuntaakin välillä. Näin mä oon ainakin käsittäny... Eli sunnuntaiset simpat ovat olleet asemissa! ;)
Jessiiiiiiis ¿ MOI!
Kepardiina: Hyvä että yllätys on kerrankin noin päin ja pääsette pian jo lekuriin! Mulle kyllä lääkäri sanoi eilen, että mikäli torvet on tukossa, on ivf ainoa vaihtoehto. Mä pelkään ihan kamalasti että mulla vika on just siellä ja sitten joudutaan odottamaan se puoli vuotta että pääsee ivf:ään. Mutta ei voi mitään... Mulla aukiolotutkimus toivottavasti ens viikolla, kun se täti nyt kaartais vaan kunnolla ekaks paikalle.
Hei, onnittelut hääpäivän päättämisestä!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mitä sitä turhaan odottamaan!
Voi Apila, kurjaa että on noin kurjat fiilikset! Tiedän että se lääkäri jannittää, mutta usko pois, se kyllä osaltaan sitten helpottaa kun asiat lähte rullaamaan eteen päin! Ja totta on, että toisten onnistumisesta on nykyään jo tosi vaikea iloita ¿ vaikka sitä yrittäiskin! Jaksuja sulle!
Aftis moikka! Sähän oot ihan superaktiivikseks ruvennu!!! Hieno juttu! Kunpa itelläkin ois aikaa kehittää joku harrastus, auttais varmasti tähän stressiin ym.
Dese: Jestas sentään, nyt vasta luin kuinka jännät paikat sulla tosissaan on! Toihan on jo ihan varma plussa! Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!
Killa: No en tosiaan pidä itteeni mitenkään laihana, mutta näin se lääkäri totesi! Sanoi vielä, että ihan normaalin mitoissa olen, mutta että sitä rasvakudosta ei tosiaan vältsisti oo tarpeeks... Ihan kummia nuo jutut, ei ole järjellä (ainakaan mun) selitettävissä nuo! ;)
No tulikohan nyt kommentoitua kaikille kelle pitikin... Aikamoinen romaani ainaski tuli! ;)
ON: Sitä tätiä nyt odottelen, tiputtelua on jo ihan vähän. Nyt vaan pitäis alkaa kunnolla että saisin ne ajat varattua ens viikolle! Ja kunpa alkais NYT niin saisin tosiaan sen aukiolotutkimuksenkin vaikka ens perjantaille, sillon ois vapaapäivä eikä tarttis selitellä töissä mitään! Se myooma on alkanu mietityttään, luin nimittäin että jos joudutaan poistamaan ni usein siinä menee kohtu samalla. Tosin joku uus keino on kans, jossa näin ei käy mutta pelottaahan tollanen nyt! Kp:t huitelee jo 27:ssa, nyt kyllä sais jo alkaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!