***ENSIKOT vko 44***
Kommentit (80)
Näin se maanantai taas vierähti käyntiin. Viikonloppuna lähdettiin kyläilemään ja nettipimennossa ollut..aika pitkästi pinoa olitte saaneet kirjoiteltua :)
Äänestystä oli, komppaan kans tota kakkosvaihtoehtoa. Killa on kyllä reipas ku jaksaa värkkäillä kaikenlaisia väri ja muita juttuja :)
Lueskelen viikonlopun turinat tässä päivän mittaan paremmalla ajalla ja palailen linjoille kun päivän lehti on luettu ja koira lenkitetty :)
-apila
ja mukavaa uutta viikkoa! Minusta tämä viikkopino on hyvä ajatus, kun itse en ainakaan ehdi joka päivä lukea tai kirjoittaa.
Täällä on meneillään kp 26/33 ja ihan pikkuisen jännittää, vaikka oikeasti en luomuplussaan enää uskokaan.
Killalle pahoittelut tädin hyökkäyksestä ja myöhästyneet synttärionnittelut!
Mukavasti on uusiakin liittynyt pinoomme, tervetuloa kaikille!
Hahaa! Täällä onkin uusi kiva enskapino!
Killalle pahoittelut tädinryökäleestä :((((((((( Mutta kuitenkin lämpimät synttärionnittelut!
Toivotaan, että tää uusi hieno pino tuo teille kaikille pikaisen plussan ja oman vaavin kainaloon! [color=deeppink]♥♥♥[/color]
Flunssainen -Q-
Kiva kun vielä meitäkin muistat! Mitenkäs pikku-q jaksaa, kasvaa ja kehittyy varmaan kovaa vauhtia? Minkäs ikäinen pikkuinen jo on? Täällä kans kovassa lentsussa...
Brooke: Vai siellä jännitellään jo?! Kunpakunpakunpa!!!!!!!!!!!!!! Pidän kovasti peukkuja sinne!!!!
Yritän tässä täytellä sitä polin esitietolomaketta, ei ookaan ihan helppo! Kun tuntuu niin kovin toisaalta - toisaalta -kysymyksiltä. Siis että jonkun mielestä kierto 25-28(33) on säännöllinen, toisen taas ei. Ja onko se vuoto nyt sitten niukkaa vai normaalia? Mistäs pirusta tiedän kun en oo koskaan kurkannu muitten housuihin että millastas se niillä on! Vähän repesin kun huomasin pohtivani näitä juttuja noin pilkun tarkkaan. Ehkä pientä jännittyneisyyttä ilmassa! ;)
:::Kolme yötä siihen on, laskin aivan itse äsken...::: :D
Ihanaa, että löysin teidät! Vaikka kyllä kaikkien pitäisi jo o-puolella olla!
Ihan ikävä on ollut - en ole pahemmin koko palstalla piipahtanut. Syitäkin on monia - remppa-ja muuttokiireet ovat pitäneet pois koneen ulottuvilta aina puoliin öihin, mutta nyt asutaan rempan keskellä jo uudessa kodissa. Olen painanut myös tätä palkkatyötä ihan niska limassa ja ties johtuuko väsymyksestä tai mistä, olen aivan tajuttoman alakuloinen ja masentunut...harmittaa, kun kaikki muut ovat raskaudesta(ni) iloisia, mutta itse vaan näytän hapanta naamaa päivästä toiseen..itkettää ja kiukuttaa...joku kysyikin, että olenko voinut pahoin, sanoin että kyllä - henkisesti!
kaikki on tähän mennessä mennyt hyvin, viikkoja jo 12+5.
Kiva naksu, että tällä viikolla teillä suunnittelukäynti! hommat etenee, jeeeeeeeeee!! ootan sua ens vuonna tukkimaan stockan käytäviä:=)
haleja kaikille ja +++säteitä ja anteeksi oma valitusvirteni!
-mooli
[b]Mooli[/b]!!! Oot sentään olemassa vielä! :) Ihmeteltiin kovin, että mihin sä oikein jouduit! Apua, kun sä oot jo pitkällä! Vieläkö vanhat housut mahtuu jalkaan? Kurja kuulla matalapaineesta, toivotaan että se siitä helpottaa, kun pääset vähän pidemmälle ja elämä rauhoittuu noilta muuttoon liittyviltä hommilta!
[b]Brooke[/b]: peukut on pystyssä luomuihmeen puolesta! *bd*
[b]Naksu[/b]: hui, kun muakin alkoi jännittää toi sun lekurikäynti! :) No hyvin se menee!
[b]Quiero[/b]: kiitti onnitteluista ja paohitteluista! Pää on pystyssä taas! Saa nähdä saadaanko inssillä yhtä ihana tulos, kuin te saitte! :)
Tervetuloa mukaan [b]piggeliina[/b]kin! Sun ja [b]Anna[/b]n esittelyt lisään esittelylistalle! En saanut sitä töissä muokattua, kun jostain syystä en päässyt kirjautumaan, mutta yritän tehdä sen lähipäivinä loppuun!
Missäs kaikki, onko täällä alkuviikko näin hiljaista aikaa?! :)
Killa
Taidan siirtyä teidän kanssanne tänne jos sopii?
Tällä hetkelle kp 10/26-27 Kävin perjantaina gynellä ja sain antibiootti kuurin. Vatsa ontelossa verta...??? No huomenna varmistuu aika ava klinikalle tampereelle. Hoidot aloitetaan tammikuussa, mutta ensi käynti tulee joulukuun aikana. Hoidot siksi tammikuusta koska lääkkeet n.600 euroa/vko mut kelalla on maksimi vuosikatto 600 euroa jonka jälkeen kaikki lääkkeet ilmaisia. :) Ovelaa.. :)
Tälläistä meille... Tsemppiä kaikille!
Palailen ku ehdin..
Trixie
En nyt ole ihan tyytyväinen tähän esittelylistaan, mutta jotta saadaan se nyt kaikkien nähtäväksi, laitetaanpa se tänne! Jostain syystä en saa tehtyä isonnettua tekstiä oikein ja sydämiä en tosiaan tällä kotikoneella saa askarreltua, joten ne tulee myöhemmin! Ja värejä täytyy vielä rukata, ne ei oikein " istu" ...
Ja muuten, se kakkosvaihtoehto sai enemmän ääniä! :) Tää on nyt vaan tää versio, jota voidaan vielä muokata ihan miten vaan!
[color=00E5EE][b]ENSIKOT[/color][/b]
[color=FF6EB4]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~
[color=00868B]Haaveilemme ensimmäisestä ikiomasta vauvasta, mutta jostakin syystä Täti Punaisen sijaan Herra Haikara on eksynyt matkalla ja tarvitsee nyt vähän apua! Tutkimuksiin ja hoitoihin on siis tiemme käynyt.
[color=00C5CD]Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan toivovat, oli sitten hoitopolkusi vasta alussa tai olet ehtinyt jo sitä pidemmälle kulkemaan!
[color=00868B]Esittelethän itsesi vastaamalla tähän viestiin. Jos esittelyssäsi on myöhemmin lisättävää tai muutettavaa, vastaa taas, niin päivitämme tietosi.
[color=FF6EB4]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~
[color=00E5EE][b]Ensikot:[/color][/b]
[color=FF69B4]Afternoon
[color=CD1076]Ikä: molemmat vuosimallia ¿73
Kotipaikka: Etelä-Pohjanmaa
Virallinen yritys aloitettu 07/05, pillerit jätetty pois 04/05
Tutkimukset: verikokeet, simppatesti, aukiolotutkimus, useita ultria, 4 kiertoa clomifenia, 1 inssi, suunnitelmissa seuraava inssi marraskuun lopulla, julkisella ollaan hoidoissa. Vikana ilmeisesti ovuloimattomuus, muuta syytä ei tiedossa.
[color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~
[color=FF69B4]amalia78
[color=CD1076]Eli mulla ikää 27v, mies samaa vuosimallia
Kotipaikka: pohjosen tyttöjä olen
Yritys aloitettu 04/05
Tutkimukset: Miehen simpat tutkittu, ei ihan priimaa. Mulla kaikki ollu tähän asti ok, aukiolotutkimus ei onnistunut. Eli joko putket ovat tukossa :( tai sitten kipu esti kokeen teon (oli ihan todella inhottava kokemus). Seuraavaksi vuorossa laparoskopia, jonka perusteella jatko selviää.
[color=FF69B4]_apila_
[color=CD1076]Ikä: minä 84 ja mies 83
Asuinpaikka: pohjanmaalla asustellaan
Yritystä takana: tammikuusta 06
Hoidot: gyne käynnillä ei näkynyt mitään normaalista poikkeavaa. Tarkempia tutkimuksia tehdään loppuvuodesta.
[color=FF69B4]Bianco
[color=CD1076]Ikä: minä 30, mies 32
Kotipaikka: pk-seutu
Yritys aloitettu 03/05
Tutkimukset alkoivat lokakuussa, tähän mennessä otettu perusverijutut ja tehty aukiolotutkimus, kaikki ok. Simppatestin tuloksia odotellaan.
[color=FF69B4]Brooke73
[color=CD1076]Ikä: minä kohta 33, mies yli 40-v.
Mistä kotoisin: Kaakkois-Suomesta
Koska yritys aloitettu: kesäkuussa -05
Mitä tutkimuksia tehty: Minulle tehty noin vuosi sitten perustutkimus työterveyslääkärissä, ja silloin ei mitään vikaa löytynyt. Miestä ei ole tutkittu. Tarkoitus on mennä vuodenvaihteen jälkeen tutkimuksiin yksityiselle, jos ei sitä ennen ihmettä tapahdu.
[color=FF69B4]desejo, yleensä vaan dese
[color=CD1076]Ikä: sekä minä että mieheni 28v.
Yritys aloitettu 09/05
Tutkimukset: Perusverikokeet otettu 04/06, kaikki ok. 06/06 ultrattu pco-tyyppiset munasarjat, gyneltä lugesteronia kiertoja tasoittamaan. 09/09 gyne totesi, ettei ovista taida tapahtua luomusti kuin silloin tällöin sattumalta ja sain sitten clomit. Resepti odottelee vielä kaapissa, mutta eiköhän apteekkireissu ole edessä jo ensi viikolla. Miehellä on lähete simppatutkimuksiin, mutta hidasteena on aikataulusta johtuvia järjestelyongelmia. Ehkäpä sekin saadaan vielä hoidettua.
[color=FF69B4]ElisaDay tai pelkkä Elisa tai vaikka ED, ihan miten vaan...
[color=CD1076]Ikä: 29 v., mies kohta 31
Mistä kotoisin: pk-seudulta
Koska yritys aloitettu: 02/05
Mitä tutkimuksia tehty: mulle ensin perusverikokeet ja ultra, jotka oli ok, nyt menossa kierronkartoitus ja miehen simpat syynissä.
[color=FF69B4]EmmaEmilia eli lyhyesti EE
[color=CD1076]Ikä: minä ja mies molemmat 27 v.
Mistä kotoisin: Pohjois-Suomesta
Koska yritys aloitettu: tammikuussa 2005 eli kohta kaksi toivon ja epätoivon täyteistä vuotta toivottu sitä omaa kääröä
Mitä tutkimuksia tehty: miehen simppatesteistä paljastui karu totuus vajaa vuosi sitten, eli omia siittiöitä ei ole lainkaan. Tilannetta yritettiin korjata kahdella hormonikuurilla, mutta se ei valitettavasti auttanut. Elokuussa tehtiin eka (luomu)inssi lahjasiittiöillä, joka meni ajoituksen suhteen pieleen. Lokakuussa tehtiin toinen inssi (clomit + pregnyl) ja nyt lokakuun loppuun tehdään toivottavasti kolmas (clomit + pregnyl). Mulle ei ole vielä tehty tarkempia tutkimuksia vaan yritetään ensin muutama inssi ja katsotaan sitten tilanne uusiksi.
[color=FF69B4]Jessica
[color=CD1076]Ikä: Minä 31, mies 34
Kotipaikka: Turun seutu
Yritys aloitettu: 05/05
Tutkimukset aloitettu 09/06, perusverijutut ok, aukiolotutkimusta odotellaan (aika 7.11.06), ollaan tyksin hoivissa. Simpoissa pientä häikkää (vaikka lääkärin mukaan määrä korvaakin laadun).
[color=FF69B4]Kathy@
[color=CD1076]Ikä: minä vm.-79, mies vm.-78
Kotipaikka: Jyväskylän maalaiskunta
Yritys aloitettu 09/05
Tutkimukset ovat vasta aluillaan, mulla todettu PCO-tyyppiset munasarjat 05/06, miestä ei vielä tutkittu. Seuraava lääkäri marraskuun puoli välissä. Viimeiset puoli vuotta käytössä on ollut terolutit ja Metformin-lääkitys.
[color=FF69B4]Killa
[color=CD1076]Ikä: molemmat 31v
Kotipaikka: Helsinki
Yritys aloitettu: 8/05
Perustutkimukset tehty jo talvella -06 (kierronkartoitus, simpat, SSG) Väestöliitossa. Varsinaista vikaa ei löytynyt. Munasarjoissa monirakkulaisuutta, muttei pco-diagoosiksi asti. Inssiä suositeltiin hoidoksi, mutta vielä ei hoitoihin lähdöstä ole päätetty.
[color=FF69B4]milka1
[color=CD1076]Ikä: 32
Mistä kotoisin: pk-seutu
Koska yritys aloitettu: klinikalla eka käynti tammikuussa 06
Mitä tutkimuksia tehty: aukiolot, progesteronit ym hormonit, kilpirauhaset, toistaiseksi ei syytä löytynyt miksi ei toimi, takana 5 inseminaatiota luonnonkierrolla, 1 hormoneilla joka johti raskauteen, josta km rv8.
[color=FF69B4]Naksu
[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 26-v.
Kotipaikka: Tampereella asustellaan
Yritys aloitettu: Yritys on aloitettu 9/2005
Tutkimukset: Miehen tavara on tutkittu ja itseltä otettu verikokeet (kilpirauhanen, progesteroni, prolaktiini...) ja ultrattu. Kaikki näiden osalta ok. Ensikäynti Taysissa tulossa 2.11.' 06
[color=FF69B4]-ninnuli1-
[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 27v.
Mistä päin: Kaakkois-suomi
Yritys aloitettu: 04/05
Tutkimukset: Aloitettu elokuussa 06. Miehen simpat, verikokeita, ultra. Muuten kaikki ok, paitsi pco-epäily.
Aukiolotutkimus tulossa tällä viikolla.
[color=FF69B4]-piggeliina
[color=CD1076]Ikä: minä 31v ja mies 30
Kotoisin Etelä-Suomesta
Yritys alkanut: pillerit jätetty pois 09/01
Tutkimukset: clomit+terot 3kk 07/02 tuloksetta
02/06 hoitoihin yksityiselle, verikokeet, ultrat, munatorvien aukiolotutkimus tehty ja kaikki ok, mieheltä otettu 2x simppakoe joista ensimmäinen oli normaali ja toinen oli normaalin rajoissa, uus clomikuuri 06/06 tuloksetta
edessä inssi ens keväänä ja sitten mahdollisesti IVF.
[color=FF69B4]s-a-a-r-a, saara vaan;)
[color=CD1076]Ikä:minä22v, mies 23
Mistä kotoisin: tampereen lähikunta...
Koska yritys aloitettu:09/04 on pillerit jätetty pois
Mitä tutkimuksia tehty:mieheltä on tutkittu simpat, niissä vähän häikkää, eli määrä hiukan pienempi kun olis suotavaa ja myös epämuodostuneita on niistä osa. testosteronitaso myös hiukan matala. tosin näiden kummankaan asian ei kuulemma pitäisi ratkaisevasti lapsettomuuteen vaikuttaa...? sitten vielä joku kromosomitutkimus on otettu, mutta tulokset ei ole vielä tulleet. itelle tehty jotain verikokeita...en muista tarkalleen mitä, jotain hormoneja niistäkin mitattiin,niissä kaikki ok. ja myös sokerirasitustesti, kuulemma varmuuden vuoksi että jos olis jotain sokerihäikkää joka estäis ovuloimasta.kaikki kuitenkin ok. munanjohtimien aukiolotutkimus myös takana,sekin ok. kaks tuloksetonta inssiä takana, nyt on mies clomifen-kuurilla, ja tää kierto on taukoa, ja sit joulukuussa taas uusi yritys.
[color=FF69B4]Tuiskutiusku
[color=CD1076]Ikä: 24 v. ja miehellä 28 v.
Mistä päin: Itä-Suomi
Yritys aloitettu: 08/05
Tutkimukset: Ei ole vielä aloitettu
[color=FF69B4]Tuittu78
[color=CD1076]Ikä: 28 ja mies 30
Kotipaikka: Espoo
Yritystä: 12/04 alkaen
Hoidot: Ollaan oltu asiakkaina Väestöliitossa 2/06 alkaen ja yksi inssi tehty 5/06. Nyt hoitotauolla minun kilpirauhasongelmien takia, kunnes se asia on kunnossa. Muuta syytä lapsettomuuteemme ei ole löytynyt.
[color=FF69B4]trixie2
[color=FF69B4]Vannis
[color=CD1076]Ikä: 25, mies 26
yritys aloitettu: 3/05
tutkimukset: verikokeet kaikki normaalit, SSG normaali, 10/06 todettu lääkärin sanoin " klassiset pco-munasarjat" , simpat melko ok (epämuodostuneita paljon, mutta huikea kokonaismäärä kai korvaa laadun). Tutkimukset tehty yksityisellä, hoitoja mietitään.
[color=FF69B4]VihervaaranAnna
[color=CD1076] Ikä 28, mies 25.
Paikka: Lounais-Suomi
Taustat: ekat PCO-epäilyt 3/2006, nyt diagnoosi varmentunut. Miestä ei (vielä testattu).
Lääkitys: E-pillerit jätin 11/2005, mutta ehkäisy pois kokonaan vasta 5/2006, Terolutit sain jo 3/2006 ja Clomifenit aloitin yhdellä tbl/pvä 10/2006.
Killa: mun mielestä näyttää hyvältä!! Kiitos vaivannäöstä!
Moolille huiskutus, jospa se alakulo tosiaan johtuu hormooneista ja menee pian ohi. Oikein mukavaa masunkasvatusta!
Q:lle myös terkkuja vanhalta enskakamulta (tuntuu, että siitä on ikuisuus kun yhtäaikaa olitiin vauvakuumepuolella). Mitä pikku q:lle kuuluu?
Oma napa on odottavalla kannalla.. Ei tartte edes jänskäillä ovista kun toiveet luomusta ihan 0:ssa.
Mukavaa alkanutta viikkoa koko porukalle,
amalia
[size=3][color=FFB5C5]❤[color=FF6EB4]❤[color=FF1493]❤[color=FF6EB4]❤[color=FFB5C5]❤[color=FF6EB4]❤[color=FF1493]❤[color=FF6EB4]❤[color=FFB5C5]❤[color=FF6EB4]❤[color=FFB5C5]❤[color=FF1493]❤[color=FF6EB4]❤
Onpas Killa ahkera, kun jaksaa hioa teidän esittelylistaa. Hyvän listaemon ootte saanut! :)
mooli, kiva kun säkin löysit tän pinkan ja vanhat kamut! Kurjaa, jos oot alamaissa, mutta luulenpa, että se johtuu vaan jostain hormoonimylläkästä. Pian pääset varmaan sinäkin nauttimaan siitä seesteisestä keskiraskaudesta - toivon niin. Haleja moolille Quulta ja quulta!
Kiitos kysymästä Amalia ja Naksuliini, meidän quu on nyt viikkoa vajaa 3kk. Harjoittelee kovasti esineisiin tarttumista ja pään kannattelua vatsallaan. On jopa pyörähtänyt pari kertaa vatsalta selälleen äidin ja isin suureksi kummastukseksi. Mutta ei siitä sen enempää, en viitsi täällä kauheasti omia kuulumisiani kertoilla, kun ymmärrän miten paljon se voi satuttaa...
Tärkeämpää on, että teillä on kaikilla hoidot käynnistymässä/käynnissä ja häntä pystyssä! Olen todellakin hengessä mukana taustailemassa ja toivon kaikille Enskoille pikaista ikiomaa plussaa!
-Q-
Voi Killa, miten hienon listan olitkaan loihtinut! Upeeta, mahtavaa!
Iso kiitos, tuohon on mennyt varmaan ihan hirveästi aikaa...
Moolille moikka! Toivottavasti mieliala kohenee kunhan viikkoja kertyy : )
Heipat kaikille muillekin, olipas kiva kun saatiin ihan uusiakin tänne porukkaan mukaan.
Tänne ei mitään ihmeellistä, tätiä häädellään, ja kp3 meneillään. Viikon päästä aukiolotutkimus, en oikein mitään muuta pysty tällä hetkellä miettimäänkään... Toisaalta toivon että torvet ois tukkeessa, että olis joku selkeä " vika" mitä korjailla. Toisaalta olen aika varma siitä, että mulla on keltarauhasen kanssa ongelmia, kun on tuota tuhruttelua + liian lyhyt luteaalivaihe. Mutta uskon vakaasti siihen että ensi tiistaina ollaan jo paljon viisaampia, ja jonkinlainen " hoito-ohjelma" saadaan lyötyä lukkoon.
Mukavaa viikon jatkoa kaikille Enskoille! Jokohan tällä viikolla saatais joltain plussauutisia?
Jessica
Killa: Hienolta toi esittely näyttää! Ja sydämillä tai ilman! ;) Onks multa menny ohi vai joko oot ottanu puheeks ukkelin kanssa hoitojutut? Ja inssiin siis ilmeisesti olette tähtäämässä? Huiiii, joko tässä kierrossa vai mitenkä?
Q: Hienoo että q voi hyvin! Toisia voi ehkä sattua vauvajutut, mä taas kuulisin mielelläni paljon enemmänkin vanhojen kuumeilukamujen tilanteesta, raskaudesta, vauvoista... Siks mä oonki käyny tuolla o-puolella lueskelemassa juttuja. Vauvapuolelle en oo sentään viäl uskaltautunu! ;)
Mooli: No morjens! Onhan se muikkeli hengissä! Älä sinä kuule huoli, kaikki menee varmasti hyvin ja omalla painollaan! Toivottavasti se mieli taas kohta piristyy!!! Joko mammavaatteet on käytössä? ;)
Jessis: Heiiii! Aja se akka mäkeen ja jätä sinne!! ;)
Muillekin enskoille heilutuksia!
ON: kp24-26/25-28 (terojen jälkeen toi 28 ollu pisin kierto) ja 2 YÖTÄ VIELÄ!!! :D Nyt vaan oottelen että miten käy menkkojen alkamisen, tuleeko jo ennen käyntiä ja osataan sanoa aukiolotutkimuksen ajankohta jo sillon, vai antaako odottaa kauemmin. Flunssa senkun kovenee, varsinainen testi - kuinka kipeenä vielä pääsen töihin!?! No, huominen vielä ja sit on pari vapaata!
Kävin tuolla vauvakuumepuolella enkä enää tuntenu sieltä oikee yhtää nimimerkkiä!!!Mut löysinpäs teiät!
Kamalasti tsemppiä teille kaikille ja toivon sydämestäni että odotuksenne palkittais pian!Oon vähä pihalla teiän kuulumisistanne ku ei oo tullu palstailtua paljoo.Isoja halauksia Killalle,Naksulle,Brookelle,Jessicalle ja koko poppoolle!!
Mooli ja Quuki oli käyny!!!Terppa terppa!Moolille jaksamisia,välillä se pistää matalapaineen puolelle.Isooo haliiiii!!!!!!Kuulkaas,eikös meiä joskus muutaman vuoden päästä pitäs tehä kunnon boolitreffit!?!Vähä ois hauskaa,otettas kuule pohjanmaan kautta oikee,ois kyl hauska nähä teitä livenäki joskus!!!!!!!!!
Tänneppä ei ihmeempii,poju nukkuu just partsilla.Painaa varmaa jo yli 5kg reippaasti,viimeks neuvolassa oli jo56cm pitkä ja 4420g,3 viikossa paino oli noussu melkee kilon.Kova poika tisuttelemaan!Aina kun hymyilee niin saa mut melkee itkemään vielki!Aika kilttti on ollu tähän mennessä.
Halejaaaa ja plussasäteitä!!!!!!!!!!!!
-Pepsi ja PikkuNasutin tasan 7vk
Kiva kun käy " tuttuja" Enskanikkejä morjestamassa ja kertomassa täällä kuulumisia. Kyllä täältä kaikki perässä tullaan, niin täytyy ainakin kovasti uskoa :o)
Muistan kyllä taustapalstailuaikoinani tuolta vauvakuume-Ensikoista teidät kaikki, vaikken koskaan mitään kirjoittanutkaan. Oltiin jo silloin oltu ilman ehkäisyä muutamat vuodet ja ne ihanat piinailu- ja jännitystunteet olivat ehtineet muuttaa muotoaan hieman lievemmäksi. Vaikka täytyy kyllä sanoo, et silti oli kiva lukea teidän kaikkien kokemuksia ja tuntemuksia ja jotenkin siihen juttuun pääsi silti aina mukaan ja piinaili toisten puolesta ihan täpöllä taustajoukoissakin ja odotti jännittyneenä, että miten käy :o)
Ja hyvinhän teillä on käynyt!
[color=olive]Killa[/color] oot kyllä tehny hienonhienon listan ja kiva kun jaksat olla palstaemona.
[color=olive]Naksulle[/color] tsemppiä polikäyntiin. Tuskalit hieman niiden polikysymysten kaa ja vaikeetahan se on tietää, että mikä on " normaalia" ja mikä ei. Mutta luulen, että jos sun mielestä sulla on esim. runsas vuoto, niin se on sitten niin. Eipä sitä kukaan muukaan voi määrittää.
[color=olive]Jessica2:lla[/color] oli muistaakseni se munatorvien aukiolotutkimus tässä kohtapuoliin. Mulle on kanssa se tehty ja se meni kyllä paljon paremmin, kuin mitä mä luulin.
Se katetrin laitto vähän nipisti, koska mun kohtu on niin taaksepäin kallistunut niin ne joutu vetään sitä kohdunsuuta " ulospäin" että saivat katetrin paikoilleen. Mutta sitten kun sitä varjoainetta laitettiin, niin en kyllä edes tuntenu koko tapahtumaa. Eli se ei sattunut kyllä yhtään ainakaan minulla. Hyvin se menee, tsemppiä sulle!
Onko teille muilla Enskoilla ollut lääkärin kanssa puhetta, että vaiketuttaako raskautumista, jos esim kohtu on taaksepäin kallistunut?
Mä kysäisin asiaa omalta lääkäriltäni ja hän sanoi, että kyllä ne simpat tiensä sinne perille löytää, vaikka kohtu ois takana.
Mun yhdelle tuttavalle oli lääkäri taas sanonut, että kyllä se voi vaikeuttaa simppojen perille pääsyä.. :o/
ON: menossa kp31 ja hieman on ovistuntemuksia alavatsassa, mutta ei oo vielä H-hetki koittanu, jos vanhat merkit paikkaansa pitävät. Mun kierrot on sellaset 40-50 päivää, ja joskus mahtuu joku 35 joukkoon. Vaikka se on kyllä harvinaista " herkkua" . Lääkäritädin mukaan ovis kuitenkin tapahtuu pitkistä kierroista huolimatta, eli ei kannata aina välttämättä huolestua, jos kierrot vähän (!) venähtää.
Näillä eväillä tähän viikkoon.
Kuulumisiin
Piggeliina
että miehen siemennesteessä siittiöitä vain 200 000/ml ja nekin huonosti liikkuvia. Toisaalta tietysti helpottavaa, että löytyi jotain selkeää " vikaa" , mitä sitten voidaan myös hoitaa ja tutkia lisää, mutta ei tässä nyt kauhean hyvällä mielellä kuitenkaan olla. Meille on kai sitten se ICSi (vai mikä se lyhenne nyt olikaa...) ainoa mahdollinen vaihtoehto. Tuntuu jotenkin aika hurjalta nuo kaikki hormonijutut ym., mitä joudutaan tekemään ennen sitä, mutta mitäpäs sitä ei olis valmis kestämään tän asian eteen... Joulukuussa olis sitten semmonen yhteiskäynti, jossa ruvetaan tosissaan pohtimaan jatkotoimenpiteitä (ja sitä ennen miehellä vielä lisätutkimuksia). En nyt tätä kaikkea jupinaa halua esittelytekstiini, mutta kai sinne vois jotain lisätä tosta alhaisesta siittiömäärästä. Palailen asiaan myöhemmin.
Hienon listan olette kyllä saaneet aikaiseksi, kelpaa mullekin!
Muuten ei mitään uutta kerrottavaa, ihanaa kun saatiin tänne eteläänkin vihdoin lunta! Toisaalta odottelen jo ihan innoissani joulua ym., toisaalta se ahdistaa jo valmiiksi. Jotenkin juhlapyhinä aina konkretisoituu se, mitä voisi olla... ja joulu on ainakin mulle kaikkein eniten sellainen " lasten juhla" , josta nauttiminen aikuisten kesken tuntuu jotenkin tyhmältä... En sitten tiedä, miksi. Saadaan sitten se lopullinen tuomiokin sopivasti just pari päivää ennen joulua.
No, ei kai tässä sitten muutakaan voi kuin odotella taas vähän lisää... Eipähän ainakaan tarvii enää tuntea kovin suuria paineita tai odotella liikaa luomuihmeitä. Vielä kun pystyis ajattelemaankin jotain muuta...
Parempia fiiliksiä muille!
toivoo omanapainen Elisa Day
Elisa, pahoittelut simppatuloksista. Onneksi kuitenkin on hoitoja olemassa!! Ja ICSI:ssähän riittää se yksikin simppa. *lähettää positiivisia ajatuksia* En muista oletko sanonut, mutta oletteko hoidossa yksityisellä vai julksella? Minäkin yritän asennoitua, että rankemmilla hoidoilla aloitetaan suoraan. Tosiaan jännittää ne hormoonit, punktiot ym..
Joulun vietto ei kamalasti innosta, vaikka ihan juhla onkin. Viime joulun aikaan ajattelin, että tänä vuonna meillä varmaan on jo pikkuinen nyytti, vaan toisimpa kävi.
Toisaalta jos jotain positiivista yrittää hakea niin kun olen alkanut luopua luomuplussa toiveesta ihan kokonaan (jos ne torvet tosiaan on tukossa), niin voipahan ainakin petipuuhia harrastaa sillon kuin siltä tuntuu, eikä tartte kyttäillä ovista ja touhuilla väkisin.
Kaikilla tuntuu etenevän asiat hyvää vauhtia, Jessicalle tsemppiä aukiolotutkimukseen! :)
:) amalia
[color=8B0A50]Duunista lähtiessä maassa oli 10cm lunta ja kun olin puoli tuntia myöhemmin 10km etelämpämpänä oli maa aivan musta! En ole mikään talvi-ihminen, mutta kyllä mä sen lumen olisin mieluummin ottanut...
Kiva kun [b]Q[/b] ja [b]Pepsis[/b] oli käynyt kertomassa kuulumisia! Voi kun ois joskus (lue pian) tuossa vaiheessa, että vauva olisi jo maailmassa! :)
[b]Trixie[/b]: tervetuloa tälle puolelle! Laitahan itsestäs vähän esittelyä, niin saadaan se tuohon listalle!
[b]Jessis[/b]: tsemppiä aukiolotutkimukseen! Nyt sit saat luvan järjestää niin, että pääset kertomaan kuulumisesi heti etkä ole missään nettipimennoissa silloin! :)
[b]Naksu[/b]: samperi, mutta EN oo vielä puhunut miehelle... Se inssihän siis meille on hoidoksi päätetty, mutta koska -se on kysymysmerkki edelleen! Itse olen siis ajatellut, että alkuvuodesta, kun mulle ehdotettiin niitä pistettäviä hormoneja, jotka on sen verran kalliita että parilla yrityksellä luultavasti jo KELAn maksukatto tulee vastaan. Ei siis kannata mennä loppuvuodesta, jos sit ei tärppääkään, kun alkuvuodesta se summa alkaa taas kertyä alusta. Oon kyllä tosi pelkuri, mutta ajattelin odottaa oikeaa hetkeä puhua miehelle: se on tosi jääräpää, jos jos saan sen hermostumaan ja sanomaan ettei halua vielä hoitoihin, niin sen päätä on tosi vaikea saada käännettyä. Oon vielä sen verran herkillä tuosta kurjasta " synttärilahjasta" (=täti) että voin ite hermostua turhan paljon. Ukko on kyllä ollut tosi kultainen viime pettymyksen jälkeen, mutta katellaan, koska rohkaistun! Koitapas sinä pikkuhiljaa parantua siitä flunssasta! :)
[b]Piggeliina[/b]: no johan on kierrot sulla! :o Ei siis pitäisi vinkua, kun itsellä vaan 28-40 päiväiset kierrot...
[b]Elisa[/b]: olipas kurjia uutisia! :( Rankat hoidot on nyt sitten edessä, joten toivotaan, että tärppäisi heti ekalla yrityksellä! *bd*
Plussauutiset ois kivoja, kukahan meistä aloittaa ja saa ekan plussan tällä puolella?! :)
Killa
Mä nyt päätin laittaa tän viikkopinon vaikka ei sen enempää kai asiasta ollutkaan keskustelua... Aattelin tosiaan ettei ihan tukita tota " etusivua" meidän pinoilla heti näin alkuun, katsoo vaikka sitten miten tää jutustelu lähtee käyntiin!
Lunta tulee, jeeeeee! Ihanaa kun on heti paljon valoisampaa, toi syksyn pimeys on ihan kauheeta!
Nyt taidan lukea vähän tarkemmin tota viimepinoa ja tuun sit uusiks!