Hoitaja ansaitsee kunnon palkan. Olen valmis maksamaan enemmän veroja siitä.
Hoitajille palkankorotus. Olen valmis maksamaan veroja enemmän että palkankorotus täysimääräisenä hoitajille toteutuu. Hoitotyö raskas ja vastuullinen.
Kommentit (143)
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ihmisistä ei pysty nykytilanteessa maksamaan enempää veroja. Inflaatio, korkojen nousu ja elinkustannutennousu vaikeuttaa jo tarpeeksi elämää.
Hoitsut ovat jo saaneet muita korkeamman korotuksen 2%+2% ,vaikkeivät edes sopimusta hyväsyneet, mutta niille laiskiaisille ei mikään riitä. Ei yhdell alalle voida antaa noinkohtuuttomia korotuksia varsinkaan nkun ollaan menossa lamaan.
Kaikille hoitsuille voisi olla hyvä tuo 2%+2% korotus, mutta vaativista hoitotehtävistä pitäisi maksaa erikseen. Hoitotyötäkin on niin eri tasoista ja kokemuksen pitäisi näkyä myös palkkapussissa. Ei se perustyön tekeminen muillakaan aloilla riitä mihinkään muuhun kuin tavalliseen indeksikorotukseen. Tehyhän ei näköjään uskalla lähteä moista edes ajamaan, vaan rääkyy korotuksia kaikille. Samoin muihin terveydenhoitoalan ongelmiin ei viitsitä puuttua, vaan ripustaudutaan aina vain pelkkään palkkaukseen.
https://twitter.com/JamesMelville/status/1570681624127471616
Sosiaalinen etäisyyden pitäminen olikin hatusta vedetty juttu?
Huomaa että ne ketkä eivät ole hoitoalan ihmisiä niin eivät he tiedä miksi ollaan nyt tässä pisteessä. Moni hoitaja jättää työnsä kun helpommallakin saa saman rahan ja eihän se voi kauan niin jatkua. Miksi se on niin vaikea käsittää. Ehkä huomaatte sen itse kun olette pitkään hoitojonossa tai teidät kotiutetaan leikkauksesta liian aikaisin kotiin kun on hoitajapula. Oman kokemuksen kautta näköjään vain ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuoden 2018 verotiedot
https://www.iltalehti.fi/tyoelama/a/843fb957-b0ba-477e-953e-7da943b408d3
322 Sairaanhoitajat, kätilöt ym. 3479
3221 Sairaanhoitajat ym. 3479
32211 Sairaanhoitajat 3471
32212 Terveydenhoitajat 3482Lähihoitajat saa nipin napin 2000 euroa kuussa. Paljon saa tehdä iltaa ja yötä ja viikonloppuja, että saa enemmän. En ihan usko noita sun lukujasi. En itse saanut koskaan lähellekään tuollaisia palkkoja vaikka olin vuorotöissä jatkuvasti.
Hoitajilla on valehtelu verissä, tuttava lähihoitaja kertoo pääsevänsä neljään tonniin kuussa.
Kesällä sai jos teki hälyrahoilla PALJON extraa. Se tarkoitti et töissä oltiin kaikki viikonloput, juhannuspyhät, paljon aamusta iltaan vuoroja eli semmosia 14-15h päiviä.
Heh, joku putkimies saa saman 8-16 arkityöllä.
Ne putkimiehet, sähkärit ym. joita tiedän ei todellakaan tee 8-16 työtä. Tai toki tekevät ja vähän iltaa sekä viikonloppua siihen päälle. Ja jos olisit lukenut edes aloituksen, olisit huomannut että tässä lähteenä on vuoden 2018 verotustiedot.
Joo, totta. Usein lopettavat perjantaisin jo klo 14 :,D Illoista, viikonlopuista ja pyhistä laskutetaan erikseen päivystyshintojen mukaan.
Miksi ei laskutettaisi päivystyshintoja?
Ei ne sähkäreiden palkat ole millään tavalla sinulta pois.
Vierailija kirjoitti:
Huomaa että ne ketkä eivät ole hoitoalan ihmisiä niin eivät he tiedä miksi ollaan nyt tässä pisteessä. Moni hoitaja jättää työnsä kun helpommallakin saa saman rahan ja eihän se voi kauan niin jatkua. Miksi se on niin vaikea käsittää. Ehkä huomaatte sen itse kun olette pitkään hoitojonossa tai teidät kotiutetaan leikkauksesta liian aikaisin kotiin kun on hoitajapula. Oman kokemuksen kautta näköjään vain ymmärtää.
Miksi sitten kiukutellaan vain palkasta, jos työolot ja työn raskaus on ongelma?
Minä en.
Teen itsekin vuorotyötä ja tienaan saman verran kuin hoitajat niin en näe yhtään syytä miksi pitäisi maksaa vielä enemmän veroja että yksi ammattikunta saa enemmän palkkaa (joka ei edes näy heidän nettotuloissaan koska verotus nousee heilläkin).
Ei tässä mitään veronkorotuksia tarvita. Jätetään ne ulkomaille tuutatut maailman parannusrahat kerrankin lähettämättä ja pidetään ne täällä kotimaassa niin meillä sairaanhoitajat saavat ansaitsemansa korotuksen.
Vierailija kirjoitti:
Pliis, älkää laittako verotietoja, joissa näkyy erittelemättä kaikki tulot. Merkitystä on perustyöajan palkalla, joka on liian matala. Haittalisät ovat sellaisia, että moni hoitaja ottaisi mieluummin 8-16 työn kuin tekisi ylityötä, tuplavuoroja tai olisi poissa iltoja ja viikonloppuja lastensa luota.
Eivätkö hoitajaksi opiskelemaan lähtevät sitten tiedä että suurin osa työpaikoista on vuorotyötä??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin minäkin valmis maksamaan enemmän veroja jotta hoitajien työolot ja palkkat saataisiin kuntoon. Tuskin ne verorahat sinne kuitenkaan päätyisi.
En halua että rahat menee työttömille, keskijohdolle, kansanedustajien paisuvalle avustaja-armeijalle, kunnan johtajien ja eduskunnan pippaloihin sekä edustusmatkoihin.Työolojen parannus ei vaadi kohtuuttomia palkankorotuksia.
Tämä. Töiden järjestely ja johto uusiksi. Se että maksetaan yhä harvemmalle hoitajalle enemmän ei yhtään kevennä ja helpota niitä jäljellä olevien työtä. Huonot työolot ovat se, me kä ajaa hoitajia pois alalta. Tehyn ja Suoerin omaa alaa vastaankäymä loka kampanja on kyllä täysin käsittämätöntä. Vuoteen 2016 verrattuna hakijamäärät sairaanhoitaja koulutukseen on pudonnut vain 9%, vaikka ikäluokat ovat pienentyneet enemmän. Eli alalle kyllä hakeudutaan, mutta sitten siellä harjoittelussa j työpaikoilla tapahtuu jotain. Kannattaisi kiinnittää huomiota siihen opiskelijoiden ja vastavalmistuneiden kohteluun siellä alan sisällä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuoden 2018 verotiedot
32212 Terveydenhoitajat 3482Lähihoitajat saa nipin napin 2000 euroa kuussa. Paljon saa tehdä iltaa ja yötä ja viikonloppuja, että saa enemmän. En ihan usko noita sun lukujasi. En itse saanut koskaan lähellekään tuollaisia palkkoja vaikka olin vuorotöissä jatkuvasti.
"En ihan usko noita sun lukujasi."
Ole uskomatta. Ei kommentin kirjoittaja näitä keksinyt. Lue linkin artikkeli. Vuoden 2017 palkkatietoja yksityiseltä sektorilta.
Vierailija kirjoitti:
Sain lähihoitajana päiväkodissa 2222€/kk. Voin sanoa rehellisesti että ansiosidonnaisella jää saman verran käteen kuussa kun ottaa bensat ym.kulut pois.
Ja minä kun olen saanut sen käsityksen, että lähihoitajista on pulaa, mutta niin vain sinäkin saat levätä laakereillasi työkkärin hätistelemättä rauhaasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitajien mediaanipalkka on suunnilleen sama kuin kaikkien palkansaajien mediaanipalkka, joten ei heillä nyt millään tavoin huono palkka ole muihin verrattuna. Keskimäärin yli 3300e kuukaudessa.
Ja kyllä ne lisät pitää siihen palkkaan laskea mukaan, kun ne kuitenkin ovat osa sitä palkkaa. En minäkään kaupanalan myyjänä ilmoita palkkaani sen perusteella mitä saan arkiaamuista, vaan sen perusteella mitä minulle kokonaisuudessa työstäni maksetaan kuukausittain lisineen.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/03923b16-81ce-44b5-876d-5912062a8…
Ei todellakaan pidä laskea ylimääräisiä lisiä mukaan! Ei niitä kaikki saa.
Esim. koko terveydenhoitajien ammattikunta tuntuu unohtuvan. Heillä on pidempi koulutus (sairaanhoitaja on pohjatutkinto) mutta työ on päivätyötä. Ei siitä mitään lisiä tienata eli palkka on tasan peruspalkka, 2600€/kk. Sama juttu polien sairaanhoitajilla.
Ja huom. se peruspalkka ei siitä nouse kokemuksenkaan myötä.
Totta kai lisät lasketaan mukaan. Miten muuten voidaan laskea mediaani tai keskipalkka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuoden 2018 verotiedot
Olet lähihoitaja? Tässä oli esimerkki sairaanhoitajien palkoista...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain lähihoitajana päiväkodissa 2222€/kk. Voin sanoa rehellisesti että ansiosidonnaisella jää saman verran käteen kuussa kun ottaa bensat ym.kulut pois.
Ja minä kun olen saanut sen käsityksen, että lähihoitajista on pulaa, mutta niin vain sinäkin saat levätä laakereillasi työkkärin hätistelemättä rauhaasi.
En voi sille mitään että et ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitajien mediaanipalkka on suunnilleen sama kuin kaikkien palkansaajien mediaanipalkka, joten ei heillä nyt millään tavoin huono palkka ole muihin verrattuna. Keskimäärin yli 3300e kuukaudessa.
Ja kyllä ne lisät pitää siihen palkkaan laskea mukaan, kun ne kuitenkin ovat osa sitä palkkaa. En minäkään kaupanalan myyjänä ilmoita palkkaani sen perusteella mitä saan arkiaamuista, vaan sen perusteella mitä minulle kokonaisuudessa työstäni maksetaan kuukausittain lisineen.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/03923b16-81ce-44b5-876d-5912062a8…
Ei todellakaan pidä laskea ylimääräisiä lisiä mukaan! Ei niitä kaikki saa.
Esim. koko terveydenhoitajien ammattikunta tuntuu unohtuvan. Heillä on pidempi koulutus (sairaanhoitaja on pohjatutkinto) mutta työ on päivätyötä. Ei siitä mitään lisiä tienata eli palkka on tasan peruspalkka, 2600€/kk. Sama juttu polien sairaanhoitajilla.
Ja huom. se peruspalkka ei siitä nouse kokemuksenkaan myötä.Ja mikä tässäkin on alapeukutettavaa? Tämä on vain faktaa.
Tulee mieleen että tiedätkö mikä on mediaani- ja keskipalkka 🙃
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pliis, älkää laittako verotietoja, joissa näkyy erittelemättä kaikki tulot. Merkitystä on perustyöajan palkalla, joka on liian matala. Haittalisät ovat sellaisia, että moni hoitaja ottaisi mieluummin 8-16 työn kuin tekisi ylityötä, tuplavuoroja tai olisi poissa iltoja ja viikonloppuja lastensa luota.
Hoitajat eivät ole ainoita, joilla on vuorotyö.
Kaupan alalla on oikeasti matala palkka, vuorotyöt esim. välillä klo 5-22 sekä useimmiten tarjolla vain osa-aikatyö. Ja samat asiakkaat kuin siellä terkkarissakin.
Tässä palkkavaatimuksessa on kyse siitä että ala ei vedä puoleensa kun työ on kuitenkin raskasta mutta ei se palkassa näy. Se nyt on vaan faktaa..ja jos ei ole hoitohenkilöstöä tarpeeksi niin jokainen voi miettiä mitä se tulevaisuudessa tarkoittaa.
Ex-hoitaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitajay ansaitsevat kunnon palkan ja sitä heille kunta-alan sopimuksessa tarjottiin. Sen sijaan hoitajat eivät ansaitse kohtuuttoman suurta palkkaa suhteessa muihin vastaavan koulutuksen ja työn vaatimustason työntekijöihin verrattuna, toisin kuin he itse kuvittelevat ja ovat vaatimassa. Toivon todella, että tässäkin tapauksessa ahneella on paskainen loppu, eivätkä saa tällä kiristämisellä ja uhkailulla ainakaan isompaa korotusta kuin muut kunta-alan työntekijät saivat asiallisesti neuvottelemalla.
Mun loppu oli se että lopetin. Sh-opinnot jäi kesken ja nyt menee lh-oikeuden poistoon. Nykyään muussa työssä 👍😊 enkä ole ainoa 😉
Hyvä. Jos et pärjännyt edes sh-opinnoissa, parasta vaihtaakin alaa ettei potilasturvallisuus vaarannu.
Vain ne, jotka eivät jo nyt maksa nii wdusti veroja, haluavat lisätä valtion menoja. Heille ei ole mitään väliä, paljonko niitä lisätään.
Rytkösellä on mielenkiintoinen neuvottelutaktiikka. HÄN vaatii ja valehtelee. Eihän tuon kanssa ole mitään järkeä mennä neuvottelupöytään, kun vastapuoli ei ymmärrä mikä kompromissi on. Tai kohtuullisuus.
Vähän kuin mä pistäisin auton myyntiin 10000€ hinnalla. Joku tarjoaisi 10€, ja sit pitäisi tuosta kympistä kiinni. Ei voida päästä sopuun, ei sitten millään.