Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitaja ansaitsee kunnon palkan. Olen valmis maksamaan enemmän veroja siitä.

Vierailija
16.09.2022 |

Hoitajille palkankorotus. Olen valmis maksamaan veroja enemmän että palkankorotus täysimääräisenä hoitajille toteutuu. Hoitotyö raskas ja vastuullinen.

Kommentit (143)

Vierailija
101/143 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nostan mieluummin poliisien palkkoja. Ovat muuten alle hoitajien tälläkin hetkellä.

Vierailija
102/143 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko ap maksaa veroja nyt? Se on helppo huudella että juu lisää veroja vaan jos on itse lähinnä saamapuolella.

Sitä paitsi hoitajilla on hyvä palkka. Yli palkansaajien keskiansion ja extrahyvät loma- sekä eläke-edut vielä päälle.

Mitä eläke-etuja hoitajat saa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/143 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaa että ne ketkä eivät ole hoitoalan ihmisiä niin eivät he tiedä miksi ollaan nyt tässä pisteessä. Moni hoitaja jättää työnsä kun helpommallakin saa saman rahan ja eihän se voi kauan niin jatkua. Miksi se on niin vaikea käsittää. Ehkä huomaatte sen itse kun olette pitkään hoitojonossa tai teidät kotiutetaan leikkauksesta liian aikaisin kotiin kun on hoitajapula. Oman kokemuksen kautta näköjään vain ymmärtää.

Olet oikeassa, en ole hoitoalalla. Huomaa kyllä, että ei ne hoitoalankaan ihmiset näe oman kuplansa ulkopuolelle. Kyse ei ole vain rahasta, se työnkuormittavuus ei vähene sillä, että saat enemmän liksaa etkä jaksa sitä työtä yhtään sen paremmin. Sen verran on tullut katsottua suuripalkkaisten työuupumusta vieressä, että se pieni hetki palkkapäivänä ei kauan kanna.

Hoitajat toki kuvittelevat, että kun maksetaan enemmän, saadaan paremmin ihmisiä töihin. Tämä pitää paikkansa, mutta kolikolla on myös toinen puoli. Henkilökustannuksia ei välttämättä voida nostaa määräänsä enempää ja tilanne voi päätyä myös niin päin, että henkilökuntaa ei haluta palkata enempää vaikka tulijoita olisi. Hoitoala on kriisissä, mutta ei se ole vain siitä palkasta kiinni.

Kun palkka nousee, voi hoitaja keventää omaa työkuormaa tekemällä vähemmän työtunteja. Tai sitten hän voi esim ostaa kotiin palveluita, jotta se kuorma kotona kevenee ja jaksaa paremmin töissä.

Hoitoala on kriisissa eikä se ole vain palkoista kiinni, se on totta. Mutta palkat on silti oleellinen osa kriisiä, vaikka sinä tai joku muu sen kuinka kieltäisi.

Eli jos hoitajille maksetaan enemmän he tekevät vähemmän töitä? Eli meillä on kohta vielä pahempi pula hoitajista ja siitä vielä maksetaan enemmän. Kerrotko vielä meille jotka emme ole hoitoalalla, miksi tätä pitäisi tukea?

Kyllä. Nuo teidän rummuttamat hoitajien palkat kun koostuu hyvinkin pitkälti mm. ylityöpalkoista, hälytysrahoista, lomien siirtämisistä yms. haittalisissä. Jos peruspalkka nousee, hoitaja voi jatkossa jättää ylityöt ym tekemättä, joka on suorassa yhteydessä ainakin työssäjaksamiseen ja esim. sairaslomiin, jotka ei nekään tule yhteiskunnalle halvaksi. Tämä parantaa suoraan työoloja monella tavalla.

Miksi pitäisi tukea? Ehkä siksi että se hoito on ihan sinua varten. Ihmiset käyttäytyy niinkuin he maksaisivat tyhjästä... jos halutaan hoitoa ja päteviä hoitajia, niin maksettavahan siitä on. Jokaisen.

Vierailija
104/143 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitsut vertaavat aina omaa peruspalkan nettosummaa muiden (esim insinöörien) kokonaisbruttopalkkaan, ollenkaan ottamatta huomioon esim työaikoja (insinöörit tekevät keskimäärin 42 tuntia viikossa, ei ylityökorvauksia) ja hoitajat noin 37, tai lomia (insinööreilla max 5 viikkoa, hoitajalla jopa 8).

Tästä syystä ainakin itsellä mennyt kaikki kunnioitus, kun nämä ovat niin aivottomia että vertaavat omenoita ja appelsiineja.

Vierailija
105/143 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain lähihoitajana päiväkodissa 2222€/kk. Voin sanoa rehellisesti että ansiosidonnaisella jää saman verran käteen kuussa kun ottaa bensat ym.kulut pois.

Ja minä kun olen saanut sen käsityksen, että lähihoitajista on pulaa, mutta niin vain sinäkin saat levätä laakereillasi työkkärin hätistelemättä rauhaasi.

En voi sille mitään että et ymmärrä.

Kerro minulle, mitä kohtaa en ole ymmärtänyt, kiitos.

Pakko vääntää rautalangasta toisille. Katsos kun ajatukseni on että alalla ei kannata olla..suuntaan katseeni muualle niinkuin moni muu hoitaja on tehnyt.

Mielenkiintoista. Mille alalle meinasit kääntää katseesi? Vastaa ihan rehellisesti olisi kiinnostavaa tietää.

Itse myös ihmettelen kuinka helpolta alan vaihto vaikuttaa. Ottaen huomioon, että Suomessa  on yli puoli miljoonaa vailla töitä ja toinen mokoma sellaisissa työpaikoissa, joita ei toivoisi pahimmalle vihamiehellekään.

Vierailija
106/143 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pliis, älkää laittako verotietoja, joissa näkyy erittelemättä kaikki tulot. Merkitystä on perustyöajan palkalla, joka on liian matala. Haittalisät ovat sellaisia, että moni hoitaja ottaisi mieluummin 8-16 työn kuin tekisi ylityötä, tuplavuoroja tai olisi poissa iltoja ja viikonloppuja lastensa luota.[/quot

Moni muukin tekisi päivätyötä vuorotyön palkalla muuta se ei vaan mene näin.Vain hoitajat haluavat unohtaa muita aloja paremmat lisät kokonaan.

Vierailija
107/143 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuoden 2018 verotiedot

https://www.iltalehti.fi/tyoelama/a/843fb957-b0ba-477e-953e-7da943b408d3

322 Sairaanhoitajat, kätilöt ym. 3479

3221 Sairaanhoitajat ym. 3479

32211 Sairaanhoitajat 3471

32212 Terveydenhoitajat 3482

Ja tuon mukaan postinjakajat saavat 3377€/kk

Vierailija
108/143 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitsut vertaavat aina omaa peruspalkan nettosummaa muiden (esim insinöörien) kokonaisbruttopalkkaan, ollenkaan ottamatta huomioon esim työaikoja (insinöörit tekevät keskimäärin 42 tuntia viikossa, ei ylityökorvauksia) ja hoitajat noin 37, tai lomia (insinööreilla max 5 viikkoa, hoitajalla jopa 8).

Tästä syystä ainakin itsellä mennyt kaikki kunnioitus, kun nämä ovat niin aivottomia että vertaavat omenoita ja appelsiineja.

No mä voin muuttaa työajan tohon 42 tuntiin (eli 4h/vko lisää, hui), jos palkka nousee sillä insinöörien tasolle (eli vähintään 500e/kk).

Lomat on jo 5 viikkoo, ei ole mitään tietoa 8 viikon lomista.

Vierailija
109/143 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuoden 2018 verotiedot

Terveydenhoitajat 3482! Ei todellakaan. Kunnalla ei yhdenkään th:n palkka ole tollanen.

Terv th 2800 kaikilla maailman ikälisillä

Vierailija
110/143 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuoden 2018 verotiedot

Ja 5223 myyjät 3350

Vierailija
111/143 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuoden 2018 verotiedot

Jep 😂😂 no, kaikenlaista satua ne ihmiset uskookin

Vierailija
112/143 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaa että ne ketkä eivät ole hoitoalan ihmisiä niin eivät he tiedä miksi ollaan nyt tässä pisteessä. Moni hoitaja jättää työnsä kun helpommallakin saa saman rahan ja eihän se voi kauan niin jatkua. Miksi se on niin vaikea käsittää. Ehkä huomaatte sen itse kun olette pitkään hoitojonossa tai teidät kotiutetaan leikkauksesta liian aikaisin kotiin kun on hoitajapula. Oman kokemuksen kautta näköjään vain ymmärtää.

Miksi sitten kiukutellaan vain palkasta, jos työolot ja työn raskaus on ongelma?

Hoitoalalla ei taideta ymmärtää sitä, että suoraan koulunpenkiltä pääsee töihin. Töissä ollessa ei ole pelkoa että saisi loparit vaikka tuotannollisten ja taloudellisten ongelmien takia.

Itse hain sh-opintoihin lukion jälkeen juuri näistä syistä. En kuitenkaan ottanut opiskelupaikkaa vastaan, vaan opiskelin insinööriksi. Välillä on ollut aika tuulista, hoitajana olisi todennäköisesti aika tyyntä työpaikan säilymisen suhteen...

No insinööreillä on kyllä ihan hyvä työllisyystilanne. Ja palkalliset harjoittelut, lähtöpalkka siihen 3000e:n pintaan. Että voivoi suakin raasua.

Moni hoitaja on vaihtanut insinööriksi ja on hyvin tyytyväinen. Enemmän se kertoo kuin sinun "musta tuntuu" kommentointi.

:D sellaset fantasiat sieltä. Ei todellakaan ole moni sh vaihtanut insinööriksi, ekaksi pitäisi opertella luonnontieteitä vähän eri tavalla

Vierailija
113/143 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sh. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä voin muuttaa työajan tohon 42 tuntiin (eli 4h/vko lisää, hui), jos palkka nousee sillä insinöörien tasolle (eli vähintään 500e/kk).

Lomat on jo 5 viikkoo, ei ole mitään tietoa 8 viikon lomista.

Ja yt-neuvottelut joka vuosi on varmaan myös ihan ok? Myös se KUN vasara osuu omalle kohdalle, on jokaiseen hakemaasi paikkaan 200 hakijaa.

Ja lomia ei sitten muuten jatkossakaan kerry lisää päivääkään.

Vierailija
114/143 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertaillaan noita vuoden 2018 verotietoja ja otetaan ne todesta.

Postinjakaja saa 3377, myyjä 3350, varastotyöntekijä näytti olevan myös yli 3000 ja sh 3479.

Ensiksi mainittuihin ei vaadita ammattikorkeakoulua, eikä edes ammattikoulua, eikä siellä olla vastuussa ihmishengistä ja silti palkkaero postinjakajan/myyjän ja hoitajan välillä on n.100€. kuulostaako siltä että hoitajat ovat ehkä palkkakuopassa?

Vierailija
115/143 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOUKKOIRTISANOUTUMINEN TOTEUTUU!!!

Vierailija
116/143 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tässä maassa tapahtuu jokin veronkorotus, eivät hoitajat saa mitään palkankorotusta. Ulkomaille kaikki verovarat valuvat.

Vierailija
117/143 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan sitä, että ap:n veroja korotetaan. Mutta minulla ei ole varaa maksaa itseäni rikkaammille hoitajille lisää.

Vierailija
118/143 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole valmis siihen, että maksaisin veroja enemmän ja silti saan pienempää palkkaa vaativammasta virkavastuullisesta työstä, johon tarvitaan korkeampi koulutus. Vastaan aidosti työstäni pitkällä aikavälillä. Hoitajan vastuu rajoittuu työvuoroon lähes poikkeuksetta. Minulla työt odottaa tasan samalla tavalla kuin itse jätin ne viimeksi ja yksin joudun ongelmani ratkomaan. Siinä on iso ero. Oikeasti vaativassa työssä sinä vastaat yksin päätöksistäsi ja niiden toimeenpanosta. Kukaan muu ei jatka työtä sillä aikaa, kun olet pois.

Hoitajat on ilkeintä ja toisia latistavinta porukkaa koko yhteiskunnassa. Heille tärkeintä on saada enemmän kuin muut. Kateellisia ihmisiä, jotka pääosin kadehtivat niitä, joilla älli riitti muuhunkin elämässä.

Vierailija
119/143 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No veronkorotukset sitten syö hoitajienkin palkasta.

Vierailija
120/143 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajien mediaanipalkka on suunnilleen sama kuin kaikkien palkansaajien mediaanipalkka, joten ei heillä nyt millään tavoin huono palkka ole muihin verrattuna. Keskimäärin yli 3300e kuukaudessa.

Ja kyllä ne lisät pitää siihen palkkaan laskea mukaan, kun ne kuitenkin ovat osa sitä palkkaa. En minäkään kaupanalan myyjänä ilmoita palkkaani sen perusteella mitä saan arkiaamuista, vaan sen perusteella mitä minulle kokonaisuudessa työstäni maksetaan kuukausittain lisineen.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/03923b16-81ce-44b5-876d-5912062a8…

"Sanomalehtien jakajat ja lähetit 5000€"

Todellakin vaihdan alaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme