Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitaja ansaitsee kunnon palkan. Olen valmis maksamaan enemmän veroja siitä.

Vierailija
16.09.2022 |

Hoitajille palkankorotus. Olen valmis maksamaan veroja enemmän että palkankorotus täysimääräisenä hoitajille toteutuu. Hoitotyö raskas ja vastuullinen.

Kommentit (143)

Vierailija
21/143 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pliis, älkää laittako verotietoja, joissa näkyy erittelemättä kaikki tulot. Merkitystä on perustyöajan palkalla, joka on liian matala. Haittalisät ovat sellaisia, että moni hoitaja ottaisi mieluummin 8-16 työn kuin tekisi ylityötä, tuplavuoroja tai olisi poissa iltoja ja viikonloppuja lastensa luota.

Pliis lakatkaa uskottelemasta, että ne lisät ovat jotain oravannahkoja, joita ei pidä laskea ja joilla ei ole merkitystä palkkatasoon. Ihmisen palkka on se, mitä hänelle maksetaan, ei joku teorettisesti palkasta irrotettu osa, jolla yritetään uskotella, että ollaan tosi pienipalkkaisia. Näin on ihan jokaisella alalla. Te ette ole ainoita vuorotyötä tekeviä ja aika moni pienipalkkainen olisi aivan varmasti valmis vuorotyöhön ansaitakseen enemmän, jos se hänen alallaan olisi mahdollista.

Vierailija
22/143 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuoden 2018 verotiedot

https://www.iltalehti.fi/tyoelama/a/843fb957-b0ba-477e-953e-7da943b408d3

322 Sairaanhoitajat, kätilöt ym. 3479

3221 Sairaanhoitajat ym. 3479

32211 Sairaanhoitajat 3471

32212 Terveydenhoitajat 3482

Lähihoitajat saa nipin napin 2000 euroa kuussa. Paljon saa tehdä iltaa ja yötä ja viikonloppuja, että saa enemmän. En ihan usko noita sun lukujasi. En itse saanut koskaan lähellekään tuollaisia palkkoja vaikka olin vuorotöissä jatkuvasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/143 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole valmis veronkorotuksiin.

Ei se olisi kuin 10-15€ joka kuussa enemmän veroa muille palkansaajille.

Mä tarvitsen ne 10 - 15 euroa itse.

Vierailija
24/143 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajien mediaanipalkka on suunnilleen sama kuin kaikkien palkansaajien mediaanipalkka, joten ei heillä nyt millään tavoin huono palkka ole muihin verrattuna. Keskimäärin yli 3300e kuukaudessa.

Ja kyllä ne lisät pitää siihen palkkaan laskea mukaan, kun ne kuitenkin ovat osa sitä palkkaa. En minäkään kaupanalan myyjänä ilmoita palkkaani sen perusteella mitä saan arkiaamuista, vaan sen perusteella mitä minulle kokonaisuudessa työstäni maksetaan kuukausittain lisineen.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/03923b16-81ce-44b5-876d-5912062a8…

Ei todellakaan pidä laskea ylimääräisiä lisiä mukaan! Ei niitä kaikki saa.

Esim. koko terveydenhoitajien ammattikunta tuntuu unohtuvan. Heillä on pidempi koulutus (sairaanhoitaja on pohjatutkinto) mutta työ on päivätyötä. Ei siitä mitään lisiä tienata eli palkka on tasan peruspalkka, 2600€/kk. Sama juttu polien sairaanhoitajilla.

Ja huom. se peruspalkka ei siitä nouse kokemuksenkaan myötä.

Vierailija
25/143 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajat tarvitsevat nyt Raivoräyhä-Rytkösen tilalle neuvottelukykyisen ja ennen kaikkea yhteistyötä ja työrauhaa rakentavan keulakuvan Tehyyn. Ihmishengestä piittaamaton, oman laariinsa sotkeva Rytkönen on tehnyt jo riittävästi pahaa koko alalle ja sen maineelle.

Vierailija
26/143 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitajien mediaanipalkka on suunnilleen sama kuin kaikkien palkansaajien mediaanipalkka, joten ei heillä nyt millään tavoin huono palkka ole muihin verrattuna. Keskimäärin yli 3300e kuukaudessa.

Ja kyllä ne lisät pitää siihen palkkaan laskea mukaan, kun ne kuitenkin ovat osa sitä palkkaa. En minäkään kaupanalan myyjänä ilmoita palkkaani sen perusteella mitä saan arkiaamuista, vaan sen perusteella mitä minulle kokonaisuudessa työstäni maksetaan kuukausittain lisineen.

Esim. koko terveydenhoitajien ammattikunta tuntuu unohtuvan. Heillä on pidempi koulutus (sairaanhoitaja on pohjatutkinto) mutta työ on päivätyötä. Ei siitä mitään lisiä tienata eli palkka on tasan peruspalkka, 2600€/kk. Sama juttu polien sairaanhoitajilla.

Ehkäpä sitten peruspalkkaa pitäisi nostaa ja lisien suuruutta pienentää sillä tavoin, että kokonaiskustannukset pysyisivät samalla tasolla?

Vierailija
27/143 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mikä tässäkin on alapeukutettavaa? Tämä on vain faktaa.

Vierailija
28/143 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä sitten peruspalkkaa pitäisi nostaa ja lisien suuruutta pienentää sillä tavoin, että kokonaiskustannukset pysyisivät samalla tasolla?

Suurella osalla hoitajista palkka tippuisi joten tämän ratkaisun voinee unohtaa. Solidaarisuutta tuskin löytyy.

Vierailija
29/143 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Sitten olisi vielä hankalampaa saada ketään yö- ja viikonloppuvuoroihin.

Kyllä hoitajat ansaitsevat palkankorotuksensa. Mutta eivät he ansaitse sen enempää korotuksia kuin muut.

Vierailija
30/143 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiveesi on jo kuultu. Vuoden vaihteessa ansiotulojen verotus kiristyy melkoisesti.

Vierailija
31/143 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajat tarvitsevat nyt Raivoräyhä-Rytkösen tilalle neuvottelukykyisen ja ennen kaikkea yhteistyötä ja työrauhaa rakentavan keulakuvan Tehyyn. Ihmishengestä piittaamaton, oman laariinsa sotkeva Rytkönen on tehnyt jo riittävästi pahaa koko alalle ja sen maineelle.

Räpätäti-Rytkönen on pilannut hoitajien maineen ja vienyt loputkin sympatiat heiltä, mutta valitettavasti on onnistunut lietsomaan osan porukasta jo sen tason joukkopsykoosiin, etteivät varmasti tajua tuota akkaa vaihtaa mainneensa pelastamiseksi, vaan ovat sitä mieltä, että tässä nyt johtavassa asemassa oleva Nainen isolla ännällä näyttää, miten Naisia ei poljeta. Kun todellisuudessa vain näyttää, miten ei ainakaan neuvotella asioista, jos jotain halutaan saada ja vielä kasvot samalla säilyttää.

Vierailija
32/143 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkohan sairaanhoitajien verot nousisivat?

Vierailija
33/143 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jo nyt kunnon palkka, lisää palkkaa tarvitsee matalapalkka alat.

Vierailija
34/143 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajay ansaitsevat kunnon palkan ja sitä heille kunta-alan sopimuksessa tarjottiin. Sen sijaan hoitajat eivät ansaitse kohtuuttoman suurta palkkaa suhteessa muihin vastaavan koulutuksen ja työn vaatimustason työntekijöihin verrattuna, toisin kuin he itse kuvittelevat ja ovat vaatimassa. Toivon todella, että tässäkin tapauksessa ahneella on paskainen loppu, eivätkä saa tällä kiristämisellä ja uhkailulla ainakaan isompaa korotusta kuin muut kunta-alan työntekijät saivat asiallisesti neuvottelemalla.

Mun loppu oli se että lopetin. Sh-opinnot jäi kesken ja nyt menee lh-oikeuden poistoon. Nykyään muussa työssä 👍😊 enkä ole ainoa 😉

Vierailija
35/143 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni akateeminenkin veronmaksaja tienaa vähemmän kuin sairaanhoitaja. Ei meillä ole millä maksaa veronkorotuksia. Sähkölaskutkin pitäisi maksaa ens talvena.

Vierailija
36/143 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pliis, älkää laittako verotietoja, joissa näkyy erittelemättä kaikki tulot. Merkitystä on perustyöajan palkalla, joka on liian matala. Haittalisät ovat sellaisia, että moni hoitaja ottaisi mieluummin 8-16 työn kuin tekisi ylityötä, tuplavuoroja tai olisi poissa iltoja ja viikonloppuja lastensa luota.

No tää on nyt se ammatinvalintakysymys jos palkka sitä hoitajien mielestä ei ole. Kyllä sitä alalle hakeutuessa kannattaa ymmärtää että siihen kuuluu epäsäännölliset työajat. Eihän pelastajat ja taksinkuljettajatkaan ole töissä vaan 8-16.

Vierailija
37/143 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-hoitaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitajay ansaitsevat kunnon palkan ja sitä heille kunta-alan sopimuksessa tarjottiin. Sen sijaan hoitajat eivät ansaitse kohtuuttoman suurta palkkaa suhteessa muihin vastaavan koulutuksen ja työn vaatimustason työntekijöihin verrattuna, toisin kuin he itse kuvittelevat ja ovat vaatimassa. Toivon todella, että tässäkin tapauksessa ahneella on paskainen loppu, eivätkä saa tällä kiristämisellä ja uhkailulla ainakaan isompaa korotusta kuin muut kunta-alan työntekijät saivat asiallisesti neuvottelemalla.

Mun loppu oli se että lopetin. Sh-opinnot jäi kesken ja nyt menee lh-oikeuden poistoon. Nykyään muussa työssä 👍😊 enkä ole ainoa 😉

Mä tiedän pari älykästä hoitajaa, jotka ovat eronneet Tehystä näiden sekoilujen takia.

Vierailija
38/143 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole valmis veronkorotuksiin.

Ei se olisi kuin 10-15€ joka kuussa enemmän veroa muille palkansaajille.

40€ laski Yle.fi, 40€ joka kuukausi suoraa tulonsiirtoa.

Vierailija
39/143 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajat ansaitsevat enemmän palkkaa kuin mitä nyt saavat, mutta se ehdotettu sopimus, jonka hylkäsivät, olisi ollut kyllä ihan hyvä.

Lisää veroja en ole valmis maksamaan, mutta sairaanhoidosta julkisella puolella voisin vähän enemmän maksaa.

Vierailija
40/143 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonkohan sairaanhoitajien verot nousisivat?

Drakikoomista. Meidän pitäisi kasvattaa tuntuvasi veroja jotta olisi lisää varoja ammattiryhmälle, joka on itsekin veronmaksajia. Talouselämässä tätä kutsutaan Ponzi-huijaukseksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi