Nuoren HOITAJA OPISKELIJAN ajatuksia tästä vastuuttomasta JOUKKOIRTISANOUTUMIS TOIMINNASTA!
Mitä teen, opiskelen lähihoitajaksi, mutta jos tulee joukkoirtisanomiset miten käy?
Itse en kannata tällästä toimintaa, joka vaarantaa ihmishenkiä vain rahan ahneuden takia, minulle ala on kutsumusammatti.
Eikö kollegat ymmärrä etteivät he voi asuntolainojaan, lasten harrastuksia yms. maksaa vaan ulosotto vie, jos irtisanoutuvat.
Ei hoitajan koulutuksella minnekkään muualle pääse töihin, paitsi kaupankassalle, jossa palkka on yli 50% pienempi kuin hoitajilla. Liian moni hoitaja ei ymmärrä, että koska ovat saaneet automaattisesti töitä alalta niin muualla missä on samantason palkat niin on kova kilpailu eikä hoitajien papereilla kävellä sisään, kun muilla hakijoilla on oman alansa paperit ja työkokemusta.
Joudunko tekemään töitä yksin vai onko muita kunnollisia hoitajia, jotka ei halua leikkiä ihmishengillä? Kiusataano minua työyhteisössä jos en osallistu tuohon järjettömyyteen?
N17, lh-opiskeli
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
500 lisää liksaa ja sitten turvat tukkoon.
Koko Tehy pitäisi lakkauttaa yhteiskunnalle vahingollisena järjestönä.
Harmi että Euroopan ihmisoikeustuomioistuin on antanut jopa säälittäville hoitajillekkin oikeuden perustaa ammattiliiton ja järjestäytyä.
On tosiaan harmi.
Tehy on sellainen rääkyjäjärjestö, ettei pahempaa ole.
On ainakin yksi paljon pahempi rääkyjäporukka: yrittäjät. Niille lapioidaan jatkuvasti ämpärikaupalla rahaa, mutta mikään ei koskaan riitä vaan lisää pitäisi saada rahaa ja oikeuksia, ja tietenkin vähentää niitä työntekijöiltä. Siinä vasta vastenmielinen valittajaporukka. Niille voisi vaihteeksi jotain pakkolakia järjestää.
Voi sinua BULLSHIT, olitpas tyhmä lausunnoissasi, kannattaa miettiä kahdesti ennenkuin irtisanoutuu!
Samaa mieltä, toiminnan seurauksia ei ole ajateltu muiden eikä omien kohdalla.
Kun vanhat paksup.rseet ottaa loparit, saat suoraan vakiduunin. Aika hyvä tilaisuus.
Vierailija kirjoitti:
500 lisää liksaa ja sitten turvat tukkoon.
Koko Tehy pitäisi lakkauttaa yhteiskunnalle vahingollisena järjestönä.
Terroristijärjestö.
Hyvä, että on vastuuntuntoisiakin hoitajia! Arvostan!
Ap on sellainen ihminen ja hoitaja kuin jokaisen hoitajan pitäisi olla. Nuori jolla on arvot ja moraali kunnossa, sopii alalle.
Tehdään sama kuin lääkärien kanssa eli tuodaan ulkomailta hoitajia, jotka suostuu tekemään työn? Tiedän, että Thaikuista olisi kymmeniätuhansia halukkaita tulemaan, koska täällä hoitaja tienaa 10x enemmän kuin siellä sekä hoitajat voisivat näin lähettää perheilleen rahaa kotimaahansa. Pikana opetetaan heille kieli, ne hoitajat jotka vaarantavat potilaat rahan takia niin voivat irtisanoutua, sellaisia ei kaivatakkaan. Jos kiristäjälle antaa kerran periksi, se kiristää pian uudestaan. Win win kaikille.
Huomaa kommenteista ja mitä on toreilla kuullut, että hoitajat on menettäneet kansan tuen enkä ihmettele. Ihmishengillä leikkiminen on mennyt liian pitkälle!
En ymmärrä tätä lisärahan vinkumista ja kiristämistä. Eikö olisi järkevämpää, että ne työolot laitetaan kuntoon ja niillä rahoilla, mitä hoitajat vaatii itselleen, palkataan lisää työvoimaa?
Hoitajien ahneus ja aivoton räkytys on aivan sairasta. Porukalla ei ole minkäänlaista käsitystä isommasta kuvasta, vaan rääytään yhteen ääneen lisää liksaa ymmärtämättä että ei sitä rahaa tule miljardeittain taikaseinästä.
On aika laittaa ammattiliitto rikosoikeudelliseen vastuuseen.
Miksi Tehy ei aja tätä asiaa? Kiljuu vain paremman peruspalkan perään? Olen kyllä sitä mieltä, että vastavalmistunut sh ei tarvitse 3000€ peruspalkkaa, vaan juurikin pitkän linjan ammattilaisella pitäisi palkkakehityksen olla parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä, että mun vastavalmistunut tienaa 2200 kuukaudessa, itse 40 vuoden kokemuksella leikkaussalin sairaanhoitajana tienaan 2600 e, että eipä kummoinen urakehitys palkassa.
Se on diili minkä on tietoisesti valinnut, kun on alan valinnut, palkat ovat olleet tiedossa.
Suurinosa hoitajista tutkitusti tienaa enemmän kuin puolet Suomen kansalaisista, joten on turha vedota mihinkään, että hoitajien palkat olisivat surkeat.
Juurikin näin.
https://www.apu.fi/artikkelit/sairaanhoitajan-palkka-suomessa-iso-osa-i…
Jalosen mukaan sairaanhoitajan keskipalkka on 3 370 euroa ja sairaanhoitaja tienaa enemmän kuin suurin osa suomalaisista.
Niin Jalonen, tuo kuntatyönanatajan neuvottelija.
Nämä voi tarkistaa ihan Tilastokeskuksen sivuilta. Aika lähelle osuu.
Vierailija kirjoitti:
Sotealalla kymmenessä vuodessa palkka noussut 200e. Tervemenoa vaan sulle ap.
Mulla 10 v:ssa 4€
Sama tuo mikä duunariala kyseessä, ei palkalla ole perhettä pystynyt elättämään enää vuosiin.
Elättäjälle ainainen kituutus on ikuinen stressin aihe. Ei riitä hymyjä lapsille.
Joo, no olen eri mieltä. Vakavassa harkinnassa lopettaa opinnot ja moni luokkakaveri on jo lopettanut. Ootkos käynyt jo esim. kotihoidossa tekemässä ihan oikeita töitä?
T. Sh-opiskelija
Vierailija kirjoitti:
Miksi Tehy ei aja tätä asiaa? Kiljuu vain paremman peruspalkan perään? Olen kyllä sitä mieltä, että vastavalmistunut sh ei tarvitse 3000€ peruspalkkaa, vaan juurikin pitkän linjan ammattilaisella pitäisi palkkakehityksen olla parempi.
No kyllä se tarvitsee jos joutuu ottamaan saman vastuun ja tehtävät kuin se 20 vuotta alalla ollut. Tämähän on nykypäivää hoitajapulan takia. Ennen ehkä sai vastavalmistuneena vielä ns. harjoitella kokeneiden ohjauksessa ja tukea saaden. Nykyään on hyvä jos saat kahden päivän perehdytyksen ja sit vaan yksin vastuuseen suoraan.
Vierailija kirjoitti:
Bullshit, kyllä ne sullakin suomut vielä silmiltä tippuu.
Tietty jos haluat päänsilityksiä joiltain av-ääliöiltä niin kyllä tällä aivopierulla saat.
Luuletko tuon kirjoituksen tekijän olevan oikeasti hoitaja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä, että mun vastavalmistunut tienaa 2200 kuukaudessa, itse 40 vuoden kokemuksella leikkaussalin sairaanhoitajana tienaan 2600 e, että eipä kummoinen urakehitys palkassa.
Et tienaa. Myös lisät ovat palkkaa.
Mitä lisiä päivätyöläinen saa?
Ja silloin se duunari äänestää jaloillaan. Duunarit vaihtaa hyvinkin herkästi duunia kun voi valita mihin menee.