Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terapeuttini ei hyväksy ihastumistani, vol. 2.

Vierailija
03.12.2025 |

Käyn terapiassa väkivaltaisen lapsuuden aiheuttamien sairauksien takia. Terapeuttini mielestä minun pitäisi tuntea empatian tunteita sitä kaltoin kohdeltua lapsiminää kohtaan, joka minussa on. Ihmettelee, miksen tunne mitään positiivista tunnetta, ainoastaan surua ja vihaa koko lapsuuttani kohtaan.

Sitten kun kerron olevani ihastunut, hän tyrmää tämän tunteen vääränä, eikä halua keskustella aiheesta lainkaan. Onhan ihastuminenkin tunne, vieläpä positiivinen. Miksi se pitäisi kieltää?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei terapeuttiin kannata ihastua

Vierailija
2/16 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus transferenssi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso ap se Weksin video oikeasti,  jooko?

Vierailija
4/16 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletettavasti hän ei hyväksy ihastumistani, koska olen parisuhteessa ja meillä on kolme pientä lasta. Lisäksi ihastumiseni kohde on minua yli 15 vuotta nuorempi.

Kuitenkin, näen vääränä pitää kasassa suhteen, jossa toinen on pettänyt ja ajoittain väkivaltainen. Terapeutti ilmeisesti kuitenkin haluaisi, että pysymme yhdessä lasten takia.

ap

Vierailija
5/16 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei terapeuttiin kannata ihastua

En ole ihastunut terapeuttiini.

sp

Vierailija
6/16 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katso ap se Weksin video oikeasti,  jooko?

Mikä video? Kuka Weksi?

ao

Vierailija
7/16 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pilde märkänä

op

Vierailija
8/16 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin linkin siihen edelliseen ketjuun jo. Hän puhuu tuossa väkivaltaisesta lapsuudestaan, toi video on oikeasti todella hyvin tehty. Älä jumita siinä alussa, se muuttuu ihna järkeväksi sittemmin.

Vierailija
9/16 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletettavasti hän ei hyväksy ihastumistani, koska olen parisuhteessa ja meillä on kolme pientä lasta. Lisäksi ihastumiseni kohde on minua yli 15 vuotta nuorempi.

Kuitenkin, näen vääränä pitää kasassa suhteen, jossa toinen on pettänyt ja ajoittain väkivaltainen. Terapeutti ilmeisesti kuitenkin haluaisi, että pysymme yhdessä lasten takia.

ap

Ei vaan terapeutti haluaisi että toimit oikein. Eroat ja sitten vasta uutta. Pettämällä teet tulevaisuudesta helvetin 

Vierailija
10/16 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

No ihan yleisen elämänkokemuksen perusteella erota kannattaa kyllä, jos on väkivaltaisessa suhteessa, mutta erota ei todellalaan kannata siksi, että on ihastunut.

Vierailija
11/16 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida kyl olla sama Case mistä aiemmin puhuttiin. Joku trollaa

Vierailija
12/16 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun terapeuttisi puhui lapsiminästäsi, hän tarkoitti että muista millainen lapsi olit ja nyt aikuisena ymmärrä sitä lasta että siitä tuntuu pahalta se mitä aikuiset hänelle on tehnyt. Ymmärrä lasta. Lapsi ei voi vaikuttaa aikuisiin. Ymmärrä sitä lasta, että se ei ole hänen vikansa.

Vierailija
13/16 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda terapeuttia. Se aina paras neuvo. Voit myös miettiä tarvitsetko terapeuttia lainkaan.

Monet terapeutit ovat hyväksikäyttäjiä. Joku haluaa asiakkaan pysyvän koska siitä saa rahaa. Joku saa siitä tyydytystä kun voi tehdä asiakkaasta terapeutista riippuvan.

Hyvä testi on vaihtaa terapeuttia. Jos terapeutti saa ns.narsistisen paniikkikohtauksen, tiedät tehneesi oikean ratkaisun.

Vierailija
14/16 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihda terapeuttia. Se aina paras neuvo. Voit myös miettiä tarvitsetko terapeuttia lainkaan.

Monet terapeutit ovat hyväksikäyttäjiä. Joku haluaa asiakkaan pysyvän koska siitä saa rahaa. Joku saa siitä tyydytystä kun voi tehdä asiakkaasta terapeutista riippuvan.

Hyvä testi on vaihtaa terapeuttia. Jos terapeutti saa ns.narsistisen paniikkikohtauksen, tiedät tehneesi oikean ratkaisun.

Erittäin yleistä. Vaihdetaan terapeuttis heti kun alkaa tuntua pahalta. Tää on just se indikaattori ettei kannattaisi vaihtaa

Vierailija
15/16 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeuttini mielestä minun pitäisi tuntea empatian tunteita sitä kaltoin kohdeltua lapsiminää kohtaan, joka minussa on. Ihmettelee, miksen tunne mitään positiivista tunnetta, ainoastaan surua ja vihaa koko lapsuuttani kohtaan.

Miksi sun terapeuttis ihmettelee eikä auta sua tuntemaan niitä positiivisia tunteita sitä lasta kohtaan? En mäkään tuntis kuin negatiivista, eikä se siitä positiiviseksi millään lässytyksellä tai väkinäisellä yrittämisellä muuttuis. Sen terapeutin tehtävähän on osata auttaa sua. Jos tuo positiivisen tunteen etsiminen onkin väärä tapa edetä ja pitää etsiä jokin muu vaihtoehto.

Suoraan sanottuna mä inhoon tuollaista tunne empatiaa sisäistä lastasi kohtaan -tyylistä juttua, joka ei auta mitään! Se ei paranna mitään eikä tuo mitään tähän hetkeen nyt mitä olisin halunnut tai haluaisin. 

Vierailija
16/16 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun ei ole järkevää haaveilla parisuhteesta ennen kuin olet saanut oman elämän kuntoon. Terapeutti ei keskustele tietenkään ihastuksesta, koska se ei ole sellainen asia mitä hänen kanssaan työstetään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme