Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuoren HOITAJA OPISKELIJAN ajatuksia tästä vastuuttomasta JOUKKOIRTISANOUTUMIS TOIMINNASTA!

N17-lhOpiskelija
15.09.2022 |

Mitä teen, opiskelen lähihoitajaksi, mutta jos tulee joukkoirtisanomiset miten käy?

Itse en kannata tällästä toimintaa, joka vaarantaa ihmishenkiä vain rahan ahneuden takia, minulle ala on kutsumusammatti.

Eikö kollegat ymmärrä etteivät he voi asuntolainojaan, lasten harrastuksia yms. maksaa vaan ulosotto vie, jos irtisanoutuvat.

Ei hoitajan koulutuksella minnekkään muualle pääse töihin, paitsi kaupankassalle, jossa palkka on yli 50% pienempi kuin hoitajilla. Liian moni hoitaja ei ymmärrä, että koska ovat saaneet automaattisesti töitä alalta niin muualla missä on samantason palkat niin on kova kilpailu eikä hoitajien papereilla kävellä sisään, kun muilla hakijoilla on oman alansa paperit ja työkokemusta.

Joudunko tekemään töitä yksin vai onko muita kunnollisia hoitajia, jotka ei halua leikkiä ihmishengillä? Kiusataano minua työyhteisössä jos en osallistu tuohon järjettömyyteen?

N17, lh-opiskeli

Kommentit (145)

Vierailija
81/145 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hatunnosto ap:lle. Jokainen on työn valinnut tietäen sen palkkatason. Tämä hoitajien palkkakitinä on lähtenyt vain ja ainoastaan naisten euron ajatuksesta.

Unohdetaan että esimerkiksi palomiehillä on sana palkkataso kuin hoitajilla, lisäksi eivät saa vaaramlisentyön lisää. Ja eläkeikä on korkeampi kuin ikä jolloin palomiehet keskimäärin kuolee. Ei sielläkään palkasta itketä ja jätetä taloja sammuttamatta.

Vierailija
82/145 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että mun vastavalmistunut tienaa 2200 kuukaudessa, itse 40 vuoden kokemuksella leikkaussalin sairaanhoitajana tienaan 2600 e, että eipä kummoinen urakehitys palkassa.

Se on diili minkä on tietoisesti valinnut, kun on alan valinnut, palkat ovat olleet tiedossa.

Suurinosa hoitajista tutkitusti tienaa enemmän kuin puolet Suomen kansalaisista, joten on turha vedota mihinkään, että hoitajien palkat olisivat surkeat.

Juurikin näin.

https://www.apu.fi/artikkelit/sairaanhoitajan-palkka-suomessa-iso-osa-i…

Jalosen mukaan sairaanhoitajan keskipalkka on 3 370 euroa ja sairaanhoitaja tienaa enemmän kuin suurin osa suomalaisista.

Äitini jäi juuri eläkkelle 30 v uran jälkeen eikä ikinä kyllä päässyt noille palkoille vaikka teki jopa kolmivuorotyötä. Kiinnostaisi tietää mistä hommasta tuo on vai onko silloin kyseesssä sinkku joka tekee 3 eri paikassa hommaa, keikkaa ja vakituista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/145 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla palkka 1700 euroa kuussa. Hyvin tulee toimeen.

T. Sairaanhoitaja

Kertoo aika paljon Suomesta, että korkeakoulutettu saa noin säälittävää palkkaa, ja vielä selittää pokkana tulevansa "hyvin toimeen".

Niin koska mies elättää, ei ole lapsia tai olet sinkku.

Vierailija
84/145 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää koko kitinä kertoo sairaanhoitajista kaiken oleellisen.

Minä minä minä

Yhteenkään mukavaan sairaanhoitajaan en ole törmännyt.

Vierailija
85/145 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että mun vastavalmistunut tienaa 2200 kuukaudessa, itse 40 vuoden kokemuksella leikkaussalin sairaanhoitajana tienaan 2600 e, että eipä kummoinen urakehitys palkassa.

Et tienaa. Myös lisät ovat palkkaa.

Kaikki eivät saa lisiä.

Vierailija
86/145 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on diili minkä on tietoisesti valinnut, kun on alan valinnut, palkat ovat olleet tiedossa.

Suurinosa hoitajista tutkitusti tienaa enemmän kuin puolet Suomen kansalaisista, joten on turha vedota mihinkään, että hoitajien palkat olisivat surkeat.

Alalla kuin alalla silti odottaa että palkat nousee kokemuksen ja vuosien karttuessa.

Vierailija
87/145 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsotaan kun olet hetken ollut töissä. Itse olin vielä vuosi sitten sairaanhoitajaopiskelija ja nyt valmis sellainen. Olihan se mukavaa opiskelijana olla harjoittelussa tai opiskelijana keikkatöissä kun oikeasti minkäänlaista vastuuta ei potilaista ollut. Saattaa ääni muuttua kellossa kun olet ollut töissä. Siinä ei paljon kutsumus lohduta kun olet erikoissairaanhoidossa yksin vastuussa 13 potilaasta, joista osa on sekavia alko/huumetaustaisia, osa kuolevia ja osa todella kipeitä potilaita.

Tämä.

Vierailija
88/145 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hoitajat on seuranneet pari vuotta jatkuvasti mol:in sivuja ja etsineet muuta työtä. Viimeaikaiset tapahtumat vain lisäävät haluja lähteä. Meidän pieni ja hyvin hoitajien huolehtima terveysasema kyllä loppuu jos me tästä lähdetään. Tulijoita ei vaan ole. Ollaan tehty jatkuvasti vajaamiehityksellä ja ylitöitä tulee koko ajan että homma pyörii. Potilaat on ihania ja tuttuja mutta kun olisi se oma elämäkin elettävä.

Vierailija
89/145 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen töissä terveyskeskuksen poliklinikalla, ja kyllä ne hoitajat ihan tietävät sanomattakin sen, että ei voi irtisanoutua,  kun on perhe elätettävänä ja asuntolaina maksettavana.

Tämä on niin totta! Pätee käytännössä melkein jokaiseen hoitajaan jolla on ikää.

Ikääntyvillä on asuntolainat jo maksettu.

Vierailija
90/145 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurikin näin.

Jalosen mukaan sairaanhoitajan keskipalkka on 3 370 euroa ja sairaanhoitaja tienaa enemmän kuin suurin osa suomalaisista.

Äitini jäi juuri eläkkelle 30 v uran jälkeen eikä ikinä kyllä päässyt noille palkoille vaikka teki jopa kolmivuorotyötä. Kiinnostaisi tietää mistä hommasta tuo on vai onko silloin kyseesssä sinkku joka tekee 3 eri paikassa hommaa, keikkaa ja vakituista?

Hieman epäilen tuota väitettäsi, koska tiedän lähihoitajiakin jotka saa bruttona reilusti yli neljä tonnia, kunhan on hyvin niitä yövuoroja alla. Veikkaan, että sairaanhoitajat pääsevät kyllä lähemmäs kuutta tonnia jos on reilusti yövuoroja.

Vierailija
91/145 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi paperimiehet voivat vaatia isompaa palkkaa?

Miksi opettajat ja vakaopet saavat valittaa?

Ei paljon kutsumuksesta huudella näiden kohdalla.

Epäkohdista tulisi voida puhua ihan joka alalla, ja ehdottomasti palkkoja tulisi tarkistaa ylöspäin myös monella muulla alalla.

Vierailija
92/145 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla palkka 1700 euroa kuussa. Hyvin tulee toimeen.

T. Sairaanhoitaja

Hienoa jos sulle kelpaa vastuullisesta työstä tuo, Voit tyytyä siihen ja kieltäytyä korotuksista. Muille se ei riitä.

Vierailija
93/145 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurikin näin.

Hieman epäilen tuota väitettäsi, koska tiedän lähihoitajiakin jotka saa bruttona reilusti yli neljä tonnia, kunhan on hyvin niitä yövuoroja alla. Veikkaan, että sairaanhoitajat pääsevät kyllä lähemmäs kuutta tonnia jos on reilusti yövuoroja.

Ei todellakaan.

Vierailija
94/145 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi paperimiehet voivat vaatia isompaa palkkaa?

Miksi opettajat ja vakaopet saavat valittaa?

Ei paljon kutsumuksesta huudella näiden kohdalla.

Epäkohdista tulisi voida puhua ihan joka alalla, ja ehdottomasti palkkoja tulisi tarkistaa ylöspäin myös monella muulla alalla.

Paperimiehet toimii yksityisellä, on ihan hulluutta verrata ykstyisen puolen ja julkisen puolen palkkoja ja aloja keskenään. Yksityisellä määrää täysin työn tuottavuus ja panos, ns kuinka paljon tuotat arvoa työnantajalle. 

Valittaa saavat varmasti kaikki.

Hoitoalalle tarvittaisiin ylipäätänsä massiivisia uudistuksia, joilla laitetaan kuntoon johtaminne, työhyvinvointi ja henkilöstömäärä. Se nykyinenkin palkka perus korotuksella olisi hyvin kohtuullinen, kun työntekijöitä olisi riittävästi. Kovat korotukset valitettavasti tulevat kurjistamaan alaa entisestään, kun sitten säästetään vielä enemmän. Ei se ole oiken, mutta niinhän se tehdään, jos rahaa ei ole. 

Toki jos valtio vihdoin lähtisi uudistumaan, ja siivottaisiin massiivista hallintoa, päällekkäisiä virkoja, turhia virkamiehiä ym. voisi hoitajille löytyä lisää rahaa ja jopa varaa palkata lisää työntekijöitä.

Vierailija
95/145 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sotealalla kymmenessä vuodessa palkka noussut 200e. Tervemenoa vaan sulle ap.

Kaikki eivät tee työtä rahan takia. Miksi joidenkin on niin vaikea käsittää tätä. On oikeasti ihmisiä joille oma työ on kutsumusammatti.

Hyvä ap, toki nuori voi olla sinisilmäinen mutta ei kannata luopua hyvästä sydämestään sen takia, että joku toinen on alalla eri syistä. Eikä kannata luopua siitä myöhemmin töissäkään vaikka ankeuttajat puhuisivat sinusta potaskaa.

Kyllä sairaanhoitajien palkkoja voisi silti nostaa. Henkilökohtaisesti pidän ihmisläheistä työtä hyvin tärkeänä.

Kyllä jokaisen pitää silti tulla sillä palkallaan toimeen. Ja palkan tulee vastata työn tärkeyttä, raskautta, vaativuutta ja vastuullisuutta.

Vierailija
96/145 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurikin näin.

Missä ovat töissä ja millaisissa  hommiaa että tuon saa lähäri?

Vierailija
97/145 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se potilasturvallisuus on vaarantunut viimeiset 15 vuotta jo. Jännä ettei kukaan kansanedustaja tai hallitus ole tähän aiemmin herännyt eikä sillä ole ollut mitään väliä kuin vasta nyt.

Vierailija
98/145 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni haluaisi hoitotyössä pystyä tekemään muutakin sen potilaan eteen kuin sen pienimmän kiireessä hötäistyn minimin.

Vaikka jutella vanhuksen tai potilaan kanssa hetken. Tehdä työn rauhassa huolellisesti. Vanhustenkodissa vaikka vähän jutella, silittää poskea ja pitää kädestä sekä tuoda lääkkeet ja hoitaa pesut ja vaipan vaihdot ajoissa ja vaikka kävelyttää pihalla.

Vierailija
99/145 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi tuota nuoruuden kirkasotsaisuutta (ja sinisilmäisyyttä!)!

No trollihan tämä, tehtailee aloituksia iltaisin.

Kun argumentit loppuu niin vedetään se kuuluisa av-palstan klassikko-kortti: "se on tr0lli". Onko oikeasti käynyt mielessä, että on olemassa myös vastuuntuntoisia hoitajia, jotka ihan oikeasti välittää potilaiden hyvinvoinnista, terveydestä ja ennen kaikkea elämästä?

Valitettavasti jatkuva joustaminen, venyminen ja vastuuntuntoisuus tekevät hallaa niille toimille, joita yritetään tehdä työolojen parantamiseksi.

Tämä. Lakatkaa joustamasta ja venymästä niin paine työvoiman hankkimiselle kasvaa työnantajalla. Siirrätte vastuun sille jolle se kuuluu. Ei tarvi lakkoilla. Ei miesvaltaisilla aloilla venytä ja se on fiksu tapa ottaa arvostus mikä jokaiselle kuuluu.

Naisilla tulee se hoivavietti ja empatia pinalle kun ei pysty vaan kääntämään selkää ja jättämään sairaita ja vanhuksia pulaan yksin.

Vierailija
100/145 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurikin näin.

Missä ovat töissä ja millaisissa  hommiaa että tuon saa lähäri?

Jonkinlainen jatkuvan asumisen palveluyksikkö, en tiedä tarkkaa nimitystä kun en itse ole alalla. Ihan normilähäri jolla jotain ikälisiä(?) ja paljon yövuoroja ja viikonloppuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä