Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ihmettä lähtisin opiskelemaan? Alanvaihto edessä

Vierailija
15.09.2022 |

Olen niin solmussa ajatusteni kanssa, että kaipaisin ulkopuolisten näkemyksiä.

Nykyinen työ on humanistiselta alalta, mutta en halua sitä enää jatkaa.

En halua hoitoalalle, opettajaksi, kirjastotyöntekijäksi, toimittajaksi, tutkijaksi tai sossuksi. Mikään tekninen tai IT-ala ei tule kyseeseen, sillä luin lukiossa vain pakolliset kurssit lyhyttä matikkaa, fysiikkaa, kemiaa ja biologiaa enkä muutenkaan ole mikään tietokonenero.

En ole mikään pirtsakka pöhinätyyppi, joka tykkää tuoda itseään esille, vaan hiljainen ja itsenäinen, omatoiminen puurtaja. Asiakaspalvelua jaksan vain pienissä määrin.

Olen ammatillisessa mielessä kiinnostunut taidehistoriasta, kuvataiteista, ravitsemustieteistä, museologiasta, mutta noilla aloilla ei työllisyys päätä huimaa.

Ammattikoulun puolella ei oikein ole mitään kiinnostavaa tutkintoa. Putki- ja sähköasentajat ja jotkut rakennusalan ihmiset työllistyvät kyllä hyvin ja saavat kai ihan hyvää palkkaakin, mutta en tunne mitään vetoa noita aloja kohtaan.

Olen jokseenkin luova, kätevä käsistäni, kiinnostunut yksityiskohdista, tarkka. Mikä sellainen ala, joka myös työllistää, voisi sopia minulle?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nainen vai mies?

Missä vaiheessa ovat nykyiset opinnot? Kannattaisiko kuitenkin saattaa loppuun, jolloin voisit vaihtaa toiseen tiedekuntaan. Oletko liian pedantti ja edessä on kurssisuoritus, joka tuntuu mahdottomalta?

Oletko käynyt TE-keskuksen ammatinvalinnan ohjauksessa?

Vierailija
42/44 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko nainen vai mies?

Missä vaiheessa ovat nykyiset opinnot? Kannattaisiko kuitenkin saattaa loppuun, jolloin voisit vaihtaa toiseen tiedekuntaan. Oletko liian pedantti ja edessä on kurssisuoritus, joka tuntuu mahdottomalta?

Oletko käynyt TE-keskuksen ammatinvalinnan ohjauksessa?

Miten sukupuoli nyt tähän liittyy?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikkoon liittyen; missä ihmeitä voi opiskella? Koitin googlailla, mutta ihmeopistoa en löytänyt.

Vierailija
44/44 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lennojohtajaksi. Hyvä palkka ja lyhyt koulutus t.lentäjä