Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teettekö te vielä teineille aamupalan kouluaamuna?

Vierailija
12.09.2022 |

Miten on?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hemmottelen mielelläni lapsia kunnon aamupalalla esim. valmiilla voileivillä. Pikkuasia, mutta kertoo välittämisestä.[/qu

Meillä on aina pyritty aterioimaan yhdessä, aamupalat mukaanlukien. Aamupala pöytäkin on katettu valmiiksi jo edellisenä iltana. Minä tai mieheni olemme useimmiten laittaneet valmiiksi pöytään aamupala tarvikkeet; paljon kätevämpää kuin jos jokainen kaivaisi jääkaapilla / komerolla.

Vierailija
22/32 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hemmottelyen mielelläni lapsia kunnon aamupalalla esim. valmiilla voileivillä. Pikkuasia, mutta kertoo välittämisestä.

Jokainen laittaa itse semmoset voileivät kuin haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hemmottelyen mielelläni lapsia kunnon aamupalalla esim. valmiilla voileivillä. Pikkuasia, mutta kertoo välittämisestä.

Jokainen laittaa itse semmoset voileivät kuin haluaa.

Mikä ihmeen tarve sinulla on määräillä?

Vierailija
24/32 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lähdin itse kouluun umpihankeen pimeään 6.30.

Kylmästä talosta jossa kotiäiti nukkui. Ei ollut tulta uunissa eikä sitä aamupalaa valmiina.

Omat lapseni saa aina aamupalan eivätkä lähde kouluun noin. Eivätkä myöskään palaa kotiin jossa ei ole edes ruokaa saati huolenpitoa.

Vierailija
25/32 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini on kieltänyt, ettei saa tehdä mitään valmiiksi. Haluaa itse tehdä semmoiset leivät ja juomat, kuin haluaa.

Vierailija
26/32 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teini on kieltänyt, ettei saa tehdä mitään valmiiksi. Haluaa itse tehdä semmoiset leivät ja juomat, kuin haluaa.

Jos vaikka 3-4 lasta/ teiniä ja kaikilla oman maun mukaiset juomat, leivät, leikkeleet!? Vaatii suuret säilytystilat + ruokatarvikkeden määrät.

Vierailija
27/32 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olen kotona niin teen. Lapset osaa aivan mainiosti tehdä vaikka mitä itse mutta se valmiiksi tehty voileipä tai keitetty puuro on hellittelyä ja tuo hyvää mieltä.

Vanhimmat, jo kotoa pois muuttaneet lapset just muisteli sitä miten olin kotona pienempien kanssa kun he olivat koululaisia ja kuinka ihana se äidin tekemä aamupala (leipä ja vihannespaloja tai puuro marjojen kanssa) olikaan varmasti se tuntuu teinistäkin siis yhtä mukavalta.

Meillä sama. Käytännössä lähes joka päivä laitetaan teineille voileivät tms valmiiksi. Omat ja miehen työajat ovat mahdollistaneet sen, että olemme aina olleet kotona lasten aamupala-aikaan. Syömme myös joka päivä päivällisen yhdessä, tämä on yleensä minun valmistamani.

Mielestäni tämä on hellyyden ja välittämisen osoitus, aivan kuten se, että mieheni keittää minulle kahvit aina aamuisin. Lapsilla EI ole peukalo keskellä kämmentä, osaavat tehdä itse ihan kunnon ruokaa ja kotitöitä ja usein näitä tekevätkin.

Vierailija
28/32 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vaikka 3-4 lasta/ teiniä ja kaikilla oman maun mukaiset juomat, leivät, leikkeleet!? Vaatii suuret säilytystilat + ruokatarvikkeden määrät.

Suomalaisten keskimääräinen lapsiluku on vähän yli yksi lapsi.

Vierailija
29/32 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä tarjolla on erilainen määrä vaihtoehtoja, joista kukin tekee omat leipänsä tai ottaa jotain muuta aamiaista. Ellei tarjolla satu olemaan esim. tomaattia niin paha sitä on leivällekään laittaa. 

Vierailija
30/32 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinaan, jos olen kotona ja on aikaa. Teen joskus aamupalaa myös miehelle ja hän minulle. Ei se, että tekee toisille syötävää tarkoita aina sitä, että on alistettu kotiorja, sellaista voi tehdä ihan vaan koska haluaa välillä hemmotella tai muuten vaan tehdä toisen mieliksi jotain.

Vierailija
31/32 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tee edes ekaluokkalaiselle vaikka olen etätöissä kotona. Kuinka vaikeaa on aukaista jogurtti, voidella leipä, kaataa maitoa

Vierailija
32/32 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakoulun ensimmäiseltä luokalta lähtien ovat ihan itse tehneet ja syöneet aamupalansa joka aamu. Onhan noiden pitänyt osata itse tehdä välipalansakin koulun jälkeen kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän