Teettekö te vielä teineille aamupalan kouluaamuna?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Hemmottelyen mielelläni lapsia kunnon aamupalalla esim. valmiilla voileivillä. Pikkuasia, mutta kertoo välittämisestä.
Jokainen laittaa itse semmoset voileivät kuin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hemmottelyen mielelläni lapsia kunnon aamupalalla esim. valmiilla voileivillä. Pikkuasia, mutta kertoo välittämisestä.
Jokainen laittaa itse semmoset voileivät kuin haluaa.
Mikä ihmeen tarve sinulla on määräillä?
Minä lähdin itse kouluun umpihankeen pimeään 6.30.
Kylmästä talosta jossa kotiäiti nukkui. Ei ollut tulta uunissa eikä sitä aamupalaa valmiina.
Omat lapseni saa aina aamupalan eivätkä lähde kouluun noin. Eivätkä myöskään palaa kotiin jossa ei ole edes ruokaa saati huolenpitoa.
Teini on kieltänyt, ettei saa tehdä mitään valmiiksi. Haluaa itse tehdä semmoiset leivät ja juomat, kuin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Teini on kieltänyt, ettei saa tehdä mitään valmiiksi. Haluaa itse tehdä semmoiset leivät ja juomat, kuin haluaa.
Jos vaikka 3-4 lasta/ teiniä ja kaikilla oman maun mukaiset juomat, leivät, leikkeleet!? Vaatii suuret säilytystilat + ruokatarvikkeden määrät.
Vierailija kirjoitti:
Jos olen kotona niin teen. Lapset osaa aivan mainiosti tehdä vaikka mitä itse mutta se valmiiksi tehty voileipä tai keitetty puuro on hellittelyä ja tuo hyvää mieltä.
Vanhimmat, jo kotoa pois muuttaneet lapset just muisteli sitä miten olin kotona pienempien kanssa kun he olivat koululaisia ja kuinka ihana se äidin tekemä aamupala (leipä ja vihannespaloja tai puuro marjojen kanssa) olikaan varmasti se tuntuu teinistäkin siis yhtä mukavalta.
Meillä sama. Käytännössä lähes joka päivä laitetaan teineille voileivät tms valmiiksi. Omat ja miehen työajat ovat mahdollistaneet sen, että olemme aina olleet kotona lasten aamupala-aikaan. Syömme myös joka päivä päivällisen yhdessä, tämä on yleensä minun valmistamani.
Mielestäni tämä on hellyyden ja välittämisen osoitus, aivan kuten se, että mieheni keittää minulle kahvit aina aamuisin. Lapsilla EI ole peukalo keskellä kämmentä, osaavat tehdä itse ihan kunnon ruokaa ja kotitöitä ja usein näitä tekevätkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vaikka 3-4 lasta/ teiniä ja kaikilla oman maun mukaiset juomat, leivät, leikkeleet!? Vaatii suuret säilytystilat + ruokatarvikkeden määrät.
Suomalaisten keskimääräinen lapsiluku on vähän yli yksi lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä tarjolla on erilainen määrä vaihtoehtoja, joista kukin tekee omat leipänsä tai ottaa jotain muuta aamiaista. Ellei tarjolla satu olemaan esim. tomaattia niin paha sitä on leivällekään laittaa.
Toisinaan, jos olen kotona ja on aikaa. Teen joskus aamupalaa myös miehelle ja hän minulle. Ei se, että tekee toisille syötävää tarkoita aina sitä, että on alistettu kotiorja, sellaista voi tehdä ihan vaan koska haluaa välillä hemmotella tai muuten vaan tehdä toisen mieliksi jotain.
No en tee edes ekaluokkalaiselle vaikka olen etätöissä kotona. Kuinka vaikeaa on aukaista jogurtti, voidella leipä, kaataa maitoa
Alakoulun ensimmäiseltä luokalta lähtien ovat ihan itse tehneet ja syöneet aamupalansa joka aamu. Onhan noiden pitänyt osata itse tehdä välipalansakin koulun jälkeen kotona.