Tein kaupat Torissa. Ostaja ei nouda pakettia!
Teimme Torin kautta nopeat kaupat. Ostaja maksoi heti ja yhteydenpito oli oikein sujuvaa, nyt ostaja ei nouda pakettia.
Tänään on viimeinen päivä noutaa paketti. Olen laittanut viestiä ostajalle ja hän on sen lukenut. Ei vastannut viestiini.
Tavallaanhan ongelma ei ole minun, mutta mietin että mitä jos ostaja vaatii rahojaan takaisin tms. Todistettavasti on kyllä viestinsä lukenut ja on saanut tiedon paketin saapumisesta.
Kommentit (12)
On sullakin murheet. Kannattaisiko hankkia elämä?
Ota kuvakaappauksia näistä, ettei ole noutanut. Tallenna myös kaikki viestit ja kuvat mitä olette käyneet ostajan kanssa.
Ei voi vaatia rahoja takaisin. Kauppa on tehty.
Mullakin ollut pari tuollaista tapausta. Lopuksi olivat kyllä paketit noutaneet viimeisenä päivänä myöhään illalla.
Postitin siis paketin ja katsoin paketin seurantatietoja, ne näkyvät OmaPosti-palvelussa. Minulla on ollut Postin kanssa monta kertaa toimitusongelmia, joten haluaisin varmistaa että lähettämäni paketit menevät ostajalle perille.
No, itse saatan jättää pakettinoudon ihan viime tippaan esim. työvuorojen takia tai jos en ole menossa kaupoille kuin vasta päivänä x, niin en mene sinne vain paketin takia.
Minulle on kerran käynyt noin. Ostaja ei hakenut pakettia postista ja paketti palautui minun postiini.
Ostaja vaati minua lähettämään paketin uudelleen. Vastasin, että toki lähetän uudelleen jos maksaa uudet tupla-postikulut (eli posti olisi veloittanut minulta siinä vaiheessa postikulut tuplana, postimatka ostajalta minulle ja sitten uudelleen minulta ostajalle.) Ei ikinä maksanut vaan lopetti yhteydenpidon.
Ongelma oli tuotteen halpuus eli jos olisin lunastanut paketin omasta postistani niin olisin jäänyt tappiolle. Tuotteen hinta oli 3 euroa ja paketin postimaksu 6e.
Pari kertaa posti lähetti lapun, että hae paketti. En ikinä hakenut vaan paketti meni johonkin postin hävitykseen.
Ongelma on siinä vaiheessa sun, kun lähettävät paketin noutamattomana takaisin sinulle ja joudut maksamaan postikulut siitä, mikäli haluat tavarat takaisin. Jos et sinäkään nouda niin heittävät menemään.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on siinä vaiheessa sun, kun lähettävät paketin noutamattomana takaisin sinulle ja joudut maksamaan postikulut siitä, mikäli haluat tavarat takaisin. Jos et sinäkään nouda niin heittävät menemään.
Tämän tiedän. Kysessä noin satasen tuote, joten ei ihan pikkurahasta kyse.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan noutaisi paketin kun siinä olevasta tavarasta on saatu maksu? Minulle on siinä vaiheessa ihan sama meneekö se ostajalle vai Postissa polttoon. Semminkin kun syy on ostajan, joka ei noutanut tavaraansa Postista.
Minkä arvoinen tuote? Jos halpa ja ostaja muutti mielensä eli tavara palautuu sinulle niin joudut maksamaan postimaksun uudelleen. Mieti siis lunastatko.
Siis noutaako se sen paketin sun luota vai mistä?