Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies loukkasi kätensä ja se turpoaa pahasti. Päivystyksestä sanottiin, että sinne ei saa tulla, ei ole enää hoitohenkilöstöä. Eipä vielä 90-luvulla olisi voinut uskoakaan mihin jamaan terveydenhuolto ajetaan tässä maassa. Miksi näin??

Vierailija
10.09.2022 |

Pyysivät syömään särkylääkettä ja soittamaan maanantaina uudestaan.

No menemme yksityiselle, onneksi niitä on. Sai heti ajan.

Mutta voi niitä, joilta ei löydy ylimääräisiä satasia yksityistä lääkäriä varten....

Kommentit (640)

Vierailija
501/640 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset harvoin tajuaa, että on ihan sairaiden oma etu, että päivystykseen ei kaikkia oteta. Jos 2 viikkoa flunssaa sairastanut haluaa tulla " keuhkojen kuunteluun" ja se on teille ok, ni se viivästyttää muiden hoitoa. Silloin sen tajuaa kun se koskettaa omaa napaa. Tällaiset kiireettömämmät asiat voi hoitaa muulloin kun viikonloppuisin. Mutta eihän se mene jakeluun.

Vierailija
502/640 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuo äskeinen kommenttisi kuvaa hyvin tätä ihmisten aggressiivista ja vähättelevää asennetta. Provo todennäköisesti olet, mutta silti. Eli voit potilaana sanoa myös sen miten asiakkaat käyttäytyvät. Kuulet puhelut ja keskustelut triagessa. Paljon tunnut siellä viihtyvän kun tiedät tämänkin paremmin kuin minä joka ylitöiden kanssa teen siellä vähintään 55 tuntia viikossa.

On ollut aikoja kun olen joutunut käymään enemmän, mutta usko tai älä, olisin ollut missä tahansa muualla jos olisi ollut mahdollista, kuten sinäkin ilmeisesti. Kyllä siellä eri päivinä monta tuntia/käynti viettäessä saa jonkinlaisen käsityksen työoloista ja -asennoitumisesta vaikka kokonaiskuva ei täysin avautuisikaan. Itse olen onneksi saanut hoitoa vaikka henkilökunnan asenteet ja suhtautuminen onkin vaihdelleet. Mutta jatka toki vähättelyä ja potilaiden haukkumista. Kuten sanoin, onneksi kaikki hoitajat eivät ole kuten sinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/640 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinne sairaalan päivytykseen pitää mennä jos se      käsi turpoaa. Kuvan voi ottaa  päivytysaikaan joku siellä on röntgenissä aina jos on muuten auki.

Vierailija
504/640 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alilämpö, keuhkoputkentulehdus, keuhkojen kuuntelu. Nuo ihanat suomalaisten "sairaiden" lempparit.

Vierailija
505/640 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuo äskeinen kommenttisi kuvaa hyvin tätä ihmisten aggressiivista ja vähättelevää asennetta. Provo todennäköisesti olet, mutta silti. Eli voit potilaana sanoa myös sen miten asiakkaat käyttäytyvät. Kuulet puhelut ja keskustelut triagessa. Paljon tunnut siellä viihtyvän kun tiedät tämänkin paremmin kuin minä joka ylitöiden kanssa teen siellä vähintään 55 tuntia viikossa.

On ollut aikoja kun olen joutunut käymään enemmän, mutta usko tai älä, olisin ollut missä tahansa muualla jos olisi ollut mahdollista, kuten sinäkin ilmeisesti. Kyllä siellä eri päivinä monta tuntia/käynti viettäessä saa jonkinlaisen käsityksen työoloista ja -asennoitumisesta vaikka kokonaiskuva ei täysin avautuisikaan. Itse olen onneksi saanut hoitoa vaikka henkilökunnan asenteet ja suhtautuminen onkin vaihdelleet. Mutta jatka toki vähättelyä ja potilaiden haukkumista. Kuten sanoin, onneksi kaikki hoitajat eivät ole kuten sinä.

Ainoa aggressiivinen valittaja on tuo triagehoitaja.

Tee palvelus ja jää kotiin. Sinua Tuskin kukaan kaipaa. Onneksi kaikki eivät ole kaltaisiasi. Täällä kyllä otetaan päivystykseen jokainen ovesta tuleva.

Vierailija
506/640 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin joudun hakemaan apua päivystyksestä, kun oli kova kuume ja pistävä kipu kyljessä jonka vuoksi henki ei kulkenut. Todettiin keuhkokuume, mutten saanut jäädä edes yhdeksi yöksi sairaalaan tarkkailuun, vaikken saanut kunnolla henkeä. Sain aikamoisen tablettikuurin jolla onneksi, aikanaan keuhkokuume parani. Mutta olin pitkään heikkona sen jälkee.

Vierailija
507/640 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen lääkärit tekivät töitä, päivystivät 24 h vrk sairaaloissa terveyskeskuksissa  eikä mitkään hoitsut priorisoineet avuntarvetta puhelimessa näkemättä, eikä ollut mitään pimppareita joihin lääkäri pääsivät hoitamaan terveitä

Se oli silloin kun lääkärit oli miehiä. Naiset eiväy päivystä samalla tavalla, joten nyt kun lääkärit on naisia tarvitaan paljon enemmän lääkäreitä per kansalainen.

Aloittaessani lääkiksen 1990 oli jo 80 % opiskelijoista naisia, ja kyllä, 90-00 -luvuilla tehtiin töitä ympäri vuorokauden ja vähän enemmänkin. Myös ne naiset. Nykyään lääkärit ovat lähteneet enemmän ajattelemaan omaa jaksamistaan, eivätkä enää suostu tuollaisiin rupeamiin.

Vierailija
508/640 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alilämpö, keuhkoputkentulehdus, keuhkojen kuuntelu. Nuo ihanat suomalaisten "sairaiden" lempparit.

Saatikka monilapsisen perheen oireettomien lasten korvien tarkastus, jos perhe on lähdössä lentomatkalle.

Alilämmöstä valittaminen on todella yleistä. Meillä yksi jo eläkkeelle jäänyt kollega tapasi kirjata sairauskertomukseen "Kuuluu seudun alilämpöisiin."

Vierailija
509/640 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatikka monilapsisen perheen oireettomien lasten korvien tarkastus, jos perhe on lähdössä lentomatkalle.

Alilämmöstä valittaminen on todella yleistä. Meillä yksi jo eläkkeelle jäänyt kollega tapasi kirjata sairauskertomukseen "Kuuluu seudun alilämpöisiin."

Tuon asenteen vuoksi onneksi tulee "pakkolaki". V'mäisen kuvan annat

Vierailija
510/640 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

maksimissaan antaisivat viikonloppuna särkylääkettä ja sitoisivat harsolla jotenkin jalan ja antaisivat ajan esim maanantaille röntgenniin. Tiedän kokemuksesta. Nuin ollaan tehty yleensä viikonloppuisin kun röntgenni kiinni, jo ennen koronaa tai hoitajapulaa

Eikä se röntgen mitään tilanteessa auta nykyään, että sikäli vielä tilanne huonontunut. Röntgen toteaa murtuman, mutta mitä sitten? Kovemmat lääkkeet vaan ja kotiin. Kyllä se siitä jotenkin paranee, ehkä. Näitä tapauksia olen nähnyt tässä kesän aikana useampia. Olen siis itse hoitaja.

Vierailija
511/640 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa todella huonon kuvan näistä th-ammattilaisista. Ei osata kun valittaa.

Vierailija
512/640 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

maksimissaan antaisivat viikonloppuna särkylääkettä ja sitoisivat harsolla jotenkin jalan ja antaisivat ajan esim maanantaille röntgenniin. Tiedän kokemuksesta. Nuin ollaan tehty yleensä viikonloppuisin kun röntgenni kiinni, jo ennen koronaa tai hoitajapulaa

Eikä se röntgen mitään tilanteessa auta nykyään, että sikäli vielä tilanne huonontunut. Röntgen toteaa murtuman, mutta mitä sitten? Kovemmat lääkkeet vaan ja kotiin. Kyllä se siitä jotenkin paranee, ehkä. Näitä tapauksia olen nähnyt tässä kesän aikana useampia. Olen siis itse hoitaja.

Et siis ole kuullut kipsistä? Kyllä murtuma voi vaatia myös operaation.

Vierailija
513/640 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et siis ole kuullut kipsistä? Kyllä murtuma voi vaatia myös operaation.

Olen kuullut, mutta en koskaan ennen tällaista, että murtumia ei hoideta mitenkään vain siitä syystä, että ei ole resursseja.

Vierailija
514/640 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eipä vielä 90-luvulla.." 90-luvulla oli kyllä väkeä juu, mutta yöpäivystykseen kun pari tuttua on joutunut viemään, niin häädetään itsetuhoista ihmistä pois kun lääkäri ei antanut saattajan tulla mukana ja tämä sekaisin oleva ihminen pelkäs niin ettei uskaltanut yksin olla tikattavana. Toisessa tapauksessa tyypillä on vekki naamassa ja ei haluta eka "herättää lääkäriä". Nykyään on niin eri meno siinä asiakaspalvelussa, että propsit niille jotka näinä päivinä ihmisiä paikkailee ja heidän huoliaan ja murheitaankin siinä sivussa myötäeläen (useimmiten) kuuntelee.

Vierailija
515/640 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä iloa tuo ammattilaisia haukkuva provotehtailija saa kommenteistaan? Harvassa työssä vauvapalstailijat lähes aina osaavat työsi paremmin kuin sinä itse. Mutta osa tätä isoa ongelmaa ja ihmiset uupuu. Nuoremmat ei jaksa yhtään enää eikä vanhemmillekaan ole helppoa. Itse pääsen pois, vaikka en olis toivonut sitä tällä tavoin että vanhempien pitää kuolla ja saada perintö. Miettikää vähän sitä omaakin käytöstänne, se voi jollekin olla se, joka on se viimeinen niitti. Hiljattain lähti kesken työvuoron eräs kollega ja heitti hanskat naulaan. Nyt jo irtisanoutunut. Hyvää syksyä!

Vierailija
516/640 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain itse aivan uskomattoman hienoa hoitoa ja muutenkin kohtelua viimeksi päivystyksessä. Kyseessä oli raju nenäverenvuoto (verenohennuslääkkeet syynä). En saanut itse loppumaan, vaikka kokeilin mitä kotikonsteja. Huusholli alkoi näyttää henkirikoksen tapahtumapaikalta.

Oli yksi ainoa lääkäri vain koska oli ilta. Hän oli aivan uskomattoman mukava ja tehokas virolainen nuori mies. Juoksi minun ja potilaana olevan lapsen luona vuoronperään. Hoitaja, joka tilasi minulle taksinkin oli myös tosi empaattinen. Ja sairaala on HUS:n alueella, pikkukaupungissa.

Ihmisiä oli odottamassa muitakin tietysti ja ymmärrän jos heitä harmitti kun minä verisine pyyhkeineni ja Halloween-naamoineni pääsin heitä ennen. 

Vierailija
517/640 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit tekivät aiemmin pidempiä työrupeamia, mutta monet kuolivat äkillisesti suht nuorina. Luin just hiljan lääkärilehdestä, mies on lääkäri. Parempia työoloja alettiin ajaa myös perheiden takia, leski ja lapset jäi usein tukalaan tilanteeseen. Ihan hyvä, että asiat kehittyy.

Vierailija
518/640 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa varovaisia niin ettette loukkaa itteänne tai saa tartuntoja, näin ei lääkärille ole tarvetta.

Vierailija
519/640 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestäkään vaan sitä kokoomusta, niin saatte nauttia kun tarvitsette yhteiskunnan apua.

Eipä ole nykyiset hallituspuoleetkaan tehneet mitään hoitajapulan eteen.

Vierailija
520/640 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus tuo valinnan vapauden

Sama hinta, menet sitten yksityiselle tai julkiselle

Nykyinen sote on ala-arvoinen. Mikään ei muutu parempaan suuntaan.