Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tigerin kassa: "Haluatko lahjoittaa euron sairaalle lapselle?", mitä te muut ootte mieltä?

Vierailija
09.09.2022 |

Tigerin kassalla ainakin Turussa on joku kamppis, missä oston yhteydessä kysytään. Eilen edessäni oleva rouva empi ilmeisen ahdistuneena ja laskin, että yli-innokas myyjä kysyi yhteensä 3 kertaa, ennenkuin rouva ei kehdannut kieltäytyäkään. Minä en lahjoittanut, ärsyttää kun ei saa muutenkaan kadulla kulkea rauhassa kun joka välissä joko feissarit tai myyntipiste ja nyt vielä nälkäpäivä kerääjät siinä seassa! Otto-automaatti pyytää lahjoittamaan ja samalla takaraivossa jyskää, mistä raapia rahat edes peruselinkustannuksiin ja paisuvaan sähkölaskuun.
Mites te muut, ärsyttääkö vai ei?

Kommentit (266)

Vierailija
81/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lahjoitatteko ylipäätään koskaan minnekään esimerkiksi netissä vai ärsyttääkö nimenomaan se, että pyydetään yhtäkkiä lahjoittamaan?

En luota mihinkään isoihin järjestöihin, joten en lahjoita niihin ollenkaan. Lahjoitan rahaa ainoastaan pienelle paikalliselle loukkaantuneita villieläimiä hoitavalle yhdistykselle.

Sepä. 99% isojen järjestöjen rahoista menee muuhun kuin apua tarvitseville.

Vierailija
82/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset on maailman epäempaattisimpia ihmisiä, joten ei täällä kannata edes kysyä voisiko joku antaa omastaan. Ei voi. Pahoinpidellään se joka uskaltaa edes kysyä.

Valehtelet. Suomalainen on kautta aikojen auttanut apua tarvitsevaa mikäli kokee että tarve on oikea ja pyyntö aiheellinen. Siitäkin huolimatta vaikka eurooppalaista huijausavuntarpeen esittäjiä on ollut tuota perinnettä murentamassa jo vuosia ollutkin.

En muuten valehtele. Joskus totuus ei ole mukava ja ärsyttää ihmiset, jotka eivät tiedä faktoja vaan perustelevat asioita mutulla. https://www.kaleva.fi/tutkimus-suomalaiset-ovat-lahes-maailman-huonoimp…

Joo ja ovat myös kovasti verotettu kansa joka esimerkiksi rakennuttaa kaivoja sinne minne ei kuulemma kaivata.

Kiitos mulla menee eurot aika tarkalle selvitä itse.

Lähde tälle, että "rakennuttaa kaivoja sinne missä niitä ei kuulemma kaivata"? En väitä, että valehtelet haluaisin vain faktoja enkä muuta, koska suurella osalla maailman ihmisistä ei oikeasti ole juomakelpoisya vettä. Minne niitä kaivoja rakennetaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haukun pystyyn feissarit jotka tulee kadulla häiritsemään, osaan vittuilla niin että ei siinä kauaa ole vaan poistuu häiriköimistä ja kusettamasta tyhmiltä rahoja pois.

Viimesin oli joku "hyväntekeväisyys" joka olisi pitänyt sen tabletilla täyttää ja siinä samalla selkeni että se saa osuuden siitä rahasta joten sanoin suorat sanat mitä mieltä tälläsestä olen, lähti tyttö aika vikkelään pois toivottavasti tajusi vaihtaa alaa.

Itse yleensä ohitan feissarit kohtelemalla heitä kuin ilmaa. En ota katsekontaktia, en reagoi. Joskus joku heistä sai siitäkin raivarit ja kirkui perään ties mitä törkeyksiä. :D Upeeta reuhuta sillä tavalla firman liiveissä. 

Sellaiset voimarit sieltä. Inhimillisesti ja kypsästi toimittu. Aletaanko kutsua voimafantasijoita voimareiksi? Minusta se voisi olla aika naseva neologismi.

Täh? Kuljen päivittäiset työmatkani kaupunkikeskustassa jossa kohtaan useita feissareita, useamman kerran on huudeltu perään ja myös asiattomuuksia, esim. viimeeksi joku nuori kundi huusi toiselle minuun viitaten että "kato kuuromykkä", kun en reagoinut hänen puheeseensa. En voimaantunut tämän kertomisesta millään tavalla, itse asiassa päinvastoin harmittaa, etten jäänyt sanomaan jotain vastakommenttia.

Minulla menisi joka päivä puoli tuntia ylimääräistä työmatkaan jos vastailisin feissareille, kävelen Helsingin keskustassa puolen kilometrin pätkän kävelykatua. Pudistan vain päätäni ja jatkan matkaa. 

Vierailija
84/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi tämäkin ketju on täynnä voimafantasioita kuinka minä ainakin näyttäisin typerälle kassatytölle närhen munat!!111 Jättäisin kaikki ostokseni siihen ja kaataisin pari hyllyäkin mennessä kun nulikka kehtasi kysellä tuollaisia!

Haloo, asia hoituu sillä että sanotte "ei kiitos" ja jatkatte elämäänne. Miksi pitää kiusata?

Koska haluan tehdä voitavani jotta tällainen kerjäys loppuisi. Ei se lopu sillä, että sanoo vain ei kiitos.

Vierailija
85/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lahjoitatteko ylipäätään koskaan minnekään esimerkiksi netissä vai ärsyttääkö nimenomaan se, että pyydetään yhtäkkiä lahjoittamaan?

En luota mihinkään isoihin järjestöihin, joten en lahjoita niihin ollenkaan. Lahjoitan rahaa ainoastaan pienelle paikalliselle loukkaantuneita villieläimiä hoitavalle yhdistykselle.

Sepä. 99% isojen järjestöjen rahoista menee muuhun kuin apua tarvitseville.

Lähde tällekin? Uskon kyllä kun annetaan jotain tukea väitteelle, eikä heitetä vain mutua. Itse löysin tällaisen: https://yle.fi/aihe/artikkeli/2020/12/10/avulla-on-hintalappu-mutta-mih…

Kaino pyyntö kanssakeskustelijoille. Oli mielipiteemme mikä hyvänsä, se ei minua kiinnosta, mutta toivoisin, että ette vain heittelisi asioita faktoina omasta päästä ne, vaan oikeasti ottaisitte selvää asioista. Ärsyttää kun levitellään "tietoa", joka ei sitten ole lähellekään totuutta.

Vierailija
86/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjoitan useita satoja euroja joka vuosi, yleensä suoralla tilisiirrolla nettipankkissa. En halua tuputusta kassalla tai missään muuallakaan, ei mielestäni ole hyvän keräystavan mukaista enkä halua tai ehdi sellaisessa tilanteessa perehtymään asiaan. Tyylikkäästi sivussa oleva lahjoituspiste ilman kimppuun käymistä olisi ok, tosin itse lahjoittaisin siltikin itsekseni netin kautta.

Vierailija
87/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia sitten kysyivät asiakkailta vaatekaupassa, voiko pyöristää loppusumman lähimpään euroon/tasasummaan tms. Pyöristysero olisi mennyt jollekin hyväntekeväisyysjärjestölle. Se oli myös minusta inhottavaa ja painostavaa. Olen ujo ja kiltti ihminen, mutta ärsytti niin, että painokkaasti vastasin "ei voi pyöristää".

Vierailija
88/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset on maailman epäempaattisimpia ihmisiä, joten ei täällä kannata edes kysyä voisiko joku antaa omastaan. Ei voi. Pahoinpidellään se joka uskaltaa edes kysyä.

Voi johtua ihan siitä, että me maksetaan jo puolen Afrikan eläminen sekä siellä että täällä. Ei kiinnosta todellakaan enää niitä vähiä jäljelle jääviä rahoja antaa pois. Pitäis itekin elää jollain.

Vierailija
89/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valehtelet. Suomalainen on kautta aikojen auttanut apua tarvitsevaa mikäli kokee että tarve on oikea ja pyyntö aiheellinen. Siitäkin huolimatta vaikka eurooppalaista huijausavuntarpeen esittäjiä on ollut tuota perinnettä murentamassa jo vuosia ollutkin.

En muuten valehtele. Joskus totuus ei ole mukava ja ärsyttää ihmiset, jotka eivät tiedä faktoja vaan perustelevat asioita mutulla. https://www.kaleva.fi/tutkimus-suomalaiset-ovat-lahes-maailman-huonoimp…

Joo ja ovat myös kovasti verotettu kansa joka esimerkiksi rakennuttaa kaivoja sinne minne ei kuulemma kaivata.

Kiitos mulla menee eurot aika tarkalle selvitä itse.[/

Lähde tälle, että "rakennuttaa kaivoja sinne missä niitä ei kuulemma kaivata"? En väitä, että valehtelet haluaisin vain faktoja enkä muuta, koska suurella osalla maailman ihmisistä ei oikeasti ole juomakelpoisya vettä. Minne niitä kaivoja rakennetaan?

Tästä oli se rasismikeskustelu ettei saa olettaa jossain asuttavan savimajoissa ilman puhdasta vettä. Siis autamme väärin ja edelleen tuota apua sinne menee että älä huoli maksamme varmasti niitä kaivoja edelleen.

Vierailija
90/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yks klassikko on feissareiden "Kiinnostaako sua ihmisoikeudet?" Oon monta kertaa nautinnolla vastannut että totta puhuen ei, ei kyllä kiinnosta yhtään. Siihen jää feissari nieleskelemään

Kun itse olin nuori, niin ihmisoikeuksista puhuminen oli reaganilaista propagandaa.

Vierailija
91/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lahjoita yhtään missään, mutta en pitäisi siitäkään että mulle tultaisiin kadulla myymään vaikka maitoa. Jos haluan sitä, osaan kyllä hakea sitä kaupasta ihan itse. Sama juttu noiden lahjoitusten kanssa, jos lahjoittaa haluaa, löytää kyllä kohteet ilman iholle tulemistakin.

Vierailija
92/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää. En haluaisi lahjoittaa yhtään mitään, mutta sitten tunnen itseni kusipääksi, jos en lahjoita.

Tigerissäkin muuten hinnat nousseet, pistin merkille.

Vierailija
93/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis näillä tuloilla maksan jo monen sairaan lapsen hoidot et joo... En lahjoita. 

Vierailija
94/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoittaisi kauppaketju itse tuotoistaan sairaille lapsille! Törkeää kysellä asiakkailta lahjoittaako, kun jo valmiiksi menee rahaa ostokseen.

Minuakin on alkanut todella ärsyttää kaikenlainen rahankerjäys..! Olen mielelläni omasta halusta lahjoittanut netissä muutaman kerran, mutta en todella voi sietää jos minua yritetään painostaa johonkin, oli se sitten joku puhelinliittymä tai mitä vain.

Vierailija
95/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yks klassikko on feissareiden "Kiinnostaako sua ihmisoikeudet?" Oon monta kertaa nautinnolla vastannut että totta puhuen ei, ei kyllä kiinnosta yhtään. Siihen jää feissari nieleskelemään

Miksi saat nautintoa siitä, että toiselle tulee paha mieli? Ymmärrän, ettei kaikki voi lahjoittaa, mutta tuo on jo sairasta. Feissarit on monesti nuoria ihmisiä, joilla on vielä uskoa ihmisten hyvyyteen, eivät he muuten sitä työtä tekisi

Kannattaa hankkia paksumpi nahka, jos tulee tollasesta paha mieli. Ihmiset ei ole hyviä, mutta tuo kommentti ei tee kyllä tuosta kommentoijasta myöskään pahaa ihmistä.

Vierailija
96/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama kun kassalla mainostetaan että nyt ois sukat tarjouksessa yms. Ei ne niin haittaa ja osaan sanoa ei mutta niiden ylimääräisten ei-sanan sanomiset vaan tuntuvat välillä vaikeilta :D Voi olla hyvä fiilis kassalle mentäessä ja sit se kääntyy negatiiviseksi kun et ostakaan 3 kpl Rexonaa. Enkä usko että myyjät ajattelee negatiivisesti vaan sitä itse tuntee olevansa hieman huono ihminen kun ei lahjoita euroa tai osta jotain lisää.

Vierailija
97/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi saat nautintoa siitä, että toiselle tulee paha mieli? Ymmärrän, ettei kaikki voi lahjoittaa, mutta tuo on jo sairasta. Feissarit on monesti nuoria ihmisiä, joilla on vielä uskoa ihmisten hyvyyteen, eivät he muuten sitä työtä tekisi

Kannattaa hankkia paksumpi nahka, jos tulee tollasesta paha mieli. Ihmiset ei ole hyviä, mutta tuo kommentti ei tee kyllä tuosta kommentoijasta myöskään pahaa ihmistä.

Kokeilin feissausta EPÄTOIVOSTA kerran ja hyvin lyhyt kokeilu oli, enkä osannut painostaa ihmisiä enkä halunnut.. Väitän että suurin osa tekee sitä epätoivosta, kun pakko koittaa saada joku työ. Feissaaminen on luultavasti vastenmielistä myös sille feissaajalle.

Vierailija
98/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haukun pystyyn feissarit jotka tulee kadulla häiritsemään, osaan vittuilla niin että ei siinä kauaa ole vaan poistuu häiriköimistä ja kusettamasta tyhmiltä rahoja pois.

Viimesin oli joku "hyväntekeväisyys" joka olisi pitänyt sen tabletilla täyttää ja siinä samalla selkeni että se saa osuuden siitä rahasta joten sanoin suorat sanat mitä mieltä tälläsestä olen, lähti tyttö aika vikkelään pois toivottavasti tajusi vaihtaa alaa.

Itse yleensä ohitan feissarit kohtelemalla heitä kuin ilmaa. En ota katsekontaktia, en reagoi. Joskus joku heistä sai siitäkin raivarit ja kirkui perään ties mitä törkeyksiä. :D Upeeta reuhuta sillä tavalla firman liiveissä. 

Itsekin käyttäydyn hyvin pitkälti kuvailemallasi tavalla ja vähän aikaa sitten WWF:n nuoret kundit huuteli perään jotain "Olipa kylmää kyytiä!". Todella hienon kuvan antavat itsestään ja edustamastaan tahosta, miksi ihmeessä tällaisia tyyppejä palkataan feissareiksi, kannattais mieluummin olla ilman.

Vierailija
99/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjoittaisi kauppaketju itse tuotoistaan sairaille lapsille! Törkeää kysellä asiakkailta lahjoittaako, kun jo valmiiksi menee rahaa ostokseen.

Minuakin on alkanut todella ärsyttää kaikenlainen rahankerjäys..! Olen mielelläni omasta halusta lahjoittanut netissä muutaman kerran, mutta en todella voi sietää jos minua yritetään painostaa johonkin, oli se sitten joku puhelinliittymä tai mitä vain.

Niinpä. Mainostetaan isoon ääneen kuinka tekevät hyväntekeväisyysyhteistyötä, mutta oma lompakko pysyy tiukasti kiinni. Tiedostavammat yrityksethän yleensä vastaavat tavisten lahjoituksiin antamalla esim. yhtä suuren summan kohteelle, mutta eihän tämä käy rahastajakaupalle.

Vierailija
100/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on törkeää. Varsinkin vanhuksilta kysyttäessä. Voi olla että mummoilta viedään tonnin eläkkeestä viimeisetkin eurot. Toki on rikkaitakin eläkeläisiä.

Multa feissari kysyi että kiinnostaako lasten oikeudet. Sanoin, että että ei. Enemmän minua kiinnostaa eläintenoikeudet.

Vaikka olen kyllä auttanut Ukrainan lapsia ja Latviassa lastenkotia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi