Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tigerin kassa: "Haluatko lahjoittaa euron sairaalle lapselle?", mitä te muut ootte mieltä?

Vierailija
09.09.2022 |

Tigerin kassalla ainakin Turussa on joku kamppis, missä oston yhteydessä kysytään. Eilen edessäni oleva rouva empi ilmeisen ahdistuneena ja laskin, että yli-innokas myyjä kysyi yhteensä 3 kertaa, ennenkuin rouva ei kehdannut kieltäytyäkään. Minä en lahjoittanut, ärsyttää kun ei saa muutenkaan kadulla kulkea rauhassa kun joka välissä joko feissarit tai myyntipiste ja nyt vielä nälkäpäivä kerääjät siinä seassa! Otto-automaatti pyytää lahjoittamaan ja samalla takaraivossa jyskää, mistä raapia rahat edes peruselinkustannuksiin ja paisuvaan sähkölaskuun.
Mites te muut, ärsyttääkö vai ei?

Kommentit (266)

Vierailija
61/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin tänään törmäsin tähän turun tigerissa ja kyllä hävetti sanoa, etten tällä kertaa. Ei tuntunut kivalta lisäkysymykseltä.

No siksihän nuo kysymykset just muotoillaankin tuollaisiksi että tuntuisi pahalta antaa kielteinen vastaus. Olin itse useamman vuoden ajan Planin kuukausilahjoittaja, koska itse halusin, mutta kun festarit tulivat kadulla kyselemään että "kiinnostavatko ihmisoikeudet" niin vastasin vaan kylmän rauhallisesti että eivät kiinnosta. 😂 Hitto, totta kai ne nyt kaikkia kiinnostaa, tavalla tai toisella! Mutta haluan itse valita milloin lahjoitan rahaa ja mihin, joten tuo(kaan) pakkotuputus ei minuun tepsi. Siinäpähän kyselevät.

Vierailija
62/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Festarit = feissarit

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää suunnattomasti kaikenlaiset rahankerjääjät, etenkin kun suuri osa kerätyistä varoista menee järjestöjen johtajien ylisuuriin palkkoihin ja kongressimatkoihin eksoottisiin kohteisiin, joissa hulppeilla illallisilla kilistellään samppanjalaseja ja "ollaan huolissaan" keräyskohteen tilanteesta puheen tasolla.

Ja en, en todellakaan anna rahaa mihinkään keräykseen. En ole Tigerissä asioinut, mutta jos kassa kerjäisi euroa maksaessani ostosta niin katsoisin kassaa suu auki hämmennyksestä ja sanoisin hitaasti, että en anna ja voit pitää tunkkisi ja jättäisin ostokseni maksamatta siihen kassalle.

Vierailija
64/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä kerjää. Sinä: "Saisinko maksaa ostokseni nyt?" Myyjä jankuttaa kerjäämistä, Sinä: "Aha, en saa. Selvä se. Heippa!" (Jätät tavarat siihen ja lähdet, et noteeraa mitään lisälänkytyksiä.)

Vierailija
65/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tigerin kaltaisen, turhan rojun myyntiin erikoistuneen puljun kassalla tekisin näin: Kiitos että muistutit, että nämäkin rahat voi käyttää tärkeämpään? ja jättäisin ostokset kassalle maksamatta.

Vierailija
66/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haukun pystyyn feissarit jotka tulee kadulla häiritsemään, osaan vittuilla niin että ei siinä kauaa ole vaan poistuu häiriköimistä ja kusettamasta tyhmiltä rahoja pois.

Viimesin oli joku "hyväntekeväisyys" joka olisi pitänyt sen tabletilla täyttää ja siinä samalla selkeni että se saa osuuden siitä rahasta joten sanoin suorat sanat mitä mieltä tälläsestä olen, lähti tyttö aika vikkelään pois toivottavasti tajusi vaihtaa alaa.

Hyvä. Mulle on ihan sama vaikka feissarit onki nuoria ja naiiveja. Pakko ihmiset on kylmettää hyvissä ajoin. Ihmiskunta on täysin läpimätä ja toisten hyväkskäyttämistä ei pidä hyväksyy missään kohtaa tai muuten mennään narsistien ehdoilla ihmiskunnan tuhoutumiseen asti.

Vierailija
67/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaha, pitääpä muistaa välttää tuotakin krääsäkauppaa jatkossa. Tuotetaan lisää tavaraa maailmaan ja pelastetaan samalla sairaita lapsia jee 😊

Eipä ole välttely vaikeaa. En muista olenko koskaan ostanut Tigerista mitään. Joskus käynyt, viimeksi viime viikonloppuna lapsen kanssa. Turhaakin turhempaa ja/tai huonolaatuista roinaa, jonka valmistamisen pitäisi olla rikos.

Vierailija
68/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko39 kirjoitti:

Osaan sanoa "ei, kiitos"

Ja vinkkinä, ei niitä kassaihmisiä kiinnosta teidän elämäntarinanne tai kuukausilahjoitusten määrä, pelkkä "ei" riittää hyvin.

Tämä. Ei niitä vois vähempää kiinnostaa.

Vierailija
69/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset päätökset ja suuntaukset tehdään itse ja yksityisesti.

Vierailija
70/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haukun pystyyn feissarit jotka tulee kadulla häiritsemään, osaan vittuilla niin että ei siinä kauaa ole vaan poistuu häiriköimistä ja kusettamasta tyhmiltä rahoja pois.

Viimesin oli joku "hyväntekeväisyys" joka olisi pitänyt sen tabletilla täyttää ja siinä samalla selkeni että se saa osuuden siitä rahasta joten sanoin suorat sanat mitä mieltä tälläsestä olen, lähti tyttö aika vikkelään pois toivottavasti tajusi vaihtaa alaa.

Hyvä. Mulle on ihan sama vaikka feissarit onki nuoria ja naiiveja. Pakko ihmiset on kylmettää hyvissä ajoin. Ihmiskunta on täysin läpimätä ja toisten hyväkskäyttämistä ei pidä hyväksyy missään kohtaa tai muuten mennään narsistien ehdoilla ihmiskunnan tuhoutumiseen asti.

Jos ihminen tunnekylmettää itsensä, tarkoittaa se, että hän on psykopaatti. Sekä sitten on hyvä? Jos koskaan tarvitset rahaa mihinkään ja Suomen hyvinvointivaltio kaatuu, niin hyvä tietää etten anna tai auta.

Vierailija
71/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi tämäkin ketju on täynnä voimafantasioita kuinka minä ainakin näyttäisin typerälle kassatytölle närhen munat!!111 Jättäisin kaikki ostokseni siihen ja kaataisin pari hyllyäkin mennessä kun nulikka kehtasi kysellä tuollaisia!

Haloo, asia hoituu sillä että sanotte "ei kiitos" ja jatkatte elämäänne. Miksi pitää kiusata?

Vierailija
72/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kassa: Haluatko lahjoittaa euron sairaalle lapselle?

Minä: Ei kiitos.

Kassa: Haluaisitko kuitenkin lahjoittaa euron sairaalle lapselle?

Minä: En halua, saisinko maksaa nyt ostokseni?

Mä olisin lähteny menee tossa kohdassa kaksi. Ostokset jää siihen ja ulos.

Vierailija
73/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin nämä rahat oikeasti menevät?

Vierailija
74/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset on maailman epäempaattisimpia ihmisiä, joten ei täällä kannata edes kysyä voisiko joku antaa omastaan. Ei voi. Pahoinpidellään se joka uskaltaa edes kysyä.

Valehtelet. Suomalainen on kautta aikojen auttanut apua tarvitsevaa mikäli kokee että tarve on oikea ja pyyntö aiheellinen. Siitäkin huolimatta vaikka eurooppalaista huijausavuntarpeen esittäjiä on ollut tuota perinnettä murentamassa jo vuosia ollutkin.

En muuten valehtele. Joskus totuus ei ole mukava ja ärsyttää ihmiset, jotka eivät tiedä faktoja vaan perustelevat asioita mutulla. https://www.kaleva.fi/tutkimus-suomalaiset-ovat-lahes-maailman-huonoimp…

Vierailija
75/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yks klassikko on feissareiden "Kiinnostaako sua ihmisoikeudet?" Oon monta kertaa nautinnolla vastannut että totta puhuen ei, ei kyllä kiinnosta yhtään. Siihen jää feissari nieleskelemään

tuossa tilanteessa kiinnostavin ihmisoikeus on liikkumisvapaus ilman ulkopuolisia häiriöitä

Vierailija
76/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei haittaa tippaakaan ne pullonpalautusautomaattien napit tai esim. joidenkin kauppojen kassoilla olevat lahjoituslippaat, mutta tämä tuntuu vähän turhan painostavalta. En tykkää.

Kerran eräs feissari ei hyväksynyt kieltävää vastausta, vaan lähti juoksemaan mun perässä kysellen "miksi ei, miksi ei?!". 🙄

Vierailija
77/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset on maailman epäempaattisimpia ihmisiä, joten ei täällä kannata edes kysyä voisiko joku antaa omastaan. Ei voi. Pahoinpidellään se joka uskaltaa edes kysyä.

Valehtelet. Suomalainen on kautta aikojen auttanut apua tarvitsevaa mikäli kokee että tarve on oikea ja pyyntö aiheellinen. Siitäkin huolimatta vaikka eurooppalaista huijausavuntarpeen esittäjiä on ollut tuota perinnettä murentamassa jo vuosia ollutkin.

En muuten valehtele. Joskus totuus ei ole mukava ja ärsyttää ihmiset, jotka eivät tiedä faktoja vaan perustelevat asioita mutulla. https://www.kaleva.fi/tutkimus-suomalaiset-ovat-lahes-maailman-huonoimp…

Joo ja ovat myös kovasti verotettu kansa joka esimerkiksi rakennuttaa kaivoja sinne minne ei kuulemma kaivata.

Kiitos mulla menee eurot aika tarkalle selvitä itse.

Vierailija
78/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kassana (en aloituksessa mainitun liikkeen, mutta meillä vastaavia kampanjoita) voin kertoa ettei tämä ole meistä myyjistäkään kivaa. Me omassa liikkeessämme olemme antaneet johdon suuntaan palautetta, että parempi olisi esim. joku maksupäätteen lahjoita lisäeuro- nappi tai vastaava, voisi sanoa asiakkaalle siinä maksun yhteydessä, että halutessasi voit lahjoittaa euron kohteelle x painamalla siitä. 

Vierailija
79/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjoitatteko ylipäätään koskaan minnekään esimerkiksi netissä vai ärsyttääkö nimenomaan se, että pyydetään yhtäkkiä lahjoittamaan?

En luota mihinkään isoihin järjestöihin, joten en lahjoita niihin ollenkaan. Lahjoitan rahaa ainoastaan pienelle paikalliselle loukkaantuneita villieläimiä hoitavalle yhdistykselle.

Vierailija
80/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin kassana (en aloituksessa mainitun liikkeen, mutta meillä vastaavia kampanjoita) voin kertoa ettei tämä ole meistä myyjistäkään kivaa. Me omassa liikkeessämme olemme antaneet johdon suuntaan palautetta, että parempi olisi esim. joku maksupäätteen lahjoita lisäeuro- nappi tai vastaava, voisi sanoa asiakkaalle siinä maksun yhteydessä, että halutessasi voit lahjoittaa euron kohteelle x painamalla siitä. 

Uskon. Käy sääliksi kassoja, jotka joutuvat tuputtamaan asioita asiakkaille johdon käskystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan