Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liikunnalliset vs muut

Vierailija
22.05.2024 |

On se kurjaa katsoa millainen ero on ihmisissä, jotka käyttävät sähköskuutteja ja hissejä verrattuna pyöräilijöihin ja rappusten kävelijöihin. Ei voi kun ajatella mikä heidän kunto on 20-30v päästä, nyt jo painoindeksit punaisella niin missä ne ovat tuolloin.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sullakin ongelmat.

Vierailija
2/23 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et päätä muiden liikkumisista, hoida vain oma tonttisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoidan, kiitos vaan. Hoidatko sinäkin ettet joudu julkisen terveyshuollon piiriin lihavuus ym siihen liittyvien ongelmien takia. Näytti hyvin osuvan...

Vierailija
4/23 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se 30% jo nuorista ylipainoisia? Hyvään suuntaan ollaan menossa...

Vierailija
5/23 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kyllä hoikka ja liikunnallinen mutta te muiden painojen kyttääjät olette ihmisistä pahimpia, eikö äiti opettanut ettei saa kiusata?

Kaikilla on omat ongelmansa joita sä et näe. Anna olla.

Vierailija
6/23 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lenkkeilen ja urheilen muutenkin, olen kuulemma jopa laiha.

Käytän silti useimmiten hissiä. Hittoako kyttäät? Onko oma peilikuva täydellinen?

Joskus tekis mieli lopettaa liikkuminen ja paisua +50 kiloa ihan sen takia kun joitain ärsyttää niin maan perkeleesti.

Vierailija
7/23 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen fyysistä työtä, raskasta työtä. Hyvällä omallatunnolla ajan nyt skuutilla :)

Vierailija
8/23 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä teen fyysistä työtä, raskasta työtä. Hyvällä omallatunnolla ajan nyt skuutilla :)

Onko se raskas fyysinen yö seisoma työ se ei tee vielä siitä rankkaa.

Vierailija
9/23 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en koske mihinkään, mikä ei kehitä mun kuntoa, ellei matka ole oikeasti yli 20km 

Sen takii mä kävelen ylpeänä lihakset pullottaen ja kasvot hehkuen, koska mä oon tehny töitä sen eteen

Mut jokainen tyylillään

<3

Vierailija
10/23 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Päiväkodissa 1 vuotiaiden ryhmässä . Kokeile jos et usko xD

Vierailija
11/23 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Päiväkodissa 1 vuotiaiden ryhmässä . Kokeile jos et usko xD

Henkisesti varmasti joo, ei fyysisesti.

Vierailija
12/23 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pyöräile juuri koskaan ja suosin hissiä portaiden sijaan. 

Harrastan salibandyä, jääkiekkoa, kuntosalia ja koiralenkkejä sekä kesällä golfia ja jalkapalloa. 

Mielummin liikun tavoilla joista pidän, kun hikoilen jossain työmatkalla. Ilmeisesti ärsytyksesi liittyy kuitenkin enemmän ylipainoisiin ihmisiin, jotka tekevät samoin. Ehkä olisi tärkeämpää kannustaa ihmisiä löytämään joku liikuntajuttu josta ko. henkilö tykkää eikä kytätä porukan hissinkäyttöä tai käyttämättömyyttä

Vierailija
13/23 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ylipainoinen, vaikka pyöräilen paljon, menen portaita ja en ole ikinä edes kokeillut sähköpotkulautaa :) Harrastan hyötyliikunnan lisäksi myös aktiivista voimaharjoittelua ja käyn salilla 4 kertaa viikossa.

Vierailija
14/23 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoidan, kiitos vaan. Hoidatko sinäkin ettet joudu julkisen terveyshuollon piiriin lihavuus ym siihen liittyvien ongelmien takia. Näytti hyvin osuvan...

Terveydenhuollon maksuja pitäisi kyllä korjata niin, että ne jotka eivät noudata nykytiedon tervellisiä elämäntapoja maksavat myös enemmän. Terveellinen ruokavalio ja liikunnan merkitys opetetaan kaikille jo peruskoulussa eikä siltä tiedolta nykyään muutenkaan voi välttyä. Ei luulisi olevan mitenkään kohtuutonta että maksavat itse omasta typeryydestään.

Vierailija
15/23 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkisesti varmasti joo, ei fyysisesti.

-No on aktiivista myös fyysisesti, paljon kyykkimistä ja 15 kilon painojen nostoa ym , koko sjan liikkeessä

Vierailija
16/23 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveydenhuollon maksuja pitäisi kyllä korjata niin, että ne jotka eivät noudata nykytiedon tervellisiä elämäntapoja maksavat myös enemmän. Terveellinen ruokavalio ja liikunnan merkitys opetetaan kaikille jo peruskoulussa eikä siltä tiedolta nykyään muutenkaan voi välttyä. Ei luulisi olevan mitenkään kohtuutonta että maksavat itse omasta typeryydestään.

Onko vielä muka kouluissa ravitsemusoppia? Ja minkälaista liikuntaa nykyään? Ainakin mun aikana se oli vielä jopa traumatisoivaa, ujommat ja aiemmat jää väistämättä muiden jalkoihin vaikka osaisivatkin, yksilöllisiä eroja ei huomioitu mitenkään. Aloin liikkumaan itse vasta yläasteen jälkeen yksin ja sillä tiellä edelleen. Olin koulussa hieman pullukka ja aina se viimeinen valittu. Vaikka miten yritti niin ei ne numerot nousseet, opettajilla oli aina se lemmikki. Kaikki ei kykene kaikkeen, kaikki ei tykkää kaikesta mutta uskon että jokaiselle löytyy sopiva ja kiva liikuntamuoto. Piiskaaminen ja arvostelu ei auta.

Ja miksi sysätään aina koukun vastuulle, lapsi oppii vanhemmiltaan. 

Vierailija
17/23 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nähnyt useiden normaalipainoisten käyttävän sähköskuuttia. Ei siis kerro yhtään mitään sen käyttäminen. 

Mä olen reilusti ylipainoinen enkä kyllä käytä sähköskuuttia, en luota mun tasapainoon ja taitoihin sellaisen kanssa. Lisäksi asun paikkakunnalla missä niitä ei ole vuokrattavissa. Opiskelupaikkakunnalla niitä on, mutta eipä ole tarvetta koska sinne menen omalla autolla. 

Vapaa-ajalla harrastan pyöräilyä, uimista, kävelyä ja kotijumppa kahvakuulilla tai ilman. Olen vuoden aikana tiputtanut painoa 18kg. Pääpaino on ruokavaliossa, mutta liikunta tukee painonpudotuksessa ja kunnon nostamisessa.

AP:n kaltaisi ilkeitä ja ylimielisiä ihmisiä en siedä. 

Vierailija
18/23 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen nähnyt useiden normaalipainoisten käyttävän sähköskuuttia. Ei siis kerro yhtään mitään sen käyttäminen. 

Mä olen reilusti ylipainoinen enkä kyllä käytä sähköskuuttia, en luota mun tasapainoon ja taitoihin sellaisen kanssa. Lisäksi asun paikkakunnalla missä niitä ei ole vuokrattavissa. Opiskelupaikkakunnalla niitä on, mutta eipä ole tarvetta koska sinne menen omalla autolla. 

Vapaa-ajalla harrastan pyöräilyä, uimista, kävelyä ja kotijumppa kahvakuulilla tai ilman. Olen vuoden aikana tiputtanut painoa 18kg. Pääpaino on ruokavaliossa, mutta liikunta tukee painonpudotuksessa ja kunnon nostamisessa.

AP:n kaltaisi ilkeitä ja ylimielisiä ihmisiä en siedä. 

Lisään vielä, että teen fyysisesti raskasta työtä vanhusten parissa. Reilusta ylipainosta huolimatta.

Vierailija
19/23 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sitten määritellään mikä johtuu mistäkin? Ei se ole niin yksioikoista, että kaikki ylipainoisen terveysongelmat johtuu painosta. Ei pidä myöskään olettaa, että kaikilla ylipainoisilla olisi jatkuvasti terveysongelmia.

Vierailija
20/23 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne suositukset ei kuitenkaan Suomessa perustu terveellisyyteen eikä tutkimuksiin. Siltä huuhaa tiedolta ei tosiaan voi kukaan välttyä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä