Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tigerin kassa: "Haluatko lahjoittaa euron sairaalle lapselle?", mitä te muut ootte mieltä?

Vierailija
09.09.2022 |

Tigerin kassalla ainakin Turussa on joku kamppis, missä oston yhteydessä kysytään. Eilen edessäni oleva rouva empi ilmeisen ahdistuneena ja laskin, että yli-innokas myyjä kysyi yhteensä 3 kertaa, ennenkuin rouva ei kehdannut kieltäytyäkään. Minä en lahjoittanut, ärsyttää kun ei saa muutenkaan kadulla kulkea rauhassa kun joka välissä joko feissarit tai myyntipiste ja nyt vielä nälkäpäivä kerääjät siinä seassa! Otto-automaatti pyytää lahjoittamaan ja samalla takaraivossa jyskää, mistä raapia rahat edes peruselinkustannuksiin ja paisuvaan sähkölaskuun.
Mites te muut, ärsyttääkö vai ei?

Kommentit (266)

Vierailija
41/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatisivat mieluummin yhteiskuntaa sellaiseksi, missä ei tarvitse kenenkään olla kerjäysten varassa- vaikka se vähentäisikin mahdollisuutta omantunnon ja sädekehän ostamiseen.

Vierailija
42/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo Tiikeri joku paikallinen kirpputori vai kuntosali?

Tanskalainen krääsäketju...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjoitatteko ylipäätään koskaan minnekään esimerkiksi netissä vai ärsyttääkö nimenomaan se, että pyydetään yhtäkkiä lahjoittamaan?

Ap vastaa, että olen lahjoittanut esim. Ukrainaan ihan itse marssimalla seteli kourassa lipaskerääjän luokse, ja osallistumalla esy:n kissan-ja koiranruokakamppiksiin, mutta nyt ei ensinnäkään ole rohkeutta lahjoittaa, kun menot paisuu ihan eri suhteessa kuin tulot, kun on ennenkin tehnyt jo tiukkaa ja toiseksi, en varmaan lahjoita hiillostettua.

Nyt on vaan alkanut tulla migreeni kaupungilla, kun joka ilmansuunnasta ollaan lompakolle pyrkimässä ja huoli on jo oman ja lapsen toimeentulosta.

Vierailija
44/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo Tiikeri joku paikallinen kirpputori vai kuntosali?

Halpis(?)kauppa jossa on kaikenmaailman tavaraa mm. kyniä, papereita jne.

Vierailija
45/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://seura.fi/asiat/ajankohtaista/seura-tutki-avustusjarjestot-nain-…

Tuossa hyvä artikkeli siitä, kuinka rahat ohjautuvat rahankeräyksissä, hallinnolliset menot jne.

Mutta, alkuperäiseen aiheeseen sanon, että on aika häikäilemätöntä käyttää suomalaista ujoutta ja häpeän pelkoa hyväkseen tuollaisella kampanjalla.

Vierailija
46/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassa: Haluatko lahjoittaa euron sairaalle lapselle?

Minä: Ei kiitos.

Kassa: Haluaisitko kuitenkin lahjoittaa euron sairaalle lapselle?

Minä: En halua, saisinko maksaa nyt ostokseni?

Vierailija
47/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kerjääminen ei kuulu kauppojen kassoille.

Myllyn Tigerissä on muuten vähän outo myyjä. Mutta kauppias kerjäämiset tietysti määrää, ei kassat.

Vierailija
48/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoittakaa paikallisille järjestöille niin tiedätte, että mahdollisimman suuri osa rahasta menee avustettaville eikä palkkoihin, illallisiin, byrokratiaan jne.

Vierailija
49/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista milloin oon käynyt viimeksi Tigerissä. En lahjoita, kun ei ole ylimääräistä rahaa.

Kävin kesällä ilmaiskirppiksillä myymässä. Ekalla kerralla sain rahaa 8 euroa, tokalla 12 ja vikalla kerralla 25 e.

Rahat säästän joululahjoihin.

Palkkatulot menee kaikki pakollisiin laskuihin, mies työtön.

Ensi kesänä uudestaan kirppikselle.

Vierailija
50/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haukun pystyyn feissarit jotka tulee kadulla häiritsemään, osaan vittuilla niin että ei siinä kauaa ole vaan poistuu häiriköimistä ja kusettamasta tyhmiltä rahoja pois.

Viimesin oli joku "hyväntekeväisyys" joka olisi pitänyt sen tabletilla täyttää ja siinä samalla selkeni että se saa osuuden siitä rahasta joten sanoin suorat sanat mitä mieltä tälläsestä olen, lähti tyttö aika vikkelään pois toivottavasti tajusi vaihtaa alaa.

Itse yleensä ohitan feissarit kohtelemalla heitä kuin ilmaa. En ota katsekontaktia, en reagoi. Joskus joku heistä sai siitäkin raivarit ja kirkui perään ties mitä törkeyksiä. :D Upeeta reuhuta sillä tavalla firman liiveissä. 

Sellaiset voimarit sieltä. Inhimillisesti ja kypsästi toimittu. Aletaanko kutsua voimafantasijoita voimareiksi? Minusta se voisi olla aika naseva neologismi.

Vierailija
51/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset on maailman epäempaattisimpia ihmisiä, joten ei täällä kannata edes kysyä voisiko joku antaa omastaan. Ei voi. Pahoinpidellään se joka uskaltaa edes kysyä.

Valehtelet. Suomalainen on kautta aikojen auttanut apua tarvitsevaa mikäli kokee että tarve on oikea ja pyyntö aiheellinen. Siitäkin huolimatta vaikka eurooppalaista huijausavuntarpeen esittäjiä on ollut tuota perinnettä murentamassa jo vuosia ollutkin.

Vierailija
52/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta ärsyttävät nuo kassakerjääjät, mutta ehkä logiikka on se että jos ostat kympillä käytännössä tarpeetonta krääsää niin sinulla on se yksi lisäeuro lahjoitettavaksi ;)

Vierailija
53/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No lahjoita! Ei se ole sinulta pois!

Missäs olit kun aivoja jaettiin!

JOS annan kympin johonkin, mulla ei ole enää sitä kymppiä. Se ON minulta pois, mulla ei ole sitä enää!

Vierailija
54/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan myyjän käytöshän on törkeää.

Jättäisin ostokset tekemättä.

Vierailija
55/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yks klassikko on feissareiden "Kiinnostaako sua ihmisoikeudet?" Oon monta kertaa nautinnolla vastannut että totta puhuen ei, ei kyllä kiinnosta yhtään. Siihen jää feissari nieleskelemään

Miksi saat nautintoa siitä, että toiselle tulee paha mieli? Ymmärrän, ettei kaikki voi lahjoittaa, mutta tuo on jo sairasta. Feissarit on monesti nuoria ihmisiä, joilla on vielä uskoa ihmisten hyvyyteen, eivät he muuten sitä työtä tekisi

En minä ainakaan ole velkaa kenellekkään mitään lahjoitusta, eikä minuakaan kiinnosta ihmisoikeudet. Olen nuorille SPR-tytöille sanonut suorat sanat kyseisestä järjestöstä, jäivät suut anmolleen oveni taakse. Hyvin voisin itsekin vastata noin myös feissarille. Tuossahan työssä hyvin oppii elämän realiteetteja, ei heidän uskoaan ihmisten hyvyyteen ole kukaan velvoitettu suojaamaan sitäpaitsi suurin osa ihmisistä kun ei ole hyviä. Summa summarum: ihmisoikeudet eivät siis kiinnosta.

Vierailija
56/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjoittakaa paikallisille järjestöille niin tiedätte, että mahdollisimman suuri osa rahasta menee avustettaville eikä palkkoihin, illallisiin, byrokratiaan jne.

Olen kuullut TÖRKEITÄ tapauksia.

Vierailija
57/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta ärsyttävät nuo kassakerjääjät, mutta ehkä logiikka on se että jos ostat kympillä käytännössä tarpeetonta krääsää niin sinulla on se yksi lisäeuro lahjoitettavaksi ;)

Johan siinä lahjoitetaan orjatyön hedelmiä jatkokauppaaville.

Vierailija
58/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yks klassikko on feissareiden "Kiinnostaako sua ihmisoikeudet?" Oon monta kertaa nautinnolla vastannut että totta puhuen ei, ei kyllä kiinnosta yhtään. Siihen jää feissari nieleskelemään

Miksi saat nautintoa siitä, että toiselle tulee paha mieli? Ymmärrän, ettei kaikki voi lahjoittaa, mutta tuo on jo sairasta. Feissarit on monesti nuoria ihmisiä, joilla on vielä uskoa ihmisten hyvyyteen, eivät he muuten sitä työtä tekisi

Tuo oli aivan asiallinen vastaus feissarille joka töksäyttää kysymyksen 'kiinnostaako sua ihmisoikeudet'. Korrekti aloitusrepliikki olisi esmierkiksi 'kiinnistaako sinua lahjoittaa rahaa keräykseen, jolla mielestämme kohennetaan ihmisoikeustilannetta'

Vierailija
59/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haukun pystyyn feissarit jotka tulee kadulla häiritsemään, osaan vittuilla niin että ei siinä kauaa ole vaan poistuu häiriköimistä ja kusettamasta tyhmiltä rahoja pois.

Viimesin oli joku "hyväntekeväisyys" joka olisi pitänyt sen tabletilla täyttää ja siinä samalla selkeni että se saa osuuden siitä rahasta joten sanoin suorat sanat mitä mieltä tälläsestä olen, lähti tyttö aika vikkelään pois toivottavasti tajusi vaihtaa alaa.

Itse yleensä ohitan feissarit kohtelemalla heitä kuin ilmaa. En ota katsekontaktia, en reagoi. Joskus joku heistä sai siitäkin raivarit ja kirkui perään ties mitä törkeyksiä. :D Upeeta reuhuta sillä tavalla firman liiveissä. 

Sellaiset voimarit sieltä. Inhimillisesti ja kypsästi toimittu. Aletaanko kutsua voimafantasijoita voimareiksi? Minusta se voisi olla aika naseva neologismi.

Täh? Kuljen päivittäiset työmatkani kaupunkikeskustassa jossa kohtaan useita feissareita, useamman kerran on huudeltu perään ja myös asiattomuuksia, esim. viimeeksi joku nuori kundi huusi toiselle minuun viitaten että "kato kuuromykkä", kun en reagoinut hänen puheeseensa. En voimaantunut tämän kertomisesta millään tavalla, itse asiassa päinvastoin harmittaa, etten jäänyt sanomaan jotain vastakommenttia.

Vierailija
60/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on asiakkaan häirintää. En vastaisi ollenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme