Ajattelevatko naiset helposti miehellä olevan muita kuin kaverillisia aikeita?
Jos nainen ja mies tapaavat ja mies ystävällinen jne. mutta mies haluaa olla kaveri vain tehdä tuttavuutta, niin miten helposti nainen ajattelee, että onko miehellä kuitenkin jotain muuta mielessä?
Kommentit (925)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä sanoisin, että melko tasa-arvoinen naisen ja miehen ystävyys perustuu seksuaaliseen kiinnostukseen.
Jos nainen pitää miestä epäseksikkäänä, ystävyys ei lähde käyntiin.
Kaikki miehen keskusteluyritykset torpataan, vaikka ne käsittelisivät yhteistä harrastusta.
Jos taas nainen pitää miestä seksikkäänä, nainen kokee, että hänellä on hävittävää ja hän haluaa panostaa mieheen ja tehdä hyvän vaikutuksen, joten myös kaveruus onnistuu.
Täh?
Juuri niin: Täh? Alkuperäinen teoreetikko lienee mies, joka kuvittelee ymmärtävänsä naisten sielunelämää. Kyllä minä olen pystynyt olemaan kaveri paljon vanhempien, lyhyempien, nuorempien, ylipäänsä miesten kanssa, joita kohtaan en tunne mitään seksuaalista vetoa. Silloin se on itse asiassa helpompaa. Kaveruus perustuu sitten esim. työkaveruuteen, yhteisiin kiinnostuksen kohteisiin tai harrastuksiin jne. Enkä ole tainnut koskaan kokea, että miehet ovat kavereitani seksin takia. Eivät ole ainakaan osoittaneet. Ahdistelijat ovat sitten olleet ihan eri juttu. Enkä huomaa "panostaneeni" kaverimiehiin mitenkään erityisesti. Paitsi tietystin niin, että jos meillä on jokin yhteinen juttu kuten leffaharrastus, saatan kertoa jostain, mikä häntä kiinnostaisi, tai lainata elokuvaa, jota hänellä ei ole jne. Sellaista tavallista kaverien juttua.
Nuoret miehet eivät vielä ymmärrä naisen luonteen raadollisuutta. Naiset jakavat miehet hyväksikäytettäviin kaverimiehiin ja panomiehiin. Nuori mies ei edes tunne käsitettä kaverimies ja yrittää ystävällisellä käytöksellä iskeä naisen, mutta harvoin se onnistuu.
Vierailija kirjoitti:
Nuoret miehet eivät vielä ymmärrä naisen luonteen raadollisuutta. Naiset jakavat miehet hyväksikäytettäviin kaverimiehiin ja panomiehiin. Nuori mies ei edes tunne käsitettä kaverimies ja yrittää ystävällisellä käytöksellä iskeä naisen, mutta harvoin se onnistuu.
Ja miehet jakavat naiset kahteen ryhmään: panoihin ja vaimoainekseen.
Yleensä nainen olettaa, että mies haluaa olla vain kaveri, jos ei ole syytä olettaa muuta. Hyvin usein nainen on kyllä väärässä olettaessaan näin.
Onhan tästä tehty tutkimuksiakin, että naiset tavallisesti aliarvioivat miehen kiinnostuksen määrän. Miehet taas yliarvioivat naisen kiinnostuksen.
Olisi se aika omahyväistä kuvitella, että miehellä on muita kuin kaverillisia aikeita, jos mitään merkkejä sellaisesta ei näy.
Jos nainen ei halua miehen olevan kiinnostunut muuten kuin kaverina, hän ei ehkä huomaa edes selviä kiinnostuksen merkkejä, koska ei halua huomata niitä.
Riippuu siitä, miten viehättävänä nainen itseään pitää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Chris Rock sanoi hyvin jossain showssaan: Vain naisia, lapsia ja koiria rakastetaan pyyteettömästi.
Miesten saama rakkaus on aina ehdollista ja ansioihin perustuvaa.
Jos et miehenä ole ansioitunut edes fyysisten seikkojen suhteen, olet tämänkin palstan mukaan mies joka ei yksinkertaisesti ole ansainnut kuin kurjuutta, pilkkaa ja kadotuksen geenipoolista.
Tämän väitteen todellisuus ilmenee myös siten, että tutkimustenkin mukaan nykynaiset tavoittelee 90 prosenttisesti sitä 10 prosentin huippua miehistä, nämä kaikkein menestyneimmät miehet saavat siis käytännössä haaremin edut itselleen koska niin moni nainen kuvittelee olevansa se kympin tyttö joka on nimenomaisesti ansainnut vain miehistä parhaimmat, ollen valmiita lopulta vaikka jakamaan näitä miehiä toisten naisten kanssa päästäkseen edes hitusen nauttimaan sen huippumiehen mukana tulevasta elintasosta.
Sun mukaan teillä miehillä kollektiivisesti on kaikki parhaat ominaisuudet ja valta. Käytä hyvä mies niitä ominaisuuksia naistenkin kanssa, ei ne naiset ymmärrettävästi huomaa, jos kaikki hauskat jutut ja muu kiva on käytössä vain mieskavereiden seurassa.
Voit ihan itsekin tutkia kaikenlaisia tilastoja ja tehdä sellaisia itsekin, naiset ei pärjää miehille lähestulkoon missään vertailuissa tai kilpailutilanteissa ellei heille anneta nimenomaisesti sukupuoleen perustuvia etuoikeuksia.
Tämä ilmenee esimerkiksi urheilussa ja peleissä, taiteiden ja tieteiden piirissä, kuin myöskin hyvinkin arkistenkin asioiden kuten ruuanlaiton tai sanitaation ympärillä (lähestulkoon kaikki sanitaatioonkin liittyvät keksinnöt on miesten tekemiä ja valmistamia).
Naisten yksi ja ainoa valttikortti on nimenomaan se, että vain naiset voi synnyttää uusia ihmisiä, tästä syystä en pidä naisten ja miesten välistä ystävyyttä samaan tasoon yltävänä ilmiönä kuin samaa sukupuolta olevien välinen ystävyys.
Toki pidän myös tietyiltä osin naistenkin seurasta ja varsinkin heidän luonnostaan suuremmasta hoivavietistä joka on myös arvostettava aspekti naisista, ja toki pystyn naisten kanssa olemaan ystävällinen ja tekemään monia asioita mitä miestenkin kanssa, mutta en siltikään ala kieltämään sitä, että jos minun pitäisi valita ystävä pelkän sukupuolen ja niiden sukupuolten yleisten ominaisuuksien mukaan vailla minkäänlaista huomiota lisääntymiseen liittyviin seikkoihin, valitsisin aina mielummin miehen ystäväksi kuin naisen, naisten kanssa joutuu sen seksuaalisen jännitteen vuoksi rajaamaan käytöksessään jo omia puheitaankin.
Nainen jonka kanssa en voi lisääntyä edes näennäisellä tasolla ajatellen, on kuin heikko ja rääpälemäinen mies, eli on ominaisuuksiltaan lähtökohtaisesti hyödyttömämpi ystävänä kuin iso ja vahva mies.
Enkä minä näitä mitenkään sano siksi että jotenkin vihaisin saati halveksisin naisia, vaan totean vain, että meissä on biologisten erojemme vuoksi eri ominaisuudet enkä näe mitään pahaa niiden myöntämisessä.
Kun olen kahden jonkun naispuolisen kaverin kanssa, niin kyllä sen jännitteen tuntee kumpikin vaikka sitä ei kumpikaan sanoisi ääneen saati toisi mitenkään elein esille, nainen odottaa multa pohjimmiltaan turvaa ja materiaalista hyötyä, ja minä odotan naiselta jälkikasvua ja sen myötä tietysti myöskin seksiä.
Se ei tarkoita, että mitään tarvisi koskaan välttämättä tapahtuakaan, mutta totuus on, että jos me siitä tilanteesta yhtäkkiä päädyttäisiin tilanteeseen missä selviytymisemme on uhattuna, meihin kumpaankin asetetut sukupuoliset odotukset tulisi aivan varmasti esille.
Tämä olisi yksinkertaisimmillaan kokeiltavissa paiskaamalla meidät vaikka autiolle saarelle, lopulta siinä päädyttäisiin kaiken muun selviytymisen lisäksi myös panemaan koska se on lopulta osa sitä selviytymistä, minultahan siinä kohtaa miehenä odotetaan itseni vaarantamista niin suojaa kuin ruokaa hankkiessakin, ja naiselta odotetaan siinä nimenomaan minun kuntoni hoitamista ja lisääntymistä kanssani.
Jos meidät laitettaisiin saarelle ja nainen olisi että joo ei me tässä mitään paneskelemassa olla sitten koskaan ja ikinä, mutta sun pitää tarjota myös mulle suojaa ja ruokaa, niin mitä luulet että nainen saisi siinä kohtaa vastaukseksi, että mun pitäisi mukamas uhrautua hänen puolestaan ja ruokkia ja suojella häntä, saamatta sen vastineeksi mitään muuta kuin "ystävyyttä" ?
Juu, siis niin monella tavalla ei näin. Työnjako tehdään sellaisella tavalla, että molemmilla on siinä oma roolinsa. En voi kuvitella, että autiolla saarella toinen tekisi kaikki duunit ja toinen vetää vaan lonkkaa ja antaa silloin tällöin p*llua. Ihan käsittämätön ajatus. Tietysti molemmat osallistuu ruuan keräämiseen, suojan rakentamiseen jne. Seksi taas ei ole mikään palkinto. Sitä harrastetaan siksi, että molemmat haluaa sitä ja se on molemmista kivaa. Tai sitten ollaan harrastamatta.
Minä ajattelin pitkään miehiä vain läheisinä työkavereina, kunnes yksi toisensa jälkeen on tullut jossain pikkujouluissa avautumaan siitä, miten ovat vuosia haaveilleet minusta. Tällä hetkellä olen vähän ihastunut työkaveriin, jonka olen tuntenut puoli vuotta. En oikein saa selvää, onko tunne molemminpuolinen. Kyllä hän minun seuraani aina hakeutuu ja hymyilee niin ihanasti, mutta ilmeisesti hän on niitä miehiä, jotka eivät petä tai jätä vaimoaan.
Ihan tavis kirjoitti:
Mulla on pari miespuolista tuttavaa/ystävää, eikä koskaan ole edes käynyt mielessä mitään muuta.
Voi nainen ja mies olla kavereita ilman seksuaalista jännitettäkin.
Voi toki - jos kumpikaan osapuoli ei ole seksuaalisesti kiinnostunut toisesta. Muistettakoon myös, että on loukkaavaa tarjota toiselle vain kaveruutta, jos tämä toivoo rakkaussuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typerää spekulaatiota. Miehellä on AINA muitakin aikeita naisen kanssa. Mikäli mies tarvitsee kaveria niin hän ei hae sitä naisista koska heidän kanssaan ei voi muodostua samanlaista sidettä kuin muiden miesten kanssa. Naisten kanssa on aina ylimääräistä draamaa ja joutuu suodattamaan puheitaan. M52
Näinpä, ja naisilla on myös aina muitakin aikeita miesten kanssa kuin pelkkä kaveruus, pääsääntöisesti materiaaliseen ja turvaan liittyvän hyödyn muodossa.
Tervetuloa 2020-luvulle. Voitko käsittää, ettei nainen tarvitse miehen palkkaa vaan hän tienaa itse?
Miksi siinä tapauksessa varakkaitakin naisia kiinnostavat eniten ainakin kohtuullisen varakkaat miehet?
Vierailija kirjoitti:
Minä ajattelin pitkään miehiä vain läheisinä työkavereina, kunnes yksi toisensa jälkeen on tullut jossain pikkujouluissa avautumaan siitä, miten ovat vuosia haaveilleet minusta. Tällä hetkellä olen vähän ihastunut työkaveriin, jonka olen tuntenut puoli vuotta. En oikein saa selvää, onko tunne molemminpuolinen. Kyllä hän minun seuraani aina hakeutuu ja hymyilee niin ihanasti, mutta ilmeisesti hän on niitä miehiä, jotka eivät petä tai jätä vaimoaan.
Etkö millään löydä vapaita miehiä?
Vierailija kirjoitti:
Oletan että sormessani oleva vihkisormus pitää loitolla kaikki miehet, joilla motiivi olisi mikään kaveruutta ihmeellisempi. Kavereina monta miestä eikä ole kukaan vongannut. En usko mihinkään miehet ja naiset ei voi olla kavereita- teorioihin.
Eikö tästä ollu just julkisuudessakin pari viikkoa sitten esimerkki, että ei pidä loitolla
Vierailija kirjoitti:
On helpottavaa olla ylipainoinen ja lähes 50v nainen. Miehiin voi suhtautua kuten kehen tahansa muuhun eikä tarvitse pelätä kenenkään miehen haluavan jotain muuta.
Siksikö naiset lihovat lapset tehtyään, että mieheltä menee mielenkiinto? Ja sitten valittavat kun miestä ei kiinnosta?
Nimimerkillä kokemusta on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä se on niin päin, että miehet luulee itsestään liikoja
Tämäkin on totta.
en ole koskaan luullut kiitos äitivainaalle , joka ei halunnut , että mulla olis tyttöystävä.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin jos tuntematon mies tulee jututtamaan ilman hyvää syytä, ajattelen aina heti, että tällä on nyt muitakin kuin kaverillisia aikeita. Ja yleensä olen ollut myös oikeassa.
Jos tuntematon nainen tulee minulle keskustelemaan mieleeni tulee vain vaihtoehdot jotka liittyvät kaikki hyötymiseen ja väkivaltaan. En keksi mitään positiivista syytä.
a) Nainen on houkutin jolla minua hämätään ja yritetään esim. varastaa lompakko/kännykkää yms.
b) Nainen on houkutin jonka avulla minut tullaan myöhemmin saattamaan väkivallan uhriksi esim. on miesystävä joka saatetaan mustasukkaiseksi = nainen nauttii kun saa aiheutettua riidan/tappelun jonka keskipisteenä on.
c) Nainen on kokenut jotain negatiivista muiden miesten taholta ja haluaa purkaa pahan olonsa tai kostaa miehille tavalla tai toisella eli minulle verbaalisesti ja/tai fyysisesti.
d) Naisella on jokin parantumaton sukupuolitauti jonka hän haluaa tartuttaa minuun eli samaa kuin c) vaihtoehto eli kosto mielessä
Hmm, unohdinko jotain?
Mitä ihmeen aikeita? Ei tässä mitään hallitusohjelmaa väsätä. Jos viihtyy toisen seurassa niin fiilikset on joku kaverillisia tai sitten romanttisia/seksuaalisia, eikä niiden välillä voi itse valita.
Noh, ehkä ongelmana on se, että jotkut sitten esittävät kaveria vaikka on muita(kin) tunteita tai haluja, joten päädytään johonkin kummaan roolipeliin jossa toinen saattaa esittää kaveria ja toinen epäilee esitystä.
Vaikea sanoa kaikista maailman naisista, mutta minulla on aina ollut miespuolisia ystäviä. Ikäeroa voi olla 30 vuotta, joten en usko, että 27-vuotias kollegani himoitsee minua. :D
Raskauteen liittyy myös komplikaatioriski, esim aivoveritulppa johon voi kuolla.