Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajattelevatko naiset helposti miehellä olevan muita kuin kaverillisia aikeita?

Vierailija
07.09.2022 |

Jos nainen ja mies tapaavat ja mies ystävällinen jne. mutta mies haluaa olla kaveri vain tehdä tuttavuutta, niin miten helposti nainen ajattelee, että onko miehellä kuitenkin jotain muuta mielessä?

Kommentit (925)

Vierailija
741/925 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta kokemuksesta kyllä koska olen useamman kerran saanut vihat päälle naiselta kun onkin ihastunut minuun tai muuten vaan on tunnustanut ihastusta vaikka olen sanonut että ollaan vaan kavereita ja kaveripohjalla. Naisten puheesta taas kuullut että miehet ottaa kaiken flirttailuna mulla kyllä toistepäin

Vierailija
742/925 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on käytännössä ihan sama millä aikeilla miehet lähestyvät minua. En kuitenkaan ala kaveriksi enkä ala säätämään mitään suhteen tapaista kenenkään miehen kanssa. Kiinnostus ja positiivinen huomio toki ilahduttaa ja imartelee, mutta siihen se jää. Ne ovat ohimeneviä asioita, pieniä tuulentuiverruksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/925 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä se on niin päin, että miehet luulee itsestään liikoja

Meillä miehillä on kyllä todella usein heikko itsetunto ja etenkään kauniisiin naisiin emme usko omaavamme mahdollisuutta, vaikka olisimme komeitakin. Kaikki omat iskuyritykseni ovat kohdistuneet vähemmän viehättäviin naisiin. Hyvännäköisten kanssa olen päätynyt suhteeseen vain naisen aloitteesta.

Hyvännäköisenä naisena voin kyllä sanoa edellinen kirjoittaja on oikeassa. En ole edes pysynyt laskuissa, kuinka moni ei-niin-hyvännäköinen mies on tullut iskemään. Ei ole heikosta itsetunnosta tietoakaan.

No kun pakit tulee ei-niin-hyvännäköiselle miehelle kuitenkin, niin mieluummin ne ottaa hyvännäköiseltä naiselta.

Eiköhän tuo miehen vastaus ole totuudenmukaisempi. Nainen voi vastata miehen puolesta vain mutulla.

Vierailija
744/925 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset luulevat yleensä itsestään liikoja. Riittää että olet kohtelias , pidät ovea auki ja hymyilet niin se riittää siihen, että naisten kesken leimaavat kyseisen miehen perverssiksi pillunvonkaajaksi.

Tämän vuoksi miehet eivät kehtää enää edes tervehtiä naisia. Sairaaksi mennyt.

Täälläkin näitä miesoletettuja on enemmän vahvistamassa tätä stereotypiaa etteikö mikään muu kuin seksi olisi mielessä ja tähtäimessä. Samalla laitetaan kaikkia muita miehiä samaan muottiin, tai muuten ei tosi mies olisikaan..

Itsellä on kyllä hyviä miespuolisia työystäviä ja harrastuskavereita. Sellaisia kamuja, joiden kanssa hengaan vapaa-ajalla eniten, on muutenkin vähän omasta halusta, eikä niiden joukossa ole miehiä. En ole saanut ehdotuksia, vonkaamisia tms kavereilta enkä kyllä tuntemattomiltakaan kuin äärimmäisen harvoin, varattuna en koskaan. En, vaikka olenkin kiva tyyppi, sosiaalinen, reilu ja viehättävän näköinen. Se mitä yksilön päässä vilahtaisi satunnaisena pohdiskeluna, kuten oisko seksi millaista kanssani, pidän normaalina enkä edes sukupuolesta riippuvaisena. Se prosessi mitä sen jälkeen tapahtuisi on tärkeintä.

Olen sitäkin mieltä, että ystävästä voisi tulla hyvä puolisokin, joskus asiat kehittyy siihen pisteeseen molemmin puolin. Eli joskus riski kannattaa ottaa, mutta ei ahdistelemalla kännissä tms., vaan ottamalla puheeksi, että kiinnostus on alkanut herätä ja mitä sille kannattaisi toisen mielestä tehdä.

Muuten uskon, että miehilläkin ajatus kulkee sen verran, että satunnaisiin panoihin löytyy muita kuin kaverit. Kaikille sukupuolille toivoisin ohjeeksi, että romanttista kiinnostusta ei herutella pään sisällä ihmisiin, jotka on varattuja (tai jos itse on varattu), ilmaisseet tahtonsa olla ystävä eikä heikkoa hetkeä käytetä hyväksi. Mieli on aika voimakas tässä, jos alkaa kuvitella merkkejä kiinnostuksesta puolin tai toisin, itse voi kyllä aika pitkälti hallita sitä, mihin haluaa asioiden menevän. Esimerkiksi hetkellinen irtiotto siksi aikaa, että kiinnostus laantuu, saa asiat perspektiiviin.

Parisuhteen muodostuttua on aika normaalia, että ainakin väliaikaisesti kaveruussuhteet muuttuu. En laittaisi sitä henkisesti saatujen pakkien piikkiin, vaan monesti seurusteleva kaveri alkaa vaikka muistuttaa sitä uutta puolisoa, liikkuu puolison kanssa josta ei vaikka välttämättä pidetä, poimii uusia harrastuksia jne, mitkä enemmänkin vaikuttaa siihen, että etäisyyttä tulee ns luonnostaan.

Ystävyys kestää välillä heikommankin yhteydenpidon ja se muotoutuu muutenkin erilaiseksi kuin ihan nuorena/suhteen alkuaikoina.

Vierailija
745/925 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse taas en ymmärrä, mitä vakavaa siinä on, jos "se" käykin mielessä. Normaalia ihmisen elämää. Ei silti pääse sänkyyn kaikkien maailman ihmisten kanssa, ja todellakin hyvä niin.

VOI olla kavereita ilman seksiä, jos vaan tahtoa löytyy!

N39

Juuri näin. Seksi nyt ajatuksen tasolla käy todennäköisesti ihmisten mielessä aika usein eri tilanteissa. Ei se tarkoita vielä yhtään mitään, ei edes sitä että haluaisi tai yrittäisi päästä sänkyyn jokaisen kohtaamansa vastakkaisen (tai saman) sukupuolen edustajan kanssa. Monesti mieli käy läpi toisen ihmisen seksuaalisen viehättävyyden ihan automaattisesti. 

Tässä keskustelussa on nyt usein oletuksena että varsinkin miehet olisivat valmiita sänkyyn lähes jokaisen vastaantulevan naisen kanssa. En tietenkään osaa sanoa muista miehistä, mutta itselläni ehkä 5% tai alle tuntemistani naisista olisi sellaisia joiden kanssa voisin edes ajatella harrastavani seksiä sellaisessa tilanteessa jossa molemmat sinkkuja, etsivät seksiseuraa jne. Veikkaisin, että tämä pätee myös useimpiin läheisimpiin ystäviini. En ole nähnyt kenenkään ns. painelevan menemään tai edes yrittävän sitä mitenkään järjestelmällisesti tuntemiensa naisten kanssa. Poikkeuksia tähän toki varmasti löytyy niin miehistä kuin naisistakin. 

Olen pitkälti samaa mieltä. Tosin oma tuttavapiirini lienee valikoidumpi, koska noita "voisin edes ajatella" naisia on varmaan 20%. Mutta eipä silti tulisi mieleenkään tehdä minkäänlaisia aloitteita, koska 1) olen varattu ja 2) he ovat varattuja.

Osansa voi olla silläkin, että elämäni ei pyöri seksin ympärillä. Tiedotusvälineistä olen saanut sen käsityksen, että osalla miehistä JA naisista on huomattavasti voimakkaampi seksin tarve kuin useimmilla muilla. Usein näillä ihmisillä on vaikeuksia säädellä käytöstään ja siitä seuraa asiattomia ehdotuksia ja kosketuksia ja jopa pakottamista. Tuollaiset ihmiset saattavat olla täysin mielihalujensa vietävissä ja heidän voi olla vaikea ymmärtää, että suurin osa ihmisistä ei ole sellaisia.  Osalla heistä on ilmeisesti tunne ns. panettamisesta, joka heidän mielestään voidaan hoitaa vain seksillä oli toinen osapuoli halukas tai ei. Jos tuollaisille ihmisille ehdottaa seksiä, heidät saa tekemään lähes mitä tahansa.

Minun on vaikea ymmärtää tuollaisia ihmisiä. Vaikka kokisin seksuaalista halua, se ei koskaan ole niin pakottavaa, että en pystyisi hillitsemään sitä. Jos joku nainen on erityisen puoleensavetävä (älykäs, fiksu, nätti), tunnen kyllä voimakastakin kiinnostusta, mutta ei se vaikuta käytökseeni. Nuorempana sinkkuna kiinnostuksesta saattoi seurata  halu selvittää, onko ko. nainen vapaa vai varattu ja jos varattu, kuinka vakaasti varattu hän on. Esim. nainen, joka on muuttanut toiseen kaupunkiin opiskelemaan ja poikaystävä on jäänyt kotipaikkakunnalle, ei ehkä ole varattu enää muutaman kuukauden kuluttua.

Ja sitten näiden ihmisten perusteella muodostuu se käsitys siitä "ainoasta oikeasta parisuhteesta", mistä pitää poistua heti kun seksiä on vain joka toinen päivä, kun mikään muu elämässä ei ole tärkeämpää. Perinteisen länsimaisen nkyihmisen pitkän elämän salaisuus on juosta sen vihreämmän ruohon perässä, "koska vain kerran täällä eletään".

Vierailija
746/925 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverimiehet on kavereita niin kauan kunnes nainen sanoo kyllä. MInulla ei ole ollut yhtän kaverimietsä, jonka kanssa oltaisin oltu vain platonisesti, jos olisin sanonut 'kyllä'.

Vierailija
747/925 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti näin on. Aina kasuaalisti lähestyneillä miehillä on ollut muu kuin ystävällisyys mielessään, siksi on reagoitava kylmästi vaikken haluaisi. Ikävää sillä tykkään ihmisistä. Pskapäät vaan tehneet kyyniseksi mutta se lienee heidän tarkoituksensakin🤕

Vierailija
748/925 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele jos ei selvää vihjettä tule, että on jotain muuta mielessä.

Vierailija
749/925 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on käytännössä ihan sama millä aikeilla miehet lähestyvät minua. En kuitenkaan ala kaveriksi enkä ala säätämään mitään suhteen tapaista kenenkään miehen kanssa. Kiinnostus ja positiivinen huomio toki ilahduttaa ja imartelee, mutta siihen se jää. Ne ovat ohimeneviä asioita, pieniä tuulentuiverruksia.

Eli meinaat palauttaa tavarasi käyttämättömänä ja kiitellä Herraa lainasta?

Vierailija
750/925 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletuksesi siis on, että kaikki lisääntymisikäiset ja kykyiset pyrkivät lisääntymään. Arvaapa uusiksi.

Kaikki terveet pyrkivät. Mitä merkitystä on ihmisellä jonka koko olemassaolo on täysin turhaa ja kukaan ei edes muista että on koskaan ollut olemassa?

Vierailija
751/925 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Olen 28v mies. Yritän tehdä tuttavuutta ja hankkia kavereita. Lähes aina kun naispuolista ihmistä lähestyn oli sitten puistossa tai bussipysäkille ihan "moi mitäs kuuluu? Miten päivä menee", vastaus on joko outoa mulkoilua taikka se vakio "anteeks, mä oon varattu". Höh.. kavereita minä vain etsin

Todella kummallinen tapa yrittää hankkia kavereita, oli sitten kyse miehestä tai naisesta.

Vierailija
752/925 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaara on olemassa.

Vierailija
753/925 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Olen 28v mies. Yritän tehdä tuttavuutta ja hankkia kavereita. Lähes aina kun naispuolista ihmistä lähestyn oli sitten puistossa tai bussipysäkille ihan "moi mitäs kuuluu? Miten päivä menee", vastaus on joko outoa mulkoilua taikka se vakio "anteeks, mä oon varattu". Höh.. kavereita minä vain etsin

Todella kummallinen tapa yrittää hankkia kavereita, oli sitten kyse miehestä tai naisesta.

No mitenkä sitten luulet että kavereita saa jos ei niitä hankkimalla ja tutustumalla ihmisiin? Ei ne itsestään ovelle kävele

Vierailija
754/925 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas oon mies joka on esim entisellä työpaikallani (naisvaltainen) pannut yli 10 työkaverimuijaa. Vain 2 niistä oli sinkkuja. Kyllä se niin on että normaalisti naiset ovat moraaliltaan selkärangallisia, mut katsokaa vaan kun varattukin nainen saa 4 lasia punkkua naamaan afterworkeillä ja minulta hieman kehuja kivasta persoonnallisuudesta, en ees paljon joutunu pokaamaan niin johan olivat mun luona jatkoilla imemässä lerssiäni panokuntoon kun se niitten oma mies kotona vaan kiskasee keppanaa sohvalla. Promillea lissää niin johan tippuu naisten moraalikäsitykset maanrakoon. Ja täällä kerrotaan vain ne selvinpäin-mielipiteet.

Kaiken huipuksi kännissä seksi ei tunnu oikein miltään. Naisena.

Vierailija
755/925 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen joka on aina tullut paremmin toimeen naisten kanssa kirjoitti:

Nainen joka sanoo että "Olen aina tullut paremmin toimeen miesten kanssa ja suurin osa kavereistani on miehiä" kannattaa kiertää kaukaa. Yleensä näin sanova on kohtalaisen hyvännäköinen nainen

Kertoo sen ettei nainen oikein tajua, minkä takia miehet ovat hänelle niin mukavia. (Vinkki, se syy löytyy naisen jalkojen välistä) Ja myös sen, ettei tule toimeen oman sukupuolensa kanssa, mikä on varma merkki epäluotettavuudesta ja selkäänpuukottajan/juoruajan/petollisen riidankylväjän luonteesta.

Huono luonne nyt vaan ei miesten kanssa haittaa, kun ne haluavat sen naisen housuihin niin eivät välitä pikkuvioista. Mutta toiset naiset hylkivät häntä, sen takia on ajautunut miesten seuraan

Tuo on todella yleinen lause naisten suusta ja jos miehenä kuulet sen.... juokse

Minulla se on niin päin että miehet ovat tulleet aina paremmin toimeen kanssani kuin naiset. Itse kyllä tulen kaikkien kanssa toimeen, mutta naiset vain ovat karttaneet minua jo alakoulusta. En tiedä miksi, koska kuitenkin paras ystäväni on aina ollut nainen. Tutkimustenkin mukaan olen ihan normaali ihminen.

Oikeastaan naiset jotka tulevat naisporukoissa hyvin toimeen ovat kyllä yleisemmin niitä draamanhakuisia riidankylvijöitä jotka ottavat aina välillä jonkun porukasta hampaisiinsa. Me omien teiden kulkijat emme kyllä tosiaankaan kiusaa koskaan ketään, vaan kyllä se on me joita on kiusattu toisten toimesta.

Olen samaa mieltä että naisten suosimat naiset voi olla niitä pahimpia. Voisi kai sanoa alfoiksi.

Vierailija
756/925 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

oikeesti naiset mitä vaikeeta siinä on tsekkaa miespuolisen ystävän pyrkimykset!. nyt perjantai-lauantai iltana textari " mua panettaa" miespuoliselle ystävälle niin hänen vastaus kertoo sitten totuuden...

Jos se sattuu olemaan varattu ja kumppani mustasukkaista sorttia, niin se on sitten helposti entinen kaveri.

Miten niin? Nuohan on aivan normaaleja puheita kavereiden kesken.

Vierailija
757/925 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen on mahdonta olla hyvännäköisen naisen kaveri, koska mies ihastuu täysin varmasti naiseen ennemmin tai myöhemmin. Tällöin oma elämä menee sekaisin yksipuolisen ihastumisen takia. Ainoa ratkaisu tähän on olla olematta kauniiden naisten kaveri ollenkaan.

Vierailija
758/925 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen on mahdonta olla hyvännäköisen naisen kaveri, koska mies ihastuu täysin varmasti naiseen ennemmin tai myöhemmin. Tällöin oma elämä menee sekaisin yksipuolisen ihastumisen takia. Ainoa ratkaisu tähän on olla olematta kauniiden naisten kaveri ollenkaan.

kyllä ulkonäkökeskeisyys on enemmän naisten heiniä.  laske vaikka mainoksista kaikki miesten meikit?

Vierailija
759/925 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua kauheesti kyllä työkaverit kiinnosta

Vierailija
760/925 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskasti sanottu, mutta ei nyt pidä paikkaansa. Miksi naimisissa olevana, monen lapsen äitinä ja jo aika vanhana akkana lähtisin säätämään mitään kenenkään vieraan miehen kanssa, vaikka vielä joskus joku vielä antaa jonkinlaista huomiota tai tulee juttusille?😁 Nuorena opin, että kahdenkeskiset kaveruudet miesten kanssa ei vaan onnistuneet neutraalisti kummankaan puolelta (isommat sekakaveriporukat ovat ok). Jollakin toisella onnistuu ja se on täysin ok.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli meinaat palauttaa tavarasi käyttämättömänä ja kiitellä Herraa lainasta?