Ajattelevatko naiset helposti miehellä olevan muita kuin kaverillisia aikeita?
Jos nainen ja mies tapaavat ja mies ystävällinen jne. mutta mies haluaa olla kaveri vain tehdä tuttavuutta, niin miten helposti nainen ajattelee, että onko miehellä kuitenkin jotain muuta mielessä?
Kommentit (925)
Minulla oli hyvä kaverimies, enkä oikeastaan osannut ajatella hänen toimintaansa mitenkään outona, kuin vasta ystävyytemme mentyä jäihin.
Miehellä oli tapana käyttäytyä hyvin suojelevasti minua kohtaan, hakeutui usein fyysisesti lähelle, kommentoi rintojani, kerran puristi takamuksesta, mutta reaktioni oli sellainen, että jäi siihen yhteen kertaan.
Sanoi usein, että miksi oma tyttöystävänsä ei voisi olla samanlainen kuin minä (tämä oli hieman red flag). Kaverinsa usein vihjailivat miehen olevan minuun ihastunut.
Ystävyytemme päättyi ihan muista syistä kuin edellä mainituista, mutta näin jälkeenpäin ajateltuna on tullut mieleen, että oliko tyypillä ihan puhtaan jauhot pussissa.
Näin miesten puolesta voin vastata, että ikävä kyllä moni miehistä ei sitä seksiä heti ehdota mutta se on ainainen taka-ajatus ainakin 70% miehistä.
Naisen kanssa voi olla kaverikin, hyvin monta "kaveruus suhdetta" on kautta aikain kustu nimenomaan kun on yritetty olla muuta kuin kavereita.
Mutta on niitä miehiäkin ketkä haluaa vain juttuseuraa.
Mutta se riippuu paljon siitä oletko sinkku vai sidottu.
Minä taas usein uskon olevani miehen kanssa vaan kaveri. Luottavaisesti hymyilen jakatso silmiin. Harmitus on kova, kun taas kerran joutuu pettymään. Minä voisin olla vaan kaveri. Mieheni naisvaltaisessa työssä ja paljon naispuolisia "pelkkiä" ystäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se toisaalta haittaa, vaikka joku kaveri haluaisikin seksiä? Estääkö se kaverina olemisen tai vaikka töiden tekemisen? Jos siis kummallekin on selvää, että seksiä ei ole luvassa.
Niin eihän siinä mitään väärää ole. Käsi ylös vaan naisetkin, jotka eivät ole koskaan ajatelleet mitään seksuaalista vaikkapa jostain miehen kaverista, työkaverista jne, jonka kanssa kuitenkin on ihan kaverilliset välit eikä oikeasti koskaan mitään tule tapahtumaan.
Miehet rehvastelee seksivietillään että kyllä panevat mielessään jokaista naapurin mummoakin ja naiset taas, ettei ikinä puolella silmälläkään ole vilkaissut jotain komeaa työkaveria.
Komeaa ehkä on tullut vilkaistua sillä silmällä mutta sanoisin että 90% miehistä ei kyllä saa seksuaalista mielenkiintoa minussa aikaan. Ovat joko väärän ikäisiä, rumia/epäviehättäviä joko luonteeltaan tai ulkonäöltään ja usein molempia. Hyvin pieni osa miehistä saa 'sen' mielenkiinnon syttymään missään välissä tuntemisen aikana. Miehistä en tiedä että onko heillä jotenkin laveampi tämä kiinnostus naisiin. Itsellä on ilmeisesti aika spesifi maku miesten suhteen ja olettaisi että miehillä olisi sama. Kaverimielessä sitten kiinnostaa kyllä selvästi suurempi joukko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se toisaalta haittaa, vaikka joku kaveri haluaisikin seksiä? Estääkö se kaverina olemisen tai vaikka töiden tekemisen? Jos siis kummallekin on selvää, että seksiä ei ole luvassa.
Niin eihän siinä mitään väärää ole. Käsi ylös vaan naisetkin, jotka eivät ole koskaan ajatelleet mitään seksuaalista vaikkapa jostain miehen kaverista, työkaverista jne, jonka kanssa kuitenkin on ihan kaverilliset välit eikä oikeasti koskaan mitään tule tapahtumaan.
Miehet rehvastelee seksivietillään että kyllä panevat mielessään jokaista naapurin mummoakin ja naiset taas, ettei ikinä puolella silmälläkään ole vilkaissut jotain komeaa työkaveria.
Komeaa ehkä on tullut vilkaistua sillä silmällä mutta sanoisin että 90% miehistä ei kyllä saa seksuaalista mielenkiintoa minussa aikaan. Ovat joko väärän ikäisiä, rumia/epäviehättäviä joko luonteeltaan tai ulkonäöltään ja usein molempia. Hyvin pieni osa miehistä saa 'sen' mielenkiinnon syttymään missään välissä tuntemisen aikana. Miehistä en tiedä että onko heillä jotenkin laveampi tämä kiinnostus naisiin. Itsellä on ilmeisesti aika spesifi maku miesten suhteen ja olettaisi että miehillä olisi sama. Kaverimielessä sitten kiinnostaa kyllä selvästi suurempi joukko.
Olen joskus tilastoinut, et panisin n. 50% miehistä. Mutta yhtä vain on tullut pantua, omaa aviomiestä =)
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli hyvä kaverimies, enkä oikeastaan osannut ajatella hänen toimintaansa mitenkään outona, kuin vasta ystävyytemme mentyä jäihin.
Miehellä oli tapana käyttäytyä hyvin suojelevasti minua kohtaan, hakeutui usein fyysisesti lähelle, kommentoi rintojani, kerran puristi takamuksesta, mutta reaktioni oli sellainen, että jäi siihen yhteen kertaan.
Sanoi usein, että miksi oma tyttöystävänsä ei voisi olla samanlainen kuin minä (tämä oli hieman red flag). Kaverinsa usein vihjailivat miehen olevan minuun ihastunut.
Ystävyytemme päättyi ihan muista syistä kuin edellä mainituista, mutta näin jälkeenpäin ajateltuna on tullut mieleen, että oliko tyypillä ihan puhtaan jauhot pussissa.
Tuo käytös ei paljon jätä arvailujen varaan.
Mies oli selvästi ihastunut tai ainakin olisi halunnut sinut sänkyynsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet, miksi ette pysty olemaan kavereita naisen kanssa?
Ettekö kykene samaistumaan naisiin, onko teillä jotenkin hankalaa tunne-elämän kanssa ja siksi ihastutte jokaiseen, joka osoittaa hyväksyntää tai jotain muuta?
Voin, mutta kyllä siihen liittyy myös luontaisia viettejä sun muuta. Lisäksi miehelle naiskaverit ovat sosiaalinen itsemurha, kun kaikki pitävät homona tai eunukkina
Miehelle naiskaverit eivät todellakaan ole sosiaalinen itsemurha vaan päinvastoin statusta nostattava asia, josta muut miehet ovat kateellisia. Tämäkään ei toki ole ongelmatonta, kertoo mieskulttuurista sen, miten sukupuolia ei nähdä tasavertaisina vaan nainen on erityisasemassa.
Niin onkin koska naisten parissa pyörivä mies antata muiden miesten olettaa että kyseessä on hänen ikioma haareminsa, eikä sano että nämä eivät ole seksikumppaneitani.
Naiset jotka pyörivät miesten kanssa noin tulkitaan helpoiksi.
Kuka ajattelee, että naiset ovat kaverimiehen haaremi? Täytyy aika sairas olla jos näin kuvittelee... Liikaa pokea kun kaikki menee seksiin, ihan viattomatkin asiat. Koittakaa nyt vähän hillitä sitä libidoanne, elämässä on muitakin kivoja ihmisten välisiä asioita kuin vain seksi.
Kaikki miehet. Miehen arvo mitataan sillä, kuinka paljon se panee tai voisi panna jos ei olisi jo varattu.
Vierailija kirjoitti:
No olen sen verran ruma että en kuvittele kenenkään jutustelevan muuta kuin kaverimielessä.
Minä olen puolestani sellainen sisarellinen ihminen, ettei varmaan kellään tule mieleen ajatella minua jonain himon kohteena. Käyttäydyn muita ihmisiä kohtaan kuin he olisivat suunnilleen saman suvun jäseniä. Kovin vaikeaa siinä on sitten minusta mitään mystistä tai tavoiteltavaa kehitellä kun olen muutenkin avoin ihminen, josta ihmiset taitavat tietää jopa enemmän kuin haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies-nainen kaveruus on hyvä asia kirjoitti:
Totta kai toisinaan mielessä käy 'likaisia' ajatuksia...
Käykö sinulla näin myös miespuolisten kavereiden kanssa? Jos vastaus on ei, niin sitten ymmärrät, mitä tarkoittaa: "Mies ja nainen eivät voi olla vaan kavereita."
Ja tästä päästäänkin taas siihen, että biseksuaaleilla ei kai sitten voi olla kavereita ollenkaan?
Tämä on ollut toistaiseksi keskustelun paras kommentti. Jos seksuaalisuus estäisi jollakin tasolla ystävyyden, niin silloin tosiaan biseksuaaleilla ei olisi ystäviä tai homoseksuaaleilla saman sukupuolen edustajia ystävänään.
Tuntuu huvittavalta, että kaikki miehet tai naiset tai heteroseksuaaliset miehet/naiset niputetaan samaan ryhmään ja vedetään yleistyksiä. Nuorena sellainen ihmisten lokerointi on ymmärrettävää elämänkokemuksen puuttuessa, mutta kommenttipalstalla on ollut paljon vanhempaakin porukkaa yleistyksiä tekemässä.
Suurin osa elämän aikana luoduista ihmissuhteista on syntynyt sattumanvaraimisista kohtaamisesta jonkun kanssa. Jotkut ovat johtaneet ystävyyteen, joskus on seksuaalista vetovoimaakin ollut mukana. Osa jää tuttavuustasolle (moikataan kun tavataan).
On miehiä (ja naisia), jotka eivät voi olla vastakkaisen sukupuolen kanssa ystäviä. Oma kokemukseni on se, että tällaiset ihmiset eivät ymmärrä muita ihmisiä muutenkaan, vaan kuvittelevat muiden olevan kaltaisiaan. Lapsuudesta asti ystävänä on ollut kumpaakin sukupuolta edustavia yksilöitä. Tämä on avartanut omaa ajattelumaailmaani ja tehnyt minusta ihmisenä paremman. Edelleen minulla on useampi nainen ystävänä. Suurin ongelma näiden vuosien varrella on ollut mustasukkaisuus. Eli ystävän kumppani tai oma kumppani on alkanut omassa mielessään kuvitella välillämme olevan jotakin muuta kuin ystävyyttä.
En silti epäile, etteikö ystävyys voi myös muuttua ihastukseksi. Vaimoni suhteen näin kävi. Hiekkalaatikon reunalla tutustuttiin lapsien perään katsoessa. Kun kummankin elämässä sattui tilanne muuttumaan, niin ettei kummallakaan ollut parisuhdetta ja vietettiin aikaa 24/7 yhdessä lasten halutessa koko ajan olla yhdessä leikkimässä, niin hormonit vaikuttivat asiaan. Jos tilanne olisi ollut yhtään erilainen, kumpikaan ei olisi tehnyt mitään aloitetta, vaan olisimme pysyneet ystävinä. Muita vastaavia tilanteita ei ole ollut, paitsi ehkä nuorena kun yhden läheisen ystävän kanssa todettiin kumpikin, että jos suuteleminen tuntuu siltä, kuin suutelisi sisarustaan, niin on parempi pysyä ystävinä.
Toisaalta käyhän oikeassa elämässä niinkin, että rakkaus muuttuu ystävyydeksi ja ihmiset eroavat koska ei enää ole seksuaalista vetovoimaa pariskunnan välillä. Suuri(n) osa ystävyyssuhteistakin tuppaa elämän aikana hiipumaan joka tapauksessa, joten jos olisi rajannut ystävänsä sukupuolen perusteella, voisi elämän ehtoopuolella olla yksinäistä.
Entä jos on ystäväpariskuntia? Mulla ja miehelläni on pariskunta ystävinä, miettiikö siinäkin se miespuolinen ystäväni, miten kiva olis päästä sänkyyn mun kanssani?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö kykene samaistumaan naisiin, onko teillä jotenkin hankalaa tunne-elämän kanssa ja siksi ihastutte jokaiseen, joka osoittaa hyväksyntää tai jotain muuta?
Voin, mutta kyllä siihen liittyy myös luontaisia viettejä sun muuta. Lisäksi miehelle naiskaverit ovat sosiaalinen itsemurha, kun kaikki pitävät homona tai eunukkina
Miehelle naiskaverit eivät todellakaan ole sosiaalinen itsemurha vaan päinvastoin statusta nostattava asia, josta muut miehet ovat kateellisia. Tämäkään ei toki ole ongelmatonta, kertoo mieskulttuurista sen, miten sukupuolia ei nähdä tasavertaisina vaan nainen on erityisasemassa.
Niin onkin koska naisten parissa pyörivä mies antata muiden miesten olettaa että kyseessä on hänen ikioma haareminsa, eikä sano että nämä eivät ole seksikumppaneitani.
Kuka ajattelee, että naiset ovat kaverimiehen haaremi? Täytyy aika sairas olla jos näin kuvittelee... Liikaa pokea kun kaikki menee seksiin, ihan viattomatkin asiat. Koittakaa nyt vähän hillitä sitä libidoanne, elämässä on muitakin kivoja ihmisten välisiä asioita kuin vain seksi.
Kaikki miehet. Miehen arvo mitataan sillä, kuinka paljon se panee tai voisi panna jos ei olisi jo varattu.
Siis helvata sentään, KUKA mittaa miehen arvon panemisesta? Ei yksikään järkevä mies!
Ihmisen arvo, niin miehen kuin naisenkin, tulee Jumalalta. Siihen ei vaikuta tekeminen tai tekemättä jättämiset. Ihmisarvo on luovuttamaton.
Vierailija kirjoitti:
No olen sen verran ruma että en kuvittele kenenkään jutustelevan muuta kuin kaverimielessä.
Voi miten hyvin sanottu! Sama täällä. En ole ikinä kuvitellut kenenkään miehen, joka tulee juttelemaan, olevan minusta "kiinnostunut".
Vierailija kirjoitti:
No mun työpaikalla on ainakin mukavia miehiä. Vakaassa parisuhteessa, ainakin antavat näin ymmärtää. Ihan kavereita ollaan. Eikä kukaan ehdottele mitään.
Työpaikalla pitää käyttäytyä protokollan mukaan. Ei ole soveliasta alkaa työpaikalla ehdottelee naisille. Suurin osa miehistä kuitenkin katselee ympärilleen kuka on työpaikan seksikkäin nainen ja ajattelee 'tuota naista vielä jonain päivänä pökin'.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis helvata sentään, KUKA mittaa miehen arvon panemisesta? Ei yksikään järkevä mies!
Ihmisen arvo, niin miehen kuin naisenkin, tulee Jumalalta. Siihen ei vaikuta tekeminen tai tekemättä jättämiset. Ihmisarvo on luovuttamaton.
Jumalaa tai ihmisarvoa ei ole olemassa.
Olen aika ruma, pulska ja androgyyni, joten eiköhän miehet yleensä pidä minua enemmän hyvänä jätkänä, kuin romanttisessa mielessä kiinnostavana.
Mutta en mieti asiaa sen enempää, minulle on saavutus, että nykyään en enää oleta miesten automaattisesti haluavan kiusata ja ivata minua ja, että uskallan olla heidän kanssaan kaverina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus tilastoinut, et panisin n. 50% miehistä. Mutta yhtä vain on tullut pantua, omaa aviomiestä =)
Huh, huh, aika kova prosentti. Ihme jos oot vain yhden kanssa päätynyt sänkyyn. Jos kiinnostus ois tuota luokkaa niin ois oma luku kyllä aika suuri. Suurin osa miehistä ei kyllä viehätä niin että sänkyyn voisi edes säälistä mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnennainen...
Pakko kyllä myöntää, että kyllä se tuntuu todella pahalta kun kukaan ei koskaan yritä tulla iskemään. Etenkin kun kavereilla on niitä iskijöitä hätisteltäväksi asti, ja itse on miehille täysin ilmaa.
- eriTervetuloa miesten maailmaan. Suurinta osaa miehistäkään ei koskaan kukaan nainen yritä iskeä. Ja sillä pitää vain pärjätä.
No ei tietenkään yritä! Sehän on miesten mielestä tyrkyistä tyrkyintä että nainen tekee aloitteen. Sitä nainen ei yksinkertaisesti saa tehdä, siis miesten mielestä. Mikä l.@tka sekin on, tekee varmaan noin kaikille miehille.
Älä selitä. Totuus on vain, että et uskalla, et kehtaa, et osaa ja pelkäät mahdollisia pakkeja. Jokainen mies ilahtuisi suuresti jos nainen lähestyisi. Aloitteeseen uskaltautuva nainen on vain niin harvinainen tapaus, että mieheltä voisi mennä pasmat sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumalaa tai ihmisarvoa ei ole olemassa.
Tämä selittää paljon. Jos ei ole kokenut rakkautta, ei pysty rakastamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh, huh, aika kova prosentti. Ihme jos oot vain yhden kanssa päätynyt sänkyyn. Jos kiinnostus ois tuota luokkaa niin ois oma luku kyllä aika suuri. Suurin osa miehistä ei kyllä viehätä niin että sänkyyn voisi edes säälistä mennä.
Välillä itsekin mietin ja harmittelen, mikä potentiaali mussa on mennyt hukkaan ;) Mutta uskovainen kun olen niin ei paljon vaihtoehtoja. Elämä on valintoja.