Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ajattelevatko naiset helposti miehellä olevan muita kuin kaverillisia aikeita?

Vierailija
07.09.2022 |

Jos nainen ja mies tapaavat ja mies ystävällinen jne. mutta mies haluaa olla kaveri vain tehdä tuttavuutta, niin miten helposti nainen ajattelee, että onko miehellä kuitenkin jotain muuta mielessä?

Kommentit (925)

Vierailija
241/925 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lähtökohtaisesti luule miehillä olevan muuta mielessä, mutta elämä on opettanut että joka himputin kerta jossain kohtaa tuttavuutta tai ystävyyttä miehellä onkin ollut jotain muuta mielessä. Aivan sama mikä suhde muhun miehellä on. Pomon mies. Työkaverin mies. Kaverin mies. Äidin siskon mies. Treenikaveri. Työkaveri. Vanha koulukaveri. Jos viettää paljon aikaa pitääkseen yhteyttä ja viettää aikaa mun kanssa, jossain kohtaa tulee se "sää näytät niin ihanalle tai pitäiskö meidän kokeilla tai oon miettiny sua tai tiedätkö mitä muut miehet miettii kun ne sua katsoo tai kaikkihan sua katsoo silleen". Plää plää. Prove me wrong, mutta hieman alkaa kyllästyttää tää.

Kaapu ja hijabi päälle niin ei tuu miehet enää ehdottelee.

Vedä itse jos et osaa olla ehdottelematta urpo.

Miehillä kun mulqqu alkaa seisoa, aivot lakkaa toimimasta.

Siksi nyyttejä pitääkin tyhjennellä säännöllisesti, alkaa aivot taas toimimaan kunnolla.

Vierailija
242/925 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemukseni mukaan miehet luulevat, että minä kuvittelisin heillä olevan helposti ei-kaverillisia aikeita. Tämän takia miehet varmuuden vuoksi käyttäytyvät torjuvasti minua kohtaan, vaikka en ole tehnyt eikä minulla ole vähisimpiäkään aikeita tehdä minkäänlaisia aloitteita lähestymiseen.

Miesten kanssa on joskus hyvin vaikea vaikka ihan vaan asioida jossakin liikkeessä, kun tuntuvat vaivaantuvan minun seurassani niin vahvasti, vaikka yritän aina olla neutraali ja mahdollisimman vähän tyrkky, ennemminkin olen ujo ja vetäytyvä ja hiljainen. Valitsen usein naisen, jos asiakaspalvelijoista on varaa valita. Nainen ei kuvittele minun jotain yrittävän, ja hänen kanssaan asioiden hoitaminen on paljon helpompaa.

Tämä on ollut koko ikäni riesanani. Miehet "juoksevat minua karkuun", vaikken yritä heitä saavuttaa. En ole mielestäni edes erityisen ruma, minulla on pitkät hiukset ja olen hoikka ja kasvoiltani olen ihan tavallisen näköinen. En ole mikään suohirviö, pukeudun siististi ja vilkaisen peiliin ennen ulos lähtöä.

Mietin, mitä tapahtuisi, jos joskus oikeasti haluaisin lähestyä jotakuta miestä... hän varmaankin soittaisi poliisit ja palokunnat paikalle, kaipaisi rynnäkkövarustusta ja kunnon kilpeä ja kypärää.

Paras ottaa varman päälle, ettei joudu miestenvihaajien uhriksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/925 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ollut yhtäkään mieskaveria joka ei olisi treffejä ehdottanut tai seksiä.

Näinhän se valitettavasti menee. Ei ole yksikään mies pysynyt lupauksissaan, kun on aluksi sovittu tapailtavan vain kavereina. Aina on suht. pian alettu ehdottelemaan seksiä ja tungettu iholle. Ihan sama onko kyseessä varattu mies, työkaveri tai joku muu tuttavuus. Siihen se "ystävyys" sitten yleensä on päättynytkin, kun en ihan jokaisen miehen kanssa ole valmis sekstailemaan. Ehkä homomiehen kanssa voisi olla ja pysyä ystävänä. Heteromiehiltä se ei yleensäkään onnistu. 

Vierailija
244/925 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se valitettavasti menee. Ei ole yksikään mies pysynyt lupauksissaan, kun on aluksi sovittu tapailtavan vain kavereina. Aina on suht. pian alettu ehdottelemaan seksiä ja tungettu iholle. Ihan sama onko kyseessä varattu mies, työkaveri tai joku muu tuttavuus. Siihen se "ystävyys" sitten yleensä on päättynytkin, kun en ihan jokaisen miehen kanssa ole valmis sekstailemaan. Ehkä homomiehen kanssa voisi olla ja pysyä ystävänä. Heteromiehiltä se ei yleensäkään onnistu. 

Parempi kun mennään takaisin sukupuoliperusteiseen segregaatioon, ei tule sitten valitettavia tilanteita enää.

Islamissa on valmiina meille käytänteet tämän valitettavuuden poistamiseksi, kääntykäämme siis koko kansa muslimien puoleen, he varmasti neuvovat mielellään miten nämä asiat tulee hoidettua oikein!

Vierailija
245/925 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin miehenä minulla on yksi melko varma vinkki mistä tunnistaa onko mies vain kaveria vailla vai jotain muuta.

Ottaako mies yhteyttä usein? Siis vähintään useamman kerran viikossa ja mieluummin päivittäin. Silloin kyseessä on ihastunut mies. 

Jos taas mies ei ole aktiivinen hakeutumaan seuraasi, niin silloin hän vain kaipaa juttuseuraa.

Ja vielä yksi juttu. Suurin osa miehistä haluaa seksiä ja voi tehdä sitä ilman tunteita. Joten ei kannata testata ihastumista siihen perustuen. Suurin osa miehistä myös osaa olla ilman sitä seksiä naisen kanssa, jos ei ole mahdollisuutta saada.

Vierailija
246/925 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monella taitaa olla syynä vain se, että testataan omaa vetovoimaa. Toisin sanoen se on kova itsetuntobuusti, jos saa toisen haluamaan sinua.

Miehillä tämä on paljon yleisempää, koska he harvoin, jos koskaan saavat suoria ehdotuksia naisilta.

Nyt joku nainen voi sanoa, että ei ne ehdotukset ole yleensä mukavia. Minun mielestäni on kuitenkin parempi olla rikas ja elää köyhästi, kuin olla vain köyhä. Ensimmäisessä sinulla on kuitenkin valinnanvapaus.

Vierailija
247/925 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttäreni 21v kävi juuri kiivasta keskustelua parin 23-25-vuotiaan poikatuttavansa kanssa, ne pojat oli sitä mieltä että nainen ja mies EIVÄT voi olla kavereita, ja tyttöni oli aivan pöyristynyt ;) Eli oma tyttöni ainakin ajattelee, että voi olla kaveri vaikka kenen kanssa ilman kummankaan taka-ajatuksia.

Ja mistähän tyttö kuvittelee tietävänsä vastapuolen ajatukset? Kaatuuko rikossyytekin kun epäilty kiistää kaiken?

Ihan naiiviuttaan luulee, että kaikki ovat yhtä viattomia kuin itse ;) Hän on uskovainen, eli seksi kuuluu avioliittoon hänen mielestään. Toisaalta nämä pojatkin ovat uskiksia, että tuohon mielipiteeseen se ei ilmeisesti vaikuta, joko pelkkä sukupuoli tai sitten sattuma.

Vierailija
248/925 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on nähty niin monet kerrat, että mies kuvittelee heti saavansa, jos nainen on ystävällinen, ettei siihen enää erehdy.

Mä olen edelleen kaikille ystävällinen. Ihan sama mitä toinen ajattelee, vain aviomieheni saa.

Vierailija
249/925 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kanssa ei miehet halua olla kavereita. Joko pysyvät kaukana tai haluavat seurustella/intiimiin kanssakäymiseen. Mitä teen väärin? Kaunis en kyllä ole.

Mitä hyötyä on miehen ja naisen ystävyydestä, minkä perustana ei ole lisääntyminen?

Itse olen sitä miestyyppiä, joka kokee ystävyyssuhteet naisten kanssa henkisesti antoisammiksi kuin miesten kanssa, vaikka ihan hetero olen.

Ihanaa, palautit hieman uskoani miehiin, ihmisiin ja ystävyyteen! Minulla on siis tuo sama toisinpäin, että naisena koen ystävyydet miesten kanssa antoisammiksi.

Kuitenkin käytännössä ystävämiehet vetäytyvät kokonaan, koska olen varattu, tai vihjailevat ärsyttävästi, tai pysyvät tiukasti asiatasolla, jos ovat itsekin varattuja ja ilmeisesti pelkäävät muodostaa syvempää ystävyyttä. Usein koen helpommaksi ystävyyden sellaisten miesten kanssa, joiden kanssa on joskus ollut jotain. Heidän kanssaan ei joudu varomaan sitä, että toinen tulkitsee jotenkin väärin, ja silloin ystävyys on rennompaa. Vaikka jokin väärinkäsitys syntyisikin, niin siitä päästään yli.

Noiden sinkkujen kohdalla olen kuitenkin surullinen siitä, kun tajuan, etten kiinnostakaan heitä ihmisenä ja ystävänä, vaan vain tilaisuuden tullen pantavana tai ehkä parisuhdemielessä. Jos parisuhde kiinnostaisikin miestä, mutta pelkkä ystävyys ei, pidän sitä merkkinä siitä, että en kiinnosta ihmisenä riittävästi. Silloin ei kyllä minua taas kiinnostaisi sinkkunakaan parisuhde sellaisen miehen kanssa. Miksi lähteä suhteeseen sellaisen miehen kanssa, joka ei pidä minua niin suuressa arvossa, että haluaa olla vähintään ystäväni?

Valitettavasti omakin mieheni on tämmöinen alunperin, mutta aikoinaan en sitä tajunnut. Jos olisin sinkku, en varmaan enää lähtisi parisuhteeseen, enkä ainakaan muuttaisi yhteen. Ystäviä olisi varmaan enemmän (miehiä ja naisia), mutta olisiko nekään sitten aitoja ystäviä?

Minusta tähän ei kannata sotkea sitä, että miehet kuulemma ajattelevat seksiä suunnilleen jokaisen kohtaamansa naisen kanssa. Mitä väliä sillä on, jos he osaavat pitää sen omana tietonaan eikä sillä ole vaikutusta heidän toimintaansa? Ajatuksiahan tulee ja menee, joskus itsellekin. Ei se tarkoita, että niitä edes haluaisi oikeasti toteuttaa.

Vähän hajanaisia ajatuksia, jotka eivät liittyneet lainaamaani viestiin.

Vierailija
250/925 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttäreni 21v kävi juuri kiivasta keskustelua parin 23-25-vuotiaan poikatuttavansa kanssa, ne pojat oli sitä mieltä että nainen ja mies EIVÄT voi olla kavereita, ja tyttöni oli aivan pöyristynyt ;) Eli oma tyttöni ainakin ajattelee, että voi olla kaveri vaikka kenen kanssa ilman kummankaan taka-ajatuksia.

Ja mistähän tyttö kuvittelee tietävänsä vastapuolen ajatukset? Kaatuuko rikossyytekin kun epäilty kiistää kaiken?

Ihan naiiviuttaan luulee, että kaikki ovat yhtä viattomia kuin itse ;) Hän on uskovainen, eli seksi kuuluu avioliittoon hänen mielestään. Toisaalta nämä pojatkin ovat uskiksia, että tuohon mielipiteeseen se ei ilmeisesti vaikuta, joko pelkkä sukupuoli tai sitten sattuma.

Öö... mitä ihmettä.. Sen verran konservatiivi-uskovaisia tuntevana voin sanoa, et kyllähän noiden miesten linja vastaa enemmän uskovaisten käsitystä. Eli että naisen ja miehen välinen ystävyys on jotenkin epäilyttää ja kyseenalaista eikä toimi ja asettaa kiusaukseen.

Vierailija
251/925 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en voisi miehenä kuvitellakaan parisuhteen ulkopuolista seksiä, enkä kaipaa sellaista elämääni. Omalta vaimolta 'saa' niin usein kuin haluttaa tai jtai itse asiassa opa useamminkin kuin itse haluttaa, koska häntäkin voi haluttaa ja toki on oltava valmis silloinkin. Koska seksistä ei ole ns. puutetta, ei ole myöskään tarvetta etsiä sitä parisuhteen ulkopuolelta.

Mitä tulee kaveruuteen niin mielestäni naisten kanssa on jopa helpompaa olla puhtaasti kavereita ja etenkin keskustella todella syvällisiä juttuja, voi keskustella myös herkistä asioista ja saada erilaisia näkemyksiä asioihin kuin mitä osaisi itse ajatella ja joskus se voi auttaa myös oman parisuhteen ymmärtämään vaimoa naisena. Miespuolisten kavereiden kanssa on aina joku yhteinen juttu/harrastus jonka ympärillä ollaan kavereita ja se kaveruus rajoittuu pelkästään siihen, koskaan ei keskustella syvällisiä eikä näytetä omaa herkkyyttä. Mulla on eläessäni ollut vain yksi miespuolinen kaveri jonka kanssa pystyi aidosti keskustelemaan mistä vain, hänkin tosin tuli tutuksi harrasteen kautta. Ja tämäkin yksi kuoli pois jokunen vuosi sitten. Sensijaan mulla on ollut ja on useita naispuolisia kavereita syvällisiin keskusteluihin.

Naisen ottaminen kaveriksi on myös paljon helpompaa kuin että jos pitäisi valita nainen parisuhdetta varten. Koska kaverinaisella ei ole väliä esim. ulkonäöllä, onko hän paristuhteessa vai ei, onko hänellä lapsia vai ei, polttaako hän tupakkaa vai ei, käyttääkö alkoholia vai ei - kaikki kelpaa aina kaveriksi, mutta moni ei ottaisi esim. edellä luetelluista syistä parisuhteeseen.

Joten olkaa ihmeessä kavereita myös naiset ja miehet keskenänne - se on todella tärkeä osa ainakin omaa elämääni. Avartaa tosi paljon omia näkemyksiä asioista! Totta kai toisinaan mielessä käy 'likaisia' ajatuksia mutta ainakin omalla kohdalla löydän heti miljoona syytä, miksi ei. Tärkein on parisuhde unelmanaisen kanssa, joten siitä pelkästä kaverista on aika helppo löytää monta juttua mikä olisi huonommin kuin oman vaimon kanssa.

Vierailija
252/925 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies-nainen kaveruus on hyvä asia kirjoitti:

Totta kai toisinaan mielessä käy 'likaisia' ajatuksia...

Käykö sinulla näin myös miespuolisten kavereiden kanssa? Jos vastaus on ei, niin sitten ymmärrät, mitä tarkoittaa: "Mies ja nainen eivät voi olla vaan kavereita."

Vierailija
253/925 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lähtökohtaisesti luule miehillä olevan muuta mielessä, mutta elämä on opettanut että joka himputin kerta jossain kohtaa tuttavuutta tai ystävyyttä miehellä onkin ollut jotain muuta mielessä. Aivan sama mikä suhde muhun miehellä on. Pomon mies. Työkaverin mies. Kaverin mies. Äidin siskon mies. Treenikaveri. Työkaveri. Vanha koulukaveri. Jos viettää paljon aikaa pitääkseen yhteyttä ja viettää aikaa mun kanssa, jossain kohtaa tulee se "sää näytät niin ihanalle tai pitäiskö meidän kokeilla tai oon miettiny sua tai tiedätkö mitä muut miehet miettii kun ne sua katsoo tai kaikkihan sua katsoo silleen". Plää plää. Prove me wrong, mutta hieman alkaa kyllästyttää tää.

Kaapu ja hijabi päälle niin ei tuu miehet enää ehdottelee.

Vedä itse jos et osaa olla ehdottelematta urpo.

Miehillä kun mulqqu alkaa seisoa, aivot lakkaa toimimasta.

Joo, veri ei riitä molempiin. Vähän kuin ikuinen juoksuaika. Jos se olisi koiralla, lähtisi siltä pallit ja elämänlaatu paranisi kaikilla.

Harvassa on ne, jotka oikeasti ovat uskollisia vain omalle vaimolle ja joiden kanssa voi vaaratta viettää aikaa ilman pelkoa ehdotteluista. Nuorena se oli aina iso pettymys, kun luuli että tyyppi oli kaveri ja sitten se alkoikin ehdotella. Mutta on siis hyviäkin miehiä, mulla on useampi tämmöinen aito ystävä, jotka ei ole vuosikymmenenkään tuntemisen jälkeen muuta kun puhuneet kauniisti vaimostaan.

Vierailija
254/925 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ajattelevat, niin oikeassa ovat. Miehet miettivät aina p*llun saantia. Heterot siis.

Vierailija
255/925 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies-nainen kaveruus on hyvä asia kirjoitti:

Totta kai toisinaan mielessä käy 'likaisia' ajatuksia...

Käykö sinulla näin myös miespuolisten kavereiden kanssa? Jos vastaus on ei, niin sitten ymmärrät, mitä tarkoittaa: "Mies ja nainen eivät voi olla vaan kavereita."

Ja tästä päästäänkin taas siihen, että biseksuaaleilla ei kai sitten voi olla kavereita ollenkaan?

Vierailija
256/925 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä se on niin päin, että miehet luulee itsestään liikoja

Kyllä ja lisäksi kyllä tuohon aloitukseen. Miehillä on aina mielessä seksi eli nainen joutuu olemaan aina varuillaan. Moni mies käsittää naisen normaalin ystävällisyyden merkkinä että nainen on kiinnostunut miehesrå. Nainen joutuu välttämään hymyilyä.

Mies taas joutuu välttelemään tilanteita ettei ajaudu friendzonelle. Nuorelle miehelle tulee suurena yllätyksenä se, että nainen voi haluta olla miehen kaveri. Nuorelle miehelle ei tule mieleenkään sellainen ajatus kunnes elämänkokemus sen opettaa.

Nuori mies on sitten varsin tyhmä ja naivi, jos näin ajattelee... 

Vierailija
257/925 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Biologiset erot sukupuolten välillä johtaa myös siihen, että miehet kykenee jatkamaan sukuaan käytännössä vielä vanhuksinakin.

Naisilla lisääntymiskyky päättyy keski-iässä, ja johtaa yhä useammin itkuisiin videoihin ja artikkeleihin, kun yhä useampi ikääntynyt nainen huomaa jääneensä yksin ja ilman jälkeläisiä.

Tässä tuore esimerkki: https://www.youtube.com/watch?v=1xfAc5taRhw

Paha mielihän tuosta tulee kenelle tahansa normaalille miehellekin, mutta toisaalta jokainen normaali ihminen myös ajattelee, että itsepähän tämäkin nainen valintansa teki.

Kyllä olen ymmärtänyt asian niin, että mieskään ei voi jatkaa iäkkäänä.

Miehen ikä vaikuttaa lapsen terveyteen, joten ei ole viisasta miehenäkään lisääntyä vanhana.

Itse asiassa tämä taitaa olla juuri toisin päin. Oletko kuullut telomeereista?

Muuhun en tässä keskustelussa ota kantaa.

Vierailija
258/925 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset lyötte päätänne Karjalan mäntyyn? Ei kannata edes yrittää olla muiden miesten kaveri kun oman miehen, sukulaismiesten tai puppelipoikien kaveri.

Vierailija
259/925 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaapa naurahtelet.

Itse haluaisin useimmiten vain kaveruutta (koska mies kavereita on jo riittävästi) mutta odotukset sänkyleikeistä masentavat.

Ei tokikaan kaikkien kanssa mutta useimmiten/lähes aina.

En tiedä sitten kuulunko niihin harvoihin miehiin joiden mielestä on mukavampi touhata vain sellaisen kanssa joka sytyttää mahdollisimman monella tapaa...

Vierailija
260/925 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ajattelee seksiä kanssasi edes pikkuriikkisen, niin hän ei ole enää hyvä ystävä? Miehet ovat siis niin taitavia keskustelijoita, että pystyvät puhumaan epäkiinnostavan ihmisen kanssa tuntikausia? Vieläpä asioista jotka eivät miehiä itseään kiinnosta? Ihan vain saadakseen seksiä?

Miettikää nyt vähän. Voisiko olla, että mies voi olla sekä  mukava, hyvä keskustelija ja myös kiinnostunut sinusta?

Vai pitäisikö miehen vain tyytyä pelkän kaverin osaan edes yrittämättä, koska hän ei ole sinun arvoisesi ja ajatuskin lähemmästä kanssakäymisestä on kuvottava ajatus.