Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ammatin nykyään valitsisit, jos saisit alottaa puhtaalta pöydältä?

Vierailija
06.09.2022 |

Elikkä minkä ammatin valitsisit nykyelämän kokemuksellasi, jos olisit joku 17v ja opiskelut olisi vielä edessä? Perustelut olisi kiva kuulla (:

Kommentit (710)

Vierailija
441/710 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipuri

Vierailija
442/710 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinlääkäri. Nyt olen opettaja, mutta harmittaa vähän, että nuorena en uskaltanut edes tavoitella tuota ammatti haavetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/710 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumediileriksi varmaan. Tienaa hyvin ja pääsee matkustamaan. Luxuselämää saisi elää vailla rahahuolia. Voi olla että laitan pystyyn vielä kannabisfarmin jonnekin maaseudulle ja hommaan pari eläintä lumeeksi. 

Vierailija
444/710 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan myyjä / asiakaspalvelija. Vihaan yli kaiken asiakaspalvelutyötä. Asiakkaat on niin rasittavia että HUHHH. 

Vierailija
445/710 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuomari varmaan tai joku tilastotieteilijä 

Vierailija
446/710 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upseeri ja/tai rauhanturvaaja. Kun laki naisten armeijaan pääsystä muuttui, olin jo liian vanha hakemaan varusmiespalveluun.

Vierailija
447/710 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhtyisin tekoälyksi.

Vierailija
448/710 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansainvälinen työ jossain järjestössä, esim CMI, rauhanpuhetta maailmalle, tai Unicef tai vastaava. Olisi mielenkiintoista työskennellä suunnittelemassa ja seuraamassa sekä raportoimassa työtä, toivottavasti positiivista kehitystä. 

Joskus unelmoin tyttöjen koulutuksen suunnittelijaksi Iraniin tai Afganistaniin, ei taiminun elinikä riittää, että sellainen työ todella olisi mahdollista. 

Vierailija
449/710 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin panostanut taideaineisiin, jossa olin hyvä.

Musiikki ja kuvaamataito

Joku soitin heti pienestä pitäen käteen..

Nyt olen siivooja mutta harrastan molempia.

Mä panostin taideaineisiin. Niin minusta tuli siivooja.

Sinulla ei ollut riittävän ruskeaa kieltä. Vain sillä pärjää taidealalla.

Vierailija
450/710 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku luova ala. Yritin 20 vuotta pärjätä järkevillä kunnollisilla aloilla mutten pärjännyt. Tuskin olisin pärjännyt luovillakaan aloilla mutta ainakin olisi ollut kivaa. 

Vierailija
451/710 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelisin ohjelmistosuunnittelijaksi.

olen farmaseutti ja todella kyllästynyt KELA: n pykäläviidakkoon sekä asiakkaisiin, joilla on käytöstavat hukassa. Ilta- ja viikonlopputyötä päinvastoin kuin miehelläni, joka on softasuunnittelija ja tekee työnsä kotona etätyönä.

Vierailija
452/710 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laturin ammatin. Saisi paukutella ilokseen.

Vierailija
453/710 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koodari, asianajaja

Vierailija
454/710 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri, ei ihan tavallinen, johonkin erikoistunut, muttennen kirurgi.

Vierailija
455/710 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kielenkääntäjä. Mulla on aina ollut hyvä kielipää ja oon sanojen käytössä lahjakas.

Ei kannattaisi. Tekoäly vie nämä työt. Samoin esim ison osan juristien, koodarien, lääkärien, yms töistä. Pitäisi keksiä joku ala, millä tekoäly ei pärjää. Putkimies kuulostaa ihan hyvältä vaihtoehdolta.

Vierailija
456/710 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuorma-autonkuljettaja

Vierailija
457/710 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai minkä... olen osannut aina tehdä kaikkea. Ei ihminen tarvitse mitään "ammattia". Koulutus on pelkkä huijaus jolla ihminen sidotaan tähän saatanalliseen maailmanjärjestykseen

Vierailija
458/710 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pitkään sitä mieltä, että olen unelma-ammatissani. Nyt 20v jälkeen olen kuitenkin aivan täynnä tätä ja sitä millaiseksi työ on muuttunut. Toimin aineenopettajana yläkoulussa. Haaveilen hiljaisesta kirjasto alasta tai mistä tahansa etätyönä tehtävästä työstä tuon hullujenhuoneen sijaan :((.

Vierailija
459/710 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

saman :)

Vierailija
460/710 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinlääkärin urasta haaveilevat: se on rankkaa hommaa maaseudulla ja nämä klinikkalääkärit kaupungeissa joutuvat kohtaamaan myös kaikenlaista. Mitä esim teet jos joku haluaa lopettaa koiransa hoidettavissa olevan sairauden takia kun ei halua maksaa hoitoa tai nähdä vaivaa?

Juristin urasta:suurin juristeista päätyy kuivaan paperinpyöritys ja asiakirjan hinkkaushelvettiin ja sekin on parempi kuin pelottavat ja uhkailevat asiakkaat asianajajan hommissa. Ei kaikki voi pelastaa maailmaa ympäristö- ja ihmisoikeusjuristeina. Helpompaa on päästä sinne öljyfirman puolelle tuhoamaan luontoa. Onko sitten voittajaolo?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän