Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ammatin nykyään valitsisit, jos saisit alottaa puhtaalta pöydältä?

Vierailija
06.09.2022 |

Elikkä minkä ammatin valitsisit nykyelämän kokemuksellasi, jos olisit joku 17v ja opiskelut olisi vielä edessä? Perustelut olisi kiva kuulla (:

Kommentit (710)

Vierailija
421/710 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin panostanut taideaineisiin, jossa olin hyvä.

Musiikki ja kuvaamataito

Joku soitin heti pienestä pitäen käteen..

Nyt olen siivooja mutta harrastan molempia.

Vierailija
422/710 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettaja

vakaa työpaikka

OK palkka

hyvät kesälomat

vaihtelevat työpäivät

ei tarvitse tuijottaa näyttöä koko päivää

Niinhän sinä luulet

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/710 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jonkun hyvin työllistävän "perusduunin". 

Tuhlasin vuosia elämästäni stressaavaan pääsykoerumbaan ja tenttilimboon vain todetakseni, että vaikka sinänsä pidän työstäni ja olen siinä hyvä, allalla vallitsee ihan hirveä kulttuuri. Tämän lisäksi työt seuraa aina kotiin. Ei raha teekään onnelliseksi. Mieluummin ehkä valitsisin nyt jonkun sellaisen alan, jossa työ on vain työtä jolla maksaa laskut ja bonuksena siellä on hyvä meininki. Sitten kotiin elämään omaa elämää ilman työstressiä.

Vierailija
424/710 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutarhuri.

Vierailija
425/710 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin olla sarjakuva sankari.

Vierailija
426/710 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huo ran. Ehdottomasti! Valitsin alan vasta silloin kun jäin yksinhuoltajaksi ja näin hyvätuloinen en ole ollut koskaan aiemmin. 50€ tunti on minusta aivan loistava palkka.

Vierailija
427/710 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kone-ahtaaja  kyllä se palkka vaan vaikuttaa paljon  80 luvun alussa ekat viikot noin 7 markkaa tunti  nykyään  lisineen  noin 30 e tunti

Vierailija
428/710 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin noin nuori eli vielä täysin tervekin, niin varmaankin hoitoalalle lähtisin, ammattikorkeaan. Lääkikseen en pääsisi. Hoitoalalle siksi, että silloin pelastaisin mun terveyden ja saisin elää pitempään, kun mut otettais ammatin ansioista lääkärissä ajoissa vakavasti ja kaikki vaivat hoidettais asap. Saisin elää luultavasti yli 9-kymppiseksi kuten isovanhemmat eli nauttia eläkeiästäkin yli pari vuosikymmentä. Nykyammatilla kävi terveyden kanssa tosi huonosti. Ei otettu pitkään aikaan vakavasti, joten tässä on edessä kuolema luultavasti jo viiskymppisenä. Yksi antibioottikuuri ajoissa ois pelastanut koko terveyden.

Vierailija
429/710 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuvaaja/leikkaaja/ äänisuunnittelija-akselilla liikuttaisiin. Unelma, josta kerran luovuin ja kun palasin alan pariin, niin taitaa olla liikaa ikää mittarissa - ainakin, jos vertaa heihin jotka ovat juuri ensimmäistä kertaa valitsemassa ammatillista suuntaansa.

Vierailija
430/710 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sairaanhoitaja enkä ikinä valitsisi tätä koulutusta ja ammattia uudelleen. Mua on aina kiinnostanut teknillinen ala, vaan kun matikkapää on aika huono, niin ei onnistu. Mä tykkäisin olla toimittaja, meribiologi, arkeologi eli aika lailla erilaista kuin se, mitä nyt teen. Kun en siis teknilliselle alalle pääsisi, mutta se olisi mun nro 1. 

Vierailija
431/710 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

K-kauppias

Vierailija
432/710 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin noin nuori eli vielä täysin tervekin, niin varmaankin hoitoalalle lähtisin, ammattikorkeaan. Lääkikseen en pääsisi. Hoitoalalle siksi, että silloin pelastaisin mun terveyden ja saisin elää pitempään, kun mut otettais ammatin ansioista lääkärissä ajoissa vakavasti ja kaikki vaivat hoidettais asap. Saisin elää luultavasti yli 9-kymppiseksi kuten isovanhemmat eli nauttia eläkeiästäkin yli pari vuosikymmentä. Nykyammatilla kävi terveyden kanssa tosi huonosti. Ei otettu pitkään aikaan vakavasti, joten tässä on edessä kuolema luultavasti jo viiskymppisenä. Yksi antibioottikuuri ajoissa ois pelastanut koko terveyden.

Millähän perusteella sut vakavammin vaikka sairaanhoitajana lääkärin vo:lla otettaisiin? Mulla itselläni täysin päinvastainen kokemus (olen sairaanhoitaja). Mulla lääkärin vo:lla usein sellainen tunne, että ne syynää tarkemmin kun ajattelee, että mä huijaan ja koska olen sair.hoitaja, niin tiedän mitä ja miten kertoa. Ei tosin ole ollut tarvetta huijata, mutta sellainen tunne on joskus tullut, että niin se lääkäri siinä vastapäisellä jakkaralla mua kattellessaan ajattelee :)

Vierailija
433/710 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku biologiaan tai kemiaan liittyvä, tai kieliin, nyt olen koulubussilaiskuljettaja, mutta insinööri koulutukseltani, huonosti työllistävältä alalta.

Vierailija
434/710 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko KTM tai tuta-DI. Nyt olen terveyskeskuslääkäri.

Vierailija
435/710 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skippaisin yliopiston ja menisin suoraan töihin tai ammattikouluun. 

Meikäläisen sosiaalisilla taidoilla teen ihan mielelläni näitä nykyisiä siivoustöitä, mutta tuhlasin kyllä korkeakoulussa ja kaikessa muussa hömpötyksessä turhaan aikaani. Yliopisto on monelle erinomainen paikka. Minulta se hajotti mielenterveyden. 

Vierailija
436/710 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhoitaja lastenneuvolaan. Neuvolalääkäri on vastuussa, jos hänkään.

Vierailija
437/710 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
438/710 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millähän perusteella sut vakavammin vaikka sairaanhoitajana lääkärin vo:lla otettaisiin? Mulla itselläni täysin päinvastainen kokemus (olen sairaanhoitaja). Mulla lääkärin vo:lla usein sellainen tunne, että ne syynää tarkemmin kun ajattelee, että mä huijaan ja

Siksi että ainakin esim. sukulaiset, joilla on yksi sama perinnöllinen sairaus kuin mulla ovat saaneet siihen heti hoitoa ja lääkkeet. Ovat sairaanhoitajia/terveydenhoitajia. Itselle ehdotettiin ensin 10 vuotta masennusta syyksi. Ei edes tutkittu. Tuo ei tosin ole se sairaus johon olen kuolemassa, mutta tuokin on kroonistunut pahasti ilman hoitoa eikä sitä enää saa kuriin.

Vierailija
439/710 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin panostanut taideaineisiin, jossa olin hyvä.

Musiikki ja kuvaamataito

Joku soitin heti pienestä pitäen käteen..

Nyt olen siivooja mutta harrastan molempia.

Mä panostin taideaineisiin. Niin minusta tuli siivooja.

Vierailija
440/710 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän