Minkä ammatin nykyään valitsisit, jos saisit alottaa puhtaalta pöydältä?
Elikkä minkä ammatin valitsisit nykyelämän kokemuksellasi, jos olisit joku 17v ja opiskelut olisi vielä edessä? Perustelut olisi kiva kuulla (:
Kommentit (710)
En vieläkään ole keksinyt sitä. Keksin montakin hommaa jotka kiinnostavat, mutta niissä kaikissa on joku sellainen fatal vika, etteivät tule kyseeseen. Esimerkiksi toimittajan työ olisi kova, mutta siinä joutuu liiaksi laittamaan itseä likoon ja saattaa päätyä riepoteltavaksi julkisuudessa, mitä en todellakaan halua. Eläinlääkäri olisi jees, mutta vain sellaisessa maailmassa jossa eläimiä oikeasti arvostettaisiin eikä esimerkiksi pidettäisi tuotteina (tehotuotanto).
Sen verran juoppo, että ei kelpaa töihin mutta ei tapakaan se juominen. Semmoinen sopivan tasapainotettu elämä.
Olen elänyt kykyjeni mukaisesti, joten ihan asianmukaisesti nämä opiskelu- ja ammattiasiat on enimmäkseen mennyt. No regrets, they don't work.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menisin putkimieheksi.
Putkiasentaja. Tähän ei ole enää nykypäivänä syytä sekoittaa sukupuolen määritystä.
Putkiasentajat ovat miehiä, joten putkimies on korrekti ilmaus, mitä putkiasentaja ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Sen verran juoppo, että ei kelpaa töihin mutta ei tapakaan se juominen. Semmoinen sopivan tasapainotettu elämä.
Ai nii, perustelut: tähänastisen kokemukseni perusteella mulle sopivin "ammatti."
Patologi. Ehdottomasti. Kuolleiden tutkiminen kiinnostaa, ei elävien erityisemmin!
Diktaattori on leppoisa homma.
Voi sekoilla miten lystää eikä kukaan voi tehdä asialle mitään.
Ei tarvi murehtia mistään, senkun kekkuloi menemään mielin määrin.
Jos tulee tylsää, voi heitellä porukkaa ikkunasta ja hyökkäillä sinne tänne.
Opiskelisin ravintola-alaa monipuolisesti. Nyt on vain humanistin koulutuspohja jolla teen bistroruokaa unelma-ammatissani b&b :ssä. Meni maisterintutkinto harakoille.
Ihan minkä tahansa muun kuin opettaja. Lapset ovat ihania mutta vanhemmat hirviöitä eivätkä tajua lasten kasvatuksesta mitään.
Jatkaisin kirjan kirjoittamista.
Jonkun mahdollisimman kovapalkkaisen, jossa voi tehdä mahdollisimman vähän töitä mutta silti pärjää. Vaikka lääkäri, joka tekee keikkaa tai on yksityisellä.
Minun ei tarvitse haikailla, koska olen omannut uskallusta aloittaa puhtaalta pöydältä moneen kertaan elämässä ja silti tehnyt uraa 30 vuotta kaiken keskellä.
Monilla ei ole uskallusta ja se herättää kateutta ja vihaakin.
Sähköasentajaksi tai sähköinsinööriksi lähtisin. Energiamurros tulee työllistämään molempia vielä pitkään monilla eri tavoin. Olen rakennusinsinööri ja tunnen itseni aivan fossiiliksi, jonka AI kohta korvaa koska nämä perushommat on ihan copy-pastea nykyään.
Joko taiteilijaksi tai kirjastoon töihin. Ekassa kiinnostaa itseni ilmaisu ja käytännön tekeminen. Toisessa kiinnostaa kirjat ja työympäristö.
Teologinen tiedekunta -> pappisvihikmys -> huippupalkka ja muut lukuisat edut -> "työ" vailla stressiä, työkuormaa ja vastuuta -> asema eliitiissä pappis-säädyn edustajana.
Liikunta-alan. Hakisin liikuntatieteelliseen, opettajan työ olisi ok, samoin tutkijan.
Diplomi-insinööri. Johtohommia kovalla palkalla.393
Vierailija kirjoitti:
Työnteko ei kannata, joten en mitään.
Kehtaat olla muiden elätettävänä, vaikka olet työkykyinen eli suht terve?
Heh, sotamieheksi, kuten Sven Tuuva. Kohtalaisen hyvin palkattu, arvostettu työ, jossa on edelleen alhainen eläkeikä. Itsellä se olisi ollut vähän yli 50 eli olisin ollut jo hyvän aikaa eläkkeellä. Tuskin minusta kenraalia olisi tullut. Lisäksi olisi kohtuullisen helposti päässyt kansainvälisiin tehtäviin.
Putkiasentaja. Tähän ei ole enää nykypäivänä syytä sekoittaa sukupuolen määritystä.