Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ammatin nykyään valitsisit, jos saisit alottaa puhtaalta pöydältä?

Vierailija
06.09.2022 |

Elikkä minkä ammatin valitsisit nykyelämän kokemuksellasi, jos olisit joku 17v ja opiskelut olisi vielä edessä? Perustelut olisi kiva kuulla (:

Kommentit (710)

Vierailija
21/710 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juristi

Vierailija
22/710 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas vaikeaa, kun kaikista ammateista tuntuu löytyvän pelkkiä huonoja puolia, ja majakanvartijoita ei taideta enää palkata.

Arkistonhoitaja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/710 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoriso työntekijäksi. Pidän ihmisistä ja olisin itse voinut olla se kuunteleva ja turvallinen aikuinen jota itse kaipasin kahden alkoholistin lapsena.

Vierailija
24/710 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa. Nyt burnout-toipujana sanoisin että en oikeastaan osaa mitään enkä ole ammatillisesti kiinnostunut enää mistään. Kun muistelen itseäni 17-vuotiaana, olin sellainen kirkasotsainen ja melankolinen haaveilija. Kiinnostunut vähän kaikesta. Jos siis menisin pelkkä kiinnostus edellä, olisin ehkä kirjailija.

Vierailija
25/710 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laulaja-lauluntekijä. Nuorempana ei ollut itsevarmuutta tarpeeksi.

Vierailija
26/710 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkeaa olettaa, että kaikilla ihmisillä on rahkeita ns. "hyviin ja haluttuihin" ammatteihin.

Vierailija
27/710 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakimies, nykyinen ammatti putkimies

Vierailija
28/710 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jazz-muusikko. Isäni on tunnustusta saanut ammattimuusikko ja minullakin on lahjoja, mutten soittanut mitään pienenä.

Vierailija
29/710 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi opiskelemaan ollenkaan vaan tienaisin rahani esim. YouTubessa tai muulla modernilla tavalla. Tiesittekö, että jotkut tienaavat kymppitonneja (parhaimmat miljoonia) videoilla, joilla ei tarvitse näyttää omaa naamaansa?

Vierailija
30/710 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnteko ei kannata, joten en mitään.

Vierailija
31/710 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkeologi. Haluaisin perehtyä suomalaiseen muinaishistoriaan.

Siis vähintään 1000 vuoden taakse ja siitä paljon taaksepäin.

Vierailija
32/710 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykologi tai neurologi. Tai ehkä neuropsykologi? :)

Nyt olen lakimies. Luoja kuinka koen ammattini turhaksi.

Eikö lakimiespohjalta voisi lähteä aika kätevästi johonkin ihmisoikeushommaan? Jos siinä tuntuisi itsensä merkityksellisemmäksi.

Vierailija
33/710 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin nyt kokeilla sen, johon en silloin uskaltanut lähteä, eli malliksi. Kysyntää oli. Nykyään sitä voi vain haikeudella muistella :D

Minä ajattelin odottaa kunnes olen oikein ryppyinen mummeli. Sellaisia aina tarvitaan koomisiin mainoksiin. 

Vierailija
34/710 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriksi olisi pitänyt lukion ammatinvalintatestin mukaan alkaa. Se tyssäsi siihen, etten päässyt lääkikseen. Ehkä seuraavassa elämässä sitten.

Vierailija
35/710 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykologi tai neurologi. Tai ehkä neuropsykologi? :)

Nyt olen lakimies. Luoja kuinka koen ammattini turhaksi.

Psykologin kevytversiota voit kokeilla vaikka vapaaehtoistöissä. Mieli ry, HelsinkiMissio tukihenkilö, jne.

Itse haluaisin olla juristi. Niin monipuolisesti mahdollisuuksia!

Vierailija
36/710 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rohkeaa olettaa, että kaikilla ihmisillä on rahkeita ns. "hyviin ja haluttuihin" ammatteihin.

Haluan ymmärtää kysymyksenasettelun sillä tavalla että mikä olisit jos et ajattelisi taloudellista puolta, sukusi odotuksia jne.

Vierailija
37/710 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin nyt kokeilla sen, johon en silloin uskaltanut lähteä, eli malliksi. Kysyntää oli. Nykyään sitä voi vain haikeudella muistella :D

Voit päästä mallitoimistoon listoille vanhempanakin. Ei kun vaan yrittämään!

Niinpä. Oma tätini aloitti mallinuran 48-vuotiaana :)

Vierailija
38/710 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En menisi opiskelemaan ollenkaan vaan tienaisin rahani esim. YouTubessa tai muulla modernilla tavalla. Tiesittekö, että jotkut tienaavat kymppitonneja (parhaimmat miljoonia) videoilla, joilla ei tarvitse näyttää omaa naamaansa?

Vinkkaappa tällaisia videoita. Ajatus on käynyt itselläkin mielessä

Vierailija
39/710 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsityöopettaja.

Vierailija
40/710 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinkkaappa tällaisia videoita. Ajatus on käynyt itselläkin mielessä

Katso sellainen tyyppi YouTubesta kuin Make Money Matt. Hänellä on paljon vinkkejä, mitä pitää tehdä ja millaisilla videoilla menestyy. Hän tienaa itse myös opettamalla muita, mutta pelkästään jo hänen kanavaltaan oppii paljon.

Esim. videolla "24 Best Niches to Make Money" (kolme viikkoa sitten) on lueteltu aihealueita, joilla kannattaa aloittaa, koska mainostajat suosivat niitä). 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän