Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ammatin nykyään valitsisit, jos saisit alottaa puhtaalta pöydältä?

Vierailija
06.09.2022 |

Elikkä minkä ammatin valitsisit nykyelämän kokemuksellasi, jos olisit joku 17v ja opiskelut olisi vielä edessä? Perustelut olisi kiva kuulla (:

Kommentit (710)

Vierailija
41/710 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentoemäntä tai lentäjä.

Vierailija
42/710 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykologi tai neurologi. Tai ehkä neuropsykologi? :)

Nyt olen lakimies. Luoja kuinka koen ammattini turhaksi.

Mulla juristina tää lähes sama, tai ehken koe ammattiani täysin turhaksi, kyllä ihmiset tuntuvat kaipaavan paljon apua juristiltakin, mutta olisin niin paljon mieluummin lääkäri, just vaikka neurologi.

Psykiatriaan tai psykologiaan en tosin koe enää tässä iässä erityistä hinkua, kun on tullut elämän varrella jo huomattua kuinka hurjaa työtä se varmastikin olisi, sillä ihmisten ollessa psyykkisesti (tai psykofyysisesti) hyvin heikossa kunnossa heitä on jotenkin todella vaikea auttaa mitenkään, siinä missä fyysisiä sairauksia on pääsääntöisesti kai usein helpompi hoitaa niin, että potilaskin kokee saaneensa apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/710 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikollisuuden kun ei tässä maassa voi rehellistä työtä tekemällä rikastua tai menestyä

Vierailija
44/710 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentoemäntä tai lentäjä.

Miksi ihmeessä, jos saan kysyä? Ja siis tarkoitan ihan tosissani, että kuulisin mielelläni syyn.

Etenkin lentoemännän työ on tosi rankkaa (kokemuksesta puhun) monelta eri kantilta ja harva sitä edes fyysisesti enää vanhemmiten jaksaakaan.

Lentäjän ammatti voi sitten olla jo vähän eri, etenkin jos on jaksanut nuorena painaa työtä ja edennyt sellaiseen asemaan, että voi jo valita mihin lentää ja koska. Mutta en kyllä valitsisi sitäkään kaikkien aikaerojen, kuvasta ilmasta kärsimisten ynnä muiden syiden vuoksi. Siinä ainakin helposti karisee kaikki muut matkustushaaveet vapaa-ajalla äkkiä, samoin kuin emonakin ollessa.

Vierailija
45/710 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin tkt/tilastotiede taustan mutta nykyisen spesiaalisaation sijaan valitsisin jotain sieluntappavaa finanssikuraa. Ei ehkä ole yhtä kiinnostavaa dataa mutta ei se mitään jos palkka on 2x suurempi. Tulee tolla 7k brutollakin toimeen mutta ei sillä mitään hyvää uutta autoa tai okt:ta Helsingistä osteta

Vierailija
46/710 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En menisi opiskelemaan ollenkaan vaan tienaisin rahani esim. YouTubessa tai muulla modernilla tavalla. Tiesittekö, että jotkut tienaavat kymppitonneja (parhaimmat miljoonia) videoilla, joilla ei tarvitse näyttää omaa naamaansa?

Tuotahan voit sitten ryhtyä tekemään koulutuksestasi huolimatta vieläkin.

Vierailija
47/710 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu monesta asiasta. Itse toivon että voisin palata 90-luvun loppuun ja valmistua siitä koulusta jota kävin, ja työllistyä ohjelmistosuunnittelijana. Varmaan nykyäänkin hyvä vaihtoehto jos ala kiinnostaa ja jaksaa panostaa. Voi tienata hyvin. Politiikan toimittaja oli pitkään haave, mutta sellaiseksi on vaikea päästä.

Vierailija
48/710 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ns " vaativissa asiantuntijatehtävissä" 🙄 Tämä duuni ei vaan ollenkaan sovi luonteelleni. Minulla on toinenkin ammatti ja sillä alalla aina "sattui ja tapahtui". Olen parhaimmillani nopeasti muuttuvissa, yllättävissä tilanteita. Tylsyyttä ja rutiineita en oikein jaksais....

Ryhtyisin poliisiksi.

Vierailija
49/710 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin taidemaalari. Sitä harrastan nytkin, mutta raha tulee toimistohommista.

Vierailija
50/710 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menisin putkimieheksi.

Samoin tosin lisäyksenä että "opiskelisin". Diplomi-insinöörin tutkinnon kanssa olisin saanut tehdä yhden miehen firmassa töitä rauhassa ja omin nokkineni, ja olisin varmaan tienannut ihan mukavasti. Tuskin olisin juurikaan tukkiutuneiden viemäreiden kanssa tekemisiin, vaikka olisin kyllä hankkinut massiivisen teollisuusimurin tuohon tarkoitukseen.

Siinä olisi tullut sopivasti suunnittelutöitä ja fyysistä askartelua.

Vierailija
51/710 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farmaseutti. Pidin lukiossa biologiasta ja kemiasta sekä olen sosiaalinen, joten päädyin valitsemaan sairaanhoitajan ammatin. Lääkehoito ja sen suunnittelu ovat ammattini mielenkiintoisimpia puolia. Toivoisin voivani paneutua itse lääkkeisiin enemmän kuin mitä nyt ja mielelläni käyttäisin vähemmän aikaa potilastyöhön.

Vierailija
52/710 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu monesta asiasta. Itse toivon että voisin palata 90-luvun loppuun ja valmistua siitä koulusta jota kävin, ja työllistyä ohjelmistosuunnittelijana. Varmaan nykyäänkin hyvä vaihtoehto jos ala kiinnostaa ja jaksaa panostaa. Voi tienata hyvin. Politiikan toimittaja oli pitkään haave, mutta sellaiseksi on vaikea päästä.

Hyvin vähän on semmoisia ohjelmistosuunnittelijahommia malliin 90-luvun loppu nykyään.

T ohjelmistosuunnittelija 90-luvun lopun malliin

Vierailija
53/710 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Farmaseutti. Pidin lukiossa biologiasta ja kemiasta sekä olen sosiaalinen, joten päädyin valitsemaan sairaanhoitajan ammatin. Lääkehoito ja sen suunnittelu ovat ammattini mielenkiintoisimpia puolia. Toivoisin voivani paneutua itse lääkkeisiin enemmän kuin mitä nyt ja mielelläni käyttäisin vähemmän aikaa potilastyöhön.

Ei taida farmaseutti mitään suunnitella, muuta kuin että mitä tilaisi hyllyyn...

Vierailija
54/710 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin taidemaalari. Sitä harrastan nytkin, mutta raha tulee toimistohommista.

Onko se ammatti?

Vierailija
55/710 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykologi tai neurologi. Tai ehkä neuropsykologi? :)

Nyt olen lakimies. Luoja kuinka koen ammattini turhaksi.

Mulla juristina tää lähes sama, tai ehken koe ammattiani täysin turhaksi, kyllä ihmiset tuntuvat kaipaavan paljon apua juristiltakin, mutta olisin niin paljon mieluummin lääkäri, just vaikka neurologi.

Psykiatriaan tai psykologiaan en tosin koe enää tässä iässä erityistä hinkua, kun on tullut elämän varrella jo huomattua kuinka hurjaa työtä se varmastikin olisi, sillä ihmisten ollessa psyykkisesti (tai psykofyysisesti) hyvin heikossa kunnossa heitä on jotenkin todella vaikea auttaa mitenkään, siinä missä fyysisiä sairauksia on pääsääntöisesti kai usein helpompi hoitaa niin, että potilaskin kokee saaneensa apua.

Lääkärin ammatti vie kyllä sielun. Henkisesti rasittava paskaduuni, yliedustettu itsemurhatilastoissa. Sopii kyllä narsistille, jotka saattavat viihtyäkin.

Vierailija
56/710 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juristi

Juristeja on niin monissa erityyppisessä tehtävissä, istu vaikka perintöfirmassa käsittelemässä pysäköintisakkojen kiistämisiä ja viihdy siinä kohtuullisen kurjalla palkalla...

Vierailija
57/710 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fysiikkaa lähtisin lukemaan. Teoreettista fysiikkaa. Kosmologiksi.

Löytyykö siltä alalta töitä?

Vierailija
58/710 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin yrittänyt jäädä kunnalle töihin ihan perus toimistohommiin. Nyt olen 20 vuotta ajanut rekkaa ja vihaan tätä työtä.

Tilastojen mukaan rekkakuskina ovat normaalia hiukan älykkäämmät ihmiset - miten olisit mahtanut kestää yksinkertaisten konttoritöiden tylsyyttä ja yksinkertaisuutta?

Vierailija
59/710 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakimies täälläkin tai lakinainen. Olen 42.v perheenäiti ja tehnyt uraa it-alalla. En jäänyt tuleen makaamaan vaan aloin vielä unelmaa eteenpäin ja nyt opiskelen keski-iässä oikeusnotaariksi.

Tavoitelkaa niitä keskenjääneitä unelmianne! Ei tarvi olla 17-vuotias, että ne onnistuu. Itse en olisi kyllä sen ikäisenä jaksanut lakialaa, joten kaikin tavoin parempi näin. Nyt maltan jotenkin rauhoittua ihan eri tavalla näiden tilanteiden ja asioiden äärelle.

Vierailija
60/710 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Biologi tai kemisti. Löysin rakkauteni luonnontieteisiin myöhässä. Toivottavasti en kuitenkaan liian myöhään ja ensi kevään yhteishaku tuottaisi tulosta.

Biologit ja kemistit työskentelee mitä erilaisimmissa tehtävissä. Monet ovat opettajia tai sitten tappavan yksitoikkoisissa rutiinitehtävissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme