Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lähes aina nykyään jos avaa somessa kommenttiketjun, tietää jo etukäteen että se on täynnä haukkumista

Vierailija
05.09.2025 |

Ja vielä omalla naamalla ja nimellä. Ovatko ihmiset vaan persoonallisuushäiriöisempiä nykyään kuin joskus 2005? Eikä kyse ole mistään teiniräkänokista vaan päälle viisikymppisistä aikuisista ihmisistä.

Oli miten viaton tai harmiton aihe tahansa niin joku löytää siitä jotain negatiivista, uhkaavaa tai uhkaa kirjoittajaa jollain toimenpiteellä.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskusteluilmapiiri ja poliittinen ilmapiiri on ihan eri kuin silloin. Silloin äälíöt jotka menivät henkilökohtaisuuksiin ja uhkailuihin vaimennettiin sosiaalisen kontrollin myötä.

Nykyajassa "tietyt" piirit ovat rohkaisseet näitä häiriköitä olemaan jatkuvasti äänessä uhkailemassa milloin mitäkin kansanryhmää.

Vierailija
2/18 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö.  Minä en kyllä ymmärrä ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivistysporvareita oli vielä Saulin kansanedustaja-aikoina olemassa. Siis sellaisia jotka esim. puhuivat nuorista ja työttömistä kannustavaan sävyyn ja kyseinen ex. presidentti myös noina aikoina lahjoitti koko kansanedustajan palkkionsa vähävaraisten nuorten urheiluun.

Nykyään jos tekisi noin niin heti tulisi liuta luiskaotsia valittamaan miten köyhiä taas hyysätään ja nuoret saisivat tulla ihan itse toimeen ilman kenenkään apua.

Vierailija
4/18 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivistysporvareita oli vielä Saulin kansanedustaja-aikoina olemassa. Siis sellaisia jotka esim. puhuivat nuorista ja työttömistä kannustavaan sävyyn ja kyseinen ex. presidentti myös noina aikoina lahjoitti koko kansanedustajan palkkionsa vähävaraisten nuorten urheiluun.

Nykyään jos tekisi noin niin heti tulisi liuta luiskaotsia valittamaan miten köyhiä taas hyysätään ja nuoret saisivat tulla ihan itse toimeen ilman kenenkään apua.

Niin, en usko että sosiopaattien/psykojen määrä on oikeasti lisääntynyt. Moderaatio ja ilmapiiri on vain muuttunut lepsummaksi näiden vihapuheen sallimisen osalta.

Jos heitä olisi enemmistö se näkyisi myös uurnilla mutta esim. ps:n kannatus on romahtanut sinne 10% tienoille eli ei hirveästi enempää kuin Soinin alkuaikoina kun se oli luokkaa 7-8%.

Vierailija
5/18 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Jos arvostelee toista tai on erimieltä, neuvoo ei ole persoonallisuushäiriöinen, se on ihan normaalia, mutta se jos sitä ei kestä vaan alkaa ns keittää, sillä on selkeästi persoonallisuushäiriö ja oikea paikka on hakeutua hoitoon ja siihen lääkkeet. Asioista saa olla erimieltä ja siinä ei ole mitään väärää, jos et sitä kestä, sinussa itsessäsi on vikaa. Näin sanoi kerran minulle suoraan esim poliisi. 

Vierailija
6/18 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, en usko että sosiopaattien/psykojen määrä on oikeasti lisääntynyt. Moderaatio ja ilmapiiri on vain muuttunut lepsummaksi näiden vihapuheen sallimisen osalta.

Jos heitä olisi enemmistö se näkyisi myös uurnilla mutta esim. ps:n kannatus on romahtanut sinne 10% tienoille eli ei hirveästi enempää kuin Soinin alkuaikoina kun se oli luokkaa 7-8%.

Soini kaikista saamistaan haukuista huolimatta ei ikinä vihannut naisia, työttömiä, sairaita tai nuoria vaan itse asiassa ajoi vaalikampanjassaan näiden etuja!

Toki jo silloin vastusti maahan muuttamista joka ei ollut työperäistä (paitsi pienen kiintiöpakolaisosuuden osalta).

Puolue muuttui vasta paljon myöhemmin Siniset-episodin myötä fasistisempaan suuntaan ja alkoi natsimainen ihmisten luokittelu.

Vierailija
7/18 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Jos arvostelee toista tai on erimieltä, neuvoo ei ole persoonallisuushäiriöinen, se on ihan normaalia, mutta se jos sitä ei kestä vaan alkaa ns keittää, sillä on selkeästi persoonallisuushäiriö ja oikea paikka on hakeutua hoitoon ja siihen lääkkeet. Asioista saa olla erimieltä ja siinä ei ole mitään väärää, jos et sitä kestä, sinussa itsessäsi on vikaa. Näin sanoi kerran minulle suoraan esim poliisi. 

Jos ihminen on jatkuvasti neuvomassa muita ja eri mieltä kaikessa, ehkä se vika ei olekaan siinä että muut ihmiset ovat jatkuvasti neuvojen puutteessa.

Vierailija
8/18 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuh vuh

Vierailija
9/18 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen arvostelun voi tehdä asiallisesti.

Vierailija
10/18 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen arvostelun voi tehdä asiallisesti.

Tottakai. Mutta jos olet menossa esim vaikka ulkomaille ja joku sinulle sano että ei suosittelisi menemään jonnekkin maahan vaikka nyt turvallisuustilanteen vuoksi ja sinä siitä pahastut kun omasta mielestäsi pärjäät kyllä. Niin se on ihan sinun omaa heikkouttasi. Samoin jos joku ei tykkää siitä että leivoit täytekakun joka näyttää joltain tietyltä vaan lisää siihen että olis laittanut vähän erilaiset koristeet. Ne ovat mielipiteitä ja niitä saa olla. Jos ei kestä että kaikki eivät ole samaa mieltä, on aika harkita vakavasti terapiaa ja lääkkeitä.

Vierailija
11/18 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka kuinka paljon alapeukkua niin tuollaisesta jos menet virkavallalle itkemään he sanovat suoraan että sinulle saa ilkkua ja olla vaikka kuinka ilkeä kunhan ei nimittele tai käy käsiksi, se ei ole henkistä väkivaltaa, vaan sinulle suositellaan hakeutumaan hoitoon. Näin se vain on. Moni luulee että asioista erimieltä oleminen on henkistä väkivaltaa tai persoonallisuushäiriö. Sitä se ei ole.

Vierailija
12/18 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ihminen on jatkuvasti neuvomassa muita ja eri mieltä kaikessa, ehkä se vika ei olekaan siinä että muut ihmiset ovat jatkuvasti neuvojen puutteessa.

Ei tarvitse olla minkään puutteessa, mielipiteitä saa silti sanoa, se on ihan normaalia. Saa sanoa vaikka ei kysyttäisi mitään. Jos ei sitä kestä niin lääkkeet ovat olemassa. 

Vierailija
13/18 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kulttuuri on muuttunut täysin toksiseksi. Monet asiat vaikuttaa kumulatiivisesti. 

Vierailija
14/18 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan toi on aika outoa miten kaikkialla somessa ne on just niitä vanhemman sukupolven tyyppejä ketkä näsäviisastelee ja huutelee joka juttuun jotain ja yleensä ne on myös kaikki jotenkin yksinkertasen olosia kun menee profiilia kattoo, ja sit nää samat ihmiset mollottaa nuorisosta. Kaikkialla mihon kattoo niin aina tyhmin osa ihmisistä on eniten äänessä, fiksut ei jaksa edes puuttua 😅😅😅

Vierailija
15/18 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissä huutamisella on nykyään oikeitakin vaikutuksia. Jos kyseinen henkilö on ollut vielä koko elämänsä kunnon lapatossu niin asioihin vaikuttaminen - vaikka sitten negatiivisesti - ja raivon purkaminen hyväksytyllä tavalla varmasti houkuttaa.

Ihmisten perusluonne ei ole muuttunut mitenkään. Netti vain antaa työkalut.

Vierailija
16/18 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kulttuuri on muuttunut täysin toksiseksi. Monet asiat vaikuttaa kumulatiivisesti. 

Tästä samaa mieltä. Paikallisidentiteetti on nykyään ihmisten mielestä fasismia.

Vierailija
17/18 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu. Mun mielestä tosi moni kommentoi vaan 🤩🤩😍😍🔥🔥🔥 -emojeilla. Itse en vaivautuisi.

Vierailija
18/18 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somessa on tuhansia feikkiprofiileja joiden suojasta trollataan ja huudellaan kelle vaan mitä vaan. Feikkiprofiileja saa tehdä nykyään ihan luvan kanssa ainakin fbssa. Botitkin tekee hyökkäyksiä ja niitä jotkut tahot myyvät ja toiset ostavat. Kampanjat jotain vastaan ovat nykyään ostettuja, asiasta ollut dokumenttiakin. Tuntemattomien huutelut voi siis jättää omaan arvoonsa. Eri asia tietysti jos itse tuntee huutelijat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi