Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä itse tehtyä sinä haluaisit joululahjaksi?

Vierailija
05.09.2022 |

Taloudellisesti on sen verran tiukkaa, että täytyy joululahjaksi laittaa läheisille jotain itsetehtyä. Haluaisin antaa kuitenkin jotain sellaista, joka oikeasti ilahduttaa saajaa ja tulee käyttöön, niin en siis aio muovailla askartelumassasta erikoisia koristeita. Joten: mitä itsetehtyä sinä haluaisit saada joululahjaksi? Tai jos olet joskus saanut jonkun todella mieluisen itsetehdyn lahjan, niin mikä se oli?

Kommentit (474)

Vierailija
221/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teette itsestänne liian tärkeän. Ei kukaan normaali aikuinen odota lahjoja, saati että pitäisi niistä kirjaa.

Ei kukaan kaipaa seillaista lahjaa, minkä vuoksi antaja joutuu pähkäilemään ja pihistelemään.

Vierailija
222/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka odottaa lahjoja huonosti toimeentulevalta, kun rikkaatkin vain halaavat ja toivottavat hyvää joulua.

Miksi tämä ei riitä köyhille?

Tämä minuakin kummastuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bambusta tehdyn sadekepin, jossa siemenet tms rapisee käännettäessä sisällä ja kuulostaa sateelta

Vierailija
224/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotitekoisia nekkuja. Sellaisia vanhanaikaisia paperitötteröön tehtyjä.

Vierailija
225/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka odottaa lahjoja huonosti toimeentulevalta, kun rikkaatkin vain halaavat ja toivottavat hyvää joulua.

On ihana saada ja antaa pieniä lahjoja rakkaimpien ystävien kanssa. Olipa tulotaso mikä tahansa.

Vierailija
226/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotitekoisia nekkuja. Sellaisia vanhanaikaisia paperitötteröön tehtyjä.

Hirvittävä vaiva, jota kukaan ei osaa arvostaa eikä edes syö.

Paremman makuista karkkia on kaupat pullollaan ja vieläpä sellaiseen hintaan, että kaikilla on niihin varaa.

Vierailija
227/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan mitään syötävää. Sitä ei ikinä tiedä, miten likaisilla käsillä ja törkyisessä keittiössä ne on tehty tai perheen aino-petteri on osallistunut leipomiseen ja käsi käy jatkuvasti nenässä tai housuissa. Hyi.

Vierailija
228/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehiläisvahakynttilöitä tai villasukat. Molemmat lempiväreissäni.

Vierailija
229/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Villasukat. Niitä ei voi olla liikaa.

Todellakin voi olla liikaa. Itsellä liian monta paria eikä ne mahdu minnekään kaappiin. Ei kai kukaan tartte kerran vuodessa uusia sukkia.

Vierailija
230/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ihana saada ja antaa pieniä lahjoja rakkaimpien ystävien kanssa. Olipa tulotaso mikä tahansa.

Mikä siinä on se juttu? Me kokoonnumme jouluillalliselle ja toivotamme toisillemme hyvää joulua. Vaihdamme kuulumisia ja keskustelemme hyvän ruuan ääressä. Se välittäminen löytyy jokaisen käytöksestä, ei turhanpäiväisestä krääsästä.

Tavaraa on maailma pullollaan. Jokaisella kotonaan liikaakin. Facebookin roskalavoilta sitä saa ilmaiseksikin. Monet kierrätyskeskukset eivät pysty ottamaan vastaan.

Vierailija
231/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin sellaisen ohuen ja kevyen neliön muotoisen villahuivin, ei kovin iso. Itse kudottuja kauniin värisiä villasukkia. Gourmet tasoisia suklaakonvehteja ja ehkä muitakin makeisia, ei itse tehtyjä. Hyväksi todettu kevyt deodorantti ja ehkäpä jokin ihana hajuvesi ja nämäkin kaupasta. Olen vähän ennakkoluuloinen itse tehtyjä ruokalahjoja kohtaan, jos en varmasti tiedä antajan taitoja tällä alalla. Leivon ja teen ruokia ym. itse, ja olen aika tarkka näistä. Mutta jos naapurin Maikki (nimi keksitty) tiettävästi osaa tehdä vaikka maustekurkkuja, niin olisi tervetullut lahja. Kaikki kuusenkerkkäsiirapit tai mustaherukanlehtimehutiivisteet ja vadelmahunajat eivät oikein maistu. Mustaherukkamehu on eri juttu.

Vierailija
232/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko? Miksi aloittaja sitten stressaa?

Vierailija
233/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paksut villasukat.

Jännä kun aina kaikki toivoo villasukkia lahjaksi, mutta kukaan ei niitä koskaan valmiina osta.

Kaikilla siis on joku joka neuloo ne muille, kun ainakin nettikirppiksillä niitä joutuu myymään lankojen hinnalla jopa kolmekin vuotta :D

Mä ostan suurimman osan mun villasukista, mutta en mistään nettikirpputorilta. Lisäksi se on ihan eri asia, jos joku läheinen ne on juuri sinulle tehnyt.

Vierailija
234/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehty omakotitalo olisi kiva saada lahjaksi.

Vierailija
235/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain ihanaa hilloa. Ei mitään liian erikoista vaan jotta tulisi käytettyä.

Vierailija
236/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan saada villasukkia kun käytän niitä vuoden ympäri. Myös jokin syötävät on ihana lahja, jos antaja on hyvä kokki/leipuri. Tai ainakin osaa noudattaa hyvää reseptiä ;)

Vierailija
237/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kartanon.

Vierailija
238/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läppärille suojakotelon. Toppakankaasta, vetoketjulla.

Vierailija
239/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentaa ajatuskin joulusta. Vanhemmat syöpä sairaita. Lapset asuu omillaan. Mulla hometalo mitä ei voi myydä.

Vierailija
240/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hilloa karhunvatuista tms. Tosin jos olet sotkuinen ihminen niin ei kiitos mitään syötävää lahjaksi sinulta.