Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä itse tehtyä sinä haluaisit joululahjaksi?

Vierailija
05.09.2022 |

Taloudellisesti on sen verran tiukkaa, että täytyy joululahjaksi laittaa läheisille jotain itsetehtyä. Haluaisin antaa kuitenkin jotain sellaista, joka oikeasti ilahduttaa saajaa ja tulee käyttöön, niin en siis aio muovailla askartelumassasta erikoisia koristeita. Joten: mitä itsetehtyä sinä haluaisit saada joululahjaksi? Tai jos olet joskus saanut jonkun todella mieluisen itsetehdyn lahjan, niin mikä se oli?

Kommentit (474)

Vierailija
181/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi aikuiset pelleilee joittenkin lahjojen kanssa. Se on pula-ajan perinne kun kaikesta oli pulaa ja ihan kaikki tuli tarpeeseen mutta nykyään kun kaikilla on roinaa yllin kyllin ja vaikeuksia ylimääräisistäkin päästä eroon niin suurin osa ei halua mitään. Ei voi ostaa isompaa kotia niin että mahtuisi. 

Silloin joskus opiskelijana kun perusti ensi kotia ja olisi kaikkea tarvinnut niin ei tullut ketään lahjoja tuomassa jouluna eikä muulloinkaan. Jostain kierrätyksestä pikku hiljaa sai jotain haalittua. Lapsiperheelliset saivat kalliita kodinkoneita ja koko ajan niihin vietiin lahjoja. 

Ja tänä päivänä taitaa olla toisin päin eli opiskelijoille ei kelpaa käytetyt vaan kaikki pitää olla uutta. Lapsiperheet taas kiertää kirppiksiä ja kerää ilmaista tavaraa torista vaikka molemmilla vanhemmilla hyvä palkka.

Vierailija
182/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä annan joka joulu läheisille lahjaksi joidenkin parjaamia villasukkia. Ilolla ottavat vastaan ja kovassa käytössä ovat. Tänä jouluna niille saattaa olla isompikin tilaus, kun osa ihmisistä palelee kodeissaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukat, makramee työt, lapaset ja pipot on kyllä olleet mieluisia lahjoja. Tosin lankoihin etc menee rahaa. Nollabudjetilla antaisin läheiselle vaikka marjoja, kuivattuja sieniä tai vaikka itse tehdyn joulukranssin. Isältä saan usein jouluna itse tehtyä teetä, kuivattuja sieniä ja nokkosia, on kyllä parhaita lahjoja. Piparikorttikin olisi kiva.

Vierailija
184/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki syötävä on kiva, ei jää kaappiin lojumaan ikuisesti. Itse en monen ehdottamista villasukista välittäisi, en käytä niitä missään. Ja eikös langat ole aika kalliitakin?

Vierailija
185/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötävä lahja on paras lahja. Tai villasukat. Paras lahja minkä minä olen saanut oli aivan taivaallisen hyvä viikunahillo. Ja itse olen saanut kehuja makeisista ja kekseistä.

Vierailija
186/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku huivi, sukat tai sitten joku leivonnainen olisi ihana lahja, tykkäisin.

Vierailija
187/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki syötävä on kiva, ei jää kaappiin lojumaan ikuisesti. Itse en monen ehdottamista villasukista välittäisi, en käytä niitä missään. Ja eikös langat ole aika kalliitakin?

Meillä taas kaikki itsetehdyt ruokalahjat lentää suoraan biojätteeseen. Olen ääritarkka hygieniasta ja tiedän mm. erään joka ei ikinä pese käsiään ja sormissä pitkät hoitamattomat kynnet, tekee kuitenkin joka joulu ruokalahjoja tutuille ja sukulaisille.. Yhh 🤢

Vierailija
188/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukat, tummanvihreät, keltaiset, punaiset tai vaaleanvihreät.

Vierailija
189/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukkia olen saanut ja villasukkia haluaisin.

Vierailija
190/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuusenkerkkäsinappia, mustaherukanlehtimehutiivistettä ja vadelmahunajaa.

Laitan nämä muistiin ensi kevättä ja joulua 2023 varten, kivoja ideoita. Kuusenkerkät kannattaa kyllä kerätä touko-kesäkuussa. Mustaherukan lehtiä myös kesällä. Vadelmahunajasta en tiiä mittään.

Vierailija
191/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on tosi paljon itsetehtyjä juttuja ehdotettu, jotka mulla lentäisi suoraan roskikseen. En syö kakkuja, pipareita enkä mitään toffeeta. En käytä kuin kultakoruja. Mitään tee-se-itse luonnonkosmetiikkaa en halua kokeilla. Makrameet on kauheita. Ovikranssi ja koristeet. Ei kiitos, on jo riittävästi.

Mitä mieluusti ottaisin vastaan? Villasukat tai tossut. Pipo, kaulahuivi tai lapaset. Tilkkutyyny tai poppana, jos sopii sisustukseen.

Mä olen alkanut vierastaa pakkolahjontaa. Kaikki osapuolet pääsevät helpommalla, kun luovutaan lahjoista ja tehdään mieluummin jotain kivaa yhdessä.

Vierailija
192/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taatelikakku. Voi tehdä myös gluteenittoman version.

Vierailija
193/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaakakku olisi ihana.

Vierailija
194/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En rehellisesti sanottuna tarvitsisi tai haluaisi mitään itsetehtyä. Inhoan turhaa tavaraa, ja ruokavalio on niin rajoittunut, että vaikea olisi kenelläkään mitään sopivaa tehdä. Kortti riittäisi ihan hyvin.

Vierailija
195/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei aloittaja.

Itselläni on useita taloudellisesti tiukkoja joulun aikoja takana päin. Varmasti vielä jatkuu tämä kituuttelu.

Jotain pientä tuliaista, tai muistamista olen kuitenkin joka joulu lähimmäisilleni tehnyt.

Tulee itselle hyvä mieli, kun on jotain, omin pikku kätösin, askarrellut-paskarrellut.

Kauniita koristeltuja pipareita, valmis taikinasta, ja halvemmalla saat kuorutteen tomusokerilla ja vedellä, kuin valmiina ostamalla.

Keksejä saa myös tehtyä suht edullisesti.

Viimeksi tein aika isoja herkkusia.

Kauniisti paketoitu lahja ilahduttaa myös.

Vain mielikuvitus on rajana.

Korttejakin on tullut tehtyä itse.

Joskus olen leikannut lehdistä tai mainoksista ihanan kuvan, ja tällännyt sen pahvin tai jonkun kartongin palan päälle.

Vähän koristellut jollain, millä milloinkin.

Joskus kuusen koristeellakin, tai luonnon oksilla/kävyillä.

Paketti narulla kruunannut sitten koko pussukan.

Olen käyttänyt yhtä ja samaa sellofaanirullaa jo monena jouluna.

Siitä saa tehtyä helposti pussukoita.

Värikästä syksyn jatkoa ja joulun odotusta.

Vierailija
196/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naski kirjoitti:

Hei aloittaja.

Itselläni on useita taloudellisesti tiukkoja joulun aikoja takana päin. Varmasti vielä jatkuu tämä kituuttelu.

Jotain pientä tuliaista, tai muistamista olen kuitenkin joka joulu lähimmäisilleni tehnyt.

Tulee itselle hyvä mieli, kun on jotain, omin pikku kätösin, askarrellut-paskarrellut.

Kauniita koristeltuja pipareita, valmis taikinasta, ja halvemmalla saat kuorutteen tomusokerilla ja vedellä, kuin valmiina ostamalla.

Keksejä saa myös tehtyä suht edullisesti.

Viimeksi tein aika isoja herkkusia.

Kauniisti paketoitu lahja ilahduttaa myös.

Vain mielikuvitus on rajana.

Korttejakin on tullut tehtyä itse.

Joskus olen leikannut lehdistä tai mainoksista ihanan kuvan, ja tällännyt sen pahvin tai jonkun kartongin palan päälle.

Vähän koristellut jollain, millä milloinkin.

Joskus kuusen koristeellakin, tai luonnon oksilla/kävyillä.

Paketti narulla kruunannut sitten koko pussukan.

Olen käyttänyt yhtä ja samaa sellofaanirullaa jo monena jouluna.

Siitä saa tehtyä helposti pussukoita.

Värikästä syksyn jatkoa ja joulun odotusta.

P.s. tiedän siis pienen lähimmäis piirini allergiat ynm. joten välillä täytyy ovelasti hankkia tietoa ja soveltaa🤗

Vierailija
197/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivonnaisia tai jotain hyvää syötävää, villasukat tai lapaset ois myös kivat.

Vierailija
198/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mikä kuluu..Paras tällainen lahja minulle olisi joku palvelus esim autan maalaamaan seinän, pesen ikkunat tai saunan, auton..joku palvelulahjakortti.

Sain vuosia sitten 10 kertaa lapsen hoitoa. Oli upea lahja. Sinkkuäitinä pääsin lenkille kun kaveri katsoi lapsen kanssa leffaa tms. Arvostin ja tuo lahja kyllä lunastettiin..Ei jäänyt höpinäasteelle

Vierailija
199/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saippuaa (tee ajoissa, niin ehtii kehittyä), kasvo- tai jalkarasvaa. Saaristolaisleipä, lusikkaleipiä. Sytykkeitä takkaa varten.

Vierailija
200/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haet halpaa/ilmaista:

Puolukkahillo

Maustesuola, yrttisuola

Kranssi

Jäälyhty

Leipä

Nuo ei maksa rahassa juuri mitään.