Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä itse tehtyä sinä haluaisit joululahjaksi?

Vierailija
05.09.2022 |

Taloudellisesti on sen verran tiukkaa, että täytyy joululahjaksi laittaa läheisille jotain itsetehtyä. Haluaisin antaa kuitenkin jotain sellaista, joka oikeasti ilahduttaa saajaa ja tulee käyttöön, niin en siis aio muovailla askartelumassasta erikoisia koristeita. Joten: mitä itsetehtyä sinä haluaisit saada joululahjaksi? Tai jos olet joskus saanut jonkun todella mieluisen itsetehdyn lahjan, niin mikä se oli?

Kommentit (474)

Vierailija
201/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykkietikka on myös helppoa ja halpaa.

Vierailija
202/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palasaippuaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukat. Niitä ei voi olla liikaa.

Vierailija
204/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilahtuisin näistä itsetehdyistä lahjoista:

-Neulottu pipo, kaulaliina tai villasukat tms

- Leivottu kakku tms . leipomus

- Itse tehty kaunis heijastin (hyvä pimeään vuodenaikaan)

- Omaan harrastukseen liittyvä pieni juttu (itselläni voisi olla jokin urheiluun tai lukemiseen liittyvä, esim. itse tehty panta/ tekninen hiusdonitsi , kirjainmerkki, pieni kännykkäpussukkavyö tms.)

- Itse tehty kauppakassi

- Itse tehty ihon kuorinta-aine kauniissa purkissa /tosi helppo tehdä esim. hunajasta ja sokerista tms.)

- Itse tehty kaunis joulukoriste esim. ovikranssi

- Avainnauha kaulaan

Vierailija
205/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykypäivänä kahvipakettikin on jo kiva.

Vierailija
206/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piparkakkutalo. Valmistaikinasta saa helposti, ainakin pari viikkoa sitten Prismassa oli vielä pakastetaikinoita puoleen hintaan.

Vierailija
207/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaulaliina, lapaset, hilloa, keksejä, karkkeja.

Vierailija
208/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime jouluksi ukko teki minulle kiikkustuolin, koska olen kuulemma siinä iässä että sellaisen tarvitsen. olen 45v. taisi ukko piruilla. mutta taitojen mukaan kukin tekee. itse tehty on muutenkin paljon mieluisampi, kuin kaupasta ostettu turha roina. minä ainakin koen, että tekijä on minua ajatellut lahjan tehdessään, ja se jos mikä lämmittää mieltä. oli sitten paketissa pajupilli tai kaulaliina.

Vierailija
209/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piparkakkutalo, sellainen pieteetillä tehty, on kaunis ja ihana lahja vaikka lapsiperheeseen. Pakkaa talo isoon kinkkupussiin nätisti, niin sitä voi vaikka säilyttää siinä eikä se pölyynny. Niin itse tein kun joskus valmistin piparitaloja.

Itse ilahtuisin vaikka saaristolaisleivästä, tai jostain muusta hyvin säilyvästä leivästä, pikkuleivistä (ei piparkakkuja), kuivakakusta (jonka voisi vaikka pakastaa).

Takan sytykeruusut olis kanssa kivat saada.

Vierailija
210/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestä kiva joulupuuroilta jo hyvissä ajoin ennen joulua ja kerro ettet tänä vuonna lahjo muuten. Uuniriispuuroa tykötarpeineen, kahvia ja teetä, ehkä glögiä itse leivotun pullan tai pikkuleivän kanssa. Jos lapsia osallistuu, heille voi antaa mukaan pienen paperipussin, jossa vaikka kiiltokuva, kiva kynä tms ja tikkari tai pieni namuaski. Jos rahat riittää, aikuisperheille voi sujauttaa kahvipaketin/suklaata tms mukaan.

Vierailija
211/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin joululahjaksi taatelikakun, tai maukkaan ns, englantilaisen hedelmäkakun

Ruokaa osa tehdä hyvin, ja voitaikina tortut. Piparkakut ostan leipomosta valmiina.

Joulupullatkin onnistuu, mutta pelkkä nisu, joulu maistettunakaan, ei joulun herkkujen tee kauppaansa. Ne pullat syödään pakastimesta vasta ns. härköviikkoina, tammikuun lopussa.

Mutta kuivakakkuja en osaa leipoa.

Niistä tulee joko liian kuivia, ja joskus selvästi, jopa raakoja.

Siksi otan suurella kiitollisuudella vastaan, jos sisko tai naapuri antaa minulle, itse tekemänsä kuivakakun.

Joulun ajan kuivat kakut ovat runsaasti maistettuja.

Moni marinoi kuivaa kakkuun tulevat rusinat ja hedelmä palaset konjakissa tai rommissa.

Ja lisäävät noita alkoholeja aitona pikkasen kakkuun.

Kuivakakku ei koskaan ole parhaimmillaan tuoreena, juuri leivottuna.

Maustetun joulun kuivakakun tulee antaa marinoitua muutama päivä viileässä, jotta herkulliset maut pääsevät kunnolla esiin.

Tämän kaiken tiedän, teoriassa.

Mutta herkullista kuivakakkua en ole koskaan itse onnistunut tekemään.

Jossain se onnistumisen niksi, tuossakin leivonassa piilee....

Vierailija
212/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saaristolaisleipä, varmaan jo mainittukin. Kivasti voipaperiin/vastaavaan pakattuna, voi vaikka pakastaa jos ei juuri jouluksi ole tarvetta. Hyvää, ja vanhetessaan vain paranee. Meillä suosittu herkku!

Vierailija
213/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain itse neulottua, esim. villapipo, lapaset, villatakki tai kauniit villasukat.

Myös joku ihana leivonnainen tai ise tehdyt karkit kelpais.

Vierailija
214/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järjestä kiva joulupuuroilta jo hyvissä ajoin ennen joulua ja kerro ettet tänä vuonna lahjo muuten. Uuniriispuuroa tykötarpeineen, kahvia ja teetä, ehkä glögiä itse leivotun pullan tai pikkuleivän kanssa. Jos lapsia osallistuu, heille voi antaa mukaan pienen paperipussin, jossa vaikka kiiltokuva, kiva kynä tms ja tikkari tai pieni namuaski. Jos rahat riittää, aikuisperheille voi sujauttaa kahvipaketin/suklaata tms mukaan.

Tässä koko ketjun paras lahja mielestäni. En pidä yhtään pakotetuista tavaranvaihtajaisista tai siitä, että joku vähillä rahoillaan leipoo minulle kymmenien eurojen hedelmäkakkua.

Jos on pakko kakku tehdä niin kahvikissan taatelikakku on minun suosikkini. Kahvista jääneillä kahvinporoilla kuorii itsensä kun kuivattaa porot lautasella ja käyttää niitä puoli desiä 3-4 rkl:n nestesaippuaa tai kosteusvoidetta.

Vierailija
215/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka aikuinen kaipaa lahjoja? Jokainen voi hankkia mieleisensä tavarat itse.

Hedelmäkori, kahvi ja suklaa ovat ihan OK, jos jostain syystä tuntee halua antaa lahjan.

Minä laitan tänä vuonna postikortin. Moni yllättyy tässä digitaalisuuden maailmassa.

Vierailija
216/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain itse neulottua, esim. villapipo, lapaset, villatakki tai kauniit villasukat.

Myös joku ihana leivonnainen tai ise tehdyt karkit kelpais.

Pipon ja villatakin pitää olla käyttäjälleen mieleiset. En lähtisi sokkona moisia kenellekään neulomaan. Toki jälkimmäinen vaatii myös taitoa.

Lapaset ja villasukat ovat kyllä lämminhenkinen ja käyttökelpoinen lahja.

Kaikki itse tehdyt herkut lentää roskiin.

Vierailija
217/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähettäisin postikortin. Olisi ilo saada sellainen. :)

Vierailija
218/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei kaipaa takan sytykeruusuja eikä itsetehtyjä kylpypalloja.

Vierailija
219/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka odottaa lahjoja huonosti toimeentulevalta, kun rikkaatkin vain halaavat ja toivottavat hyvää joulua.

Miksi tämä ei riitä köyhille?

Vierailija
220/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neulotut jutut ovat ihania, kuten pipo, villasukat, kaulaliina jne.