Mitä itse tehtyä sinä haluaisit joululahjaksi?
Taloudellisesti on sen verran tiukkaa, että täytyy joululahjaksi laittaa läheisille jotain itsetehtyä. Haluaisin antaa kuitenkin jotain sellaista, joka oikeasti ilahduttaa saajaa ja tulee käyttöön, niin en siis aio muovailla askartelumassasta erikoisia koristeita. Joten: mitä itsetehtyä sinä haluaisit saada joululahjaksi? Tai jos olet joskus saanut jonkun todella mieluisen itsetehdyn lahjan, niin mikä se oli?
Kommentit (474)
Jos joku paistaisi meille hyvän joulukinkun ja toisi sen aattona lahjaksi, olisin todella kiitollinen. Tietenkin lahjasta pitäisi kertoa etukäteen, että aikoo sellaisen tuoda.
Englantilainen hedelmäkakku. Sellainen perinteinen, joka on tehty jo hyvissä ajoin ennen joulua.
Marmeladia. Nimenomaan itse tehtyä!!!!!
Leivonnaiset, sinapit, hillot ym. otan aina ilolla vastaan. Villasukat ilahduttavat myös.
Haluaisin villasukat. Pitkät villasukat. Tykkään kutoa itsekin, mutta en meinaa jaksaa tehdä niitä pohkeen peittäviä. Vieläkun olisi kuvioita, niin olisin super onnellinen. Mutta joo... Niissä on hirveä työ, ymmärrän, että niitä ei niin vaan tehdä. Plus langatkin maksavat.
Viime jouluna sain lahjaksi itsetehtyjä fudgeja ja ne olivat todella hyviä. Syötiin ne heti, ei jaksanut odottaa aattoon.
Pidän paljon viherkasveista joten kelpaisi kyllä jos joku toisi vaikka omista aluistaan istutetun kukan.
Sinappi ja kuivatut sienet kelpaisi myös
Mun täytyy sanoa, että en ole koskaan osannut käyttää villasukkia. Kenkiin ne ei mahdu ja kotona taas ne on liian liukkaat ja yöllä liian kuumat. Eli niitä en haluaisi. Mutta villalapaset haluaisin.
Sinappia, maustekurkkuja, paholaisen hilloa, taikinajuuri olisi mitä mainioin lahja.
Itsetehtyä toffeeta, kauniisti paketoituna
Itsetehtyjä joulukuusen koristeita
Nätti purkki satiininauhalla, jossa jauhoja, kaakaojauhetta, leivinjauhetta yms kerroksittain ja joista saa lahjan saaja leivottua itse sitten kakun. Ohje mukana.
itse valettu kynttilä tai tuoksukynttilä
oma tekemä saippua
kuivatut omenasiivut, nätti pakkaus
Sinappia. Pikkuleipiä purkissa.