Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä itse tehtyä sinä haluaisit joululahjaksi?

Vierailija
05.09.2022 |

Taloudellisesti on sen verran tiukkaa, että täytyy joululahjaksi laittaa läheisille jotain itsetehtyä. Haluaisin antaa kuitenkin jotain sellaista, joka oikeasti ilahduttaa saajaa ja tulee käyttöön, niin en siis aio muovailla askartelumassasta erikoisia koristeita. Joten: mitä itsetehtyä sinä haluaisit saada joululahjaksi? Tai jos olet joskus saanut jonkun todella mieluisen itsetehdyn lahjan, niin mikä se oli?

Kommentit (474)

Vierailija
21/474 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynttilä, luonnonkosmetiikkaa, hanskat tai lapaset, villasukat, suklaata, joulutortut, kortti, joulukukka mah. kivassa ruukussa, kauniit oksat, kävyt, kuivatut appelsiiniviipaleet, joulukoriste 🎅

Vierailija
22/474 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valokuva-albumin yhteisistä muistoista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/474 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikista mieluisin; itse leivotut korvapuustit aidolla voilla, paljon kanelia ja sokeria välissä

käy myös mokkapalat

Vierailija
24/474 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jouluinen kranssi

Vierailija
25/474 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruisleipä

Vierailija
26/474 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotitekoista porkkanalaatikkoa tai lanttulaatikkoa.

Vierailija
27/474 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

pontikkaa

Vierailija
28/474 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukat, maustekakku, maustekurkut, sinappi, joulutortut, kynttilä.

Vierailija
29/474 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kynttilä, luonnonkosmetiikkaa, hanskat tai lapaset, villasukat, suklaata, joulutortut, kortti, joulukukka mah. kivassa ruukussa, kauniit oksat, kävyt, kuivatut appelsiiniviipaleet, joulukoriste 🎅

Tiedän, että luonnonkosmetiikkaa voi tehdä itse, olen lueskellut ohjeitakin. Mutta käyttäisikö joku oikeasti jos tekisin itse? Vai jäisikö muiden itsetekemä käyttämättä siksi, että se olisi jotenkin hmm liian arveluttavaa tai jotain? Ap

Vierailija
30/474 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

aito marjamehu pullo

Vierailija
31/474 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
32/474 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takan sytykkeitä

Vierailija
33/474 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet vähävarainen, jätä lahjat ostamatta/tekemättä (muille kuin aivan tärkeimmille ihmisille, tyyliin omat lapset). Eivät ihmiset tarvitse mitään krääsää tai joulusinappia, kaikilla on jo kaikkea. Kortti riittää.

Voit jo etukäteen sanoa, ettet nyt hanki mitään lahjoja, jos luulet, että muut meinaavat lahjoa sinua ja stressaat vastapalvelusta. Varmasti ymmärtävät.

Vierailija
34/474 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tontunpunaiset villasukat ilahduttavat aina.

Laitan tähän listan, mitä olen itse joskus askarrellut:

Itsetehty sinappi, piparkakut, joku jouluinen kuivakakku, esim englantilainen hedelmäkakku tai norjalainen joulukakku. Pannulaput  (virkatut tai tilkuista tehdyt) , lahjakortti jossa lupaus tulla siivoamaan apuna/vahtimaan lapsia illan/hoitamaan koiraa viikonlopun.  Vihko, jossa itseaskarrellut kannet (pitsiä, erilaisia papereita, joku kaunis kuva) ja vihko täynnä sieltä täältä poimittuja aforismeja ja runoja.

Lapsille olen tehnyt lorupusseja, sellaisia kauniita joissa nätit kankaat ja nyörikujat ja jotain pitsejä tms. ja sisällä loruja , toisella puolen kiiltokuva . Kortit käsin kirjoitettu ja päällystetty kontaktimuovilla. 

Pienille lapsille kangaspalloja iloisenvärisistä kankaista ja sisään tiuku. 

Käsinpainettuja tyynyliinoja, onnistuu ihan johonkin Kontista ostettuihin hyväkuntoisiin yksivärisiin tyynyliinoihinkin.  Kaikkea on tullut väsättyä. Tein muinoin joulukortitkin itse vesiväreillä tai kankaanpalasista. 

Vierailija
35/474 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tädiltä ensiasuntoni tupaantuliaislahjaksi korin, missä oli itsetehtyä hilloa, mehua, keksejä ja kuivattuja mausteita, sekä hedelmiä. Olin aivan ikionnellinen ja kori on edelleen tallessa. Senkin hän oli itse tehnyt kahvipaketeista :) Mummolta olen saanut villasukkia, lapasia ja huiveja. Kaikki tallessa.

Vierailija
36/474 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensäkin aikuisille ja itsellenikin mieluista olisi lahjat jotka tuhotaan eli syödään/juodaan 😊 Ei jää kaappeihin pyörimään, ei tule roskaa, ei joudu kiertoon vuoden päästä.

Syötävä voi olla melkein mitä vain, leivonnaisia, marjamehua, hilloa... jouluinen lahja olisi myös itsetehty sinappi.

Villasukkia tulee suvun vanhuksilta, koriste-esineitä tai itsetehtyjä tauluja en kaipaa kotiini.

Vierailija
37/474 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takan sytykkeitä

Tämä on muuten hyvä idea! Varsinkin kun kaikki ovat hamstranneet niitä halkoja. Ei aina tarvitsisi joko ostaa niitä, etsiä pieniä puita tai rullata sanomalehteä.

Vierailija
38/474 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takan sytykkeitä

Nämä on niin hyviä! Hamstraan talven aikana kirppareilta takansytykkeitä mökkikaudeksi, kiva kun joku viitsii tehdä. Pitäisi itsekin opetella. 

-sivusta

Vierailija
39/474 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvemmalla saa esim. hyasintin jouluviemisinä. Alessa noin 1-2e/kpl. Foliota vain ympärille ja sellofaaniin käärittynä.

Tulilatvat ovat myös edullisia.

Vierailija
40/474 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on mammat pahasti myöhässä. Syyskuu jo menossa ja nyt vasta joulun suunnittelut.