Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä itse tehtyä sinä haluaisit joululahjaksi?

Vierailija
05.09.2022 |

Taloudellisesti on sen verran tiukkaa, että täytyy joululahjaksi laittaa läheisille jotain itsetehtyä. Haluaisin antaa kuitenkin jotain sellaista, joka oikeasti ilahduttaa saajaa ja tulee käyttöön, niin en siis aio muovailla askartelumassasta erikoisia koristeita. Joten: mitä itsetehtyä sinä haluaisit saada joululahjaksi? Tai jos olet joskus saanut jonkun todella mieluisen itsetehdyn lahjan, niin mikä se oli?

Kommentit (474)

Vierailija
61/474 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minkälaisille ihmisille nää on menossa, kai sä osaat vähän kertoa?

Joskus aiemmin villasukat oli inhotus kun niitä tosiaan tuli joka vuosi. Yhtenä vuonna kuitenkin sain toivomani reisi pituiset villasukat joita rakastan.

Kaikki herkut ois mulle turhia, mutta jotkut niitä rakastaa. Mä tykkäsin jostain maustekastikkeista tai juurikin sinapista.

Oon itsekin joskus tehnyt ja antanut ihovoidetta/rasvaa, josta jopa tuli hyvää ja siitä tykättiin.

Oon saanut myös esim itse kudottuja tiskirättejä. Ideana se oli kummallinen, mutta nehän toimii ja on käytössä. Kaveri jossain vaiheessa virkkaili meikinpoistolappuja.

Mitkä on sun kädentaidot?

Vierailija
62/474 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetehdyt havukranssit oveen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/474 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipomuksia! Vaikkapa itse tehtyä toffeeta tai jotakin suklaajuttuja. 😋 (Ei kuitenkaan joulupipareita, koska niitä on joka paikka täynnä muutenkin.)

Itse olen antanut lahjaksi myös saaristolaisleipiä niille, joiden tiedän sellaisesta tykkäävän.

Vierailija
64/474 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi joulu <3

Itse ilahdun melkein mistä vain itse tehdystä, mutta tässä suosikkini:

Lapaset, villasukat ja pipot

Leivonnaiset ja karamellit esim toffee

Vaatteet

Pyyhkeet/keittiöliinat esim vohvelikankaasta

Petivaatteet, esim tyynyliina

Helmistä tehdyt kuusenkoristeet

Korvakorut esim fimosta

Lapsille

Vaatteet

Hatut ja hanskat esim trikoosta tai neuloen

Villasukat

Ponnarit ja hiusdonitsit

Esim fimolla koristellut pinnit

Vierailija
65/474 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivasin yhtenä vuonna vadelmaa ja mustikkaa levyinä kuivurilla,  dippasin valkosuklaaseen.

Hyvää tuli, annoin lahjoina. On kyllä työlästä hommaa ja kuivuri vie sähköä.

Vierailija
66/474 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis minkälaisille ihmisille nää on menossa, kai sä osaat vähän kertoa?

Joskus aiemmin villasukat oli inhotus kun niitä tosiaan tuli joka vuosi. Yhtenä vuonna kuitenkin sain toivomani reisi pituiset villasukat joita rakastan.

Kaikki herkut ois mulle turhia, mutta jotkut niitä rakastaa. Mä tykkäsin jostain maustekastikkeista tai juurikin sinapista.

Oon itsekin joskus tehnyt ja antanut ihovoidetta/rasvaa, josta jopa tuli hyvää ja siitä tykättiin.

Oon saanut myös esim itse kudottuja tiskirättejä. Ideana se oli kummallinen, mutta nehän toimii ja on käytössä. Kaveri jossain vaiheessa virkkaili meikinpoistolappuja.

Mitkä on sun kädentaidot?

Lapseton pariskunta noin 33-vuotiaita.

Lapseton pariskunta noin 39-vuotiaita.

Nainen (leski) 70-vuotta.

Kaikki heistä on aika varakkaita ja aika tyylitajuisia niin sisustuksen kuin syötävänkin suhteen. Kaikissa kolmessa joku osapuoli lapsuudenperheeni jäsen.

Itselläni on ehkä keskitasoa paremmat kädentaidot, mutta kutoa/virkata/neuloa en osaa.

Ap

Vierailija
67/474 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en haluaisi leivonnaisia, hilloja tai mitään laatikoita. Näitä purkkiin kerroksittain pistettyjä juttuja en myöskään oikein tajua.

Villasukat, lapaset tai uusi muhkea kaulahuivi ilahduttaisivat. Samoin huonekasvit. Sisustukseen sopiva tilkkutyyny olisi erittäin kiva yllätys.

Vierailija
68/474 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tikkupeitto, villapaita, säärystimet jämälangoista. Marimekko kuosilla sukat.

Vierailija
69/474 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halvemmalla saa esim. hyasintin jouluviemisinä. Alessa noin 1-2e/kpl. Foliota vain ympärille ja sellofaaniin käärittynä.

Tulilatvat ovat myös edullisia.

Pliis, ei hyasintteja lahjaksi ellet ole 100% varma vastaanottajan kestävän sitä hajua.

Vierailija
70/474 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nekut, hillo , marmeladi

Vierailija
71/474 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saippuamassasta valettu saippua on mielestäni kans kiva lahja, voi itse värjätä ja tuoksuttaa.

Iho/huulivoidetta voi tehdä itse esim sheavoista ja vaikka kookosöljystä..

Jos tykkää maalata, lattiaharjan tai katuharjan voi maalata ja koristella esim kiiltokuvilla ja lakkaa päälle.

Vierailija
72/474 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en haluaisi leivonnaisia, hilloja tai mitään laatikoita. Näitä purkkiin kerroksittain pistettyjä juttuja en myöskään oikein tajua.

Villasukat, lapaset tai uusi muhkea kaulahuivi ilahduttaisivat. Samoin huonekasvit. Sisustukseen sopiva tilkkutyyny olisi erittäin kiva yllätys.

Minäkään en tajua niitä kakkuainekset lasipurkissa lahjoja. Jos on aikaa leipoa kakku niin ei se juuri nopeuta, että vehnäjauhot, sokerin, leivinjauheen ja kaakaojauheen saa kaataa kulhoon siitä lahjapurkista verrattuna että kaapista itse mittaa.

Itse haluaisin eniten käsintehdyn kelopuisen avaimenperän.

Vierailija
73/474 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilahtuisin itse myös vahakukasta, ovat nättejä ja idea on hauska. Netistä löytyy ohjeita.

Vierailija
74/474 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpimät säärystimet. Mielellään mustat ja joko jostain paksusta keinokuitulangasta tai villasekoitelangasta. Tulee varmasti viileä talvi monelle säästösyistä. Säärystimet on monikäyttöiset, talvella mekkojenkin kanssa ihan must. Sopivat hyvin niin saapikkaiden ja nilkkureiden kanssa. Ja sinne kotisohvalle myös lämpöä tuomaan.

Vierailija
75/474 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee joku leipomus tms ruoka/lisuke josta tiedät lahjan saajan pitävän. Meillä inhotaan sitä kuivahedelmäkakkua, mutta piimäkakku menee hetkessä. Tai sitten itsetehtyä karkkia, viime jouluna sain kaverilta riisisuklaata, fudgea ja pähkinärouhesuklaapalleroita, oli hyviä. Äidiltä tulee joka joulu piimäjuusto, joka on herkkua meillä. Ja veljen kanssa vaihdetaan joka joulu vihreä kuula-paketti, perinne joka alkoi vitsinä, mutta sitä aina odottaa...ei sen lahjan tarvitse olla mikään ihmeellinen ja kallis.

Vierailija
76/474 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lämpimät säärystimet. Mielellään mustat ja joko jostain paksusta keinokuitulangasta tai villasekoitelangasta. Tulee varmasti viileä talvi monelle säästösyistä. Säärystimet on monikäyttöiset, talvella mekkojenkin kanssa ihan must. Sopivat hyvin niin saapikkaiden ja nilkkureiden kanssa. Ja sinne kotisohvalle myös lämpöä tuomaan.

Voi myös ommella, kaupan on joustavaa merino/muuta villaneulosta

Vierailija
77/474 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saippuamassasta valettu saippua on mielestäni kans kiva lahja, voi itse värjätä ja tuoksuttaa.

Iho/huulivoidetta voi tehdä itse esim sheavoista ja vaikka kookosöljystä..

Jos tykkää maalata, lattiaharjan tai katuharjan voi maalata ja koristella esim kiiltokuvilla ja lakkaa päälle.

Miksi alapeukutatte, kerron mikä minusta olisi kiva :D

Vierailija
78/474 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki syötävä on hyvää. Teemme perinteisesti joululimput ja tai sinappia hyville ystäville joilla on  kaikkea. Tietääkseni ovat odotettuja  ja pidettyjä lahjoja.

Vierailija
79/474 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie oon usein ostanu joululahjoiks ihania pörrösukkia tarjouksista, esim. Cittaris ale -40%. Ne voi pestä koneessa huoletta. On parhaillaan jalassa sellaset suloisen pehmeet ja lämpimät. Kohta niitä tulee taas myyntiin.😊

Ei tietysti omatekoista vastaa. Kauniin paketin voi tehdä itse, nättiä paperia ja koristenauhaa päälle. Itse en kaipaa kalliita lahjoja.

Vierailija
80/474 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuleipiä (ei joulupipareita), mustaherukkahyytelöä, punaherukkahyytelöä, omenamehua, marskinmehua, rocky road suklaata tms., kuivakakun/kahvikaun/maustekakun tms., mustaherukkalikööriä, omenasosetta, puolukkahilloa, paholaisenhilloa, lemon curdia, marmeladia, karpalonmakuisia marmeladikarkkeja.

Itse tehtyjä seitkyt-kahekskytluvun joulumakeisia, eli piparminttukarkkeja, suklaatryffeleitä niissä pienissä foliovuoissa, nekkuja, riisimurosuklaata.