Mitä itse tehtyä sinä haluaisit joululahjaksi?
Taloudellisesti on sen verran tiukkaa, että täytyy joululahjaksi laittaa läheisille jotain itsetehtyä. Haluaisin antaa kuitenkin jotain sellaista, joka oikeasti ilahduttaa saajaa ja tulee käyttöön, niin en siis aio muovailla askartelumassasta erikoisia koristeita. Joten: mitä itsetehtyä sinä haluaisit saada joululahjaksi? Tai jos olet joskus saanut jonkun todella mieluisen itsetehdyn lahjan, niin mikä se oli?
Kommentit (474)
Hedelmäkakku, likööriä, makeisia, villasukat, mustaherukkahyytelöä, lakkahilloa.
Mitään askarteluja en halua missään nimessä
Villasukat ja lyhytvartiset yksivärisetkin arvostan
Minulla on jaloissa huono verenkierto, ja olisin ikionnellinen jos saisin villalangasta neulotut, polviin asti ulottuvat lämmittävät sukat.
En osaa itse neuloa.
Villasukat! Kaikista lahjavaihtoehdoista ihanin!
Kuusenkerkkäsinappia, mustaherukanlehtimehutiivistettä ja vadelmahunajaa.
Säärystimet tai sellaiset käsivarsilämmittimet
Vierailija kirjoitti:
Minulla on jaloissa huono verenkierto, ja olisin ikionnellinen jos saisin villalangasta neulotut, polviin asti ulottuvat lämmittävät sukat.
En osaa itse neuloa.
Minäkään en osaa neuloa enkä kutoa (en tosin tarkkaan edes tiedä mitä eroa noilla sanoilla on). Mutta olisipa tosiaan kiva saada tuollaiset polviin asti pitkät lämpöiset villasukat lahjaksi. Ap
Vierailija kirjoitti:
Halvemmalla saa esim. hyasintin jouluviemisinä. Alessa noin 1-2e/kpl. Foliota vain ympärille ja sellofaaniin käärittynä.
Tulilatvat ovat myös edullisia.
Ei nyt löytynyt tulilatvoja kun Kuopion ja Lappeenrannan K raudasta. Nyt jäi joulukukat ostamatta. Ehtiikö vielä ensi viikolla etsiä?
Nyt näyttää taas kaikille kelpaavan villasukat, mutta muistan miten viime jouluna täällä palstalaiset valitti ja itki, etteivät halua mitään kamalia villasukkia lahjaksi.
Mun mielestä villasukat on kyllä paras lahja, mitä talvella/talveksi voi saada. Itsekin sain varmaan 10 parit villasukkia äidiltä lahjaksi kun hän kysyi, että onko millekään erityistä tarvetta. 🥰
Leipomukset olisivat ihania. Kakut, pullat, makeiset yms. Tee tai glögi kelpaisi myös.
Lanttu- tai porkkanalaatikko. Silleen että kerrot hyvissä ajoin. Kerro samalla myös mitä itse toivot esim juhlamökka paketti.
Jotain syötävää. Karkkeja, leivonnaisia. Origamijoulukuusenkoristeita. Harmaat villasukat, mieluiten polvipituiset ja palmikoilla.
Mä olen joskus ostanut kirpparilta nättejä ruukkuja ja laittanut anopinkielen pistokkaita kasvamaan niihin, sitten jakanut joulu- ja synttärilahjoiksi. Huonekasvit piristävät ja ovat nyt sisustuksessakin muotia.
Villasukat, itse tehtyä sinappia, saaristolais limppua, joululeipä, itse tehtyä hilloa, lasimestarin silliä
Teetä, selkähieronnan, suklaata.
Olen vähävarainen, mutta toisaalta, nyt on syyskuu joten olen ajoissa liikkeellä. Pystyn varmaan laittamaan sivuun parikymppiä tässä joulua edeltävien muutaman kuukauden aikana. Kolmelle taholle laittaisin jotkut itsetehdyt lahjat. Omalle lapselle aion ostaa lahjan, olen työtön niin onpahan aikaa kytätä tarjouksia kun aloittaa jo näin syyskuussa. Ap