Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tarkoittaa vauvahaaveluissa antaa tulla jos on tullakseen

Vierailija
04.09.2022 |

Olimme sopineet miehen kanssa että ryhtyisimme yrittämään vauvaa. Olemme olleet yhdessä lähemmäs 10v ja vauva-asiaa pyöritelleet mielessä viimeiset 5 vuotta. En ole ollut painostava osapuoli tai mitenkään vauvaintoilija. Ihan vain realistisesti ollaan puhuttu ja otettu huomioon iät yms.

No, minä tiedän milloin ovuloin, tunnen sen kivusta, oireista sekä kalenterinpäivistä: se ei tule minulle yllätyksenä.

Sanoin miehelle että nyt olisi hyvä hetki esim joka toinen päivä touhuta tms ja mies oli että Ok, sopii.

Mies ei sitten pystynyt tulemaan. Ekaa kertaa ikinä. Sanoi ettei tykännyt että häntä painostetaan toimimaan tiettynä hetkenä ja että hän haluaa että vauva tulee jos on tullakseen. Eeeehhhh. Mitä hittoa??

Sanoin ettei se vauva tule kuin kerran kuussa tiettyyn aikaan ja annoin nyt liukumaa viikon, eli en sanonut milloin se ovulaatio päivä on tms, mutta enhän voi lähteä sellaiseen että huijaan miestä ja yksinäni katson ovulaatio ajankohdan ja houkuttelen sänkyyn koen että tämä on yhteinen projekti ja molempien pitää olla tietoinen milloin VOI tärpätä

Miten te oikein näette vauvan teossa termin tulee jos on tullakseen? Miten minun olisi pitänyt toimia? En kuitenkaan ole mitään muuta tehnyt kuin kuunnellut kehoani :O

Taitaa tämä olla tässä minun osalta muutenkin ei mies ole valmis tai halua tätä. Itsellä alkaa olla jo ikää enkä kestä tälläistä lapsellista touhua ettei voi edes puhua milloin on ovulaatio. :(

Kommentit (567)

Vierailija
181/567 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ap välitä. Täällä ihmiset tykkäävät tehdä oletuksia ja lytätä keskustelun aloittajan. Niinkuin tuo yksikin muutama sivu taaksepäin toteaa, että suutut siitä kun kaikki eivät ole samaa mieltä..... ei vaan suutut siitä, kun he eivät lue kirjoittamaasi! :D hait luultavasti täältä tukea ja ajattelit, että aikuisilta löytyisi järkeä, mutta ei, ei tältä palstalta. Tässä keskustelussa kommentoijat tekevät olettamuksia ja öyhöttävät omaa asiaansa, joka ei liity millään tasolla sinuun tai kertomaasi. Minusta olet toiminut kaikin puolin ihan oikein ja ongelma on miehesi henkisellä puolella.

Se, että mies on hieman muuttanut mieltään ja haluaa ottaa vauvan yrittämisen kevyemmin kuin ap, ei ole mikään henkinen ongelma.

Se on aivan validi toive ja asennoituminen.

N.40-vuotiaana vauvan yrittämistä ei pitäisi enää edes yrittää ottaa kevyesti, vaan jokainen kuukausi pitäisi käyttää hyväksi. Mielestäni viimeisestä lauseestasi voitaisiin sana "validi" muuttaa siis sanaksi "naiivi".

Vierailija
182/567 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ap välitä. Täällä ihmiset tykkäävät tehdä oletuksia ja lytätä keskustelun aloittajan. Niinkuin tuo yksikin muutama sivu taaksepäin toteaa, että suutut siitä kun kaikki eivät ole samaa mieltä..... ei vaan suutut siitä, kun he eivät lue kirjoittamaasi! :D hait luultavasti täältä tukea ja ajattelit, että aikuisilta löytyisi järkeä, mutta ei, ei tältä palstalta. Tässä keskustelussa kommentoijat tekevät olettamuksia ja öyhöttävät omaa asiaansa, joka ei liity millään tasolla sinuun tai kertomaasi. Minusta olet toiminut kaikin puolin ihan oikein ja ongelma on miehesi henkisellä puolella.

Se, että mies on hieman muuttanut mieltään ja haluaa ottaa vauvan yrittämisen kevyemmin kuin ap, ei ole mikään henkinen ongelma.

N.40-vuotiaana vauvan yrittämistä ei pitäisi enää edes yrittää ottaa kevyesti, vaan jokainen kuukausi pitäisi käyttää hyväksi. Mielestäni viimeisestä lauseestasi voitaisiin sana "validi" muuttaa siis sanaksi "naiivi".

Ei. Sinun asenteesi on se, että lapsi olisi ehdottomasti saatava, ja että tämä on ainoa oikea asenne.

Tjot tarkoittaa juuri sitä, että on ok, että lapsi tulee, mutta myös se on täysin ok, jos lasta ei tule. Vapaassa maailmassa myös tämä on kuin onkin validi asenne.

Tiedän jopa täysiä yllätysraskauksia tuon ikäisillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/567 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tulee jos on tullakseen. Ahdistava ajatus alkaa kalenterin ja kellon kanssa seksiin. Minulta ainakin naisena veisi halut, en ole mikään tiineeksi saatettava lehmä. Haluan romantiikkaa ja lapsi tulee rakkauden hedelmänä, jos tulee.

Vierailija
184/567 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Sinun asenteesi on se, että lapsi olisi ehdottomasti saatava, ja että tämä on ainoa oikea asenne.

Tjot tarkoittaa juuri sitä, että on ok, että lapsi tulee, mutta myös se on täysin ok, jos lasta ei tule. Vapaassa maailmassa myös tämä on kuin onkin validi asenne.

Minä en ole ap, joten minun ei ole saatava lasta. :D oletko jo ymmärtänyt, että ap ja miehensä eivät alunperin sopineet tjottailusta vaan siitä että lasta yritetään? Mies muutti sen lennosta ensimmäisenä kuukautena tjottailuksi ja ymmärrettävästi ap hämmentyi ja pettyi tästä miehen suunnan vaihdoksesta. Itse olen siis ehdottomasti ap:n puolella tässä

Se että sinä tiedät joitain yllätysraskauksia ei poista sitä faktaa, että raskautuminen vanhemmalla iällä on huomattavasti hankalampaa. Eikä välttämättä enää edes monilla onnistu. Naisten hedelmällisyys kun lähtee dramaattiseen laskuun 30 ikävuoden jälkeen. Tämä vain on faktaa, ei vaaleanpunaista pilvihattaraa.

Vierailija
185/567 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole ap, joten minun ei ole saatava lasta. :D oletko jo ymmärtänyt, että ap ja miehensä eivät alunperin sopineet tjottailusta vaan siitä että lasta yritetään? Mies muutti sen lennosta ensimmäisenä kuukautena tjottailuksi ja ymmärrettävästi ap hämmentyi ja pettyi tästä miehen suunnan vaihdoksesta. Itse olen siis ehdottomasti ap:n puolella tässä

Se että sinä tiedät joitain yllätysraskauksia ei poista sitä faktaa, että raskautuminen vanhemmalla iällä on huomattavasti hankalampaa. Eikä välttämättä enää edes monilla onnistu. Naisten hedelmällisyys kun lähtee dramaattiseen laskuun 30 ikävuoden jälkeen. Tämä vain on faktaa, ei vaaleanpunaista pilvihattaraa.

Ymmärsitkö sinä, että sen jälkeen ap:n mies muutti mieltään? Mikään ap:n pettymys tai raivo ei voi pakottaa miestä takaisin aiempaan kantaansa. Sillä ei ole mitään väliä, millä puolella sinä olet. Ei ketään saa tai voi pakottaa lisääntymään.

Erityisen ällöttävää tässä on, että miehen orgasmia ja siemensyöksyä kytätään ja vaaditaan, tai sen puutetta paheksutaan.

Vierailija
186/567 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harrastatteko seksiä muulloinkin? Vaan nyt pelkästään ovulaation aikana?

Jos hararstatte muulloinkin niin mielestäni siinä ei ole mitään väärää että et kerro miehelle että ovuloit, senkus vaan peuhaatte. Molemmat kuitenkin ovat vauvasta puhuneet

En koe että se on reilua. Miksi minun pitää pantata tietoa milloin ovuloin? Juuri tätä en halua. Vauvanteko on kuitenkin kahden kauppa. Meillä on yleensä 1-5 kertaa kuussa tms. Ei olla oltu kauhean aktiivisia tässä viimeisen parin vuoden aikana. Ollaan tykätty että on pidempiä taukoja ja siksi halusin olla rehellinen ja ehdotin että viikon olisi joka toinen päivä.

Ap

Eli te YRITÄTTE vauvaa, ette anna tulla jos tullakseen. Kaksi aivan eri asiaa.

ME sovittiin että YRITÄMME vauvaa! Ensimmäisellä yrityskerralla mies ei tullut ja vetosi suorituspaineisiin ja että vauvan pitäisi tulla jos on tullakseen! Joten AIVAN kaksi eri asiaa joka oli tämän aloituksen pointti! Ap

Mutta mies ei näköjään halua yrittää. Ehkä teidän on syytä unohtaa vauvahaaveet, kun kommunikaatiokaan ei teidän välillänne toimi.

Joo, sitä jo sanoin että ei kiitos enää. En halua pelleillä että tulee jos tullakseen metodilla, kun tiedän tasan milloin ovuloin. Minulla alkaa olla jo ikääkin sen verran, ettei ole enää kuin muutama hyvä vuosi. Haluan oikeasti yrittää oikeina päivinä, jos haluamme lapsen. En tiedä mitä väärää siinä on? Ymmärrän jos on 20v ja seksiä muutenkin melkein joka päivä, mutta tässä ollaan lähemmäs 40v ja seksiä harvemmin, koska.. no ei olla mitään nuoria enää ja ei vaan jaksa joka toinen päivä itse kukin. En ymmärrä mikä siinä on niin väärää touhuta kun on ovulaatio ja sanoa se avoimesti miehelle myös? Ap

No eihän siinä mitään väärää olekaan. Mun mielestä kuitenkin sun pitäisi ottaa myös miehesi huomioon, kun hän kerran sanoo, että ovulaatiosta puhuminen tuo suorituspaineita, eikä seksi siksi onnistu normaalisti. Niin miten olisi, että kuunteisit miestäsi tässä asiassa? Paremmin saatte vauvankin alulle, jos huomioitte toisenne ja molemmilla on rento hyvä fiilis ja seksi onnistuu.

Ja kun kerran suorituspaineet haittaa koko seksin onnistumista, niin mikset auta asiaa, kun kerran voit, etkä puhu ovulaatiosta? Seksiä haittaavia suorituspaineita voi tulla eri asioista, miksi vähättelet miehesi tuntemuksia? Ei asian tarvi liittyä ollenkaan siihen, etteikö mies haluisi vauvaa, ei vaan haluu seksiin suorituspaineita, mikä on mun mielestä täysin ymmärrettävää. En ymmärrä suuttumustasi ja jyrkkää suhtautumistasi tässä asiassa.

Vierailija
187/567 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on tehty tästäkin asiasta vaikeaa!

Vierailija
188/567 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harrastatteko seksiä muulloinkin? Vaan nyt pelkästään ovulaation aikana?

Jos hararstatte muulloinkin niin mielestäni siinä ei ole mitään väärää että et kerro miehelle että ovuloit, senkus vaan peuhaatte. Molemmat kuitenkin ovat vauvasta puhuneet

En koe että se on reilua. Miksi minun pitää pantata tietoa milloin ovuloin? Juuri tätä en halua. Vauvanteko on kuitenkin kahden kauppa. Meillä on yleensä 1-5 kertaa kuussa tms. Ei olla oltu kauhean aktiivisia tässä viimeisen parin vuoden aikana. Ollaan tykätty että on pidempiä taukoja ja siksi halusin olla rehellinen ja ehdotin että viikon olisi joka toinen päivä.

Ap

Eli te YRITÄTTE vauvaa, ette anna tulla jos tullakseen. Kaksi aivan eri asiaa.

ME sovittiin että YRITÄMME vauvaa! Ensimmäisellä yrityskerralla mies ei tullut ja vetosi suorituspaineisiin ja että vauvan pitäisi tulla jos on tullakseen! Joten AIVAN kaksi eri asiaa joka oli tämän aloituksen pointti! Ap

Mutta mies ei näköjään halua yrittää. Ehkä teidän on syytä unohtaa vauvahaaveet, kun kommunikaatiokaan ei teidän välillänne toimi.

Joo, sitä jo sanoin että ei kiitos enää. En halua pelleillä että tulee jos tullakseen metodilla, kun tiedän tasan milloin ovuloin. Minulla alkaa olla jo ikääkin sen verran, ettei ole enää kuin muutama hyvä vuosi. Haluan oikeasti yrittää oikeina päivinä, jos haluamme lapsen. En tiedä mitä väärää siinä on? Ymmärrän jos on 20v ja seksiä muutenkin melkein joka päivä, mutta tässä ollaan lähemmäs 40v ja seksiä harvemmin, koska.. no ei olla mitään nuoria enää ja ei vaan jaksa joka toinen päivä itse kukin. En ymmärrä mikä siinä on niin väärää touhuta kun on ovulaatio ja sanoa se avoimesti miehelle myös? Ap

No eihän siinä mitään väärää olekaan. Mun mielestä kuitenkin sun pitäisi ottaa myös miehesi huomioon, kun hän kerran sanoo, että ovulaatiosta puhuminen tuo suorituspaineita, eikä seksi siksi onnistu normaalisti. Niin miten olisi, että kuunteisit miestäsi tässä asiassa? Paremmin saatte vauvankin alulle, jos huomioitte toisenne ja molemmilla on rento hyvä fiilis ja seksi onnistuu.

Ja kun kerran suorituspaineet haittaa koko seksin onnistumista, niin mikset auta asiaa, kun kerran voit, etkä puhu ovulaatiosta? Seksiä haittaavia suorituspaineita voi tulla eri asioista, miksi vähättelet miehesi tuntemuksia? Ei asian tarvi liittyä ollenkaan siihen, etteikö mies haluisi vauvaa, ei vaan haluu seksiin suorituspaineita, mikä on mun mielestä täysin ymmärrettävää. En ymmärrä suuttumustasi ja jyrkkää suhtautumistasi tässä asiassa.

Kiitos, kun jaksoit selittää. Juuri tämä on se, mitä vierastan ap:n asenteessa? Onko puolisoa kohtaan rakkautta jäljellä, kun vaikeuksiin seksissä suhtautuu noin myötätunnottomasti?

Hieman pehmeämmällä suhtautumisella vauva saattaisi olla jo alulla.

Vierailija
189/567 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsitkö sinä, että sen jälkeen ap:n mies muutti mieltään? Mikään ap:n pettymys tai raivo ei voi pakottaa miestä takaisin aiempaan kantaansa. Sillä ei ole mitään väliä, millä puolella sinä olet. Ei ketään saa tai voi pakottaa lisääntymään.

Erityisen ällöttävää tässä on, että miehen orgasmia ja siemensyöksyä kytätään ja vaaditaan, tai sen puutetta paheksutaan.

Ajatellaanpa nyt että sinä ja puolisosi olisitte muuttamassa unelmien kotiinne ja päivää ennen muuttoa puolisosi toteaa, että ei haluakaan muuttaa. Ajattelisit varmaan, että tämä on ihan ok ja mieltään voi muuttaa?

Onko ap sanonut, että hän on raivonnut? Oletkohan kuitenkin hieman liian asenteellinen? Teet oletuksia ap:n käytöksestä tuntematta häntä.:D ei tietenkään ketään voi pakottaa lisääntymään. Sehän on ihan selvä ja ap:n kannattaa miettiä, että onko nuin ailahtelevan miehen kanssa järkevää tehdä lapsia ja onko riskinä oma katkeroituminen miehen värkkäystä katsellessaan?

En tiedä mitä pitäisi edes sanoa tuohon tulemisen kyttäämiseen. Ap on kertonut jo ihan järkevästi, että häntä ei haittaa vaikka mies ei tulisi ja että hänen mielestään mies voisi puhua asiasta avoimesti. Onko sinulla hankaluuksia purkaa pahaa oloasi muuten kuin tällä palstalla?

Vierailija
190/567 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä painosta. Sun ei todellakaan pidä kertoa koska ovulaatio on jos siitä tulee miehelle liikaa paineita.

Näinkin se voi olla, mies on kuitenkin sanonut että saa tulla. Ap kannattaa nyt vain suunnitella treffi-illat ovulaationsa ympärille tekemättä siitä numeroa.

Mutta ei tuota vuotta kauempaa pidä katsella, jos on yli 30. Joka vuosi mahdollisuus laskee tulla raskaaksi. 35 on jo takaraja, että pitää alkaa lähteä lääkäriin.

Ei, kyllä suurin osa 35v naisista tulee helposti raskaaksi. Pienellä osalla on sitten ongelmia sen suhteen.

Vierailija
191/567 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatellaanpa nyt että sinä ja puolisosi olisitte muuttamassa unelmien kotiinne ja päivää ennen muuttoa puolisosi toteaa, että ei haluakaan muuttaa. Ajattelisit varmaan, että tämä on ihan ok ja mieltään voi muuttaa?

Onko ap sanonut, että hän on raivonnut? Oletkohan kuitenkin hieman liian asenteellinen? Teet oletuksia ap:n käytöksestä tuntematta häntä.:D ei tietenkään ketään voi pakottaa lisääntymään. Sehän on ihan selvä ja ap:n kannattaa miettiä, että onko nuin ailahtelevan miehen kanssa järkevää tehdä lapsia ja onko riskinä oma katkeroituminen miehen värkkäystä katsellessaan?

En tiedä mitä pitäisi edes sanoa tuohon tulemisen kyttäämiseen. Ap on kertonut jo ihan järkevästi, että häntä ei haittaa vaikka mies ei tulisi ja että hänen mielestään mies voisi puhua asiasta avoimesti. Onko sinulla hankaluuksia purkaa pahaa oloasi muuten kuin tällä palstalla?

Älytöntä verrata muuttoon. Kukaan ei voi taata ap:lle lasta, vaikka mies ampuisi sata lastia ovulaation aikaan.

Ja jos mies ei haluaisi muuttaa kuviteltuun kotiin, ehkäpä parin kommunikaatiossa oli jotakin vialla? Joka tapauksessa on selvää, ettei kyseessä ollut yhteinen unelmakoti.

Siinäkin mielessä vertauksesi on harhaanjohtava, ettei ap:n mies ole kieltäytynyt lapsen yrittämisestä. Hän vain sanoitti omia toiveitaan tilanteessa, joka oli varmasti vaikea hänelle itselleenkin - ap sanoo, ettei pystymisongelmaa ole ollut ennen.

Mitään myötätuntoa ap ei kumppanilleen osoita koko tämän ketjun aikana. Kyse on vain hänen, hänen, hänen halustaan saada vauva ja kokea stressitön raskaus.

Vierailija
192/567 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outo mies, jos ei ymmärrä biologiaa tuon vertaa. Tosin voi olla, että ymmärtääkin, mutta ei vaan halua..? Hänen pitäisi siitäkin olla rehellinen.

Tämä just!! Haluaako vain pelata aikaa vai mitä hä? Tuli hänelle niin järkytyksenä.

Rehellisesti miehen reaktio satutti todella paljon.

Kyllähän muut lapsia hankkivat keskustelevat hedelmällisistä päivistä? Eikö? :o

Ap

Vaikea keskustella kun kierto 36-65vrk. Päätimme että antaa tulla jos on tullakseen. Tätä se tarkoitti meillä.

Vierailija
193/567 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojoo, olisin kyllä pettynyt, jos ensin sovittaisiin, että nyt olisi hyvä hetki lapselle ja sitten kuitenkin mies ahdistuisi ajatuksesta seksin aikana. Sinänsä toisaalta ymmärrän, ettei mies välttämättä halua ajatella tätä minään suorittamisena tai pakkona seksiä harrastaa tiettyyn aikaan. Eli vähän fifty-sixty.

Tekisin varmaan niin, että katsoisin tästä nyt jonkin aikaa eteenpäin miltä hommaa vaikuttaa. En välttämättä erityisemmin puhuisi hedelmällisistä päivistä, vaan enemmän vaan yrittäisin miestä houkutella "spontaaniin seksiin" sitten otollisilla viikoilla. Jos mies edelleen vaikuttaisi nihkeältä, kävisin vakavan keskustelun siitä mitä hän nyt oikeasti haluaa ja mikä ahdistaa.

Vierailija
194/567 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älytöntä verrata muuttoon. Kukaan ei voi taata ap:lle lasta, vaikka mies ampuisi sata lastia ovulaation aikaan.

Ja jos mies ei haluaisi muuttaa kuviteltuun kotiin, ehkäpä parin kommunikaatiossa oli jotakin vialla? Joka tapauksessa on selvää, ettei kyseessä ollut yhteinen unelmakoti.

Siinäkin mielessä vertauksesi on harhaanjohtava, ettei ap:n mies ole kieltäytynyt lapsen yrittämisestä. Hän vain sanoitti omia toiveitaan tilanteessa, joka oli varmasti vaikea hänelle itselleenkin - ap sanoo, ettei pystymisongelmaa ole ollut ennen.

Mitään myötätuntoa ap ei kumppanilleen osoita koko tämän ketjun aikana. Kyse on vain hänen, hänen, hänen halustaan saada vauva ja kokea stressitön raskaus.

Se oli vain esimerkki mielen muuttamisesta. Pyysin sinulta vastausta tähän kuviteltuun tilanteeseen. Mitä itse ajattelisit, jos puolisosi ei haluaisi muuttaa? Ymmärsin sinusta, ettei tämmöinen yhtäkkinen mielen muuttaminen olisi sinullekkaan ihan ok? Koska ethän kuitenkaan voisi pakottaa toista muuttamaan. Eikö vain? Eihän mitään asiaa voi verrata lapsen saantiin.

Tätä tarkoitin asenteellisuudellasi. Ajattelet ettei ap ole empaattinen miestään kohtaan. Mistä olet sellaista päätellyt? Minusta hän on hyvinkin ymmärtäväisesti kertonut, ettei miehen tuleminen ole ongelma, vaan se ettei mies puhu asiasta avoimesti. Miksi maalailet ap:sta pahiksen kuvaa, kun hän ei ole antanut siihen mitään aihetta? Haluaisit pyyhkiä ap:n turhautumisen ja pettymisen pois ja vaihtaa sen miehen ymmärtämiseen. Ei kuulosta molemmin puolin reilulta. Miehen pitäisi ymmärtää, ettei lapsen saanti ole heidän iässään itsestään selvää, eikä se läheskään välttämättä tapahdu sormia napsauttamalla ja tjottailemalla (varsinkin kun ap kertoi ettei seksiä ole kuin 1-5kertaa/kk).

Vierailija
195/567 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outo mies, jos ei ymmärrä biologiaa tuon vertaa. Tosin voi olla, että ymmärtääkin, mutta ei vaan halua..? Hänen pitäisi siitäkin olla rehellinen.

Tämä just!! Haluaako vain pelata aikaa vai mitä hä? Tuli hänelle niin järkytyksenä.

Rehellisesti miehen reaktio satutti todella paljon.

Kyllähän muut lapsia hankkivat keskustelevat hedelmällisistä päivistä? Eikö? :o

Ap

Me ei keskusteltu, normaali seksielämä riitti.

Vierailija
196/567 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin meinasi olla samanlaisia suorituspaineita ja lastit jäi usein saamatta otolliseen aikaan. Mutta koska olimme yhdessä päättäneet että nyt yritetään, mies kiikutti mulle mukillisen muutamana iltana ja niin lapsi sai alkunsa :) Muuten hommailtiin rennosti silloin kun mieli teki.

Vierailija
197/567 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä hämmentävää miten vääristynyt kuva naisillakin voi olla naisen hedelmällisyydestä. Että about 40-vuotiaanakin vois vielä huolettomasti tjottailla ja helpostihan sitä raskautuu. Ei se todellakaan mene niin. Tai siis, eihän siinä mitään väärää ole tjottailla, jos se on ihan sama tuleeko lasta vai ei. Jos se mahdollisuus ei ole liian iso uhraus, että lasta ei koskaan tulisikaan. Mutta jos ehdottomasti haluaa saada lapsen, niin ei tuossa iässä voi enää rennosti paukutella menemään kerran/kahdesti kuukaudessa ja jättää herran haltuun sitä, että lapsi tulee jos on tullakseen.

Terveellä, parhaassa hedelmällisessä iässä olevalla naisellakin on faktuaalisesti 25 % mahdollisuus per kierto tulla raskaaksi. Ja osa onnistuneista raskauksista menee kesken. Mikäli ymmärsin ap:ta oikein, ap on antanut miehelle aikaa ja on odottanut milloin mies olisi valmis lapsiajatukselle. Ja ensin mies oli sanonut olevansa valmis, mutta alkanut saman tien ahdistumaan ihan jo pelkästään siitä, että ap oli maininnut, että nyt olisi otollinen aika puuhastelulle. Ymmärrän täysin ap:n ärsyyntymisen, olisin itsekin todella pettynyt tuossa tilanteessa.

Ei ole reilua roikottaa toista vuosi kausia odotustilassa, sit näyttää vihreää valoa ja alkaa saman tien pakenemaan tilanteesta. Juu, tottakai mieltään saa muuttaa, mutta onhan tuo nyt todella epäreilua toimintaa ja ihan ymmärrettävästi aiheuttaa negatiivisia tunteita toisessa.

Vähän sama kun sovittaisiin naimisiin menosta tai ylipäätänsä siitä, että tapailu muuttuu seurusteluksi eikä tapailla enää muita. Ja heti kun aletaan puhua konkreettisista asioista tai seuraavista treffeistä, toinen alkaa perääntymään ja on silleen, että ahdistaa tämmönen et pitää suhdetta jotenkin vakavasti määritellä.

Jos tietää että toinen ihan oikeasti haluaa lapsen, on väärin roikotuttaa ja vedättää. Jos itse ei halua lasta, se pitää rehellisesti sanoa toiselle eikä pelata mitään pelejä. Toisen kallisarvoista aikaa ei saa hukata tuolla tavalla.

Vierailija
198/567 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä painosta. Sun ei todellakaan pidä kertoa koska ovulaatio on jos siitä tulee miehelle liikaa paineita.

Tämä. Aiheutat suorituspaineita. Peuhatkaa menemään usein. Ovulaation tarkkailu ja varsinkin siitä puhuminen tekee lisääntymisestä suorituksen.

Vierailija
199/567 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Aiheutat suorituspaineita. Peuhatkaa menemään usein. Ovulaation tarkkailu ja varsinkin siitä puhuminen tekee lisääntymisestä suorituksen.

Mutta ap:n mieshän ei halua peuhata. Ei halunnut peuhata ennen lapsen tekoa eikä nyt etenkään lapsen teon aikaan. Ap oli maininnut kerran, siis yhden kerran että tällä viikolla olisi otollista aikaa peuhata. Ei ollut jankannut asiasta sen enempää eikä maininnut asiasta sen kummemmin. Tuollaisesta ahdistuva mieshän, joka ei muutenkaan halua seksiä, tulee ahdistumaan ihan kaikista seksiehdotuksista vaikka ap yrittäisi niitä tehdä ihan vain rennosti ilman taka-ajatuksia.

Vierailija
200/567 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Tää on kyllä hämmentävää miten vääristynyt kuva naisillakin voi olla naisen hedelmällisyydestä. Että about 40-vuotiaanakin vois vielä huolettomasti tjottailla ja helpostihan sitä raskautuu. Ei se todellakaan mene niin. Tai siis, eihän siinä mitään väärää ole tjottailla, jos se on ihan sama tuleeko lasta vai ei. Jos se mahdollisuus ei ole liian iso uhraus, että lasta ei koskaan tulisikaan. Mutta jos ehdottomasti haluaa saada lapsen, niin ei tuossa iässä voi enää rennosti paukutella menemään kerran/kahdesti kuukaudessa ja jättää herran haltuun sitä, että lapsi tulee jos on tullakseen.

Terveellä, parhaassa hedelmällisessä iässä olevalla naisellakin on faktuaalisesti 25 % mahdollisuus per kierto tulla raskaaksi. Ja osa onnistuneista raskauksista menee kesken. Mikäli ymmärsin ap:ta oikein, ap on antanut miehelle aikaa ja on odottanut milloin mies olisi valmis lapsiajatukselle. Ja ensin mies oli sanonut olevansa valmis, mutta alkanut saman tien ahdistumaan ihan jo pelkästään siitä, että ap oli maininnut, että nyt olisi otollinen aika puuhastelulle. Ymmärrän täysin ap:n ärsyyntymisen, olisin itsekin todella pettynyt tuossa tilanteessa.

Ei ole reilua roikottaa toista vuosi kausia odotustilassa, sit näyttää vihreää valoa ja alkaa saman tien pakenemaan tilanteesta. Juu, tottakai mieltään saa muuttaa, mutta onhan tuo nyt todella epäreilua toimintaa ja ihan ymmärrettävästi aiheuttaa negatiivisia tunteita toisessa.

Vähän sama kun sovittaisiin naimisiin menosta tai ylipäätänsä siitä, että tapailu muuttuu seurusteluksi eikä tapailla enää muita. Ja heti kun aletaan puhua konkreettisista asioista tai seuraavista treffeistä, toinen alkaa perääntymään ja on silleen, että ahdistaa tämmönen et pitää suhdetta jotenkin vakavasti määritellä.

Jos tietää että toinen ihan oikeasti haluaa lapsen, on väärin roikotuttaa ja vedättää. Jos itse ei halua lasta, se pitää rehellisesti sanoa toiselle eikä pelata mitään pelejä. Toisen kallisarvoista aikaa ei saa hukata tuolla tavalla.

Ihanaa! Viimein tänne tuli järkevää porukkaa vastailemaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan