Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos olisit yksin elävä niin voisitko asua yksiössä?

Vierailija
03.09.2022 |

Minä olen yksin ja kaksio tuntuu isolta enkä makkarissa ole koskaan. Makkarista on tullut varasto.

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ja hyvin elän.

Vierailija
42/91 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on joko-tai eli sellainen 30-40 neliön "kompromissi" on itselle se huonoin kun siinä on tavallaan samaan aikaan liikaakin tilaa, mutta kuitenkin omiin tarpeisiin liian vähän.

Sen sijaan viihdyn tosi pienissä, fiksusti käytetyissä neliöissä (esim asuntovaunu/-auto) tai sitten sisätilaa pitää olla reilummin eli 60 neliötä tai enempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut parvekkeellisessa yksiössä. Ihana asunto luonto lähellä ja oma iso parveke tekivät yksiössä asumisesta luksusta. Perheen perustamisen takia nyt tietenkin isommassa asutaan. Mutta voisin kuvitella mummona asuvani taas saman kaltaisessa yksiössä.

Vierailija
44/91 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvatkaapa: 25 vuotta, jumankekka 1/4 vuosisata!, kuuntelin, no suurin osa ihmiselämän normiääniä.... Mutta se, et heräät klo.23:45 siihen, että pesukone alkaa linkoamaan (ja itellä töihin lähtö klo. 7:ski). Siivotaan, imuroidaan klo. 02-04. Hakataan klo. 7.15 vasaralla rappukäytävän kaiteita.

"Oisit tehnyt valituksen". Tuo mt häiriköi heippa-lapuilla, ja jotenkin onnistui pistämään kaiken minun syyksi; vaikka joskus en edes ollut paikalla!

Ja ihan kotimainen, nainen. (En silti ole misogyyni.)

Miten tämä liittyy asunnon kokoon? Idioottinaapureita on niin yksiöissä kuin kolmioissakin.

Vierailija
45/91 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.Johtuu osin siitä että olen tehnyt pitkään 80% etätöitä eli olen paljon kotona.Seinät kaatuisi päälle. Ja olen maalaisihminen.Rivarikaksio menisi,mutta eipä ole tarjolla juurikaan,kerrostalo ei ikinä.

Vierailija
46/91 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin, mutta sitten pitäisi olla toinen asunto tavaroita varten. 

Sulla on liikaa tavaraa, kuten valtaosalla ensimmäisen maailman ihmisistä. Tuskin tarvitset tuosta tavaravuoresta puoliakaan.

Vierailija
47/91 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sitten jos vanhuus pakottaa viettämään ajan likipitäen loikoilemalla. En nyt, omistan 80 m rivarikolmion ja tämä on just hyvä.

Vierailija
48/91 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin, mikäli se sijaitsee keskustassa. Tällä hetkellä asun lemmikkieläinten vuoksi tilavassa omakotitalossa, mutta kun näistä aika jättää aion muuttaa yksiöön tai maks.pieneen kaksioon keskustaan. 

Vierailija
49/91 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-luvun toimivapohjaisessa yksiössä kyllä (n 30 m2, alkovi, keittokomero, hyvin komeroita). Nykyaikaisessa (20 m2, kaikki yhtä tilaa, vähän komeroita) en.

Vierailija
50/91 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksiössä. Ei ongelmia. Pk-seudulla on myös mietittävä mihin rahat riittää, jos asuisin jossain kauempana missä on halvat asunnot niin sitten olisi varmasti isompi asunto. En tosin hengaile kotona jatkuvasti niin ei kaadu seinät päälle.

Vierailija
51/91 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asuin 14 vuotta kaksiossa, jonka pinta-ala oli 39 m2. Nykyisin yksiöt ovat sen kokoisia. Hyvin meni.

Vierailija
52/91 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Asuin vuosia alle 30 neliömetrin yksiössä ja minua ahdisti koko ajan, en ymmärtänyt miksi. Kun muutin 55 neliön kaksioon, ahdistus katosi kuin taikaiskusta.

Ei enää ikinä itsarikoppiin.

Vierailija
53/91 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muutin kolmiosta kaksiooon. En halua asua yksiössä. Makuuhuone pitää olla erikseen.

Vierailija
54/91 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun yksiössä. Ei ongelmia. Pk-seudulla on myös mietittävä mihin rahat riittää, jos asuisin jossain kauempana missä on halvat asunnot niin sitten olisi varmasti isompi asunto. En tosin hengaile kotona jatkuvasti niin ei kaadu seinät päälle.

Mä asun kaksiossa pk-seudulla. Ei oo paha vuokra.

Vierailija
55/91 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä asun yksiössä.

Omassa, jo maksetussa yksiössä, 44 neliötä ja oma sauna.

44 neliötä on aika paljon yksiöksi. Onko kyseessä siis tupakeittiön ja makuuhuoneen yhdistelmä?

Monesti ison tupakeittiön, makuuhuoneen, kylpyhuoneen ja katetun parvekkeen muodostama kokonaisuus on paljon väljempi asua kuin perinteinen kaksio, jossa on erikseen olohuone, keittiö ja makuuhuone. Siis etenkin jos huoneisto on suunniteltu niin että siinä ei ole turhia sokkeloita. Ei edes usein kotona ruokaa laittava sinkku tarvitse erillistä keittiötä.

Tupakeittiössä olohuoneen ja keittiön pöytä neljän tuolin kera on sama asia ja sinne voi hyvin mahtua myös kirjoituspöytä, sohva, kirjahylly ja televisio. Tupakeittiön pöydän ääressä on helppo huolehtia vaikkapa vieraiden kahvitarjoilusta.  Yksinasuva ei myöskään tarvitse makuuhuoneeseen turhan isoa sänkyä, joka veisi paljon tilaa, vaan makuuhuoneeseen voi sijoittaa vaikka stereot.

Vierailija
56/91 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yksin elävä ja asun yksiössä. En ymmärrä mitä vikaa tässä on jonkun mielestä? Neliöitä ei ole liikaa eikä liian vähän, juuri sopivasti minulle.

Se, että joutuu asumaan ja tekemään kaikki asiat samassa tilassa. Nukkumaan, kokkamaan, katsomaan telkkaria, lukemaan, harrastamaan jnejne. Tulisin hulluksi. 

Tykkään kun helsinkien vanhoista kerrostalon kodeissa on jopa nimellisesti kaksioissakin useita huoneita. On erikseen eteinen, keittiö, olohuone ja sitten vielä makuuhuone. Ja vessa tietenkin :D  

Vierailija
57/91 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin, mutta sitten pitäisi olla toinen asunto tavaroita varten. 

Kannattaisi ehkä välillä tehdä omaisuuden inventaario ja heittää pois turhaa roinaa,  mitä ei ole käyttänyt moneen vuoteen. "Aika tavaran palkitsee" ei ole välttämättä hyvä elämänohje etenkin jos sillä tavaralla ei ole suurtakaan käyttöarvoa eikä kyse ole mistään aktiivisesta keräilyharrastuksesta.

Vierailija
58/91 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin, mikäli olisi hieman isompi yksiö.

Vierailija
59/91 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunutkin, ja voisin edelleen asua, jos olisi niin mukava yksiö tarjolla kuin se oli.

Oli järkevä pohja, ei turhan paljon eteistilaa, ei saunaa, ei invamitoitettua vessaa, jotka minulla nyt on ja joita en tarvitse. Mutta oli erillinen keittiö, johon mahtui pöytäkin ja jonka oven sai kiinni, niin että ei ollut koko asunto aina kokatessa ruoankäryssä.

Vierailija
60/91 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut koko elämäni ajan alle 40 neliön yksiöissä enkä halua asua tuota isommassa.

Sinkkumiehelle riittää ihan hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi