Jos olisit yksin elävä niin voisitko asua yksiössä?
Minä olen yksin ja kaksio tuntuu isolta enkä makkarissa ole koskaan. Makkarista on tullut varasto.
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yksin elävä ja asun yksiössä. En ymmärrä mitä vikaa tässä on jonkun mielestä? Neliöitä ei ole liikaa eikä liian vähän, juuri sopivasti minulle.
Se, että joutuu asumaan ja tekemään kaikki asiat samassa tilassa. Nukkumaan, kokkamaan, katsomaan telkkaria, lukemaan, harrastamaan jnejne. Tulisin hulluksi.
Tykkään kun helsinkien vanhoista kerrostalon kodeissa on jopa nimellisesti kaksioissakin useita huoneita. On erikseen eteinen, keittiö, olohuone ja sitten vielä makuuhuone. Ja vessa tietenkin :D
Ei kai kukaan harrasta kotonaan vaikka olisi omakotitalo? Paitsi jos harrastus on neulomista tai itsetyydytystä
Kotona voi harrastaa mm. musiikin kuuntelua, kirjojen lukemista, elokuvien katselua, ruuanlaittoa, pitää yhteyttä ulkopuoliseen maailmaan netin avulla tai pelata korttia tutulla porukalla. Kuka muka jaksaa olla aina hauska seuramies?
Olen asunut yksiössä, oli rivitalo. On siitä tosin aikaa, en tiedä, jaksaisinko enää tänä päivänä asua niin pienessä asunnossa. Tykkäsin kyllä siitä asunnosta, se oli ihan riittävän kokoinen mulle siihen aikaan. Mutta jos viettää kotona paljon aikaa, niin käyhän sellainen pikkukämppä nopeasti tylsäksi.
Kyllä kaiketi. En tee olohuoneella mitään. Erillinen keittiö ja huone alkovilla kävisi.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunutkin, ja voisin edelleen asua, jos olisi niin mukava yksiö tarjolla kuin se oli.
Oli järkevä pohja, ei turhan paljon eteistilaa, ei saunaa, ei invamitoitettua vessaa, jotka minulla nyt on ja joita en tarvitse. Mutta oli erillinen keittiö, johon mahtui pöytäkin ja jonka oven sai kiinni, niin että ei ollut koko asunto aina kokatessa ruoankäryssä.
Yleensä asunnon pystyy tuulettamaan tehokkaasti läpivedon avulla mm. avaamalla parvekkeen oven sen jälkeen kun on syönyt ja tiskannut. Ei se keittiön oven kiinni laittaminen paljoakaan vaikuta.
Minulle on käynyt samoin kuin aloituksen tekijälle, makkarista
tuli varasto. Se että näin tapahtui, johtui pelkästään syystä, että
tupakansavu naapurihuoneistosta tuli seinien läpi makkariin.
Olen aikuisiällä kahdesti asunut yksiössä ja minua häiritsee se,
kun ikkunat ovat vain yhteen suuntaan. Nykyään voisin asua
yksiössäkin, kun vain ikkunoita olisi kahteen suuntaan, eli
kulmahuoneisto.
Yksiö on nopea siivota ja jos kaikille tavaroille löytyy paikka,
niin tiivistunnelmainen yksiö on ihan mukava sekin. Yleisesti
kuitenkin olen isojen huoneistojen ystävä, pidän tilasta ja
valosta.
Asuin nuorena vuokralla yksiössä ja sehän sujui ihan kivasti. Nyt ollaan asuttu 130 neliössä niin kamaa on kertynyt ihan valtavasti. Näinä vuosina iloa tuottaa turhan tavaran kierrättäminen tai edes pois heittäminen.
Asuminen 20jotain neliöisessä yksiössä menetteli ihan mainiosti, vain kerran kun olin oikein kipeä ja viikon kotona tuntui että seinät vähän kaatuu päälle. Muuten tuli käytyä ulkona ja töissä ja vaikka missä, niin sellainen pikku pesä riitti hyvin kaikkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yksin elävä ja asun yksiössä. En ymmärrä mitä vikaa tässä on jonkun mielestä? Neliöitä ei ole liikaa eikä liian vähän, juuri sopivasti minulle.
Se, että joutuu asumaan ja tekemään kaikki asiat samassa tilassa. Nukkumaan, kokkamaan, katsomaan telkkaria, lukemaan, harrastamaan jnejne. Tulisin hulluksi.
Tykkään kun helsinkien vanhoista kerrostalon kodeissa on jopa nimellisesti kaksioissakin useita huoneita. On erikseen eteinen, keittiö, olohuone ja sitten vielä makuuhuone. Ja vessa tietenkin :D
Ei kai kukaan harrasta kotonaan vaikka olisi omakotitalo? Paitsi jos harrastus on neulomista tai itsetyydytystä
Olen harrastanut koko ikäni ja harrastan vieläkin kotona esim. mattojen kutomista, ryijyjen tekemistä. Maalaan tauluja ja kunnostan vanhoja huonekaluja, mosaiikkia ja kaivertelen puuhun kauniita kuvioita. Milläs näitä yksiössä tekisi? Mulla on ok-talo, jossa 40 neliön työpaja. Riittää hyvin eläkeläiselle. Muu asuinpintala 140 neliötä.
Asun yksiössä ja vihaan tätä. Tarvitsen yhden erillisen huoneen makuuhuoneeksi. Kyse ei ole siitä, että tarvitsen säilytystilaa tavaroille vaan tarvitsen tilaa hengittää ja olla.
Kunhan neliöitä on riittävästi, niin mikä etten voisi asua yksiössä. Olen asunutkin. Nyt asun kaksiossa ja toisinaan haaveilen, että olisi vielä erillinen työhuone, jonne saisi sijoitettua niin ompelu- kuin tietokoneenkin sekä erilaiset käsityötarvikkeet, kankaat ja langat sekä ammatti. ja käsityökirjallisuuden. Pysyisi muu asunto paremmin siistinä. Tarpeen tullen työhuoneen oven voi sulkea, jos sekamelska häiritsee itseä tai vieraita.
Asun yksin kolmiossa. Voisin asua isossa kaksiossa, mutta en yksiössä. Teen kotona 100 % etätöitä ja tarvitsen työhuoneen.
Olen asunut, ja vielä aika pienessä yksiössä. Hyvin mahduin, mutta parista isokokoisesta huonekasvista piti luopua.
En sellasessa perusyksiössä joita on 70-80 luvuilla rakennetuissa taloissa. Esim. keittiö-olohuone jos on yhtenäistä tilaa ja erikseen makkari niin semmosessa kyllä, onko se jo kaksio?
Asumismukavuudeltaan paras on sellainen, jossa on erillinen keittiö ja alkovi. Muuten varsinkin pientä yksiötä on vaikea sisustaa viihtyisäksi ja aikuismaiseksi. Jos kaikille toiminnoille on paikkansa, niin yksiö on hyvä. Mulla on nyt yksiö, jossa on keittiö kaikilla kodinkoneilla ja ruokapöytä mahtuu. Kylppäri on pieni, mutta siellä Oskarin oksalla kuivaa pyykit. Huone on neliö ilman alkovia. Olen sisustanut sen makuuhuonemaiseksi. Ihanne olisi kuitenkin, että sängylle olisi alkovia ja saisin huoneeseen pienen sohvan ja olohuoneen. Neliötä on nyt alle 30.
Mulla oli parikymppisenä 20 m2 yksiö Stadissa. Nyt viiskymppisenä parisataaneliötä Pääkaupunkiseudulla, jossa elän kuin yksiössä... Yläkerta on käytännössä ihan turhaa tilaa, ja alakerrassakin riittäisi vähemmät neliöt, mutta pohjaratkaisun vuoksi lähes koko alakerta pakosti käytössä.
Harmittaa, että aikoinaan rakennutin tämän kokoisen talon, kun vähempikin olisi riittänyt.
En, olin opiskeluaikana ja se oli ahdistavaa sekä tylsää. Pitää olla useampi tila jossa liikkua.
Asun tyttöystäväni kanssa yksiössä 34 neliön asunto. 10 vuotta tässä jo asuttu. Säästämme rahaa omaan asuntoon ja vuoden päästä voidaan ostaa asunto 3 h+ keittiö ilman lainaa.
Olen asunut.
Siinä yksiössä oli kyllä erikseen keittiö, johon jopa mahtui pöytä, mistä pidin. Voisin muuttaa sellaiseen, jos löytäisin kivan. Nyt asun kaksiossa, jossa on avokeittiö.
Jollei ihan pieni yksiö olisi. Joskus asuin 36m2 yksiössä ja siinä oli iso parvekekin. Asuintiloihin mahtui helposti sohva, sänky ja ruokapöytä. Se oli kiva koti.
Esimerkiksi puutarhanhoito on mukava harrastaa kotona.