Kaksi teiniä talossa, kyllä saa kaivaa kuvetta!
Koko ajan kasvavat, joten keväällä hankkimani vaatteet kasvuvaralla ovat jo nyt sen verran nafteja, että pakko hankkia uusia. Kasa perusvaatetta henkkamaukalta yhdelle ostoskoriin ja hintalappu yli 200 euroa. Ihan noin esimerkkinä vaan. En tiedä miten kaiken kustantaisin, jos olisin esimerkiksi työtön. En valita, olen kiitollinen lapsistani ja maksan heidän kulunsa mielelläni, mutta ei ole kyllä köyhän hommaa tämä!
Kommentit (196)
28v. N kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
28v. N kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cittarista vaatteiden ostamista en kyllä tajua. Tai sitä että niitä ei saisi teini itse ostaa. Tai valita.
Mitä tajuamista on Cittarista vaatteiden ostamisessa? Ihan normaaleja, varsinkin ale-hinnoilla erittäin hyviä hinta-laatusuhteeltaan olevia vaatteita. Ei kaikki tarvi olla mitään merkkivaatteita kun niissäkin tuntuu nykyään maksavan 80 % hinnasta siitä itse merkistä ja vaan 20 % laadusta.
Itse ostanut teininä ja ostan vieläkin vaatteita mm. Cittarista, Prismasta, Tokmannilta. Pitää vaan omata silmää niin kyllä sieltäkin löytyy.
Huonolaatuisia rumia kertakäyttövaatteita.
Jännä, että mulla kestäneet vuosia. Eikä kyllä teinien suosimat H&M, Zara, New Yorker ym oo yhtään parempilaatusia, päinvastoin.
Tosi jännä. Selkeästi valehtelet.
Vierailija kirjoitti:
Hiukan helpotti ruokakuluissa kun esikoispoika lähti armeijaan kesällä. Samalla lukion aloittanut kuopus saa kirjat ja koulumatkat ilmaiseksi, se on iso säästö. Ostan aina kesäalesta pojalle -50% merkkivaatteita, lähinnä puseroita, muutoin cittarikamaa. Tyttö ostaa samalla rahalla itse misttä ostaa.
Mitään käytettyjä ei pikkulapsi-vaiheen jälkeen ole ollut. Pojasta tuli 190cm ja tytöstä 177 cm.
Mutta voi hyvänen aika, miten paljon se armeijasta lomille tullut poika syö viikonlopun aikana. Varmaan yhdessä viikonlopussa menee sama, mitä ennen armeijaa meni viikossa. Teki ruokaa miten paljon tahansa, niin kaikki meni.
28v. N kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
28v. N kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cittarista vaatteiden ostamista en kyllä tajua. Tai sitä että niitä ei saisi teini itse ostaa. Tai valita.
Mitä tajuamista on Cittarista vaatteiden ostamisessa? Ihan normaaleja, varsinkin ale-hinnoilla erittäin hyviä hinta-laatusuhteeltaan olevia vaatteita. Ei kaikki tarvi olla mitään merkkivaatteita kun niissäkin tuntuu nykyään maksavan 80 % hinnasta siitä itse merkistä ja vaan 20 % laadusta.
Itse ostanut teininä ja ostan vieläkin vaatteita mm. Cittarista, Prismasta, Tokmannilta. Pitää vaan omata silmää niin kyllä sieltäkin löytyy.
Huonolaatuisia rumia kertakäyttövaatteita.
Jännä, että mulla kestäneet vuosia. Eikä kyllä teinien suosimat H&M, Zara, New Yorker ym oo yhtään parempilaatusia, päinvastoin.
Jostain syystä pojilla vaatteet kestää vähemmän aikaa mitä tytöillä.
Ostamme teineille aina 2 numeroo suurempia vaatteita joten niitä voi käyttää monta vuotta. Sanoin meidän teineille 11 ja 14 vuotias että nuo klapit jotka tilasin pitää pinota autotallin perälle ja liiteriin niin sitten saa 25 euroa per nenä.
Meillä on neljä 18-22 vuotiasta, enkä koe, että näihin menis paljon rahaa. Ruoka on suurin kuluerä ja sitä toki menee ja paljon. Toisaalta peruna on halpaa ja kasviksilla voi jatkaa montaa ruokaa. Ei niitä vaatteita nyt ihan kokoajan tartte olla ostamassa ja voivat hyvin käyttää toisiltaan pieneksi jääneitä. Eikä sitä tartte ostaa just sopivaa kokoa kiihkeimmässä kasvuvaiheessa, ostaa vähän isomman niin meneekin sitten kevyesti useamman vuoden joku huppari. Kengät toki täytyy olla aina oikean kokoiset, mutta jalkahan kasvaa ekana aikuispituuteensa, eli sitten alkaa ihan normaali kenkien kiertoikä.
Perheellinen mies kirjoitti:
Ostamme teineille aina 2 numeroo suurempia vaatteita joten niitä voi käyttää monta vuotta. Sanoin meidän teineille 11 ja 14 vuotias että nuo klapit jotka tilasin pitää pinota autotallin perälle ja liiteriin niin sitten saa 25 euroa per nenä.
Meillä ei klapien pinoamisesta makseta, se kasvattaa luonnetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhä ei tee lapsia.
Köyhäthän niitä vasta tekeekin, koska lapsi tuo leivän tullessaan.
Mulla jäi yhteen lapseen.
Vierailija kirjoitti:
Perheellinen mies kirjoitti:
Meillä ei klapien pinoamisesta makseta, se kasvattaa luonnetta.
Meillä vanhemmat inisevät ulisevalla äänellä "Mikset saanut kesätöitäääää?? Kyllä niitä saa kun vain hakeeeee!!!"
Hain kyllä vaikka veivät edellisenkin palkan.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen löytänyt todella paljon xs-koon vaatteita tytöilleni kirppiksiltä. Mm vanhojen tanssimekotkin löysin ilmaiseksi.
Sama. Jos teini on lähellä aikuisen kokoa, niin käy hyvin xs-koot aikuisten puolelta, jopa s. Oma teini on 167 cm ja hoikka. Aikuisten pieniä vaatteita ostan hänelle uutena ja käytettynä. Poikien kohdalla on hankalampi. Usein pienet miesten vaatteet liian isoja vielä, vaikka olisi noin 170 cm pitkä, ei ole massaa kuitenkaan, vaan hoikka.
Vierailija kirjoitti:
onko tämä tosiaan korkeastikoulutettujen työssäkäyvien elämää ja kuuluuko tämän mennä näin.
Kuuluu mennä. Pahoittelen, että sinulle selvisi vasta nyt, ettei maailma ole pumpulista rakennettu kellekään. Miksi pitää valittaa, kun elämänne on ilmeisesti ollut varsin hyvää tähän asti ja tämäkään huono aika ei tule keskituloisille kestämään kovin kauan? Kohta saatte taas kuluttaa.
Vierailija kirjoitti:
Voi voi, onpas minulla tuuria, kaikki on löytynyt hintaluokassa 3-20€ alennuskoreista ja sama vanha simpukkapuhelin kelpaa edelleen, onneksi pojat vielä on keskiarvoltaan luokkiensa kärkeä.
Missähän mahdatte asua? Juuri kiertelin Tampereen isompia markettaja ja kauppoja, eikä siellä todellakaan edes ole mitään parin kympin alekoreja. Zalandosta olen saanut lopulta halvimmalla ns. astetta paremmat levikset ynnä muut. Kengät maksaa maltaita kaupoissa eikä todellakaan teinipojille löydy kirppareilta yhtään mitään. Enkä ihmettele, omanikin kuluttavat rikki kaiken puolessa vuodessa, eivätkä ole edes mitenkään erityisen aktiivistä porukkaa. Mutta sellaista se on, kallista. Elämä on. Mihin muuhunkaan nuo rahat laittaisi? Kaikki vaihtoehtoiset käyttötarkoitukset tuntuvat suhteessa aika huonoilta.
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi ruoka maistuu ja kännykän pitää olla viimeistä mallia, että kyllä, elämä on kallista.
Jaksamista ap:lle
Ja se ruoka joka maistuu ei ole mitään makkarakeittoa vaan erilaisia salaatteja, tacoja, pizzaa ym.
Vierailija kirjoitti:
Itsehän olet ne tehnyt.
Vai pakottiko joku? Nyt muiden pitäisi maksaa kaikki?
Miten niin muiden maksaa? Kuinka heikko älyinen olet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi ruoka maistuu ja kännykän pitää olla viimeistä mallia, että kyllä, elämä on kallista.
Ja se ruoka joka maistuu ei ole mitään makkarakeittoa vaan erilaisia salaatteja, tacoja, pizzaa ym.
Makkarakeitto ei ole edes ruoka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en kyllä itsekään tykkää makkarakeitosta. Salaatti, tacot, pitsa, sushi maistuu.
Juu, kalliiks tulee. Ihmettelen suuresti, miksi lapsilisä lopetetaan 17v. Sillonhan sitä rahaa just tarvii. Ei pienet lapset kuluta niin paljon , kun teinit.
Vierailija kirjoitti:
Juu, kalliiks tulee. Ihmettelen suuresti, miksi lapsilisä lopetetaan 17v. Sillonhan sitä rahaa just tarvii. Ei pienet lapset kuluta niin paljon , kun teinit.
Se on aivopieru. Mystinen aivopieru. Oppivelvollisuus samaan aikaan niin ettei töihin edes voi mennä.