Kassin sisältöä näyttämään pyytänyt kassahenkilö ja vartija saivat pitkän nenän
Kassa halusi että näytän hänelle kassini sisällön. Sanoin, että en ole vienyt mitään ja että en luovu oikeuksistani ja näytä kassini sisältöä. Kassa soitti vartijan paikalle. Sanoin vartijalle saman.
"Kyllä sinun nyt on näytettävä..."
- Ei ole. Ota selvää oikeuksistasi.
"Soitan poliisit paikalle jos et näytä"
- Soita. Minulla on aikaa.
Poliisit tuli 45 minuutin päästä paikalle.
Poliisi vartijalle ja kassalle: "Onko joku nähnyt asiakkaan vievän tavaraa maksamatta kassan ohi?"
Vartija: "Ei ole."
Kassa: "Ei ole."
Poliisi minulle: "Tämä oli tässä. Voit jatkaa matkaasi."
Kyllä, olisin voinut näyttää kassiani. Periaatteessa en kuitenkaan lähde tähän leikkiin, jossa kaupan henkilökunta ja vartijat ohittavat asiakkaiden oikeuksia, koska eivät tiedä mitä saa tehdä. ja mitä ei.
Kommentit (925)
Näytäthän kassisi kassalla -kehotus herättää minussa ristiriitaisia tuntemuksia.
Oletko sattumoisin m a n n e ?
Vierailija kirjoitti:
Näitä oikeassa olijoita tässä maassa riittää, sitten rutistaan kun ruoka kallistuu, hintaan lisätään aina ns. Varkaus ja hävikkilisä, ihan joka kaupassa.
Että aplodeja vain teille oikeassa oleville
Jos luetun ymmärtämisesi olisi nykytasoa eli ameebaa/räkäklimpopia korkeammalla tasolla niin olisit jo huomannut että kukaan "oikeassa olijoista" ei ole KOSKAAN VARASTANUT MITÄÄN.
Eli mietis nyt uudelleen ketä kiukuttelusi koskee, kulta pieni....
Olihan sitä joku lappukin joskus joidenkin kauppojen kassoilla että "avaathan kassisi". Tai "avattu kassi, luottamuksen passi" heh heh. En kyl availlut, ajattelin, että kyselevät sitten jos mietityttää.
Jotkut mummelit kyllä pyytämättäkin availivat niitä laukkujaan siinä näytille. "Kato nyt, ei täällä mitään ole" Kerran taisin kysyä pitääkö nyt avata ja näyttää tuo kassi. Ei tarvinnut.
Kerran pari on joku käynyt urputtamaan, että näytäthän kuitit kassin sisällöstä, eikä siinä mitään. En kyllä menisi ilman kuittia kauppaan tietenkään joidenkin tuotteiden kanssa, mitkä on ostettu muualta, jos niitä saa myös kyseisestä kaupasta.
varkaat ja muut kriminaalit tietävät hyvin oikeutensa
Vierailija kirjoitti:
Minulle on sanottu ettei kassa saa pyytää asiakasta näyttämään
kassinsa sisältöä.
Tosiaan onko se kassa nyt koko kaupan vartija eli vaikka ei epäilystä varkaudesta niin näytä kuitenkin. Jos vartija on nähnyt jotain pitäisi kai suoraan mennö kyseisen henkilön perään.
Kyllä se minustakin kaupan vartija kiinnostui kun tyhjin käsin seilasin monen hyllyn väliä varmaan yli tunnin. Tuli viereen seisomaan. Ei mua ahdistanut tai haitannut. Käyttäydyin sitten ehkä epäilyttävästi. Enkä maininnut, että sain tehtäväksi hommata työkaverille läksiäis lahjan. Piti keksiä budjetti täyteen ja et lahjassa olis joku idea, eikä mitä vaan.
Sitten seilasin hyllyjä ajatellen, et jos otan ton, riittääkö rahat myös tohon, vai onko se hyvä, jos käynkin katsomassa jotain muuta jne. Ja sit taas palasin sinne hyllylle, mistä alotin jne.
Kerran taas Alkossa meni pari tuntia, kun sieltäkin piti keksiä kollegalle jotain ja budjetti piti saada just eikä melkein. Lopulta ahdisti niin, et soitin työkaverille mitä mieltä se on.
Kuulin kerran että kuulemma hiusväreistä oli varastettu välillä se hoitoaine. Kerran näinkin kun vartija availi niitä hiusvärejä ilmeisesti tarkistaskseen onko hoitoaine niisdä tallella. Ei kysynyt multa mitään, olin siinä katselemassa niitä. Olin jo valmis sanomaan, että poika pieni jos jostain on kadonnut hoitoaine, syyllinen on kyllä muualla ja lähtenyt.
Mä hypistelen ihan vapaasti vaikka kuinka paljon. Ihan sama kuka kattoo kameroista tai seisoo vieressä. Oikein kaipailisin että tulisi urputtamasn tai mulkoilemaan. Vähän äksöniä.
Vierailija kirjoitti:
Mä hypistelen ihan vapaasti vaikka kuinka paljon. Ihan sama kuka kattoo kameroista tai seisoo vieressä. Oikein kaipailisin että tulisi urputtamasn tai mulkoilemaan. Vähän äksöniä.
Ärsyttövää sellanen vihjailu esim. seuraaminen tai viereen tuleminen. Toisaalta hauskaa alkaa tuijottamaan kyseisissä tilanteussa. "Niin että aiitko kysyä mua treffeille vai mitä?"
Tai kysyisi suoraan: Aiotko varastaa jotain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käveletkö ap suojatielle katsomattakaan tuleeko autoja, autoilijan pitää antaa sinulle tietä, se on oikeutesi? 🤣
Katson toki, koska päälle ajava auto tekee pahaa jälkeä. Kävelen kuitenkin suojatielle, jos näyttää siltä, että auto ehtii pysähtyä ajoissa. Toki on tullut vastaan tilanteita, joissa auto vetää lukkojarrutuksen ja näyttää sitten vihaisena keskisormea. AP
Jos auto näyttää sinulle keskisormea, olet mokannut melko pahasti.
Kuskit nyt tekevät käsimerkkejä syystä ja ilman syytä.
Vierailija kirjoitti:
Ja rehelliset ihmiset myös.
Että ihan turhaan yrität vihjailla -ei onnistu. Tiedän oikeuteni ja pidän niistä tiukasti kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käveletkö ap suojatielle katsomattakaan tuleeko autoja, autoilijan pitää antaa sinulle tietä, se on oikeutesi? 🤣
Katson toki, koska päälle ajava auto tekee pahaa jälkeä. Kävelen kuitenkin suojatielle, jos näyttää siltä, että auto ehtii pysähtyä ajoissa. Toki on tullut vastaan tilanteita, joissa auto vetää lukkojarrutuksen ja näyttää sitten vihaisena keskisormea. AP
Jos auto näyttää sinulle keskisormea, olet mokannut melko pahasti.
Kuskit nyt tekevät käsimerkkejä syystä ja ilman syytä.
Aijjaa. Minulle vaihtui kerran vihreä valo, lähdin liikkeelle. Keskellä risteystä piti jarruttaa voimakkaasti koska joku tuli Audillaan päin punaisia -todella törkeästi siis. Soitin torvea ja siihen tuo lippispää vastasi keskisormella.
Kysymys: tein siis jotain väärin. Mitä?
ap varmaan on opettanut lapsilleen että miten makeisia otetaan ilmaiseksi ilman että jää kiinni.
Vierailija kirjoitti:
ap varmaan on opettanut lapsilleen että miten makeisia otetaan ilmaiseksi ilman että jää kiinni.
Luepas nyt uudestaan mitä hän on kirjoittanut. Hän ei ole varastanut...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että ihan turhaan yrität vihjailla -ei onnistu. Tiedän oikeuteni ja pidän niistä tiukasti kiinni.
no, hyvä sulle, kun sait laukullisen varastettua tavaraa vain 45 minuutin odottelulla
Eli toisin sanoen myyjien ja vartioiden pitäisi vaan seistä tumput suorina eikä tehdä yhtään mitään pysäyttääkseen mahdolliset myymälävarkaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no, hyvä sulle, kun sait laukullisen varastettua tavaraa vain 45 minuutin odottelulla
En ole koskaan varastanut enkä tietenkään jäisi siihen siis syyttömänä odottelemaan -ihan sama mitä joku vartija "käskisi". Vartijalla on samat oikeudet kuin meillä kaikilla, senhän toki tiesitkin... Kiinnihän minua ei syyttömänä voi ottaa joten senkuin kävelen autolleni.
Joko alat ymmärtää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luepas nyt uudestaan mitä hän on kirjoittanut. Hän ei ole varastanut...
Enkä mä oo juanu mitään...
-eri-
Minulle on sanottu ettei kassa saa pyytää asiakasta näyttämään
kassinsa sisältöä.