7 kuukauden keto + OMAD -tulokset (-51kg)
Eli olen syönyt 7kk ajan vähähiilihydraattista ruokavaliota (<30g/pvä) ja oltuani muutaman viikon tällä ruokavaliolla huomasin ettei lounasaikaan ollut nälkä, joten jätin kaikki päivän kalorini illalliselle + jälkiruoalle. Olen syönyt niin paljon kuin jaksan.
Paino tippunut 107kg -> 56kg, lääkärin mukaan esidiabetes muuttunut parhaimpiin glukoosiarvoihin mitä hän on nähnyt pitkiin aikoihin. Triglyseridit tippuneet 2,7 -> 0,1. Tämäkin oli lääkärin mukaan hämmästyttävä arvo.
HDL-kolesteroli: 0,7 -> 2,1
LDL-kolesteroli: 4,7 -> 1,4
Alat: 109 -> 6
Kommentit (130)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen normaali ruokasuhde ei ole syödä viisi kertaa päivässä pieniä aterioita, jotka koostuvat lihasta, tehotuotusta viljasta, teollisista siemenöljyistä ja hedelmistä.'
Ihmisen normaali ruokasuhde on syödä iso ateria kerran parissa päivässä.
Kuka käskenyt syömääön viidesti päivässä pienen aterian? Mikäli mietit virallisia suosituksia, niin niissä puhutaan kolmesta ateriasta päivässä ja tarvittaessa 1-2 välipalaa. Useimmat eivät noita välipaloja tarvitse, mutta eihän se toki useimpia kiinnosta.
Kolme ateriaa plus välipalat, kyllä siinä tulee se viis ateriaa. Suositusruualla syömällä kyllä ne välipalatkin uppoo hyvin. Keinokevyt ruoka huonoilla rasvoilla pitää nälkäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin näitä tarinoitahan on paljon, mutta lääkärit eivät voi tätä suositella koska toimeentulo loppuisi.
Lääkärit eivät suosittele, koska he eivät saa suositella mitään muuta kuin virallista suositusruokaa. Koskee myös ravitsemusterapeutteja.
Näin vain Suomessa.
Ei ole totta. Ihan Terveystalon laillistettu ravitsemusterapeutti tuota mullekin suositteli.
Kyllä se totta on. Joukkoon saattaa silti eksyä näitä terapeutteja, jotka suosittelevat ravintoa terveyden, ei virallisten suositusten mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen normaali ruokasuhde ei ole syödä viisi kertaa päivässä pieniä aterioita, jotka koostuvat lihasta, tehotuotusta viljasta, teollisista siemenöljyistä ja hedelmistä.'
Kuka käskenyt syömääön viidesti päivässä pienen aterian? Mikäli mietit virallisia suosituksia, niin niissä puhutaan kolmesta ateriasta päivässä ja tarvittaessa 1-2 välipalaa. Useimmat eivät noita välipaloja tarvitse, mutta eihän se toki useimpia kiinnosta.
Minulle virallisten suositusten suurin "ongelma" on aamiaisen tärkeyden painottaminen.
Syötkö siis sen aamiaisen, koska niin suositellaan? Jos, niin itse teet siitä ongelman.
Vierailija kirjoitti:
Kohta tulet kuulemaan kuinka taas on väärin laihdutettu ja liikunta laihduttaa :D
Tai että nestettä se vain oli mitä laihdutit!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta tulet kuulemaan kuinka taas on väärin laihdutettu ja liikunta laihduttaa :D
On se liikuntakin terveellistä. Laihduttajan tosin kannattaa pysy pitkäkestoisen pk-liikunnan parissa.
Onhan se terveellistä ja kaikille ilman muuta hyödyllistä. Mutta laihduttamiseen tarvitaan muita konsteja.
Pitkäkestoinen liikunta pk-sykealueella polttaa rasvaa kaikkein tehokkaimmin.
Liikunnasta tehokkaimmin, mutta ruokavalio polttaa tehokkaammin kuin liikunta.
Ruokavalio ei polta rasvaa. Rasva palaa vain silloin, kun ihminen ei syö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pätkäpaasto on myös käytännöllinen. Ei tarvitse kantaa töihin eväitä, olla jatkuvasti syömässä tai kärsiä nälkää.
Olen ikäni pätkäpaastonnut ja olen silti lihava. Syön vain klo 11 ja 17.
Siihen lasketaan aivan kaikki, mikä nostaa insuliinia. Maitotilkka kahvin kanssa.
Ja jos ihan oikeasti et laita kupuusi mitään kuin kahdesti päivässä niin sitten sun on kokeiltava pidempää paastoväliä ja hiilareiden vähentämistä. Rasvanpoltto käynnistyy toisilla hitaammin toisilla nopeammin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakastin sitä aikaa kun ruoka ei ollut se, joka hallitsi vaan söin kun oli nälkä, ravitsevaa ruokaa.
Miten tuo on pelkkää ketoon liittyvä? Onko vaihtoehdot keto tai mättää kaksinkäsin herkkuja? Ihminen voi syödä nälkään hyvää ravitsevaa ruokaa monella tavalla.
Aivan, keto ja vhh on hyvä tapa syödä hyvää ja ravitsevaa ruokaa.
Toki, mutta OMAD ei vaadi ketoilua, kunhan rasvanpolton saa käyntiin. Itse olen OMADilla syönyt koko ajan runsaasti hiilareita, koska liikun paljon.
Mulle tuo olisi varmaan vaikeaa, mulla laskee verensokeri 3 tunnin jälkeen tosi pahasti. En varmaan pystyisi syömään yhdellä aterialla 1500 kcal siten että se riittäisi koko vuorokaudeksi! Sehän on 1,5 pizzaa. Hyvä että saan puolikkaan alas.
Verensokerisi laskee, koska kehosi ei osaa tehokkaasti käyttää rasvaa polttoaineena. Tämä ei ole kohtalo vaan tulosta valinnoistasi. Tämä asia on myös hyvin helppo korjata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3+2=5 nykymatematiikan mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin näitä tarinoitahan on paljon, mutta lääkärit eivät voi tätä suositella koska toimeentulo loppuisi.
Toimeentulo loppuisi, miksi muka? Ei tietenkään loppuisi. Älä usko salaliittoteorioita.
Lääkeyhtiöt lobbaavat jo lääketieteen fukseja. Tämä ei ole salaliittoteoria vaan kapitalismia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle virallisten suositusten suurin "ongelma" on aamiaisen tärkeyden painottaminen.
Terveellisintä olisi malttaa vähintään kaksi tuntia heräämisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syötkö siis sen aamiaisen, koska niin suositellaan? Jos, niin itse teet siitä ongelman.
En, siksi se olikin "ongelma".
Käy kuin must*laisen hevoselle, kuoli juuri kun oppi olemaan syömättä... Mun pitäisi saada semmoiset 15kg pois (nyt 83kg) ja olen ajatellut, että se tapahtuu kun jätän viinakset. Painonnousu jämähti tuohon 84kg:n tienoille n. 10 vuotta sitten, kun aloin katsomaan vähän tarkemmin mitä ja milloin syön, joten ensi askel on otettu. Havahduin kun 90kg alkoi kolkuttelemaan. Mihinkään muotidiettiin en ala, haluan muuttaa elintapojani pysyvästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveellisintä olisi malttaa vähintään kaksi tuntia heräämisen jälkeen.
Joo minulla menee kuudesta kymmeneen tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Painon tiputtaminen on saanut tuon muutoksen aikaan. Sama tulos olisi tullut jos painon olisi tiputtanut jollain muullakin menetelmällä.
ALApeukku tällaisille ääridieeteille!
Ei pitäisi olla mitää dieettiä vaan elämäntapamuutos, jolla eletään loppuelämä eikä jotain osaa elämästä eli dieetin verran.
Hullu AP! Idiootin hommaa!
----
Uudella OMAD-hittidieetillä saa syödä vain tunnin päivässä voi sekoittaa kehon pitkäksi aikaa
Tiukalla OMAD-pätkäpaastolla saa syödä vain yhden aterian päivässä. Dieettiin liittyy paljon terveysriskejä.
https://www.is.fi/laihdutus/art-2000005948869.html
----
Terv: +30kg reilussa vuodessa terveellisellä ruoalla laihduttanut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri ei päätä eikä
Lääkäriä edes kiinnosta se mitä ihminen kaupasta kärryynsä latoo. Lihavuudesta ei voi vastaanotolla enää edes puhua koska kehopositiivisuus ja mielensä pahoittaminen ja somepurkaukset tämän jälkeem.
Ei. Osa lääkäreistä vaan ei osaa puhua aiheesta asiallisesti, vaan pilkkaavat, syyllistävät ja pitävät potilasta tyhmänä. Se tässä e ongelma on. Monella lääkärillä on hyvin puutteellista ja vanhentunutta tietoa. Jos osaaminen on tasolla vaihda kevytmaito rasvattomaan, niin kannattaa lääkärin pitää turpansa kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Ei pitäisi olla mitää dieettiä vaan elämäntapamuutos, jolla eletään loppuelämä eikä jotain osaa elämästä eli dieetin verran.
----
Uudella OMAD-hittidieetillä saa syödä vain tunnin päivässä voi sekoittaa kehon pitkäksi aikaa
Tiukalla OMAD-pätkäpaastolla saa syödä vain yhden aterian päivässä. Dieettiin liittyy paljon terveysriskejä.
https://www.is.fi/laihdutus/art-2000005948869.html----
👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monenko lääkärin tienestit sitten mitenkään sidoksissa lihavuuteen tai diabetekseen? Moniko kansalainen haluaa elää vähähiilarisella+omad ruokavaliolla? Lisäksi onko anonyymin nettimkirjoittajan kertomus automaattisesti uskottava on myös huomioitava.
Niin, lääkärit hoitavat muitakin potilaita ,kuin läskejä ja 2.tyypin diabeetikkoja. Suurin osa on töissä julkisella puolella, sitäpaitsi.
Vierailija kirjoitti:
----
https://www.is.fi/laihdutus/art-2000005948869.html----
Älä jaksa. Ymmärrän kyllä toisaalta ajatuksesi, kun tietolähteesi on iltapäivälehden artikkeli.
Kateutesi on noloa. Etkö itse pysty laihduttamaan?