Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

7 kuukauden keto + OMAD -tulokset (-51kg)

Vierailija
30.08.2022 |

Eli olen syönyt 7kk ajan vähähiilihydraattista ruokavaliota (<30g/pvä) ja oltuani muutaman viikon tällä ruokavaliolla huomasin ettei lounasaikaan ollut nälkä, joten jätin kaikki päivän kalorini illalliselle + jälkiruoalle. Olen syönyt niin paljon kuin jaksan.

Paino tippunut 107kg -> 56kg, lääkärin mukaan esidiabetes muuttunut parhaimpiin glukoosiarvoihin mitä hän on nähnyt pitkiin aikoihin. Triglyseridit tippuneet 2,7 -> 0,1. Tämäkin oli lääkärin mukaan hämmästyttävä arvo.

HDL-kolesteroli: 0,7 -> 2,1
LDL-kolesteroli: 4,7 -> 1,4

Alat: 109 -> 6

Kommentit (130)

Vierailija
41/130 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekosyitä aina riittää,mutta ihan jokaisella paino kyllä tippuu kun oikeasti sen asian eteen tehdään, kunnolla ja oikein.

Vierailija
42/130 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tuo 50 kilon painonpudotus alle vuodessa on sitten muka terveellistä? AP:llä melkein kaksi kiloa viikossa! Ei pysy nahka, mieli eikä lihakset perässä.

Mitenkähän lääkäri suostuisi suosittelemaan yhtä ateriaa päivässä ahmimisoireiselle...

Suomessa lääkärit suosittelevat VAIN virallista suositusruokaa. Heillä ei ole lupa muuhun.

Mistähän ihmeestä sä muuten keksit tuon ahmimisoireisen??

Koska minä olen ahmimisoireinen. Eli ihan omasta kokemuspohjasta.

ENE:t ja vhh:t ja paastoamiset on kokeiltuna, kaikki pahensivat oireitani ja lisäsivät painonnousua dramaattisesti. Nyt opettelen normaalia ruokasuhdetta painonhallintaan erikoistuneen sairaanhoitajan ohjeilla.

Eli halusinpa vain esittää eriävän mielipiteeni AP:n varauksettomasti tällaisia dieettejä kehuvaan aloitukseen.

Älkää sekoittako kroppaanne, aineenvaihduntaanne ja päätänne ihmedieeteillä ilman kunnollista ammatillista tukea. Kaikki eivät tule saavuttamaan yhtä hyviä tuloksia kuin AP.

Ihmisen normaali ruokasuhde ei ole syödä viisi kertaa päivässä pieniä aterioita, jotka koostuvat lihasta, tehotuotusta viljasta, teollisista siemenöljyistä ja hedelmistä.'

Ihmisen normaali ruokasuhde on syödä iso ateria kerran parissa päivässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/130 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies laihtui vhh, ei edes ketolla 4 kuukaudessa 17 kg ja pääsi eroon verenpainelääkityksestä ja 2 db:stä. 21 vuoteen ei ole kilot tulleet takaisin vaikka syökin hiilareita ja herkuttelee välillä. Normaali hyvä kotiruoka riittää

Vhh-ruokavaliossa syödään ihan normaalia hyvää kotiruokaa. Se riittää.

Juu kyllä koko ajan syötiin normaalia kotiruokaa mutta vähemmillä hiilareilla tuolloin, nykyisin syö perunaa, pastaa ja riisiä. 

Vierailija
44/130 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä tuo yhden Fitfarm-edustajan puheisiin liittyen:

Paasto ei sekoita hormonitoimitaa tai aineenvaihduntaa. Läski voi paastota vaikka vuoden putkeen (tutkimusten mukaan!) eikä aineenvaihdunta juurikaan hidastu.

Kalorirajoitusdieetit sekoittavat normaalin hormonitoiminnan.

Vierailija
45/130 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta tulet kuulemaan kuinka taas on väärin laihdutettu ja liikunta laihduttaa :D

On se liikuntakin terveellistä. Laihduttajan tosin kannattaa pysy pitkäkestoisen pk-liikunnan parissa.

Onhan se terveellistä ja kaikille ilman muuta hyödyllistä. Mutta laihduttamiseen tarvitaan muita konsteja.

Pitkäkestoinen liikunta pk-sykealueella polttaa rasvaa kaikkein tehokkaimmin.

Liikunnasta tehokkaimmin, mutta ruokavalio polttaa tehokkaammin kuin liikunta.

Vierailija
46/130 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pätkäpaasto on myös käytännöllinen. Ei tarvitse kantaa töihin eväitä, olla jatkuvasti syömässä tai kärsiä nälkää.

Olen ikäni pätkäpaastonnut ja olen silti lihava. Syön vain klo 11 ja 17.

Vierailija
47/130 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin näitä tarinoitahan on paljon, mutta lääkärit eivät voi tätä suositella koska toimeentulo loppuisi.

Monenko lääkärin tienestit sitten mitenkään sidoksissa lihavuuteen tai diabetekseen? Moniko kansalainen haluaa elää vähähiilarisella+omad ruokavaliolla? Lisäksi onko anonyymin nettimkirjoittajan kertomus automaattisesti uskottava on myös huomioitava.

Useamman kuin uskoisitkaan, koska lääkeyhtiöiden tulokset on sidoksissa tähän.

Tämä on niin totta! 

Esim diabetes 1 "suositellaan" päivittäisiksi hiilareiksi 200-250grammaa. Tyttäreni sairastui 12v:nä ja muutama ensimmäinen vuosi oli täysin helvettiä hypojen ja hyperien takia kun noudatimme tuota. Ei saatu tasattua millään lääkityksellä.

Sitten pudotimme - kertomatta sairaalassa - hiilarit 100-150g välille ja sokerien heittely loppui. Ei tarvitse tilailla ambulanssia aamuyöllä, ei oksentaa heikotuksen iskiessä, voi elää huoletonta opiskelijaelämää kohtuudella ja nauttia elämästä. 

Tämä ei tietenkään ole keto eikä vhh:kaan mutta selkeä merkki siitä että suositukset ei aina ole ihmisten terveyden mukaan asetettuja vaan lääketehtaiden intressien. Enemmän vaan menekkiä lääkkeille!

Vierailija
48/130 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakastin sitä aikaa kun ruoka ei ollut se, joka hallitsi vaan söin kun oli nälkä, ravitsevaa ruokaa.

Miten tuo on pelkkää ketoon liittyvä? Onko vaihtoehdot keto tai mättää kaksinkäsin herkkuja? Ihminen voi syödä nälkään hyvää ravitsevaa ruokaa monella tavalla.

Aivan, keto ja vhh on hyvä tapa syödä hyvää ja ravitsevaa ruokaa.

Mutteivät ainoa mahdollinen tapa.

Vierailija
49/130 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakastin sitä aikaa kun ruoka ei ollut se, joka hallitsi vaan söin kun oli nälkä, ravitsevaa ruokaa.

Miten tuo on pelkkää ketoon liittyvä? Onko vaihtoehdot keto tai mättää kaksinkäsin herkkuja? Ihminen voi syödä nälkään hyvää ravitsevaa ruokaa monella tavalla.

Toki, mutta OMAD ei vaadi ketoilua, kunhan rasvanpolton saa käyntiin. Itse olen OMADilla syönyt koko ajan runsaasti hiilareita, koska liikun paljon.

Mulle tuo olisi varmaan vaikeaa, mulla laskee verensokeri 3 tunnin jälkeen tosi pahasti. En varmaan pystyisi syömään yhdellä aterialla 1500 kcal siten että se riittäisi koko vuorokaudeksi! Sehän on 1,5 pizzaa. Hyvä että saan puolikkaan alas. 

Vierailija
50/130 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen normaali ruokasuhde ei ole syödä viisi kertaa päivässä pieniä aterioita, jotka koostuvat lihasta, tehotuotusta viljasta, teollisista siemenöljyistä ja hedelmistä.'

Kuka käskenyt syömääön viidesti päivässä pienen aterian? Mikäli mietit virallisia suosituksia, niin niissä puhutaan kolmesta ateriasta päivässä ja tarvittaessa 1-2 välipalaa. Useimmat eivät noita välipaloja tarvitse, mutta eihän se toki useimpia kiinnosta.

Vierailija
51/130 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin näitä tarinoitahan on paljon, mutta lääkärit eivät voi tätä suositella koska toimeentulo loppuisi.

Höpö höpö. Mulle lääkäri on suositellut tuota, ja ravitsemusterapeutti.

Vierailija
52/130 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulo loppuisi, miksi muka? Ei tietenkään loppuisi. Älä usko salaliittoteorioita.

Vierailija
53/130 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärit ei edes opiskele ravintotiedettä

Vierailija
54/130 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkärit eivät suosittele, koska he eivät saa suositella mitään muuta kuin virallista suositusruokaa.  Koskee myös ravitsemusterapeutteja.

Näin vain Suomessa.

Ei ole totta. Ihan Terveystalon laillistettu ravitsemusterapeutti tuota mullekin suositteli.

Vierailija
55/130 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka käskenyt syömääön viidesti päivässä pienen aterian? Mikäli mietit virallisia suosituksia, niin niissä puhutaan kolmesta ateriasta päivässä ja tarvittaessa 1-2 välipalaa. Useimmat eivät noita välipaloja tarvitse, mutta eihän se toki useimpia kiinnosta.

Minulle virallisten suositusten suurin "ongelma" on aamiaisen tärkeyden painottaminen.

Vierailija
56/130 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki, mutta OMAD ei vaadi ketoilua, kunhan rasvanpolton saa käyntiin. Itse olen OMADilla syönyt koko ajan runsaasti hiilareita, koska liikun paljon.

Mulle tuo olisi varmaan vaikeaa, mulla laskee verensokeri 3 tunnin jälkeen tosi pahasti. En varmaan pystyisi syömään yhdellä aterialla 1500 kcal siten että se riittäisi koko vuorokaudeksi! Sehän on 1,5 pizzaa. Hyvä että saan puolikkaan alas. 

Eli sun pitäs yölläki herätä syömään 3h välein.

Vai mistä tiedät että laskee verensokeri?

Vierailija
57/130 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle virallisten suositusten suurin "ongelma" on aamiaisen tärkeyden painottaminen.

Sama täällä, ei mitään paino-ongelmaa, kunnes alkoi se lässytys aamiainen on päivän tärkein ateria!

Opettelemalla opin syömään aamulla sitäsuntätä ja poks!

Vierailija
58/130 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutteivät ainoa mahdollinen tapa.

Ei kukaan sellaista väitäkään.

Vierailija
59/130 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä, ei mitään paino-ongelmaa, kunnes alkoi se lässytys aamiainen on päivän tärkein ateria!

Opettelemalla opin syömään aamulla sitäsuntätä ja poks!

Kelloggin mainosslogani mennyt hyvin perille :D

Vierailija
60/130 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se verensokeri lasku johtuu ruuan sisällöstä, ei ruokailujen määrästä.  Pizzaa syömällä se lasku onnistuu hyvin, onhan se niin hiilaripitoinen.