Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

7 kuukauden keto + OMAD -tulokset (-51kg)

Vierailija
30.08.2022 |

Eli olen syönyt 7kk ajan vähähiilihydraattista ruokavaliota (<30g/pvä) ja oltuani muutaman viikon tällä ruokavaliolla huomasin ettei lounasaikaan ollut nälkä, joten jätin kaikki päivän kalorini illalliselle + jälkiruoalle. Olen syönyt niin paljon kuin jaksan.

Paino tippunut 107kg -> 56kg, lääkärin mukaan esidiabetes muuttunut parhaimpiin glukoosiarvoihin mitä hän on nähnyt pitkiin aikoihin. Triglyseridit tippuneet 2,7 -> 0,1. Tämäkin oli lääkärin mukaan hämmästyttävä arvo.

HDL-kolesteroli: 0,7 -> 2,1
LDL-kolesteroli: 4,7 -> 1,4

Alat: 109 -> 6

Kommentit (130)

Vierailija
21/130 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kaikki saa ketolla hyviä tuloksia paitsi minä. Olen yrittänyt sitä useampaankin otteeseen, vähän eri "suuntauksia", klassisesta Atkinsista hyväkarppaukseen, Antti Heikkilän linjaan, paleoon. Ja aina laihdun alussa vaan muutaman kilon ja sitten ei lähde enää mitään. Kai se vaan on keski-ikäisen naisen laihdutus näin pirun vaikeaa. 

Vierailija
22/130 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja nyt kun siirryt normi dietillesi niin 2-vuoden päästä on 107kg + 10kg

Ei laihdutuksen jälkeen tietenkään palata siihen ruokavalioon, joka alunperin lihotti.  Koskee kaikkia laihdutustapoja.

Joo, mutta se on myytti, että tuo alkuperäiseen ruokavalioon palaaminen on se, mikä tuo läskit takaisin. Kalorinrajoitusdieetit on suunniteltu epäonnistumaan, koska kyse on pyramidihuijauksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/130 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin näitä tarinoitahan on paljon, mutta lääkärit eivät voi tätä suositella koska toimeentulo loppuisi.

Lääkäri ei päätä eikä

Lääkäriä edes kiinnosta se mitä ihminen kaupasta kärryynsä latoo. Lihavuudesta ei voi vastaanotolla enää edes puhua koska kehopositiivisuus ja mielensä pahoittaminen ja somepurkaukset tämän jälkeem.

Lääkäriä kiinnostaa vain se sekki, mikä Pfizerilta kilahtaa tilille.

Vierailija
24/130 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta tulet kuulemaan kuinka taas on väärin laihdutettu ja liikunta laihduttaa :D

On se liikuntakin terveellistä. Laihduttajan tosin kannattaa pysy pitkäkestoisen pk-liikunnan parissa.

Vierailija
25/130 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kaikki saa ketolla hyviä tuloksia paitsi minä. Olen yrittänyt sitä useampaankin otteeseen, vähän eri "suuntauksia", klassisesta Atkinsista hyväkarppaukseen, Antti Heikkilän linjaan, paleoon. Ja aina laihdun alussa vaan muutaman kilon ja sitten ei lähde enää mitään. Kai se vaan on keski-ikäisen naisen laihdutus näin pirun vaikeaa. 

Mä olen 40+ ja myös pudotin 50 kg noin vuodessa. En tosin vhh:lla vaan pätkäpaastolla.

Vierailija
26/130 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta tulet kuulemaan kuinka taas on väärin laihdutettu ja liikunta laihduttaa :D

On se liikuntakin terveellistä. Laihduttajan tosin kannattaa pysy pitkäkestoisen pk-liikunnan parissa.

Onhan se terveellistä ja kaikille ilman muuta hyödyllistä. Mutta laihduttamiseen tarvitaan muita konsteja.

Vierailija
27/130 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuo 50 kilon painonpudotus alle vuodessa on sitten muka terveellistä? AP:llä melkein kaksi kiloa viikossa! Ei pysy nahka, mieli eikä lihakset perässä.

Mitenkähän lääkäri suostuisi suosittelemaan yhtä ateriaa päivässä ahmimisoireiselle...

Vierailija
28/130 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tuo 50 kilon painonpudotus alle vuodessa on sitten muka terveellistä? AP:llä melkein kaksi kiloa viikossa! Ei pysy nahka, mieli eikä lihakset perässä.

Mitenkähän lääkäri suostuisi suosittelemaan yhtä ateriaa päivässä ahmimisoireiselle...

Miksi sitä pitäisi suositella ahmimisoireiselle? Kai nyt lääkäriltäkin voi sen verran asiantuntemusta odottaa, että suositukset tehdään tapauskohtaisesti. Kaikki ylipainoiset eivät ole ahmimisoireisia.

Vierailija
29/130 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että et laihdu ketolla, ei johdu iästä. Useimmat keski-ikäiset laihtuvat helpoiten juurikin ketolla/vhh:lla.

Keto ja vhh ei kuitenkaan sovi kaikille, niin kuin ei mikään muukaan tapa sovi kaikille.

En tiedä, mitä olet noilla kokeiluillasi syönyt, mutta usein aloittajat tekevät sen virheen, että syövät liikaa proteiinia ja pelkäävät rasvaa. Saattavat jättää jopa kasvikset syömättä. Silloin laihtumista ei tapahdukaan.

Toivon, että löydät sen oman tapasi hallita painoa.

Vierailija
30/130 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa lääkärit suosittelevat VAIN virallista suositusruokaa. Heillä ei ole lupa muuhun.

Mistähän ihmeestä sä muuten keksit tuon ahmimisoireisen??

Vierailija
31/130 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa lääkärit suosittelevat VAIN virallista suositusruokaa. Heillä ei ole lupa muuhun.

Oikeasti käytännössä useimmat lääkärit eivät suosittele mitään, koska heillä ei ole siihen asiantuntemusta. Käskevät hakeutua ravitsemusterapeutille.

Vierailija
32/130 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on porukkaa, jotka keksivät omiaan toisten viesteistä. Säälittäviä ovat.

Vierailija
33/130 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska minä olen ahmimisoireinen. Eli ihan omasta kokemuspohjasta.

ENE:t ja vhh:t ja paastoamiset on kokeiltuna, kaikki pahensivat oireitani ja lisäsivät painonnousua dramaattisesti. Nyt opettelen normaalia ruokasuhdetta painonhallintaan erikoistuneen sairaanhoitajan ohjeilla.

Eli halusinpa vain esittää eriävän mielipiteeni AP:n varauksettomasti tällaisia dieettejä kehuvaan aloitukseen.

Älkää sekoittako kroppaanne, aineenvaihduntaanne ja päätänne ihmedieeteillä ilman kunnollista ammatillista tukea. Kaikki eivät tule saavuttamaan yhtä hyviä tuloksia kuin AP.

Vierailija
34/130 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkäpaasto on myös käytännöllinen. Ei tarvitse kantaa töihin eväitä, olla jatkuvasti syömässä tai kärsiä nälkää.

Vierailija
35/130 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ENE:t ja vhh:t ja paastoamiset on kokeiltuna, kaikki pahensivat oireitani ja lisäsivät painonnousua dramaattisesti. Nyt opettelen normaalia ruokasuhdetta painonhallintaan erikoistuneen sairaanhoitajan ohjeilla.

Eli halusinpa vain esittää eriävän mielipiteeni AP:n varauksettomasti tällaisia dieettejä kehuvaan aloitukseen.

Älkää sekoittako kroppaanne, aineenvaihduntaanne ja päätänne ihmedieeteillä ilman kunnollista ammatillista tukea. Kaikki eivät tule saavuttamaan yhtä hyviä tuloksia kuin AP.

Ihmedieeteistä ei tässä ketjussa ole edes puhuttu. Miksi jatkat keksimistä?

Ja onhan se tietenkin selvää, että kaikki ei sovi kaikille. Älä ota itseesi, jos joku kehuu tapaa, joka ei sovi juuri sinulle.

Vierailija
36/130 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan tuo terveempää on kuin olla 50kg ylipainoinen

Vierailija
37/130 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se terveellistä ja kaikille ilman muuta hyödyllistä. Mutta laihduttamiseen tarvitaan muita konsteja.

Pitkäkestoinen liikunta pk-sykealueella polttaa rasvaa kaikkein tehokkaimmin.

Vierailija
38/130 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas pätee vain kalorinrajoitusdieetteihin.

Pätkäpaasto säästää lihakset ja autofagia hoitaa roikkuvan ihon. Ette oikeasti taida tajuta.

Vierailija
39/130 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kovasti siltä, että sulle yritetään myydä jotain ihmedieettiä virallisen hoitotahon puolesta. Pidä mielessä, että sun verenpainelääkkeet maksaa niiden Fuengirolan lomat.

Vierailija
40/130 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pätkäpaasto on myös käytännöllinen. Ei tarvitse kantaa töihin eväitä, olla jatkuvasti syömässä tai kärsiä nälkää.

Ja säästyy rahaa.