Se on sitten äkkiä hommattava lapsi että saa tuplalapsilisät, ei lapseton pari tai sinkku saa mitään apua!
Hyi hallitus! Aivan törkeää syrjintää!!!
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/062c2eed-3ea3-40ca-b078-6d4aeed64…
Kommentit (544)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitus lupasi että se auttaa nyt kansalaisia kuin sähkön hinta on korkealla ja inflaatio korkealla, noh miten he minua auttoi... Alentaa sähkönhinnan alvia hiukan... Ei muuta... Odotin että hallitus olisi auttanut kansalaisia myös sen takia että inflaatio on korkealla nyt... No joku parempi ihmisryhmä kyllä apua sai siihen mutta en minä..
Toi sähkön alvin laskeminen on oikeastaan aika mitätön asia, se siis on vain sähkön hinnan alvin lasku ja se ei kovinkaan iso osuus ole sähkölaskussa.
Millainen ihminen minä sitten olen? Olen ihminen kuka lämmittää asuntoa sähköllä, lapsia ei ole, (iki)sinkku olen ja käyn töissä josta saan nettona 1900e/kk...
Koittaako hallitus saada minua syrjäytymään ja kokemaan etten kuulu tähän yhteiskuntaan vai...
Sitten kun itsesäälibileesi joskus loppuvat, voit koittaa ajatella, että ehkä se miltä sinusta juuri nyt tuntuu ei olekaan sama asia kuin totuus.
No.. Eikait se inflaatio minua kosketa kun olen lapseton.. Vai miksi yhteiskunta ei minua auta? Kuulutaako me lapsettomat ja lapselliset ihmiset edes samaan yhteiskuntaan kun inflaatio ei kosketa kuin toista ryhmää vaan...
Onpa kyllä itkuvirsi! Juurihan esim. eläkeläiset saivat erityisen indeksikorotuksen, kun inflaatio laukkaa. Oletko heille katkera myös? Samoin työttömien ja opiskelijoiden tuet nousivat, oletko heillekin katkera?
Olen lokakuussa 17-v täyttävien kaksosten yksinhuoltaja ja lapsilisät kyllä tulleet tarpeeseen. Harmi että ei makseta 18-v asti.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus lupasi että se auttaa nyt kansalaisia kuin sähkön hinta on korkealla ja inflaatio korkealla, noh miten he minua auttoi... Alentaa sähkönhinnan alvia hiukan... Ei muuta... Odotin että hallitus olisi auttanut kansalaisia myös sen takia että inflaatio on korkealla nyt... No joku parempi ihmisryhmä kyllä apua sai siihen mutta en minä..
Toi sähkön alvin laskeminen on oikeastaan aika mitätön asia, se siis on vain sähkön hinnan alvin lasku ja se ei kovinkaan iso osuus ole sähkölaskussa.
Millainen ihminen minä sitten olen? Olen ihminen kuka lämmittää asuntoa sähköllä, lapsia ei ole, (iki)sinkku olen ja käyn töissä josta saan nettona 1900e/kk...
Koittaako hallitus saada minua syrjäytymään ja kokemaan etten kuulu tähän yhteiskuntaan vai...
Ai katos moro! Siellä on myös toinen kakkosluokan kansalainen ja ei päättäjiä meidän asiat paljoa kiinnosta kun meillä ei ole lapsia ja ollaa sinkkuja. Mutta suomi on maailman onnellisin maa että koita sinäkin siellä vaan hymyillä kakkosluokan kansalaisena, toivotaan nyt että perheelliset nauttivat meidän rahoistamme ja voidaahan me lapsettomat vaikka järsiä kynsiämme ja syödään vaikka lunta talvella mutta tärkeintä on se että perheillä menee hyvin, myös meidän ministereillä kun niilläkin on lapsia.
T:Lapseton miekkonen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On myös paljon lapsiperheitä, jotka eivät saa yhtään mitään lapsilisiä. Jos on lukioikäisiä lapsia, niin kulut ovat silloin kaikkein suurimmillaan, eikä minkäänlaisia tukia saa.
Millä perusteella kulut ovat silloin suurimmillaan? Itse asuin jo 17-vuotiaana omillani, olin lukiossa ja tein kesätöitä. Ei tarvitse ostaa suksia ja luistimia talveksi, ei uutta pyörää kun entinen jää pieneksi. Vaatteitakaan ei tarvitse olla koko ajan uusimassa. Toista on koululaisten vanhemmilla, kohta alkaa taas kaikki talviliikunnat ja epätoivoinen suksien, luistimien metsästys kirpputorilta. Puhumattakaan talvivaatteista, jotka maksaa nykyään maltaita. Jos erehdyt ostamaan halvimman mahdollisen toppa-asun, on se hetkessä rikki polvista tai kainaloista. Joo, ja paikkailtu on, mutta joku raja siinäkin.
Totta, että lapsia ei kukaan käskenyt tekemään, itse ne haluttiin. Mutta ei näitä kuluja osannut etukäteen arvata. Ja toisaalta, jos kaikki jättäisivät lapset tekemättä, niin ei olisi eläkkeen maksajia tulevaisuudessakaan.
Kyllä ne kirpputorilta ostettavien suksien kulut ovat minimaaliset lukiolaisen kuluihin verrattuna. Ei täällä pääkaupunkiseudulla ole mitään asuntoja, mihin alaikäinen voisi muuttaa, eikä taida meidän verorahat riittää kaikenlaisiin asumistukiin ja opintotukiin itsekseen asuville, vanhempien on useimmat lukiolaisetkin elätettävä. Tuskin ne pienet koululaiset syövät kuin aikuiset, tarvitsevat matkakorttia koulumatkoihin, 700 euron läppäriä lukio-opintoihin, sadoilla euroilla lukiokirjoja, välttämättä nettikuluja puhelimesta, ja kaikki maksaa muutenkin, mikä alaikäisellä on ilmaista, vaikka hammashoito tai poliklinikkakulut.
Lukiokirjathan on maksuttomia nykyään. Tietokone kelpaa halvempikin, monesti saa jo 400-500€:lla eikä sitä tarvitse vuosittain ostaa ja puhelinliittymään kytkykaupallakin, jolloin maksaa 25€/kk puhelinlaskun lisäksi. Eikös bussimatkat siellä etelässä ole ihan järkyttävän halpoja? Täällä pohjoisessa kuukauden bussikortti koululaiselle maksaa 65€. Jos olisi yli 5km koulumatka, niin sitten saisi halvemmalla. Mutta sattuu olemaan vaan 4,3km. Lukiolainen saa opiskelija-alennukset.
Elatusvelvollisuus loppuu siihen kun lapsi täyttää 18vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Missäs ne kaikki ikuisesti onnellisesti vapaaehtoisesti lapsettomat ovat? En tiennytkään että ovat näin katkeraa porukkaa....
Kyllähän me ollaa onnellisia mutta meidän päättäjät pyrkivät kaikin keinoin saamaan meidät katkeriksi, oikeastaan nyt vaan ärsyttää se että päättäjien mielestä hintojen nousu ei vaikuta lapsettomiin ihmisiin vai eikö heitä kiinnosta lapsettomien ihmisten auttaminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On myös paljon lapsiperheitä, jotka eivät saa yhtään mitään lapsilisiä. Jos on lukioikäisiä lapsia, niin kulut ovat silloin kaikkein suurimmillaan, eikä minkäänlaisia tukia saa.
Millä perusteella kulut ovat silloin suurimmillaan? Itse asuin jo 17-vuotiaana omillani, olin lukiossa ja tein kesätöitä. Ei tarvitse ostaa suksia ja luistimia talveksi, ei uutta pyörää kun entinen jää pieneksi. Vaatteitakaan ei tarvitse olla koko ajan uusimassa. Toista on koululaisten vanhemmilla, kohta alkaa taas kaikki talviliikunnat ja epätoivoinen suksien, luistimien metsästys kirpputorilta. Puhumattakaan talvivaatteista, jotka maksaa nykyään maltaita. Jos erehdyt ostamaan halvimman mahdollisen toppa-asun, on se hetkessä rikki polvista tai kainaloista. Joo, ja paikkailtu on, mutta joku raja siinäkin.
Totta, että lapsia ei kukaan käskenyt tekemään, itse ne haluttiin. Mutta ei näitä kuluja osannut etukäteen arvata. Ja toisaalta, jos kaikki jättäisivät lapset tekemättä, niin ei olisi eläkkeen maksajia tulevaisuudessakaan.
Kesätöistä saaduilla rahoillako sinä sitten talven elit? Ettet vaan hakenut yhteiskunnan tukia?
Opintotuki ja asumislisä + kesätyön säästöt. Kävin myös välillä viikonloppuisin siivoamassa. Rahat riittivät vuokraan (opiskelija-asunto) sähköön ja puhelinlaskuun ja ruokaan. Vanhemmat toki toivat välillä ruokakasseja myös.
Opiskelija-asunnon vuokra oli tuolloin muistaakseni jotain 250€. Onhan tästä jo aikaa aika monta vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eriarvoiseen asemaan? Epäreilua?
Täällä ei taas nähdä omaa napaansa pidemmälle, on vain lapsettomia aikuisia ja lapsia omaavia aikuisia.
Tämäkin LAPSIKOHTAINEN mahdollinen tuki maksetaan niin, että jonain päivänä on aikuisia, lapsellisia tai lapsettomia, joita kaikkia on tuettu lapsuuden perheissään valtion toimesta täysin tasavertaisesti.
Mutta eihän se kelpaa, koska minäminäminä. Jokaisen lapsuuden perheessä on kuitenkin aikansa mukaisesti kohdeltu näitä nykyajankin aikuisia niin tasavertaisesti, kuin aikanaan on osattu, suunta on onneksi parempi.
No on siinä se, että hintojen nousu, esim. sähkön, ei liity mitenkään siihen onko lapsia vai ei. Sähkön hinta nousee kohtuuttomasti niillä joilla sopimus on vaihtumassa nyt. Silti tukea saa sen perusteella onko lapsia. Hekin saavat joilla edelleen vanha sopimus jollain alle 5c/kwh. Kunhan vaan on lapsia. Eikö nyt muuta keinoa löydy mistä hyötyisi kaikki joita tilanne koskettaa? Mun puolesta voitaisiin tehdä laki, että kaikilta lopetettaisiin vanhat sopimukset ja kaikki olisivat samalla viivalla pörssisähköllä. Sen hinta laskisi, kun ei tarvitsisi maksaa vanhojen sopimusten asiakkaiden sähköjä omansa päälle.
Lapsilisä ei ole lähtökohtaisesti tarkoitettu sähkölaskun maksamiseen. Ja kyllä tässä on kaikki muukin kallistunut.
Jos omalla kohdalla on huono soppri,niin sitten sä haluat vetää muut samaan? Kertoo kyllä ihan kaiken sinusta ihmisenä.
Mulla on ihan ok soppari (ei "vanhaan" hintaan, mutta keväällä tehty) ja myös lapsia. En halua vetää muita samaan vaan tasa-arvosta puhuin. On se ihan eri onko sähkö alle 5c/kwh tai yli 100c/kwh. Silti samat tuet tulossa, tai ei tukia? Sinähän se itsekäs olet kun mietit vaan omaa napaa, koska lapset. On paljon muitakin pienituloisia joilla myös on ne kaikki muut tulot nousseet. Lapset on huono peruste nyt tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsiperheille maksetaan aina lisää tukia ja mikään ei heille riitä, lapsiperheistä on tullu tämän yhteiskunnan pahimpia elättejä. Minua jopa hävettäisi olla vanhempi koska minun mielestä se on noloa olla yhteiskunnan elätettävänä ja verorahojen tuhlarina.
Lapsettomat ihmiset ovat tämän yhteiskunnan sankareita, he elättävät perheellisiä ihmisiä joten missä on kunnianosoitukset lapsettomille?
Minun lapseni maksavat sinun eläkkeesi ja kenties hoitavat sinua, kun olet vanha, eikä sinun tarvitse nähdä mitään vaivaa. Itsellä on esimerkiksi kaksi lasta kipeänä tällä hetkellä ja olen nukkunut noin kaksi tuntia viime yönä, kun vuorotellen heräävät huutamaan tukkoisina. Hirveä homma. Vapaa-aikaa on aina todella minimaalisesti ja lapsiin kuluu paljon rahaa, paljon paljon enemmän kuin lapsilisät. Lapsettomat tässä pääsevät helpolla ja ovat vapaamatkustajia.
Miksi hankit lapsia, olisit ollut vapaamatkustaja. Todella paljon mieluummin toivon ne lapsilisät köyhille eläkeläisille.
Näinkö näitä asioita ratkotaan. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka perheelliset ihmiset hyvittävät minulle sen että olen mahdollistanut sen että he saavat lapsilisää, he ovat saanneet vanhempainvapaata, heidän lapset on saannut käydä päivähoidossa ja koulussa?
Alatteko maksamaan minulle rahaa takaisin joka kuukausi sitten kun lapsenne täyttää 18v vai miten? Hä?
Kuinka ajattelit hyvittää minulle sen, että kasvatan kotonani veronmaksajaa tulevaisuutta varten, sitä aikaa varten, kun sinä olet vaipoissa makaava kuolaava hyödytön kuluerä?
Joopajoo, kovin on ihmiset varmoja, että omasta kullannupusta tulee hyvä veronmaksaja. Nytkin on hyvät nettoveronmaksajat tiukassa. Sen sijaan tukien nautiskelijoita riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä ei taas nähdä omaa napaansa pidemmälle, on vain lapsettomia aikuisia ja lapsia omaavia aikuisia.
Tämäkin LAPSIKOHTAINEN mahdollinen tuki maksetaan niin, että jonain päivänä on aikuisia, lapsellisia tai lapsettomia, joita kaikkia on tuettu lapsuuden perheissään valtion toimesta täysin tasavertaisesti.
Mutta eihän se kelpaa, koska minäminäminä. Jokaisen lapsuuden perheessä on kuitenkin aikansa mukaisesti kohdeltu näitä nykyajankin aikuisia niin tasavertaisesti, kuin aikanaan on osattu, suunta on onneksi parempi.
No on siinä se, että hintojen nousu, esim. sähkön, ei liity mitenkään siihen onko lapsia vai ei. Sähkön hinta nousee kohtuuttomasti niillä joilla sopimus on vaihtumassa nyt. Silti tukea saa sen perusteella onko lapsia. Hekin saavat joilla edelleen vanha sopimus jollain alle 5c/kwh. Kunhan vaan on lapsia. Eikö nyt muuta keinoa löydy mistä hyötyisi kaikki joita tilanne koskettaa? Mun puolesta voitaisiin tehdä laki, että kaikilta lopetettaisiin vanhat sopimukset ja kaikki olisivat samalla viivalla pörssisähköllä. Sen hinta laskisi, kun ei tarvitsisi maksaa vanhojen sopimusten asiakkaiden sähköjä omansa päälle.
No eihän nämä liity mitenkään toisiinsa, sähkölaskuun on tulossa ihan omat tukimuotonsa. Lapsilisä, myös ylimääräinen sellainen, on lasten kuluihin, joiden hinnat ovat myös nousseet, kuten lasten vaatteet ja ruoka. Ei lapsettomilla ole näitä kuluja ollenkaan.
Vaatteita saa kirpparilta. Metsään menette koko perhe lasten kanssa poimimaan marjoja ja sieniä. Suomessa tuetaan lapsiperheitä enemmän kuin missään muualla ja silti te aina valitatte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsilisä ei ole lähtökohtaisesti tarkoitettu sähkölaskun maksamiseen. Ja kyllä tässä on kaikki muukin kallistunut.
Jos omalla kohdalla on huono soppri,niin sitten sä haluat vetää muut samaan? Kertoo kyllä ihan kaiken sinusta ihmisenä.Mulla on ihan ok soppari (ei "vanhaan" hintaan, mutta keväällä tehty) ja myös lapsia. En halua vetää muita samaan vaan tasa-arvosta puhuin. On se ihan eri onko sähkö alle 5c/kwh tai yli 100c/kwh. Silti samat tuet tulossa, tai ei tukia? Sinähän se itsekäs olet kun mietit vaan omaa napaa, koska lapset. On paljon muitakin pienituloisia joilla myös on ne kaikki muut tulot nousseet. Lapset on huono peruste nyt tähän.
Ja kyllä vain lapsilisät on tarkoitettu MYÖS lapsen asumiseen liittyviin kustannuksiin mihin sähkön hinta aika olennaisesti vaikuttaa jos summa on yhtäkkiä vaikka tonneja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, olisi aika kiinnittää huomiota muihinkin kuin lapsiperheisiin. Suomessa on valtavasti sinkkutalouksia.
Sinä maksat vain omat kulut eikä sun tarvi samalla rahalla elättää myös muita.Muut kimppakämppään niin pärjäät paremmin.
Ja näitä kimppakämppiä on tarjolla ympäri suomen kaikille halukkaille?
Siis mitä hittoa, odotatko todella että yhteiskunta osoittaa sinulle sopivan kämppiksen? Eikö oma-aloitteisuuden puutteella ole mitään rajaa? Aivan kuin yhteiskunta olisi perheellisille noin vain tarjonnut ne puolisot ja lapset eikä mitään olisi tarvinnut tehdä niiden löytämisen/hankkimisen/säilyttämisen eteen. Ihan itse järjestäydytte tietenkin. Tässä juuri näkyy se kuinka osa yksinasuvista ei lainkaan ymmärrä perheellisten elämää ja siihen liittyviä/aiemmin liittyneitä haasteita ja ponnisteluja. Alapeukuttakaa niin paljon kuin haluatte, mutta yksinasuminen on lähes aina mukavuussyihin perustuva VALINTA.
Et raukka osaa lukea? Niitä kämppiä ei vaan ole, ei sellaisissa halua kukaan asua. En ole tiennytkään että kadulta voi vaan hakea jonkun puolisoksi asumaan että yksinolo ja asuminen on valinta.
Aikoinaan muutin kaverini kanssa yhteen, vuokrattiin puoliksi kaksio. Toinen sai itsellen makuuhuoneen ja toinen olohuoneen. Kun kämppis muutti pois, laitoin sanomalehteen ilmoituksen, että kämppiselle olisi huone vapaana ja tutustumaan pääsisi tiettynä päivänä. Muutama kävi ja heistä valitsin yhden. Samoin oma työssäkäyvä lapseni on asunut muutaman vuoden kaverinsa kanssa yhdessä. Rahaa jää kummasti säästöön, kun yhtä vuokraa maksamassa on kaksi.
Minä en enää tälleen 40-vuotiaana sinkkuna jaksaisi asua kimppakämpässä, en edes ystävän kanssa. Sekin on tullut koettua vielä tuossa 30-vuotiaana. Voihan ne lapsiperheetkin muuttaa isoihin kommuuneihin asumaan, siinähän olisi aina ylimääräisiä silmä- ja käsipareja huolehtimassa lapsista, että itselle jää vaikka parisuhdeaikaa.
Valitettavasti Amor on ampuillut nuoliaan sen verran puusilmäisesti, ettei parisuhdetta ole vielä muodostunut ja sitä kautta mahdollisuutta jakaa elin- ja asumiskustannuksia.
Korotus nyt on pieni, mutta jos korotus annetaan vain osalle populaatiota, sitä ilman jäävää tietysti harmittaa. Vähän kuin sanottaisiin, että nyt juostaa kaikki esterata läpi, mutta tältä ryhmältä otetaan puolet esteistä pois ja vesiestettä ei tartte ylittää ja maaliviiva on 500m lähempänä muita.
Vertaus ei ole kovin osuva, kun kyse on kuitenkin niin pienestä summasta joka kohdistuu moniin hyvin haavoittuvaisiinkin talouksiin. Myös Amor-kohta kommentissasi on hölmö, ja osoittaa vähän sen tyyppistä ajattelua että perheellisten kohdalla se pariutuminen ja suhteessa pysyminen olisi käynyt jotenkin helpommin kuin mihin itselläsi on ollut mahdollisuus. Asiat ei aina ole ihan noin yksinkertaisia, vaikka ulkopuolisen silmin saattaisi näyttää siltä. Esim. moni perheellinen sinnittelee huonosti toimivassakin suhteessa taloudellisista syistä, mikä voi vaikuttaa elämänlaatuun ja omiin mahdollisuuksiin paljonkin. Miksei voitaisi siis odottaa, että myös sinkku sietäisi taloudellisten syiden vuoksi enemmän tai vähemmän epämukavuutta? Jos asiaa ei ole valmis edes harkitsemaan, niin minusta sitä yksinasumisen kalleutta ei pitäisi säälitellä, eikä vertailla omaa tilannettaan niihin jotka ovat valinneet toisin ja jakavat oman kotinsa muiden kanssa.
Yksinasuva saa päivästä toiseen nauttia sellaisista eduista, joista perheelliset voi vain haaveilla. Oma rauha ja yksityisyys, ja ylipäätään se että elämä on ihan omassa hallinnassa tukee hyvinvointia. Jos perheellinen haluaisi hetkenkin nauttia samasta niin joutuisi vähintään maksamaan hotellihuoneesta tai lastenhoitajasta. En siis ihan ymmärrä että miksei yksinasuvalle saisi koitua kustannuksia yksinasumisen ja - elämisen tuomista hyödyistä.
Miksi menit hankkimaan perheen, olisit voinnut nauttia hallitsemalla omaa elämääsi soluaasunnossa.
Mitä auttaa jos jouluna tulee ylimääräinen lapsilisä, tuhlaavat lahjoihin.
Mitäköhän Ohisalo,Marin,Saarikko ja Andersson meinaa ostaa ylimääräisillä lapsilisillä?
Kyllä he tarvitsevat ylimääräisen lapsilisän kun he kärsivät hintojen noususta enemmän kuin köyhä lapseton ihminen.
Saahan he ostettua vaikka joulukinkun ja jouluruuat ylimääräsellä lapsilisällä vai meneekö lapsilisät säästöön heillä?
Hyvä että heitä tuetaan ketkä kärsii hintojen noususta. Köyhään hintojen nousut ei vaikuta kun köyhällä ei muutenkaan ole varaa oikeastaan mihinkään?
Vierailija kirjoitti:
Pienituloinen lapseton ihminen voi antaa vaikka itse tehdyn käpylehmän joululahjaksi kummilapselle kun ei saatu joululahjoihin rahaa 😁
Vierailija kirjoitti:
Tiedän että katkerat ovat kylmäsydämisiä, mutta ihanko oikeasti kiellät nyt lapsilta lahjatkin tai vähän arkiruokaa paremman joulu-aterian? Jos vanhemmat haluavat näin priorisoida extra-tukensa, niin se on heidän päätöksensä. Ne joille tuo satku ei paljoa taloutta hetkauta ei mieti meneekö raha sähkölaskuun tai jouluruokaan vai mihin. Ja ne joille siitä on oikeasti jotain apua tuskin saavat sillä satasella mitään sähkölaskua maksettua kokonaan ja ovat edelleen siinä samassa ahdingossa myös joulun jälkeen. Mulle on ihan se ja sama meneekö se ylimääräinen lisä siihen, että ostetaan joku lahja tai pari enemmän, ne vähävaraiset lapset tuskin on pilalle lahjottuja muutenkaan. Mä vähän oletan, että tuo joululisä on ihan tarkoituksella joulukuulle. Olisivathan voineet päättää, että maksetaan vaikka tammikuussa.
Vierailija kirjoitti:
Saanko minäkin huutaa, että miksi korvessa asuville maksetaan 8 400 euroon asti vuodessa työmatkojen matkakuluvähennystä? Tuolla summalla lyhentää kivasti autolainaakin ja autoahan tulee sitten käytettyä kaikkeen vapaa-ajan ajeluunkin.
Pääkaupunkiseudulla ei saa mitään. Oletetaan, että pääsee julkisilla, vaikka niillä julkisilla työmatka voi kestää yli tunnin. Eli joutuu sitten hankkimaan auton, mutta kaikki autoon menevät kulut maksaa omasta pussistaan.
Kannattaisi perehtyä tuohon matkakuluvähennykseen-se vähennetään tuloista eikä verosta joten siitä ei paljon hyödy.
Oisko iltalehden uutisessa ollu juttua että vasemmistoliitto vastustaa ylimääräistä lapsilisää koska siinä jaetaan rahaa niille ketkä sitä ei tarvitse, heidän ehdotus oli jotain että lapsilisät pitäisi jakaa pienituloisille perheille ja lapsettomille. Vasemmistoliitto toivoo että tuki maksetaan sitä tarvitseville eikä kaikille.
Taitaa olla myytti.