Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Se on sitten äkkiä hommattava lapsi että saa tuplalapsilisät, ei lapseton pari tai sinkku saa mitään apua!

Vierailija
30.08.2022 |

Kommentit (544)

Vierailija
441/544 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menneitä aikoja haikailevat, eikö ole vähän epäreilua toivoa jotain vuosikymmenten takaista elämänmenoa vain lapsiperheille? Varmaan suostutte itsekin sitten menneille ajoille ominaiseen elintasoon, työoloihin ja palkkoihin, vanhanpiian veroon jne? Ihailemienne eläkeläistenkin asema oli vähän erilainen. Moni heistä asuu nykyisin yksin ja viettää aktiivista elämää, ehkä isossakin talossa/asunnossa kun ennen vanhaan taas kituutettiin usein sukulaisten nurkissa muiden armoilla jos nyt niin vanhaksi elettiin edes.

Lapsilisät ja perheiden tuet asettaa ihmiset eriarvoiseen asemaan, lapsettomia syrjitään suomessa.

Miksi lapsettoman aikuisen pitäisi saada tukea lasten kuluihin, kun niitä kuluja ei kerran ole? Elättäköön itsensä, aikuinen ihminen, ja jos ei ole mahdollisuutta työntekoon niin tuet on takuulla suuremmat kuin se mitä kadehtimasi lapsi saa. Uskomatonta kuinka jotkut yksinasuvat kehtaavat valittaa vaikka oma elintapa olisi kuinka tuhlaava, ollaan jopa olevinaan ympäristötietoisia. Aivan kuin tuo olisi luonnon kannalta jotenkin hyödyllistä että iso osa väestä tarvitsee lämmitetyn asunnon/talon kaikkine mukavuuksineen yksityiskäyttöön sen sijaan että jakaisi sen muiden kanssa.

Vierailija
442/544 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsiperheille maksetaan aina lisää tukia ja mikään ei heille riitä, lapsiperheistä on tullu tämän yhteiskunnan pahimpia elättejä. Minua jopa hävettäisi olla vanhempi koska minun mielestä se on noloa olla yhteiskunnan elätettävänä ja verorahojen tuhlarina.

Lapsettomat ihmiset ovat tämän yhteiskunnan sankareita, he elättävät perheellisiä ihmisiä joten missä on kunnianosoitukset lapsettomille?

Minun lapseni maksavat sinun eläkkeesi ja kenties hoitavat sinua, kun olet vanha, eikä sinun tarvitse nähdä mitään vaivaa. Itsellä on esimerkiksi kaksi lasta kipeänä tällä hetkellä ja olen nukkunut noin kaksi tuntia viime yönä, kun vuorotellen heräävät huutamaan tukkoisina. Hirveä homma. Vapaa-aikaa on aina todella minimaalisesti ja lapsiin kuluu paljon rahaa, paljon paljon enemmän kuin lapsilisät. Lapsettomat tässä pääsevät helpolla ja ovat vapaamatkustajia.

Entä jos lapsesi sairastuvat, kuolevat tai syrjäytyvät? Eivät maksa yhtään mitään, vaan aiheuttavat vain kuluja.

Teen parhaani, jotta pojistani kasvaisi hyviä ja toimeliaita miehiä. Yllätyksiä voi aina sattua, mutta mitä useammat saavat lapsia ja kasvattavat heidät hyvin, sitä paremmat mahdollisuudet on, että Suomi on tulevaisuudessakin hyvinvointivaltio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/544 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko se extralapsilisä ensi joulukuussa vai 2023 jouluna? Vai onko pysyvvä järjestelmä.

Vierailija
444/544 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa että täällä lapsettomat ovat nostaneet kissan pöydälle! Itse en myöskään pidä lapsiperheistä juuri siksi kun he saavat tukia ja he tulevat kalliiksi meille! Suomeen laki että jos teet lapsia niin sun pitää itse hoitaa ja elättää ne eikä yhteiskunnan! Miksi minua ei auteta kun hinnat nousee?! Lapsiperheitä autetaa vaa ku lapsilisää tuplana ja päivähoitomaksuja alennetaa.

T: lapseton mies joka vaatii tasa-arvoa

Toivottavasti olet äärimmäisen hyvätuloisesta perheestä, jos et niin olisit pulassa nyt jos olisit lapsi ja ehdotuksesi otettaisiin käyttöön. Jos tuota olisi sovellettu sun vanhempiin niin miten olisi lapsuus mennyt?

Hyvin olisi minun vanhemmat pärjänneet ilman tukia yhteiskunnalta. Ja silloin ei ollut myöskään tätä lasten " harrastusoikeutta", eli että lapset pitäisi saada harrastaa sitä ja tätä vaikkapa sitten yhteiskunnan siivellä . Hyvä lapsuus tulee ihan muista asioista. Ja sitten se kasvatusvastuu, lapset kasvatettiin itse eikä se vastuu heitetty yhteiskunnalle!!!

- olen eri, nainen syntynyt 1970

Olet sinä silti harvinaisuus, kun et ole ollut hoidossa ennen kouluikää etkä ole käynyt koulussa vaan suoritit oppivelvollisuuden kotiopetuksessa.

Vierailija
445/544 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On myös paljon lapsiperheitä, jotka eivät saa yhtään mitään lapsilisiä. Jos on lukioikäisiä lapsia, niin kulut ovat silloin kaikkein suurimmillaan, eikä minkäänlaisia tukia saa.

Lukio kuuluu nykyään oppivelvollisuuden piiriin joten koulu materiaaleineen on ilmainen.

Ei kuulu kaikille, nyt siellä on vielä niitä jotka maksaa kaiken itse ja sitten niitä, joille kaikki maksetaan. Lapsilisä loppuu silti kaikilta 17v ja opintotukea harva saa, joten kulut jäävät itselle ikäluokassa jota uudistus ei koskenut. Ja ne samat ovat siis nyt ilman mitään lapsilisää.

Joo, se on totta, että valitettavasti oppivelvollisuuden laajentaminen täytyi ajoittaa johonkin, jonkun kouluvuoden alkuun ja silloin syntyi pari ns. väliinputooja-ikäluokkaa. Ongelma poistuu parissa vuodessa.

Vierailija
446/544 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se on väärin vaatia vanhempia elättämään itse omat lapsensa? Miksi minä lapsettomana pienituloisena joudun elättämään perheellisiä ihmisiä joista todella moni tienaa enemmän kuin mitä minä itse tienaan? Jos niitä lapsia päättää tehdä niin onko se väärin vaatia että lapsen vanhemmat itse elättää ja kasvattaa jälkikasvunsa?

No niinhän me tehdäänkin. Ei se lapsilisä riitä yhtään mihinkään. Kelan melkein kaikkiin tukiin tehtiin taannoin korotus. Paitsi lapsilisään.

Ettekä tee! Päiväkoti,neuvola ja koulut pyörii verorahoilla.

Turha valittaa siinä että olethan sinäkin käynny päiväkodit ja neuvolat koska minä en saannut edes päättää sitä synnyinkö vai en, yhteiskunnan on muututtava sellaiseksi että vanhemmat elättää ja kasvattaa itse omat lapsensa eikä sysää kustannuksia ja vastuuta yhteiskunnalle.

Se sun lapsi maksaa tälle yhteiskunnalle paljon enemmän kuin sen lapsilisän verran.

Vierailija
447/544 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten kelataksit, osa ajaa kelataksilla maaseudulta lääkäriin 60 km yhteen suuntaan ja takaisin, maksaa noin 400 ja mummut maksaa itse 50 euroa. Osa menee kelataksilla toisen kaupungin sairaalaan yli 100 km ja maksaa 25 euroa yhteen suuntaan ja jossain vaiheessa ei mitään, kun maksukatto tulee täyteen.

Ihan nuo samat summat on nykyajan erityislapsilla koko elämänsä ajan, eli nykyajan lapsista on yhteiskunnalle paljon enemmän kuluja kuin nykyajan vanhuksista.

Vierailija
448/544 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinasuville pitäisi antaa mahdollisuus joulukuussa koulupäivinä käydä syömässä ilmaiseksi lounas haluamassaan perusasteen koulussa. Tuen arvo menee reippaasti yli lapsilisän. Ilmaisen ruuan lisäksi säästöä tulee sähköstä, kun hellaa ei tarvitse lämmittää.

Vierailija
449/544 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset voi mennä töihin

Vierailija
450/544 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se on väärin vaatia vanhempia elättämään itse omat lapsensa? Miksi minä lapsettomana pienituloisena joudun elättämään perheellisiä ihmisiä joista todella moni tienaa enemmän kuin mitä minä itse tienaan? Jos niitä lapsia päättää tehdä niin onko se väärin vaatia että lapsen vanhemmat itse elättää ja kasvattaa jälkikasvunsa?

No niinhän me tehdäänkin. Ei se lapsilisä riitä yhtään mihinkään. Kelan melkein kaikkiin tukiin tehtiin taannoin korotus. Paitsi lapsilisään.

Turha valittaa siinä että olethan sinäkin käynny päiväkodit ja neuvolat koska minä en saannut edes päättää sitä synnyinkö vai en, yhteiskunnan on muututtava sellaiseksi että vanhemmat elättää ja kasvattaa itse omat lapsensa eikä sysää kustannuksia ja vastuuta yhteiskunnalle.

Se sun lapsi maksaa tälle yhteiskunnalle paljon enemmän kuin sen lapsilisän verran.

Lisääntyminen ja lapset nyt vaan on kaiken edellytys. Sori.

Vierailija
451/544 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinasuville pitäisi antaa mahdollisuus joulukuussa koulupäivinä käydä syömässä ilmaiseksi lounas haluamassaan perusasteen koulussa. Tuen arvo menee reippaasti yli lapsilisän. Ilmaisen ruuan lisäksi säästöä tulee sähköstä, kun hellaa ei tarvitse lämmittää.

Leipäjonoon vaan, mars.

Vierailija
452/544 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama koskemaan sitten kaikkia terveyspalveluita, eläkejärjestelmää ja muutakin. Jos viitsisit hieman ajatella omaa napaasi pidemmälle, tajuaisit, ettei yksikään ihminen ole niin sanotusti saari.

Vierailija
453/544 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsiperheille maksetaan aina lisää tukia ja mikään ei heille riitä, lapsiperheistä on tullu tämän yhteiskunnan pahimpia elättejä. Minua jopa hävettäisi olla vanhempi koska minun mielestä se on noloa olla yhteiskunnan elätettävänä ja verorahojen tuhlarina.

Lapsettomat ihmiset ovat tämän yhteiskunnan sankareita, he elättävät perheellisiä ihmisiä joten missä on kunnianosoitukset lapsettomille?

Minun lapseni maksavat sinun eläkkeesi ja kenties hoitavat sinua, kun olet vanha, eikä sinun tarvitse nähdä mitään vaivaa. Itsellä on esimerkiksi kaksi lasta kipeänä tällä hetkellä ja olen nukkunut noin kaksi tuntia viime yönä, kun vuorotellen heräävät huutamaan tukkoisina. Hirveä homma. Vapaa-aikaa on aina todella minimaalisesti ja lapsiin kuluu paljon rahaa, paljon paljon enemmän kuin lapsilisät. Lapsettomat tässä pääsevät helpolla ja ovat vapaamatkustajia.

Jokaisen pitäisi itse säästää omat eläkkeet, nykyinen eläkejärjestelmä on todella surkea. Lapsiperheet ovat tämän maan rasite ja heidän tukia pitäisi karsia. Lapsiperheiden takia täällä verot nousee jatkuvasti.

Budjetti menee kylläkin suurimmaksi osaksi eläkeläisiin, joita on miljoona kuusisataa tuhatta.

Ei voi verrata koska lisääntyminen on oma valinta mutta vanheneminen ei ole... Eläkettä saa kaikki mutta perheet saavat valtavasti tukia yhteiskunnalta kun taas lapsettomille jää luu käteen? Lapsiperheiden tukiin kuuluu siis verovaroin ylläpidettävät asiat myös. 

Lapsiperhe saa 100 euroa lapsilisää ja hoitomaksu on 250, sitten vielä ostat lapsen vaatteet, ruoat jne.

Ja entäs koulutus? Sekin maksetaan verorahoista. Kyllä te lapsiperheet tulette kalliiksi tälle yhteiskunnalle, siksi teitä vihataan. Jos itse maksaisitte omat menonne ettekä verorahoja tuhlaisi niin silloin teitä ei vihattaisi. 

Miten tuo sinun koulunkäynti? Oliko ilmaista vai pitikö vanhempiesi maksaa se itse? Vaikutat kyllä melkoisen yksinkertaiselta.

Vierailija
454/544 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän. Ja sinä maksat yhteiskunnalle enemmän, kuin mitä maksat veroja.

Vierailija
455/544 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On myös paljon lapsiperheitä, jotka eivät saa yhtään mitään lapsilisiä. Jos on lukioikäisiä lapsia, niin kulut ovat silloin kaikkein suurimmillaan, eikä minkäänlaisia tukia saa.

Millä perusteella kulut ovat silloin suurimmillaan? Itse asuin jo 17-vuotiaana omillani, olin lukiossa ja tein kesätöitä. Ei tarvitse ostaa suksia ja luistimia talveksi, ei uutta pyörää kun entinen jää pieneksi. Vaatteitakaan ei tarvitse olla koko ajan uusimassa. Toista on koululaisten vanhemmilla, kohta alkaa taas kaikki talviliikunnat ja epätoivoinen suksien, luistimien metsästys kirpputorilta. Puhumattakaan talvivaatteista, jotka maksaa nykyään maltaita. Jos erehdyt ostamaan halvimman mahdollisen toppa-asun, on se hetkessä rikki polvista tai kainaloista. Joo, ja paikkailtu on, mutta joku raja siinäkin.

Totta, että lapsia ei kukaan käskenyt tekemään, itse ne haluttiin. Mutta ei näitä kuluja osannut etukäteen arvata. Ja toisaalta, jos kaikki jättäisivät lapset tekemättä, niin ei olisi eläkkeen maksajia tulevaisuudessakaan.

Kyllä ne kirpputorilta ostettavien suksien kulut ovat minimaaliset lukiolaisen kuluihin verrattuna. Ei täällä pääkaupunkiseudulla ole mitään asuntoja, mihin alaikäinen voisi muuttaa, eikä taida meidän verorahat riittää kaikenlaisiin asumistukiin ja opintotukiin itsekseen asuville, vanhempien on useimmat lukiolaisetkin elätettävä. Tuskin ne pienet koululaiset syövät kuin aikuiset, tarvitsevat matkakorttia koulumatkoihin, 700 euron läppäriä lukio-opintoihin, sadoilla euroilla lukiokirjoja, välttämättä nettikuluja puhelimesta, ja kaikki maksaa muutenkin, mikä alaikäisellä on ilmaista, vaikka hammashoito tai poliklinikkakulut. 

Erona on kuitenkin myös se että 17-vuotias voi jo melko helposti hankkia omiakin tuloja, se pikkukoululainen taas ei. Kyllä lähes täysi-ikäinen voi jo yrittää itsekin olla hyödyksi.

Vierailija
456/544 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko se extralapsilisä ensi joulukuussa vai 2023 jouluna? Vai onko pysyvvä järjestelmä.

Se on pysyvä niin kauan kun meillä on lapsellisia naisia ministereinä eli seuraaviin vaaleihin asti.

Vierailija
457/544 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eriarvoiseen asemaan? Epäreilua?

Täällä ei taas nähdä omaa napaansa pidemmälle, on vain lapsettomia aikuisia ja lapsia omaavia aikuisia.

Tämäkin LAPSIKOHTAINEN mahdollinen tuki maksetaan niin, että jonain päivänä on aikuisia, lapsellisia tai lapsettomia, joita kaikkia on tuettu lapsuuden perheissään valtion toimesta täysin tasavertaisesti.

Mutta eihän se kelpaa, koska minäminäminä. Jokaisen lapsuuden perheessä on kuitenkin aikansa mukaisesti kohdeltu näitä nykyajankin aikuisia niin tasavertaisesti, kuin aikanaan on osattu, suunta on onneksi parempi.

No on siinä se, että hintojen nousu, esim. sähkön, ei liity mitenkään siihen onko lapsia vai ei. Sähkön hinta nousee kohtuuttomasti niillä joilla sopimus on vaihtumassa nyt. Silti tukea saa sen perusteella onko lapsia. Hekin saavat joilla edelleen vanha sopimus jollain alle 5c/kwh. Kunhan vaan on lapsia. Eikö nyt muuta keinoa löydy mistä hyötyisi kaikki joita tilanne koskettaa? Mun puolesta voitaisiin tehdä laki, että kaikilta lopetettaisiin vanhat sopimukset ja kaikki olisivat samalla viivalla pörssisähköllä. Sen hinta laskisi, kun ei tarvitsisi maksaa vanhojen sopimusten asiakkaiden sähköjä omansa päälle. 

Vierailija
458/544 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensi joulukuussa, kertaluontoisena lisänä.

Vierailija
459/544 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelussa paistaa oikrin hyvin lapsellistrn oman ylivertaisuuden ajatteleminen ja yksinelävien vähättely. Sinkku voi ihan hyvin muuttaa johonkin itsemurhakuutioon ja tehä vaikka lisätöitä lisätenestien toivossa. Mutta Mirja-Annikin rakkauden hedelmillä pitää jokaisella olla olla oma huone (miksei lapset muka voi nykyään jakaa huonetta, ennen asuttiin 4 henkinen perhe jopa kaksioissa). Ykainasuvien ei tartte saada tehdä muuta kuin käydä töissä, eihän heillä mitään elämääkään voi olla.

Yksinasuvia syrjitään työelämässä lomakausina, aina se on se yksinasuva joka joutuu joustamaan niiden lomien kanssa.

Vierailija
460/544 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eriarvoiseen asemaan? Epäreilua?

Täällä ei taas nähdä omaa napaansa pidemmälle, on vain lapsettomia aikuisia ja lapsia omaavia aikuisia.

Tämäkin LAPSIKOHTAINEN mahdollinen tuki maksetaan niin, että jonain päivänä on aikuisia, lapsellisia tai lapsettomia, joita kaikkia on tuettu lapsuuden perheissään valtion toimesta täysin tasavertaisesti.

Mutta eihän se kelpaa, koska minäminäminä. Jokaisen lapsuuden perheessä on kuitenkin aikansa mukaisesti kohdeltu näitä nykyajankin aikuisia niin tasavertaisesti, kuin aikanaan on osattu, suunta on onneksi parempi.

No on siinä se, että hintojen nousu, esim. sähkön, ei liity mitenkään siihen onko lapsia vai ei. Sähkön hinta nousee kohtuuttomasti niillä joilla sopimus on vaihtumassa nyt. Silti tukea saa sen perusteella onko lapsia. Hekin saavat joilla edelleen vanha sopimus jollain alle 5c/kwh. Kunhan vaan on lapsia. Eikö nyt muuta keinoa löydy mistä hyötyisi kaikki joita tilanne koskettaa? Mun puolesta voitaisiin tehdä laki, että kaikilta lopetettaisiin vanhat sopimukset ja kaikki olisivat samalla viivalla pörssisähköllä. Sen hinta laskisi, kun ei tarvitsisi maksaa vanhojen sopimusten asiakkaiden sähköjä omansa päälle. 

Mitähän uutisia oikein olet lukenut? Missään ei ole sanottu, että sähkölaskujen maksuun haettava tuki olisi jotenkin sidoksissa siihen, onko hakijalla lapsia vai ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän