Mikä on ollut itsellesi suurin yllätys siinä, kun ikää on tullut lisää?
Kommentit (1417)
Se, kuinka yksinäiseksi elämä muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Se, että olen jo 10 vuotta ajatellut eläkkeelle jäämistä. Se, että seksi lakkasi kiinnostamasta, haluaisin haluta, mutta en vaan innostu. Se, että ystävien lapsenlapsipuuhat ärsyttää. Se, miten näkymätön vanheneva nainen on ennen selkeätä vanhuutta. En tarkoita miesten huomiota vaan sitä, että kadulla ei väistetä ja jonossa kiilaa surutta niin miehet kuin nuoret naisetkin.
N59
Muusta voin osittain olla samaa mieltä, mutta tässä mielipiteeni eroaa sinun mielipiteestäsi ihan täysin. Osaatko ottaa tilaa? Äitini on yli 75, mutta kyllä hänet huomataan edelleen, niin kuin minutkin (minä tosin olen pitkä). Ei tulisi kuuloonkaan jäädä kenenkään jyräämäksi! :D
N53
On ruuhkavuosien jälkeen taas aikaa itselleen ja kavereille ja rakkaudelle. Kiloja kertyy helpommin, mutta on myös uutta iloa elämässä. Ymmärtää, ettei kaiken tarvitse olla täydellistä ja silti voi olla tosi hyvää, nautinnollista elämää. Kelpaa itselleen helpommalla.
Se että mieli pysyy nuorena mutta keho seuraa orjallisesti sitä biologista kelloa. Siinä voi sitten tulla vähän ristiriitaa kun sitä mielessään luulee että voi tehdä kaikkea samalla energialla kuin nuorena ja keho ei siihen suostukkaan..
Se että kuinka nopeasti entinen työorientoitunut minä lakkasi välittämästä työnteosta = noin 55 v. Työnteon mielekkyys hävisi ja työnteko alkoi tuntua toisteiselta (huonossa mielessä); siihen annetut panokset eivät tuntuneet antavan järjellisiä tuloksia. Stressinsietokyky heikkeni äkkiä. Ajattelen nyt hakeutua varhaiseläkkeelle, mikä on minun työpaikassani mahdollista.
Joka aamu herääminen ja sängystä nousu kestää puoli tuntia.
Yllätys on, että usein kun katson peiliin, näen sieltä isosiskoni.
Yllättäen sain isältäni perinnöksi naamarypyt ja nyt näytän mun isältä, vaikka nainen olenkin.
Se on ollut yllätys, että kun vanhenee, niin lapset unohtaa, että olen olemassa.
Se, että elämästä 45-vuotiaana hävisi ilo, omaa valintojaan ja elämää alkaa pohtimaan, kun nyt on taas aikaa. Toisaalta ruuhkavuosien jälkeen nyt on aikaa, mutta Eipä niitä ystäviä ja tuttuja enää niin paljon olekaan. Tai muista on tullut tylsiä, ei kukaan enää lähde mihinkään tai halua tehdä mitään. Kävelyillä käydään, mutta se on sitten siinä.
Mietin uuden elämän aloittamista. Jossain.
Se, että kropan hidas rappeutuminen alkaa jo kolmekymppisenä, vaikka aina on ollut terveelliset elintavat, ei ylipainoa jne. Tuntuu että joka kuukausi hajoaa joku uusi asia, jonka en edes tiennyt voivan mennä rikki.
Se, miten osa ihmisistä oikeasti on sitä mieltä, että nainen ei ole enää mitään kun neljäkymppiä on ohitettu. Että sitä on jo muka vanha. Noh, mitä se mulle kuuluu :P
Ulkonäön vanheneminen ei olekaan niin iso tragedia kuin luulin. Ensinnäkään kauneus ei ole enää niin tärkeää kuin ennen, kun se oma lähipiiri on jo löytynyt ja vakiintunut, eikä ketään tarvitse enää hurmata. Toisekseen minkä tahansa ikäinen ihminen voi olla kaunis. -> Elämä ei loppunutkaan kolmekymppisenä.
Ihmiset muuttuvat erittäin harvoin ja ne jotka eivät omista käytöstapoja, voi ohittaa.
Suurin yllätys minulle on ollut, etten muuttunutkaan tyypiksi, jollaisia olin pitänyt milloin minkäkin ikäisen ihmisen protyyppinä. Olen ihan omanlaiseni ja tämän linjan aion pitää. Olen oikein tyytyväinen nykyminääni. En kysele muiden mielipidettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että olen jo 10 vuotta ajatellut eläkkeelle jäämistä. Se, että seksi lakkasi kiinnostamasta, haluaisin haluta, mutta en vaan innostu. Se, että ystävien lapsenlapsipuuhat ärsyttää. Se, miten näkymätön vanheneva nainen on ennen selkeätä vanhuutta. En tarkoita miesten huomiota vaan sitä, että kadulla ei väistetä ja jonossa kiilaa surutta niin miehet kuin nuoret naisetkin.
N59Muusta voin osittain olla samaa mieltä, mutta tässä mielipiteeni eroaa sinun mielipiteestäsi ihan täysin. Osaatko ottaa tilaa? Äitini on yli 75, mutta kyllä hänet huomataan edelleen, niin kuin minutkin (minä tosin olen pitkä). Ei tulisi kuuloonkaan jäädä kenenkään jyräämäksi! :D
N53
Mutta MINUN mielipiteeni on täysin oikea N59:n elämästä. Siis MINUN MIELIPITEENI!
Tsemppiä, N59!
Ei niinkään yllätys, vaan oivallus, kun on lapsesta saakka kasvatettu ajattelemaan vanhempien ihmisten olevan viisaita.
MUTTA, tyhmä nuorena on tyhmä myös vanhana. Usein tuntuu, että tyhmät ihmiset ovat jopa vielä tyhmempiä vanhana.
Kuinka huolissaan omista vanhemmista on.
Vierailija kirjoitti:
Että ei tullutkaan perhettä. Tuli kaksio.
Ei tullut mitään edellä mainituista. Tuli pimeys ja yksinäisyys.
Vierailija kirjoitti:
Ei niinkään yllätys, vaan oivallus, kun on lapsesta saakka kasvatettu ajattelemaan vanhempien ihmisten olevan viisaita.
MUTTA, tyhmä nuorena on tyhmä myös vanhana. Usein tuntuu, että tyhmät ihmiset ovat jopa vielä tyhmempiä vanhana.
Kyllä, tästä löytyy todisteita mm. Iltalehden FB-palstalta.
Peilit.
Miksi peili edelleen näyttää minulle että olen muka 16-vuotias, vaikka valokuvat kertoo muuta?
Aivot on kumma kapistus, kun uskottelevat mitä sattuu.
Että ei tullutkaan perhettä. Tuli kaksio.