Mikä on ollut itsellesi suurin yllätys siinä, kun ikää on tullut lisää?
Kommentit (1417)
Nyt 60-vuotiaana hämmästyttää, että oon voinut olla niin tyhmä ja hyväksikäytetty monen läheisen taholta. Oikeesti tajusin ja laitoin stopin vasta jotain viisvitosena.
Hämmästyttää, miten tyytyväinen elämääni, hyvässä kunnossa ja asioista innostunut oon edelleen. Moni ikätoverini on tosi raihnainen ja myös henkisesti luovuttanut.
Se, että lapsuuden aikaiset, koulu- ja opiskelukaverit ovat poteroituneet elämään omaa 50-60-vuotiaiden elämäänsä eikä kukaan enää juurikaan pidä yhteyksiä. Itse soittelen kyllä mielelläni, mutta osa ei selvästi halua jutellakaan kovin pitkään eli jopa puhelimella soittelu on kortilla nykyään saatika se, jos menisi ilmoittelematta tai aikaa varaamatta kylään. Ja pätkätyöläisenä ei työpaikaltakaan saa uusia pitkäaikaisia tuttuja. Onneksi on vielä mies, kissat ja pieni lähisuku!
Se että nuoret miehet jahtaa yli 50-v naista
Vanheneminen ja koetun elämän myötä tullut viisastuminen on ihanaa. Kaunein sana on lapsen suusta tullut mummo, voitaisiko me.....
Vierailija kirjoitti:
Että elämä ei ole koskaan mennyt kuten olisin halunnut. Kun taaksepäin katsoo, niin raskaasta vuodesta yhä raskaampaan on elämä kulkenut.
Sama. Sekin on kyllä tullut hoksatuksi, että jos kaiken sen energian minkä on käyttänyt tässä "juoksuhiekassa" tarpomiseen olisikin oikeasti saanut ja voinut käyttää omannäköisen elämän rakentamiseen niin todennäköisesti sitä olisi aika kiva elämä tällä hetkellä.
Aikaa ja energiaa on mennyt aivan hukkaan ja ihan vain siihen, että selviytyy päivästä toiseen elämästä joka ei edes ole omanlaista.
Autossa soi useasti Nostalgia kanava :D
52v
Se, että ihan samaa shaissea se on alusta loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Että seksi on nelikymppisenä parempaa kuin kaksikymppisenä
Ja ettei näin 40-vuotiaana olekaan sitä ihmistä kenen kanssa sitä harrastaa. Yhden illan jutut ei kiinnosta.
Laukeamiset eroottisissa unissa.
Ennenkin olin toki eroottisia unia nähnyt, mutta ne päättyivät turhauttavasti aina kesken. Joskus päältä viisikymppisenä tilanne korjaantui. Olin yllättynyt.
Vierailija kirjoitti:
En uskonut, että minulle ei tulisikaan lapsia.
En arvannut, miten lyhyeltä ajalta yksi vuosi voi tuntua.
N42
Sama. Olin aivan varma, että +40-vuotiaana olen perheenäiti eikä se nuorena käynyt edes mielessä, että olisin ikisinkku.
Ja tuo ajan kuluminen. Yhtäkkiä alkoi tuntua kuin joulu olisi kaksi kertaa vuodessa ja hetken päästä kuin menkat olisi kahdesti kuukaudessa..
Ihan käsittämätöntä, että vuodesta -97 on jo 25 vuotta. Ihan justhan se oli.
Mielen näköalat avartuvat. Myös napakampaa suhtautumista oman ilmatilan loukkauksia kohtaan.
Se, että vaikka ulkoisesti rapistuu, niin ajattelu ja tunteet eivät muutu eikä vanhene. Samalla lailla rakastutaan, tunnetaan sydänsuruja jne.
Vierailija kirjoitti:
Mitenkä paljon noita nuoria naisia pyörii tossa vierellä
Lapsenlapsia?
Yllätyin, että ikääntyminen sopii minulle ja näytän valokuvissa parikymppistä minua paremmalta. Olen toki myös itsevarmempi.
Toki, monesta saan kiittää näyttäviä ja kauniita sukumme naisia (geenejä).
Vientiä on enemmän kuin nuorena ja viennin laatu on huomattavasti tasokkaampaa ja enemmän omanhenkistä kuin nuorempana. Uskon tämän johtuvan siitä, että tunnen itseni paremmin, olen löytänyt oman tyylini ja olen itsevarma ammatillisesti, sosiaalisesti ja seksuaalisesti. Nuorempana olin kiltti, nöyrä ja alistuvainen ja uskoin kaiken mitä syötettiin siitä, että nainen on kauneimmillaan 17-vuotiaana ja parasta ennen -päivä tulee viimeistään 25-vuotiaana. Tällä mentaliteetilla toimivat miehet, joita ei kiinnosta tasavertainen kumppani, älykäs keskustelu, mielekäs yhteinen tekeminen tai molempia tyydyttävä seksi – he etsivät käyttö- ja näyttöesinettä ja ovat valmiina aina vaihtamaan uudempaan malliin, ihan niin kuin mitä tahansa esineitä vaihdetaan.
Se, että vaikka rauta tuntuukin jo raskaammalta kuin nuorena niin silti itseä painavampia ihmisiä pystyy morsiuskantamaan. Tuon osalta harmittaa vähän ettei aloittanut (siis morsiuskantoja) aiemmin, mutta parempi myöhemmin kun ei milloinkaan.
Että nelikakkosena tunnen oloni ihan samaksi kuin kakskakkosenakin. Mitä nyt suoli toimii vähän arvaamattomammin.
Vanha vitsi mutta aamulla sen huomaa,ensin tulee kakka sitten pissa sitten herään....
Että seksuaalinen halu on hormonien aikaansaamaa. Ne ovat saaneet minut tekemään elämässäni melkoisia typeryyksiä, tosin niiden vaikutuksesta olen myös äiti.
Nyt kun hormonitoiminta on hiipunut melkein olemattomiin olen vapaa. Enkä kaipaa sitä myllerrystä takaisin. Miten ihanaa on elää ilman kuukautisia!