Mikä on ollut itsellesi suurin yllätys siinä, kun ikää on tullut lisää?
Kommentit (1417)
Yhtä äkkiä huomaa ettei sitä enää tosta vaan hypätä risteilylle tai että sänky vetää puoleensa muusta syystä kuin ennen.
Vierailija kirjoitti:
Kyynisyyttä on tullut sopivasti.
Omalla kohdalla on mennyt toisinpäin. Nuorena olin ihan jäässä kotitaustan takia. Nyt vollotan leffan pimeydessä ja olen salaa kiitollinen, että pehmenin.
Tietysti inhoan nykyajan valheellisuutta mutta kyynisyyteen ei ole varaa. Kyynisyys on laiskaa eikä pyri muuttamaan asioita paremmaksi.
Mulla on ihan sama, että kyynisyys ja kovuus vähenee. Spiritualiteetti syvenee vuosi vuodelta, vaikka ei edes kovin paljon asiaa ajattelisi. Huomaa vain hakevansa entistä viisaampia ratkaisuja asioihin ja lievät riippuvuustaipumukset väistyvät. Samalla tosin tarkentuu näkö siinäkin, että aivan kaikille ei käy näin. Toiset juovat tai syövät itsensä hautaan tms. Kyky ja halu auttaa kasvaa ja auttaminen tapahtuu luontevasti. Siitä ei tarvitse itselleen mitään palautetta, kunhan vain tekee (esim. ukrainalaisten majoittaminen omaan kotiin). Ja todellakin: ihan sama, mitä muut ovat asiasta mieltä.
Vierailija kirjoitti:
että elämä paranee koko ajan.
Paskapuhetta.
Se, että sovinistit olivat sittenkin oikeassa.
Kyynisyyttä vastaan haluan taistella. Kyynisyys merkitsee luovuttamista ja näköalattomuuta, sitä en ole koskaan halunnut.
Vanhuus ja viisaus. Vanhuus tulee mutta entäs se viisaus?
Jatkuvat kivut ja halvatun säryt ynnä muut kaiken maailman
ongelmat joita Fibromyalgia saa aikaan. Pahentunut iän
myötä . Ennen kesät olivat helpompia,, nykyään ruho
ei tykkää. Itse tykkään kyllä lämpimistä kesä säistä.
Mutta tympii kun juuri mitään ei voi tehdä , ettei
lihaksissa jyrsiminen pahene.
Muutenhan tämä kuusvitosen "gamla guppen"
elämä on ihan jees,, kaikki "sankari teotkin" jo tehty ,,,
Kunhan vaan laskettelee kohti iltaruskoa,,,
On jotain yllätyksiä tullut vastaan.
Kunto rapistuu todella nopeasti, jos pitää taukoa liikunnasta.
Aamulla sängystä noustessa on jäykkä olo. Samoin, jos istuu pitkään aloillaan.
Musiikkimaku ei muutu elettyjen vuosien myötä miksikään.
Baareissa pyöriminen ja valvominen ei kiinnosta enää yhtään. Eikä vastakkaisen sukupuolen huomion herättäminen.
Jos juo alkoholia, nukkuminen on todella huonoa, ja aamulla on kuin jyrän alle jäänyt. Vaikka olisi juonut vain muutaman. Alkoholi myös turvottaa naaman. Kuten tietysti suolainen ruokakin.
Vaikka on rahaa, ei kiinnosta lähteä reissaamaan maailmalle. Koti ja mökki ovat parhaita paikkoja.
Ryppyjen ilmestyminen, hiusten harmaantuminen tai läskin roikkuminen ei oikeastaan haittaa. Pääasia, että vaatteet mahtuvat edelleen hyvin päälle.
Jos pääsee lihomaan, rasva kertyy ensisijaisesti keskivartaloon.
Jos jotain mokaa, se ei ole todellakaan maailmanloppu.
Talvella pipo on tosi jees. Ja syksyllä ja keväällä.
Terveys on äärimmäisen tärkeä asia, ja siitä on syytä pitää huolta.
Se että meno vain kiihtyy. Jaksaariekkua edelleen baarissa aamu viiteen. Käytiin Lintsillä ja kävin kaikissa pahimmissa laitteissa esim Taiga. Nyt varattiin kauhupakohuone kaverin synttäreille. Luulin aina että 51 vuotiaana kudon sukkaa keinutuolissa. No parempi näin. Tosin muilla ikäisilläni on käynyt juuri päinvastoin.
Se oli yllätys että ikää tulee ja vartalo muuttuu sekä sekä se ettei ole vielä kuollut se ollut yllätys.
Olen oppinut, ettei iällä ole mitään merkitystä. Tärkeintä on elää hetkessä, nauttia, tuntea, rakastaa.. enkä juuri välitä muiden mielipiteistä :)
Mukavuuden halu kaiken suhteen on lisääntynyt jo näin 43 vuotiaana. Ennen luulin, että se tulee myöhemmin.
Töissäkin tekisi mieli olla vain samojen ihmisten kanssa. Työskentely jonkun uuden ihmisen kanssa "stressaa". Ennen olin paljon joustavampi tässäkin asiassa. Uudet sijaiset, opiskelijat ja lääkärit meni siinä missä muutkin. Nyt sitä jännittää tai ei vaan jaksaisi.
Lähden ravintolaan mieluummin läheisen ihmisen kanssa kuin bileisiin jossa voi tavata uusia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Että seksi on mahtavampaa yli kuusikymppisenä. Nuorena luulin, ettei tässä iässä sitä edes harrasteta. Kuinka olin väärässä.
Ootko Mattilan Karita?
Nuorien neitojen ihailevat ja viipyilevät katseet.
Vierailija kirjoitti:
On jotain yllätyksiä tullut vastaan.
Kunto rapistuu todella nopeasti, jos pitää taukoa liikunnasta.
Aamulla sängystä noustessa on jäykkä olo. Samoin, jos istuu pitkään aloillaan.
Musiikkimaku ei muutu elettyjen vuosien myötä miksikään.
Baareissa pyöriminen ja valvominen ei kiinnosta enää yhtään. Eikä vastakkaisen sukupuolen huomion herättäminen.
Jos juo alkoholia, nukkuminen on todella huonoa, ja aamulla on kuin jyrän alle jäänyt. Vaikka olisi juonut vain muutaman. Alkoholi myös turvottaa naaman. Kuten tietysti suolainen ruokakin.
Vaikka on rahaa, ei kiinnosta lähteä reissaamaan maailmalle. Koti ja mökki ovat parhaita paikkoja.
Ryppyjen ilmestyminen, hiusten harmaantuminen tai läskin roikkuminen ei oikeastaan haittaa. Pääasia, että vaatteet mahtuvat edelleen hyvin päälle.
Jos pääsee lihomaan, rasva kertyy ensisijaisesti keskivartaloon.
Jos jotain mokaa, se ei ole todellakaan maailmanloppu.
Talvella pipo on tosi jees. Ja syksyllä ja keväällä.
Terveys on äärimmäisen tärkeä asia, ja siitä on syytä pitää huolta.
Sama täällä, paitsi että jos mokaan, niin se on edelleen maailmanloppu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että elämä ei ole koskaan mennyt kuten olisin halunnut. Kun taaksepäin katsoo, niin raskaasta vuodesta yhä raskaampaan on elämä kulkenut.
Sama. Sekin on kyllä tullut hoksatuksi, että jos kaiken sen energian minkä on käyttänyt tässä "juoksuhiekassa" tarpomiseen olisikin oikeasti saanut ja voinut käyttää omannäköisen elämän rakentamiseen niin todennäköisesti sitä olisi aika kiva elämä tällä hetkellä.
Aikaa ja energiaa on mennyt aivan hukkaan ja ihan vain siihen, että selviytyy päivästä toiseen elämästä joka ei edes ole omanlaista.
Veit sanat suustani. Totta tosiaan.
Se että miten eri ihminen peilistä näkyy kun kokee olevansa- itse tunnen itseni 30 vuotiaaksi, peilistä näkyy äitini ( kalenteri ikäni on 46 ) Aamuisin ei ole kolotuksia, eikä sinänsä mitään vanhuuden oireita vielä ole.
Kreikkalaisilla oli kaksi eri aikakäsitystä, kronos ja kairos https://dobetter.esade.edu/en/time-kronos-kairos, itse pyrin elämään kairos aikaa niin paljon kuin mahdollista.
Suorapuheisuus, jos tilanne niin edellyttää.