Miksi kutsutte lapsianne pikku prinsessaksi, nuoreksi herraksi, tms. vaikka olette ihan tavallinen perhe?
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Karsean kuuloista lässytystä.
Kutsun omaa lastani omalla nimellään, tai joskus muru, rakas ym.
Rasittavimpiabovat nämä vanhemmat jotka kirjoittavat lapsestaan someen "prinssi/prinsessa tänään 1v". ym muuta yhtä imelää.
No, jonkun toisen mielestä muru tai rakas voivat kuulostaa karsealta lässytykseltä. Mitä jos annettais ihmisten käyttää ihan niitä lempinimiä, joita itse haluavat? Miksi pitää lietsoa tuollaisesta asiasta itsensä johonkin tunnetilaan?
Aivan huvikseni. Mutta miksi asia vaivaa juuri sinua? Se on hellittelynimi eikä sen enempää, rakkautta vai oletko ikinä kuullut sellaisesta?
Häh.
Minä olen aina kutsunut hoitolapsiakin silloin tällöin prinsessaksi ja prinsseiksi. Tai milloin nyt miksi kun. Supersankareiksi tai keijukaisiksi.
Lapsistahan on ihanaa välillä hassutella.
Prinssit ja prinsessat ei niin ärsytä, koska en ole tuohon paljon edes törmännyt.
Mutta jostain syystä "meidän neiti" on kesto"suosikki", joka on ärsyttänyt minua jo lapsena ja ärsyttää edelleen.
Koska minä, äiti, olen kuningatar, niin tyttäreni on prinsessa.
Vierailija kirjoitti:
Prinssit ja prinsessat ei niin ärsytä, koska en ole tuohon paljon edes törmännyt.
Mutta jostain syystä "meidän neiti" on kesto"suosikki", joka on ärsyttänyt minua jo lapsena ja ärsyttää edelleen.
Meidän neiti/herra menee jotenkin samaan kastiin isännän ja emännän kanssa. Jostain syystä vain niin kovin junttia.
Esim yhden miehen kaverin käyttämä pikku muija (meidän lapsesta siis) ei jostain syystä ärsytä ollenkaan niin paljon, kuin kaverin viljelemä meidän neiti. Tai teidän neiti.
Vierailija kirjoitti:
Mua taas syletti, se kun naapurin mamma kutsui tytärtään " meijän neiti"
2-vuotias on lapsi eikä neiti.
Suomessa ei ole kaksivuotiaita rouvia, joten neiti sopii hyvin. Vai onko hänellä vielä etsikkoaika menossa sukupuolensa suhteen?
Vierailija kirjoitti:
Minä kutsuin meidän poikaa pienenä Hänen Kuninkaalliseksi Korkeudekseen.
etkö teitittele?
Minä saatan kyllä joskus sanoa, että neiti on hyvä ja korjaa omat astiansa pöydästä.
Minä sanon joskus, että pupuseni, vaikka lapseni ei ole eläin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2-vuotias on lapsi eikä neiti.Suomessa ei ole kaksivuotiaita rouvia, joten neiti sopii hyvin. Vai onko hänellä vielä etsikkoaika menossa sukupuolensa suhteen?
maailma muuttuu ja pitää kansainvälistyä tulijoiden mukana, joten kohta voi olla 2 vuotiaita rouvia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän neiti/herra menee jotenkin samaan kastiin isännän ja emännän kanssa. Jostain syystä vain niin kovin junttia.
Esim yhden miehen kaverin käyttämä pikku muija (meidän lapsesta siis) ei jostain syystä ärsytä ollenkaan niin paljon, kuin kaverin viljelemä meidän neiti. Tai teidän neiti.
Minä olisin kyllä vieraiden silmissä mieluummin neiti (sivistynyt, siisti, hyvätapainen) kuin muija (pieni, käppyrä, naama nyrjällään, vanha huivipää).
Vierailija kirjoitti:
Koska minä, äiti, olen kuningatar, niin tyttäreni on prinsessa.
av-mammatar ja yh-prinsessa
Vierailija kirjoitti:
Egoismi. Luulevat olevan geeniperimän priimaa moni.
Eikä niillä oikeilla prinsessoilla edes ole priimaa geeniperimää. Näkeehän sen jo naapurimaan kruunupäistä. Ties mikä lukihäiriötä ja kasvosokeutta, eivätkä juuri älyllään loista.
Työkaverimies puhui heidän "nuoresta herrasta", kuinka olivat onkimassa ja nuori herrakin sai kalan, ja nuoren herran piti siivota oma huone ennen kuin tulee syömään jne.
Olin siksi vähän järkyttynyt kun tuo nuori herra tuli käymään työpaikalla ja oli n 25 v.
Tässä sinulle osa lempinimistä joilla kutsun vastasyntynyttä vauvani:
Kultamussukka, murmeli, mussunen, höpönaama, höpönassukka, alien, söpöliini, kultsipuppeli, jussukka, söpönaatti, höpönaama, lintunen, mussukka, nöpönen, muruliini, rakas, pikkumakaroni, söpöläinen, kultamuru, murunen, maitonaama, arvon vauva, hänen kuninkaallinen korkeutensa, rakkauden hedelmä, spagetti, pikkuihme
Mitenkähän kukaan kestää tulla meille kylään, varmaan vieraiden aivot räjähtävät kun kuulevat miten puhun pojalleni
Vierailija kirjoitti:
2-vuotias on lapsi eikä neiti.
Mistä tiedät, onko se lapsi?
Ei kannata ottaa kaikkea niin kirjaimellisesti.
Eihän muru-nimityskään tarkoita konkreettista leivänmurua.
Mutta ymmärrän, etteivät kaikki ymmärrä kielikuvia, vain konkretiaa. Esim. jos on autisminkirjoa.
Prinssi ja prinsessa ovat hellittelynimiä, jotka kuvastavat kuinka erityinen ja tärkeä lapsi on.